• Aktive Tema  Bakover Forover Stopp Auto

Prat om helseBakteriefobien har skapt 'Generasjon svakelig'

For de fleste alternative, er jo helse en viktig ting.
Se bare på fenomenet "healing".
Men - healing kan hjelpe mot mange plager, men hva når kroppen mangler viktige næringsstoffer, eller har for mye av noe ?

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forumregler
Prat om HELSE :
Innlegg om Produkter SKAL klareres med ADMIN FØR de legges inn !
Admin har rett til å slette innlegg dersom de inneholder informasjon om produkter, og Admin ikke har forhåndsgodkjent !
Dette gjelder også produktomtaler som kan tolkes som reklame !
Er du i tvil, spør Admin i PM på forhånd!
Svar
Brukeravatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg i tema: 1
Kjønn (valgfri): dame
Sted: 3rd Rock From The Sun
Har likt: 434 ganger
Blitt likt: 386 ganger
Zodiac:
Kontakt:

#556614 Bakteriefobien har skapt 'Generasjon svakelig'

Legg inn av g.r.y » 03 okt 2018 04:42

Vesten er rammet av støv og bakteriefobi, såvel som at allmennheten har pådratt seg paranoia i hht å se potensielle ulykker & farer rundt hvert hjørne. Slikt forstrer IKKE sunne & sterke barn!..

Det å være født før & etter 1983-85 innebærer en enorm forskjell i oppvekstkår.. Vi som ankom planeten før vi nådde midten på 80-tallet, fikk privilegietv av å vokse opp i møblerte hjem i et fredfylt i-land med enorm økonomisk vekst, vestlig frihet dog med det statelige sikkerhetsnett som følger sosialdemokratiets blandingsøkonomi, osv, osv. Vi fikk en barndom i ordets fulle betydning; Sorgløs og trygg, uten å bli sydd puter under armene på slik at vi fikk gjort den prøving og feiling med ditto skrubbsår og forstuinger som seg hør og bør for å kunne utvikles til en sterk voksen med et langt liv forran oss. Hjemmene våre var i aller høyeste grad hygeniske, dog uten overdrivelse, da oppvasken ble tatt 1-2 ganger pr dag, og rengjøringen foretatt en gang pr. uke.
Jeg vokste opp i den trygge forvissning av at vi ble passet på; Gikk vi på skøyter på elven, fulgte mutter'm med fra kjøkkenvinduet, selv om forbudet mot å passere stolpen som markerte begynnelsen på møllabakken (der det brått går fra grunne til dypt) ikke ble overskredet en eneste gang, -uansett om hocky-pucken eller hva det måtte være havnet den minste centimeter over 'streken. Klatret vi i epletreet, eller i trærne hos naboer eller klassekammerater, var det aldri langt mellom sjekk-upsen til en eller annen voksen.. Selvsagt ble regler brutt, og jeg husker bla.a noen løp over riksveien som ville gitt en husarrest jeg fremdeles ville ha sonet dersom en av de voksne hadde sett oss. Men dette hørte tross alt til skjeldenhetene. Dessuten hadde vi dette 'noe' i oss som gjorde oss i det minste i relativt god stand til å beregne. -I motsetning til hva som er tilfellet for stakkarene født vetter denne magiske tidsgrensen..

Nå kom nemmelig inntoget av desinfiserende vaskemidler, parfyme og gud-vet-hva-frie vaskepulvere & skyllemidler, støvsugere som tømte huset for husstøv, for ikke snakke om alskens sikkerhetsforanstaltninger på lekeplasser o.l. Å klatre i trær ble 'fy-fy', det å gå/sykle på skolen ble brått grunn til henting av barnevernet, for ikke snakke om å måtte låse seg inn hjemme i 1-2 timer før fylte 10... Det ble brått ikke måte på!..

Problemet er imidlertid at folk generelt og unger spesielt er avhengig av å leve i og puste inn en solid dose dritt for at imunsystemet skal kunne funke som det skal. Det må rett & slett ha en gjevn 'trening' for å holde seg up to speed. Videre er unger nødt til å feile i bevegelser for å kunne utvikle optimal styrke og koordinasjon..

Jeg begynte på skolen med det bildet at astma var noe ganske så spesielt, da den eneste i min krets av mennesker som hadde dette, var moren til klassevenninnen min. -INGEN barn hadde hverken dette eller noen form for ballergier som vi hørte noe snakk om.. Nå har de første av de som er født etter tidsgrensen rukket å bli voksne, med det sørgelige resultat at de er like svakelige som voksne som de har værtv opp gjennom hele oppveksten.

Det er imidlertid noen ytterst få unntak; Det har seg nemmelig slik i samtlige av de tilfeller jeg har gravd meg frem til hvor foreldrene har anstrengt seg for å gi ungene en så lik vår oppvekst som mulig, -der er det ikke et nys å spore!! Ingen dårlige rygger, migreneplager, astma eller allergier. De begynner på skolen med et gigantisk fysisk fortrinn, hinsides tøffere enn sine asmatiske medelever, der de raser av sted på sykler uten støttehjul med oppskrubbede knær med rester fra leirekakespisingen rundt munnen..

Det jeg har sett, viser hva som er rett og galt så tydelig det kan få blitt. Derfor begriper jeg ikke hvordan folk kan fortsette, når det er så åpenbart hvor sykeligheten er rotfestet!.. Dette viser hvor viktig det er og selv, på selvstendig grunnlag, gjøre seg bevisst på ting & tang rundt en. Selv om samfunnet sier det er sånn og slik, er dette langt fra ensbetydende med aty det er så. Om en vil gi ungen(e) sine det beste utgangspunkt, er oppskriften en passe dose dritt og en konstant risiko for skrubbsår. :vink
Antall ord: 766

The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Skjul innleggs linker
Vis innleggs linker

Ønsker du din egen nettside ?
Brukeravatar
Asbjørn
ADMIN
ADMIN
Innlegg i tema: 1
Kjønn (valgfri): *U*
Sted: Florø
Har likt: 983 ganger
Blitt likt: 1322 ganger
Kjønn:
Zodiac:
Kontakt:

#556615 Re: Bakteriefobien har skapt 'Generasjon svakelig'

Legg inn av Asbjørn » 03 okt 2018 10:28

Foruten de momentene du nevner der Gry, så har vi og en annen faktor som ikke fantes før,
nemlig KJEMI.
Nå skal det være kjemi i alt, og da snakker jeg ikke om barneskolens kjemitimer, men moderne kjemi med nye menneskelagede stoffer som "skal virke så bra".
Kunstige tilsetningsstoffer som skal gjøre alt så mye bedre, viser seg å ikke være så mye bedre i lengden, genmodifisering for å "få bedre resultater" er heller ikke av det gode.
Firmaer som f.ex Monsanto, og deres vekjente "glyfosat", et stoff som skal ta knekken på ugress, det dukker opp over alt i våre dager, ikke bare der det er brukt.
Det er ikke så lenge siden jeg leste om at tilogmed tamponger for damer, inneholder glyfosat ! Altså et plantevernmiddel dukker opp i menneskers slimhinner, fordi det er spredd så store mengder av det. DET KAN IKKE være bra for helsa !
Som du var inne på Gry, så er det mye mer astma i våre dager.
Det er egentlig ikke så rart, vi bor i hermetisk lukkede hus, hvor byggematerialene er laget av kunstige produkter, vi bruker spray renholdsmidler, som foruten å treffe stedet som skal vaskes, også sprer masser av kjemiske micropartikler ut i lufta vi skal puste i.
Og for de som kan litt om dette, så vet man at slike mikrodråper, de faller ikke til bakken som vanlige regndråper, men holder seg svevende gjerne i mange timer, før de finner en overflate å feste seg til. Som støv, altså, og den samme lufta puster vi inn.
Når da huset også er "hermetisk lukket", vil det også være lite utskifting av lufta, slik at bruk av sprayprodukter vil bli værende i huset.
Så har vi det vi kaller matsminke, fargestoffer av forskjellige slag;
"En britisk studie har vist at visse fargestoffer kan ha en sammenheng med negativ oppførsel hos barn med ADHD. Dette er fargestoffene e110, e104, e122, e129, e102, og e124. Disse fargestoffene finnes oftest i leskedrikker, is og godteri. Dersom barnet ditt lider av ADHD, kan du forsøke å unngå bruk av disse fargestoffene."

Normalt når man tester slike matsminkestoffer, og holdbarhetsstoffer, så testes de hver for seg, altså "dette stoffet har ingen kjent negativ virkning".
Men - så har vi noe vi kaller "cocktaileffekt" , som betyr blanding av mange slike stoffer.
Hvordan påvirker det kroppen ? Og for endel ting er det dessverre forsket lite på slike mixer, fordi hver og en av oss utsettes for en blanding av mange stoffer, og naboen har en helt annen mix.
I tillegg har vi kunstige hormoner, tilsatt for og annet, slik at de også ender opp i oss mennesker. Hvordan vil disse virke i kombinasjon med alt det andre ?

Vi vet at blander du klorin og salmiakk, får vi en giftig gass som resultat.
Med andre ord, 2 produkter som begge hjelper deg med renhold, men sammen...
https://www.dagbladet.no/tema/derfor-ma ... k/63662983

Hva med alle de andre kunstige tilsetningsstoffene (ofte E-stoffer), men og annet som vi får i oss, vil ikke de påvirke helsa vår ?
Det er en økning i kreft, allergier, astma, osv osv, i vår verden, og jeg tror - uten å kunne bevise det vitenskapelig - at det ikke er bra for oss i lengden.
Les mer om cocktaileffekt her: https://www.mattilsynet.no/kosmetikk/st ... ekten.8163

"Vi bor i en ny og bedre verden, vi har det bedre enn våre forfedre" - Jo, på mange måter gjør vi det. MEN - på andre måter, er jeg mer i tvil !
Jeg tror endel saker var bedre før ! Før forurensning, før kunstige hormoner, før glyfosat, og andre "effektive" ugressmidler, vekstmidler, konserveringsmidler osv.

Er det rart enkelte roper, "Stopp verden, jeg vil av " ?

A
Antall ord: 641

Link:
BBcode:
HTML:
Skjul innleggs linker
Vis innleggs linker

20 til 23 Juni 2019
#Urtrumman #SjamanistiskForbund #FestivalForHeleFamilien #4Dager #sjamanisme #Rusfritt
Svar

Gå tilbake til «Prat om helse»

paranormal.no : Ansvarsfraskrivelse