Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Spiritisme og ouijabrettHvor/hvordan få tak i oujabrett?

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Hvor/hvordan få tak i oujabrett?

Innlegg av Asbjørn »

g.r.y skrev:
jeditrond skrev:Man kan også fint lage et slikt selv, bare kopiere oppsettet fra butikkversjonen og bruke et kjøkkenglass eller noe som markør :)

Betyr det dermed at åndene, for å si det på godt norsk, gir blaffen i stil & design på det "tastaturet" de blir fremlagt for å kommunisere med oss, så en rett & slett bare kan tegne seg et, og det funker like bra som noe annet?
Svaret er veldig enkelt : JA !

Dersom åndene får en sjanse til å kommunisere, vil de gjerne det, uansett om det er et brett i laserslipt diamant og rubiner, eller det er et ikeaglass på bakeark med bokstaver .

Men det som er viktig å huske på er å sikre seg at ikke hvemsomhelst kommer inn.

Dersom du stiller deg opp på stortorvet i Oslo en lørdag , og forkynner at du skal ha party hjemme i Gateveien 007 ikveld, og at alle som vil kan komme, så kan du selv tenke deg hva som skjer. Det KAN bli morro, men det kan og ende med et rasert hus, politi, ambulanser, og tilogmed brannvesen på stedet.

Derfor skal en alltid be sine Hjelpere og sin Gud om å beskytte seansen før man begynner.
Rett og slett for å slippe at den/de ånder som dukker opp er løgnere, svindlere, tyver, klebeånder, osv.
For da kan man ikke stole på noe av det som kommer frem, uansett hvor påståelig ånden er...
Når det gjelder oujia brett skal man og være obs på at er man flere tilstede, kan også en av deltakerene ( for morro eller på "pur f...skap) flytte glasset med egne muskler, slik at denne deltakeren kan styre svarene din han/hun vil.
Derfor skal en alltid være skeptisk til de svarene som kommer,
i de værste sakene er det ofte slik at man får presentert flere sannheter, som så følges av en solid løgn, for å lure en opp i stry...

Personlig bruker jeg ikke oujia brett, nettopp fordi man kan bli lurt - av andre enn den man egentllig tror man kommuniserer med...

A
Antall ord: 353

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Hvor/hvordan få tak i oujabrett?

Innlegg av g.r.y »

Asbjørn skrev:
g.r.y skrev:
jeditrond skrev:Man kan også fint lage et slikt selv, bare kopiere oppsettet fra butikkversjonen og bruke et kjøkkenglass eller noe som markør :)

Betyr det dermed at åndene, for å si det på godt norsk, gir blaffen i stil & design på det "tastaturet" de blir fremlagt for å kommunisere med oss, så en rett & slett bare kan tegne seg et, og det funker like bra som noe annet?
Svaret er veldig enkelt : JA !

Dersom åndene får en sjanse til å kommunisere, vil de gjerne det, uansett om det er et brett i laserslipt diamant og rubiner, eller det er et ikeaglass på bakeark med bokstaver .

Men det som er viktig å huske på er å sikre seg at ikke hvemsomhelst kommer inn.

Dersom du stiller deg opp på stortorvet i Oslo en lørdag , og forkynner at du skal ha party hjemme i Gateveien 007 ikveld, og at alle som vil kan komme, så kan du selv tenke deg hva som skjer. Det KAN bli morro, men det kan og ende med et rasert hus, politi, ambulanser, og tilogmed brannvesen på stedet.

Derfor skal en alltid be sine Hjelpere og sin Gud om å beskytte seansen før man begynner.
Rett og slett for å slippe at den/de ånder som dukker opp er løgnere, svindlere, tyver, klebeånder, osv.
For da kan man ikke stole på noe av det som kommer frem, uansett hvor påståelig ånden er...
Når det gjelder oujia brett skal man og være obs på at er man flere tilstede, kan også en av deltakerene ( for morro eller på "pur f...skap) flytte glasset med egne muskler, slik at denne deltakeren kan styre svarene din han/hun vil.
Derfor skal en alltid være skeptisk til de svarene som kommer,
i de værste sakene er det ofte slik at man får presentert flere sannheter, som så følges av en solid løgn, for å lure en opp i stry...

Personlig bruker jeg ikke oujia brett, nettopp fordi man kan bli lurt - av andre enn den man egentllig tror man kommuniserer med...


Ja, dette virker i bunn og grunn som den samme årsaken som jeg har for ikke å våge meg inn på dette..
Som jeg nevnte over, sammenligner jeg det med å forlate huset med døren på vidt gap. Som både gode og dårlige folk i den 3 dimensjonale tilværelsen like lett og like fullt kan gå inn ei åpen og ubevoktet husdør, har de gode og onde samme frie adgang til deg dersom du åpner døren til 'den andre siden' uten noen form for 'vakthold' og sikring for å besørge at det kun er velkomne 'gjester' med gode hensikter som får slippe inn.

Dette er oxo hva jeg har kommet frem til er hovedgrunnen til at jeg vil være helt sikker på at jeg har den lærdommen som trengs for å sikre adgangen før jeg vil våge å slippe meg helt løs og gå 'all in' m.h.t å finne tilbake til evnene fra barndommen. Jeg var jo pissredd, så selv om det i etterkant har vist seg at den tilstedeværelsen jeg opplevde i aller høyeste grad var av den godhjertede sorten, sitter jo årevis med redsel garantert igjen i underbevisstheten på en måte som krever at jeg skal vite hvem som ønsker kontakt og hvordan adgangen kontrolleres før det gis 'full access', for å si det sånn.. ](*,)
Antall ord: 586
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tvilerlitt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 172
Startet: 27 Jan 2010 09:19
14
Kjønn (valgfri): Gubbe.
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 68 ganger

Re: Hvor/hvordan få tak i oujabrett?

Innlegg av tvilerlitt »

Asbjørn skrev:
g.r.y skrev:
jeditrond skrev:Man kan også fint lage et slikt selv, bare kopiere oppsettet fra butikkversjonen og bruke et kjøkkenglass eller noe som markør :)

Betyr det dermed at åndene, for å si det på godt norsk, gir blaffen i stil & design på det "tastaturet" de blir fremlagt for å kommunisere med oss, så en rett & slett bare kan tegne seg et, og det funker like bra som noe annet?
Svaret er veldig enkelt : JA !

Dersom åndene får en sjanse til å kommunisere, vil de gjerne det, uansett om det er et brett i laserslipt diamant og rubiner, eller det er et ikeaglass på bakeark med bokstaver .

Men det som er viktig å huske på er å sikre seg at ikke hvemsomhelst kommer inn.

Dersom du stiller deg opp på stortorvet i Oslo en lørdag , og forkynner at du skal ha party hjemme i Gateveien 007 ikveld, og at alle som vil kan komme, så kan du selv tenke deg hva som skjer. Det KAN bli morro, men det kan og ende med et rasert hus, politi, ambulanser, og tilogmed brannvesen på stedet.

Derfor skal en alltid be sine Hjelpere og sin Gud om å beskytte seansen før man begynner.
Rett og slett for å slippe at den/de ånder som dukker opp er løgnere, svindlere, tyver, klebeånder, osv.
For da kan man ikke stole på noe av det som kommer frem, uansett hvor påståelig ånden er...
Når det gjelder oujia brett skal man og være obs på at er man flere tilstede, kan også en av deltakerene ( for morro eller på "pur f...skap) flytte glasset med egne muskler, slik at denne deltakeren kan styre svarene din han/hun vil.
Derfor skal en alltid være skeptisk til de svarene som kommer,
i de værste sakene er det ofte slik at man får presentert flere sannheter, som så følges av en solid løgn, for å lure en opp i stry...

Personlig bruker jeg ikke oujia brett, nettopp fordi man kan bli lurt - av andre enn den man egentllig tror man kommuniserer med...

A
Asbjørn; Jeg deler all din skepsis til åndekontakt via o-board. Men da gjelder det jo ennhver kontakt med ånder, det er vel ingen forskjell I å bruke o-board evnt bord dans, evnt kontakt slik ett medium gjør elle feks via ymse duppeditter en GH bruker osv..... ???
Antall ord: 405

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Hvor/hvordan få tak i oujabrett?

Innlegg av Asbjørn »

tvilerlitt skrev:Asbjørn; Jeg deler all din skepsis til åndekontakt via o-board. Men da gjelder det jo ennhver kontakt med ånder, det er vel ingen forskjell I å bruke o-board evnt bord dans, evnt kontakt slik ett medium gjør elle feks via ymse duppeditter en GH bruker osv..... ???
Det er riktig. Du vet aldri hvilke "besøk" du får , dersom du ikke sikrer litt på forhånd.
Et medium, og andre som har litt erfaring, vet somregel at en også trenger beskyttelse, dersom ånden ikke er av "det gode slaget".
Slik beskyttelse er det mange måter å oppnå, kjente slike er sirkel av lys, boble av lys, beskyttelse ved hjelp av Hjelpere og Erkeengler, for å nevne litt.

Ofte er GhostHuntere ute etter å se "utslag" på diverse instrumenter, og gjerne EVP resultater. Men jeg vet det er mange i denne "sporten" som ikke tenker på beskyttelse for egen del. Vi ser jo hvordan folk opplever slike ting, i mange tvprogrammer...
Problemet er ofte ikke det en opplever på stedet, men hva man eventuelt drar med seg hjem etter at man er ferdig med jakta.
Folk flest har i utgangspuktet en viss beskyttelse via Hjelperene, men siden vi har fri vilje, så vil hjelperene også følge de intensjonene vi har når vi tilkaller ånder...
Med andre ord, dersom vi selv åpner døra for åndelig aktivitet ( som ved oujia board, osv ),
så vil hjelperene slippe forbi mer enn dersom det kommer en tilfeldig ånd når man holder på med noe annet.
Derfor er det også høyere risiko for at man får plager, vonde drømmer, (mareritt), med mer :angst når man med (viten og) vilje åpner den døra.
Ikke alle forstår hva de begir seg ut på, - det er bare spennende....

Som nevnt, medium - og jeg tenker da på de som gjør dette aktivt, har somregel lært seg hvordan de skal beskytte seg, slik at man kommer i kontakt, uten å be med seg ånden i senga - for å bruke det bildet...
Antall ord: 341

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links