Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerPlaneten Jorden, er sjelens skole

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Novisen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 20 Mai 2017 23:38
6
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 4 ganger

Planeten Jorden, er sjelens skole

Innlegg av Novisen »

Planeten Jorden, er sjelens skole

Min følelse av at Jorden vi står på, er den vi skal forholde oss til i evig fremtid. Både med vår fysiske kropp, og med vår sjel samtidig.

Slik jeg oppfatter boken Sjelereisen av Michael Newton, "reiser" sjelen tilbake til sitt hus i sjelens verden når kroppen dør. I sjelens verden møtes sin gruppe som følger hverandre over svært lang tid. Hver gruppe har sin veileder som også er under opplæring, men på høyere nivå. Etter hvert reiser sjelen tilbake til Jorden med ett eller flere bestemte oppgaver til sin egen utvikling. Målet er å være i ett med Skaperen.

Dette tema er nytt for meg, og jobber nå mentalt for å forstå dette.
Jeg har lenge hatt følelsen av at Jorden som vi lever på, er svært viktig å ta vare på. Hvis det finnes flere planeter som ligner Jorden, har sjelen flere skoler å reise til for å prøve ut sine oppgaver. Men finnes det?

Jeg mener folks tanker om universets uendelighet, fører oss bort fra vårt ståsted.
Vår fysiske kropp er "husvert" for sjelen vår. Og sjelen har sine oppgaver som utføres her på Jorden – bevisst eller ubeviss.

For å få det til, må vi ta vare på Jorden. Hvis ikke, har våres sjeler ingen skole å reise tilbake til.

Dette er en påstand, og kanskje kulliminerer menneskenes sterke søken etter liv på andre planeter.
Mine tanker – og fornemmelse – har i en del år kretset rundt spørsmålet Hva er meningen med Livet her på Jorden. Jeg opplever at det handler om berøring. Hvis det er ingen fysisk og mental berøring, blir det ingen utvikling og ingen liv.

Mine tanker begynner å ta form, og følelsen av å ha landet på en konklusjon er ennå ikke tydelig for meg. Men altså...
For oss som tror på reinkarnasjon, tror på at sjelen vår går videre når kroppen vår dør. Sjelen drar tilbake til sin sted i åndeverdenen, og hvis sjelen skal lære mer, velges nytt liv på Jorden.
For hvor ellers andre steder?

Andre solsystemer, galakser, og ellers hva det heter, er fysisk så langt borte at vi må dit med tankenes kraft. Og jeg – vet ikke helt sikkert – men undrer da på at Liv på andre steder i universet, har annen livsform. Ikke den fysiske dimensjonen som vi er vant til her på Jorden.

Så tilbake til vårt ståsted.
Jorden er sjelens skole. Jeg begynner å bli mer og mer overbevisst på det, uten å ha bevis på det eller fakta å komme med.

Jeg kjenner på prosessen med å heale hele og deler av denne planeten vi bor på, både dyr, mennesker og naturen.
Antall ord: 469

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Planeten Jorden, er sjelens skole

Innlegg av Terra »

Novisen skrev:Planeten Jorden, er sjelens skole

Min følelse av at Jorden vi står på, er den vi skal forholde oss til i evig fremtid. Både med vår fysiske kropp, og med vår sjel samtidig.

Slik jeg oppfatter boken Sjelereisen av Michael Newton, "reiser" sjelen tilbake til sitt hus i sjelens verden når kroppen dør. I sjelens verden møtes sin gruppe som følger hverandre over svært lang tid. Hver gruppe har sin veileder som også er under opplæring, men på høyere nivå. Etter hvert reiser sjelen tilbake til Jorden med ett eller flere bestemte oppgaver til sin egen utvikling. Målet er å være i ett med Skaperen.

Den boken har jeg også lest for mange år siden, tror jeg får lese den igjen og friske opp litt. ;-)

Dette tema er nytt for meg, og jobber nå mentalt for å forstå dette.
Jeg har lenge hatt følelsen av at Jorden som vi lever på, er svært viktig å ta vare på. Hvis det finnes flere planeter som ligner Jorden, har sjelen flere skoler å reise til for å prøve ut sine oppgaver. Men finnes det?

Ja, jeg tror det er andre planeter og solsystemer og at mange av oss kan komme fra andre steder, andre galakser.

Jeg mener folks tanker om universets uendelighet, fører oss bort fra vårt ståsted.
Vår fysiske kropp er "husvert" for sjelen vår. Og sjelen har sine oppgaver som utføres her på Jorden – bevisst eller ubeviss.

For å få det til, må vi ta vare på Jorden. Hvis ikke, har våres sjeler ingen skole å reise tilbake til.

Tror som du at det er viktig å ta vare på vår lille, vakre, blå klode. Vår utvikling er nok her og nå. Kanskje det til og med er derfor en del av oss har kommet hit til jorden her og nå? For å hjelpe til å snu ting i riktig retning så vi ikke ødelegger alt?

Dette er en påstand, og kanskje kulliminerer menneskenes sterke søken etter liv på andre planeter.
Mine tanker – og fornemmelse – har i en del år kretset rundt spørsmålet Hva er meningen med Livet her på Jorden. Jeg opplever at det handler om berøring. Hvis det er ingen fysisk og mental berøring, blir det ingen utvikling og ingen liv.

Mine tanker begynner å ta form, og følelsen av å ha landet på en konklusjon er ennå ikke tydelig for meg. Men altså...
For oss som tror på reinkarnasjon, tror på at sjelen vår går videre når kroppen vår dør. Sjelen drar tilbake til sin sted i åndeverdenen, og hvis sjelen skal lære mer, velges nytt liv på Jorden.
For hvor ellers andre steder?

Andre solsystemer, galakser, og ellers hva det heter, er fysisk så langt borte at vi må dit med tankenes kraft. Og jeg – vet ikke helt sikkert – men undrer da på at Liv på andre steder i universet, har annen livsform. Ikke den fysiske dimensjonen som vi er vant til her på Jorden.

Jo, det kan vel være alle slags livsformer, alt fra kloke insektslignene, katte eller hundeliknende eller små grå eller noen grønne øgler for den saks skyld og til de som bare for oss ses som sjeler/lysvesener? Hvem vet.

Så tilbake til vårt ståsted.
Jorden er sjelens skole. Jeg begynner å bli mer og mer overbevisst på det, uten å ha bevis på det eller fakta å komme med.

Jeg kjenner på prosessen med å heale hele og deler av denne planeten vi bor på, både dyr, mennesker og naturen.
Antall ord: 610
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links