Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Alver, Troll, Underjordiske osv..Noen som har kjennskap til Fjøsnisser?

Alver, Troll, underjordiske, - overnaturlige vesener, - med mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

sliten
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 06 Sep 2010 17:31
13
Blitt takket: 20 ganger

- Noen som har kjennskap til Fjøsnisser?

Innlegg av sliten »

Bestemoren min trodde fullt og fast på fjøsnissen. Hun fortalte mange historier om en bestemt gård, eller en stall, der hestene titt og ofte fikk manen og halen flettet, og ble sluppet ut av boksene sine om natten.
Forresten - "spilt" vil si at hesten ikke står i boks, men er bundet i en åpen plass eller krok i stallen, står i spiltauet.
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Noen som har kjennskap til Fjøsnisser?

Innlegg av Terra »

En gang for mange år siden så jeg en nisse på høylys dag, rett foran et rekkehus i byen. Han var kraftig bygget og med helt røde klær og rød, spiss hatt, og han drev og gravde utenfor i en liten hage foran huset der. Ingen andre så ham, de gikk rett forbi. Jeg trodde ikke mine egne øyne, jeg trodde de bare fantes i eventyrene. Men de lever i en annen dimensjon, som vi av og til kan få et glimt inn i. Jeg ble veldig glad og følte det som en stor gave. Til slutt måtte jeg bare gå videre, og da jeg igjen snudde meg var han borte. Jeg så ham ikke mer. Men jeg har dessverre ikke sett nisser flere ganger.
Antall ord: 131
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links