Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Spiritisme og ouijabrettSpiritismens regler

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

vegard89
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 09 Aug 2007 22:51
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: '

Innlegg av vegard89 »

hey :) ja jeg er altid i e det samme rom, å altid alene. men burde jeg prøve i andre rom også...for å se hvor jeg får best kontakt liksom? ehm...en ting til..jeg sputre farmora mi om hun hadde vert i slekt med en som het andreas...men det hadde hun ikke...han skal vist ha vert hennes onkel..broren til faren hennes...som var hans eneste bror...jeg har ikke nevnt dette til henne enda..bare spurte om hun hadde vert i slekt med en som het det...å da jeg snakket med hjelperen min,spurte jeg om hun kom til å hvite hvem han var da jeg nevnte dette for henne...mn det gjorde hun ikke...kan det ver at han ikke heter det han sier han heter...eller at jeg bare ikke har hatt kontakt med ham i det hele tatt...??
Antall ord: 144

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

vegard89 skrev:hey :) ja jeg er altid i e det samme rom, å altid alene. men burde jeg prøve i andre rom også...for å se hvor jeg får best kontakt liksom? ehm...en ting til..jeg sputre farmora mi om hun hadde vert i slekt med en som het andreas...men det hadde hun ikke...han skal vist ha vert hennes onkel..broren til faren hennes...som var hans eneste bror...jeg har ikke nevnt dette til henne enda..bare spurte om hun hadde vert i slekt med en som het det...å da jeg snakket med hjelperen min,spurte jeg om hun kom til å hvite hvem han var da jeg nevnte dette for henne...mn det gjorde hun ikke...kan det ver at han ikke heter det han sier han heter...eller at jeg bare ikke har hatt kontakt med ham i det hele tatt...??
Det spiller ingen rolle hvor du er. Det eneste som spiller noen rolle er at du holder på med noe som kan forsterke dine egne ideomotoriske bevegelser. Om det er søkepinner, pendel eller ouijaleker spiller ikke så stor rolle.

Som noen sa, ouijalekene har litt mer friksjon, så det egner seg kanskje bedre for flere som samordner sine bevegelser, så kanskje pendel er mer egnet når du holder på alene.

Hvis du ikke får svar, enda du kjenner svaret på forhånd, er det nok kanskje at du er småskeptisk til hele prosjektet. Du vet at det er dine egne tanker som styrer pendelen dit du tror den skal. For at dette skal fungere, er du nødt til å tro at den skal bevege seg i en spesiell retning. Hvis du ikke tror det, har du ingen ideomotoriske bevegelser å styre den med.

Du har ikke hatt kontakt med andre enn dine egne tanker. Det er hva denne leken handler om. Pendel, søkepinner og ouija er kun forsterkere av dine egne bevegelser.
Antall ord: 322

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Liza
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 181
Startet: 27 Nov 2007 15:20
16
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Det ville du vel likt å vite, pedo

Man skal ikke spørre om

Innlegg av Liza »

når man spiller spiritisme skal man ikke spørre om noe om døden deres, framtiden eller om å se ånden. spiritisme er ikke farlig, så lenge man gjør alt rett og avslutter det ordentlig.

FØR DU BEGYNNER MÅ DU BE SKYTTSENGELEN OM BESKYTTELSE

HUSK Å TAKKE FOR BESKYTTELSEN OG SENDE ÅNDEN TILBAKE TIL DEN ANDRE SIDEN.

IKKE AVBRYT SPILLET UANSETT. DU MÅ AVSLUTTE ORDENTLIG, ELLERS KOMMER ÅNDEN TIL Å FORFØLGE DEG. DETTE ER EN ADVARSEL, IKKE TIPS.

"Varianter og det som etterkvart vart ouija-brettet, har eksistert før vår tidsrekning, utbreidd blant sositeten på 1800-tallet, men først teke patent på i 1891 av Elijah J Bond.

Ouija-brett eller ouija-bord, med eit glass, helst krystall seie nokon, men glasset har den egenskapen at lufta inni vert oppvarma av fingrane(oppvarma luft ekspanderer og presser glasset opp fra brettet) noko som fører til at glasset ofte og pluselig sklir i ein eller anna retning(veldig viktig at brettet er glatt). Nokre brett har ein visar i tre-utførelse(gjerne trekanta eller hjerteforma) med eit kikkhull enten i plast eller glass. Brettet fungerer best viss det ligger ei glass-plate oppå.

For det første, du og dei som er med på dette bør ikkje være lettskremte, mørkeredde eller i den tru at det vil skje noko negativt ved å spille ouija. Det andre er at det er smart å slappe av, roe seg ned, fjerne stress og så mange av tankane som mulig før ein byrjar å spille.

Noko anna er stemninga når ein spiller, nokre skrur av hovedsikringen viss det går an å gjere, andre slår av alt elektrisk i rommet. Nokre bruker vanlig belysning mens andre syns stearinlys/telys er best.

Antall deltakere er fritt, men 2 til 6 spillere går greit. Du kan gjere det aleine(sjølv om svært få får dette til) ved hjelp av videokamera(filmer spørsmål og svar). Ein eller fleire personer bør notere svar eller filme spillet med videokamera. Nokre spillere er enige om at alt kan spørrast om, mens andre avgrenser spørsmål utfra forhandsbestemte regler(ikkje spørre om døden osv).

Personer som spiller skal halde ein finger forsiktig oppå glasset/visaren, viss det bare er 1-2 spillere kan ein finger fra kvar hand pr spiller også fungere greit. Spillerne bør ha attletne auger, men bind for auga er best.

Viss du trur på det paranormale:

Be om beskyttelse, mange måter å gjere dette på og du finner din måte naturlig fordi du da veit kva du ikkje vil komme i kontakt med.
Eksempel: "Jeg ber om at våre hjelpere skal tre inn for å beskytte oss under denne seansen. Jeg ber også om at De Høyeste skal tre inn i en sirkel av lys."

For alle, enkel:

1. Konsentrer deg om brettet.

2. Still eit spørsmål(begynn med enkle ja/nei spørsmål) og vent på at viseren/glasset skal røre på seg.

3. Spørsmål og svar vert notert ned/filma.

4. Gå til punkt 2.

5. Avslutt når dåkke ikkje greie meir(alle vert trøtte i armane til slutt), eller viseren/glasset stopper på avslutt/good bye-området.

For alle, enkel med spørsmål-renselse:

1. Konsentrer deg om brettet.

2. Den som noterer "renser" glasset over eit tent stearinlys/telys og gjev glasset til den som skal spørre.(halde glasset over lyset nokre sekunder med botn opp)

3. Spørsmålet skal så spørrast inn i glasset(begynn med enkle ja/nei spørsmål).

4. Så vert glasset satt ned på brettet på startpunktet/friområde.

5. Svar vert notert ned.

6. Gå tilbake til punkt 2.

7. Avslutt når dåkke ikkje greie meir(alle vert trøtte i armane til slutt), eller glasset stopper på avslutt/good bye-området.

Viss du trur på det paranormale:

Takk for beskyttelsen og lukk brettet. Her er det og mange måter å gjere dette på, så finn din måte utfra kva du ser på som reellt for deg.
Eksempel: "Jeg ber åndene om å gå ut av seansen. Jeg takker de høyeste og våre guider for beskyttelsen. Jeg lukker seansen."

Er fleire måter å spille ouija på, og dei fleste finner sin måte basert på si tru eller mangel på tru.

Slik eg ser på dette spillet, er alle svar ei blanding av spillerne si påvikning, både den bevisste og underbevisste. Spillet i seg sjølv er ikkje farlig. Det som er farlig er å gje spillet egenskaper det ikkje har."

Når det gjelder spørsmål kan du i grunn spørre om hva som helst, men jeg vil anbefale deg å begynne med å spørre åndene om hvordan man bruker søkefunksjonen på forumet ...

Mvh liza
Antall ord: 823
Arbeid er hellig, IKKE RØR DET!


Bilde
msn: lisasoe@online.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Liza
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 181
Startet: 27 Nov 2007 15:20
16
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Det ville du vel likt å vite, pedo

Innlegg av Liza »

Vær smart, ikke start! Mange folk har blitt helt ødelagt og hengt seg på grunn av spiritisme. Man kan kontakte døde ånder ved å meditere. gjør det i stedet.
DROPP SPIRITISME!! =;
Antall ord: 33
Arbeid er hellig, IKKE RØR DET!


Bilde
msn: lisasoe@online.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Re: Spiritismens regler

Innlegg av Nephandi »

Den eneste reglen for Spiritisme er å bruke hodet. Ikke lek med det, det er ikke en lek. Hvis du vil leke med Ånder spill D&D, hvis du skal bruke Spiritisme så opptre som om de du får kontakt med er virkelige personer. Husk at de kan være bode gode og slemme, at de kan være spøkefulle eller bitre og at de fleste Ånder har en agenda, akkurat som folk har, så selv om en Ånd kommer for å fortelle deg og veninnene deres om hvem du skal gifte deg med så er det ofte en grunn til at han eller hun gjør det. Denne grunnen kan være helt uskylding, kansje Ånden er ensom eller bare ønsker kontakt, kansje det er en gammel matrone som bare vil styre dere på rett vei, men Ånder kan også ha andre agendaer, men tenk på dem som mennesker så går det bra.

Nå la oss si du går ut på bar for å treffe folk, det kan være både hyggelig og gøy, men det er en del ting du ikke gjør, du legger ikke igjen lommeboken din på disken, du lar ikke drinking din stå ubevoktet, du blir ikke med villt fremmede hjem, eller du burde ikke iallefall, uten å iallefall sette opp et system så du ringer en veninne hver time så hun kan forsikre om at du er okey. Mange imidlertid følger ikke slike regler med Spiritisme, de villig tar alt de får igjennom bordet som hellig visdom, beskytter seg ikke og glemmer at Åndene har induviduelle agendaer, så får de en ubehagelig opplevese og klandrer Spiritismen for det. Å Ouija er så livsfarlig sier de, mens saken er at alt kan være farlig hvis du ikke tar det på alvor og behandler ting riktig.

Et annet problem er ikke menneskelige Ånder, dette vil si Ånder som ikke har vert mennesker. Demon tenker mange av dere som leser dette nå, og ja vesener som kan kalles demoner er en av disse typene Ånder men jeg snakker også om natur Ånder, elemnt Ånder, Guder, noen typer Alver, Engler, steds Ånder, det er utrolig mange typer Ånder der ute. For eksempel i Shintoismen så tror man at alle gjenstander over 100 år gammelt har fått en Ånd, og jeg er overbevist om at bamsen du alltid tyr til når du er lei deg og som du ser på nesten som en person har fått en slags sjel på grunn av hvordan du har behandlet den og elsket den. Uansett, masse Ånder det er poenget mitt her. Problemet med ikke menneskelige Ånder er at de er veldig, hvordan skal jeg si det, alien, det er veldig forskjellige og oppførselen deres er vanskelig å tolke, de forstår ikke den menneskelige verden og vi forstår ikke deres. Og det kan ofte bli litt problemer når man får en ikke menneskelig Ånd på tråden, et vennelig hallo kan de se på som en fornærmelse og ta hevn i form av å skremme deg, bare for å ta et tenkt eksempel.

Se for deg historier om Fay, om hvordan for eksempel man ikke bør takke dem for noe de har gjort for deg for det er en grov fornærmelse, man bør si jeg setter pris på det, eller så flott det du har gjort er. Legendene om alver og feer er stapfulle av de merkeligste ting som disse vesenene vil se på som fornærmelser, invitasjoner eller vennelighet, ofte med natur Ånder så fungerer det på samme måte.

Kort sagt bruk hodet når du driver med Spiritisme, ikke behandle det som en lek men ta det på alvor. Vis de du møter den samme venneligheten og respekten du ville et annet menneske, ikke stol på all informasjon du får, og hvis noe mer deg gjøre noe du ikke vil eller ikke føler deg komfortabel med å si nei. Beskytt deg godt og rens rommet du jobber i gjevnelig. Nå kan du møte på noe virkelig farlig, ja du kan det. Jeg forstår ikke hvordan folk for eksempel kan tro på Sjamanisme og tro at Ånder kan helbrede og sende lykke og all slags andre ting, men ikke tro at Ånder man møter på kan gjøre skade. Men sjansen for at du møter på noe som både ønsker og evner å gjøre så mye mer enn å skremme deg eller tappe deg for krefter, kansje forårake litt ulykke eller ligende er utrolig liten. De megtigste Åndene er vaneligvis ikke intreserte i å si hei via Ouija brett og er ikke intresert som oftest i folk i det heletatt. Så reglene er, vi respekt, rens deg godt, beskytt deg og bruk sunn fornuft, og ikke behandle det hele som en lek.
Antall ord: 813
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Re:

Innlegg av Nephandi »

Liza skrev:Vær smart, ikke start! Mange folk har blitt helt ødelagt og hengt seg på grunn av spiritisme. Man kan kontakte døde ånder ved å meditere. gjør det i stedet.
DROPP SPIRITISME!! =;

Du vil stoppe en hel religion over påstander du ikke har kommet med noen som helst beviser for. Venlisgt bevis at mange folk har hengt seg over Spiritisme, for det er en sterk påstand. Gi meg linker til seriøse avis artikler om det, noe som helst annet enn en venn av en venn sier eller denne jenta på YouTube sier at. Jeg venter i spenning på bevisene dine.

I tilegg venligst forklar meg logikken i hvorfor man går og henger seg hvis man kontakter Ånder igjennom Ouija brett eller en seanse, mens hvis man kontakter Ånder igennom meditasjon så er alt bra. Det er som å si at hvis du snakker med meg på et forum så er alt bra, men ringer du meg så vil hodet ditt eksplodere. Det Paranormale fungerer også etter logikkens lover, å snakke med en Ånd er å snakke med en Ånd samme hva slags redskap man bruker. Et Ouija brett er bare en bit med papp eller tre med malte symboler på, det er bare et redskap, akkurat som meditasjon er eller for den skaen skyld en Sjaman sin tromme.

Og bare for å få hodet ditt til å eksplodere her min venn, å meditere for å kontakte Ånder, det er også Spiritisme, det er ikke bare Ouija brett som er det.
Antall ord: 250
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !