Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidlerDen uhøytidelige tråden for spådommer og sanndrømmer for året 2018!

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidler
Heksepusen er moderator.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Den uhøytidelige tråden for spådommer og sanndrømmer for året 2018!

Innlegg av Svartepus »

I denne tråden hever vi takhøyden flere hakk og gir alle sjansen til å prøve seg som spåkone/spåmann for året 2018! Ingen spådommer er for små eller for dumme (eller for vage), og det som viser seg å bli helbom fortrenger vi bare og tar med et smil og en skål på nyttårsaften 2018! :)
Skulle noe treffe så er jo det ekstra gøy, både for den som spår og de som leser.

Uansett, denne tråden er mest for gøy og litt for alvor, og åpen for alle som har lyst til å teste ut spådomsredskapene sine eller bare sin intuisjon. Profetiske drømmer (eller drømmer man tenker kan være det) er også velkommen i denne tråden. Og selvsagt er det lov å skrive flere "profetier", det er ikke noen begrensning på kun ett innlegg per person! Får du et innfall, så skriv det her.
Slå dere løs, folkens! Om ikke annet kan denne tråden bli en fin kilde til underholdning og lattermild etterpåklokskap!

Jeg skal legge noen kort senere og se om jeg får noen hint om 2018 ;) Jeg gleder meg, dette kan bli både spennende og morsomt!
Antall ord: 208
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2795
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1492 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Den uhøytidelige tråden for spådommer og sanndrømmer for året 2018!

Innlegg av Terra »

Det kunne vært skøyeraktig Svartepus. Denne tråden må jeg følge med i. Får se om ikke også jeg kan komme med et lite bidrag her ;-) Håper at mange blir med på dette! :-)

Synes å huske at vi har hatt en sånn tråd her et annet år også, men hvor ble den av tro..?
Antall ord: 60
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Den uhøytidelige tråden for spådommer og sanndrømmer for året 2018!

Innlegg av Svartepus »

Jeg la ett kort pr måned, for halve 2018, og da ble resultatet sånn:

Januar:
Rolig, lite dramatikk. Preget av tilgivelse og kanskje til og med en del gode nyheter i media. Konfliktløsning, rettferdighet, enighet og det å gå sammen. Januar ser med andre ut til å bli en fredelig måned der det kanskje vil foregå noe som har med det å slå seg sammen og jobbe sammen. En positiv union mellom to eller flere land?

Februar:
Vinter, naturlig nok, men et vintervær som er tolerabelt for folk flest. Trygghet, lojalitet og det å sette pris på det man har. Økonomisk balanse, men kanskje blir det litt ekstra fokus på det å ivareta økonomien i landet. Norge kommer kanskje til å lukke seg litt økonomisk og være litt forsiktig med transaksjoner og handel til og fra utlandet. Vi tar vare på det vi har og holder stødig kurs fremover.

Mars:
Generøsitet. Fremgang og oppgangstider økonomisk. Lyse tider men samtidig har vi i bakhodet at vi ikke må glemme å så frø for fremtiden også. Livet går i sykluser, og man må ikke glemme å være forberedt for nedgangstider. Mye fokus på å hjelpe andre som ikke har det like godt, enten her hjemme eller i fattige land ute i verden. Visdomsord for måneden: "Vennlighet er mer viktig enn visdom, og det at man innser dette er begynnelsen på visdom".

April:
Norge har godt rykte i utlandet som et land som hjelper andre. Vi blir også ansett som et fritt land med mye personlighet. Uventede nyheter, som kan være litt urovekkende. Noe hemmelig, noe fremmed, noe ukjent og rart. En spesiell person som står fram og får oppmerksomhet, antakelig en "fremmed", som muligens er noe helt utenom det vanlige.

Mai:
Et ønske om å feire noe. Ting går bra, det er mye vennskap og glede. Samhold og det å søke sammen og sette pris på "familien" enten den består av familie og slekt, eller venner og nye viktige bekjentskaper. Tid for takknemlighet og en følelse av å ha oppnådd mye av det man vil.

Juni:
Grønn natur, varme og nye tider. Respekt for naturen og dens krefter. Kortet kan til og med tyde på at vi får en ny konge i landet. Nye prosjekter, nye relasjoner, nye måter å gjøre ting på. Vi er inne i en ny syklus og kan benytte sjansen til å starte på nytt med ny frisk.
Antall ord: 409
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7954
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1690 ganger
Kjønn:

Re: Den uhøytidelige tråden for spådommer og sanndrømmer for året 2018!

Innlegg av Asbjørn »

Tja, kan jo kaste ut noen "forsøk", så ser vi om det treffer noe, eller ikke ;)

Januar: Regjeringskrise - Partier på venstesiden overtar regjeingen.
Arbeiderpartiet får ikke statsminister.

Februar: Stygg avsløring om de nye jagerflyene.

Mars: Vulkanen Katla på Island får utbrudd, og mange blir askefast.

April: Nye avsløringer om EU/EØS, vil bli ende bråk, og mange folk vil ha Norge ut av dette "samarbeidet".

Mai: Tidlig sommer, men snø endel uventede steder helt i slutten av Mai.

Juni: Mange nye avsløringer angående legemiddel industrien !
Mange legemiddelfirmaer får problemer grunnet svindel.

og det får være så langt, tiden vil vise om det skjer, eller om det bare er ville gjetninger...

A
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Den uhøytidelige tråden for spådommer og sanndrømmer for året 2018!

Innlegg av Svartepus »

Kom igjen nå folkens, kom med spådommer og andre små anelser og fornemmelser! Ellers blir jo denne tråden dritkjedelig å lese i 2018!
Antall ord: 24
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2795
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1492 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Den uhøytidelige tråden for spådommer og sanndrømmer for året 2018!

Innlegg av Terra »

Her gikk strømmen akkurat i det jeg hadde trukket det første kortet og den var borte en god time, så her ble det en litt spesiell stemning med masse levende lys og helt mørk og stille i hele området rundt her. Utrolig fredelig og godt, og ikke minst, veldig stemningsfullt! :light

Jeg tok frem tarotkortene og her er min spådom for 2018

Januar
Noe kan skje plutselig som lyn fra klar himmel og vi vil bli litt forbauset over det som skjer. Det vil være litt uventet og skjer helt plutselig. En krone vil falle... Om det er makt eller penger eller en konge eller «hersker/politiker» eller annet, vet jeg ikke. Det kan føre til kaos og en forandring vil komme i dets kjølvann.

Februar
Det kan bli en midlertidig stillstand og viktigheten av å være seg selv, å være ekte, den en er. Man vil komme til å se ting på en ny måte. Men det er som om ting er på vent...

Mars
Mars kan være stri oppe på fjellet sier sangen... Uten at det skal sies å gjelde noe med dette her, men tanken på stri skulle nok opp i alle fall... Noe må ordnes og det gjelder å ikke få panikk, men å handle med kaldt hode. Ta det rolig og tenke klart blir viktig. Hva er en redd for her? Noen føler seg fanget og ute av stand til å finne noen vei ut av uføret.

April
En keiser eller «hersker» sitter på sin trone og skuer utover sin verden. Han har ro i sinnet og vet at han er stor. Kan det være Putin som sitter der da tro? Der sitter han godt i alle fall. Denne mannen har maktkronen på hodet i alle fall. Billedlig eller en faktisk krone, hvem vet.

Mai
Det er sorg rundt en dame og hun bærer også krone? Kronen kan være et symbol på at hun er kjent i alle fall, tenker jeg. Kan også være en politiker? Nåvel, hun sitter i alle fall der på sin trone/i sitt hjem eller på sin arbeidsplass/kontor og sørger over noe som ikke ble slik hun hadde håpet. Hun er både skuffet og lei seg. Mon tro om hun ikke sitter der på sin pc og skriver bok om dette tapet?

Juni
Noe av det som skjedde i mars kan komme til å blusse opp igjen. Det kan bli litt sånn maktkamp og noen kan føle seg sperret inne... Trengt opp i et hjørne? En dame med makt, om hun er enke eller om hun er politiker eller hva hun er vet jeg ikke. Kanskje til og med kongelig? Hun «bærer makt» på en måte som for meg vises som en krone. Det er som om noen sier at nå er det nok, nå skal det felles en rettferdig dom om denne saken og nå faller dommen. Rett skal være rett! Tror denne damen vil få slutt på noe som har ført til at folk lider. Hun vil ha rettferdighet og ikke noe mer tull. Vet ikke hvorfor Angela Merkel kommer i mine tanker her... Trenger ikke være noe med henne, men nevner alt som kommer opp av tanker, dette er jo bare på moro.
Antall ord: 558
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2795
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1492 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Den uhøytidelige tråden for spådommer og sanndrømmer for året 2018!

Innlegg av Terra »

Er det ikke flere som har lyst til å prøve seg da? Dette er jo bare for moroskyld og alle kan være med å spå eller om en sanndrøm eller to skulle komme seg snikende inn... Jo flere, jo bedre og mer moro kan vi ha det her! :whee
Antall ord: 49
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Den uhøytidelige tråden for spådommer og sanndrømmer for året 2018!

Innlegg av Svartepus »

Huff, denne tråden ble det ikke mye piff i :P
Få innlegg og vi som har skrevet noe glemte å legge inn spådommer for juli - desember... Oh well. Sånn går nå dagan. .kald
Antall ord: 34
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links