Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppendrømmer

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Mariannk
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 04 Nov 2017 23:52
6
Blitt takket: 1 gang

drømmer

Innlegg av Mariannk »

Natt til nyttårsaften fikk jeg et fint besøk.
Har lenge hatt min oldermor med meg, siden henne døde når jeg var 5 år.
Har flere ganger spurt om det er mulig at henne kontakter meg på ande måter enn når jeg skal til å legge meg. Og nå når jeg la meg natt til 31.12.18 så får jeg besøk av oldemor i drømmen, henne holder rundt meg, i mens henne kysser meg på hodet, jeg spør henne ( hva gjør du ) henne sier jeg savner deg, og vil kjenne lukten av mitt oldebarn igjen, før henne blir borte. ( hvis det er sånn at henne nå prøver å kontakte meg i drømmene mine så gjør det igjen ting, føler det er litt mindre ubehagelig. )

Guttungen har også begynt å merke ting, han nevner spøkelse veldig ofte, og sier det står en hvit dame på rommet, når vi har sett på gamle bilder så peker han på min oldemor og sier det er spøkelse på rommet. jeg sier at det ikke er farlig, og at han kan si gå bort, noe han også gjør, etter litt sier han nå er henne borte, men henne kommer tilbake. Veldig rart men får også en følelse av at henne nå vil passe på sønnen min. Flere som har opplevd noe lignende ?
Antall ord: 240

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: drømmer - Flere som har opplevd noe lignende ?

Innlegg av Morris »

Husker aldri å ha drømt noe når jeg våkner. Derimot har jeg opplevd rare ting i våken tilstand, som at ting blir borte og kan dukke opp igjen helt andre steder. Altså litt fysisk turbulent kan man si...
For eksempel skulle jeg være effektiv en dag og skifte om hjulene på bilen hjemme, samtidig med at jeg skulle skifte motorolje.

Sånn i farta ble oljeskruen borte, men fant den igjen på bakken på siden av høyre forhjul... var nesten sikker på at jeg la den oppå luftfilterlokket, hvor jeg pleier å legge den fra meg, men tydeligvis ikke denne gangen....? Så da la jeg den der da med et smell, og sa høyt og tydelig at nå ligger du der!!! Jeg lot den brukte motoroljen renne ned i en kanne under bilen mens jeg skiftet over til sommerhjul. Da jeg var ferdig, var det bare å skru på plass oljeskruen og fylle på ny motorolje.

Men skruen lå ikke på luftfilterlokket nå heller?... jeg husket jo at jeg la den der denne gangen da, og med et smell! Kanskje den hadde falt ned mens jeg drev på med hjulene? Jeg tittet under bilen, men nei... den var ikke der heller. Akkurat da var det som jeg følte at noe sa inne i meg - at jeg skulle gå i garasjen hvor den andre bilen stod, og se etter den på det midterste spikerslaget, innerst i garasjen!!! Der hadde jeg ikke vært denne dagen, men låste opp garasjeporten og gikk inn, og der lå den trygt og godt på spikerslaget!

Så jeg har en avdød kjenning som driver med spillopper, denne var ganske human, men har opplevd andre ting som rett og slett ikke har vært fullt så morsomme.
Antall ord: 297

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mariannk
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 04 Nov 2017 23:52
6
Blitt takket: 1 gang

Re: drømmer

Innlegg av Mariannk »

Noen sånne opplevelser er bare morsomt, men noen ganger kan det bli skikkelig irriterende.
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: drømmer - Drømmen min

Innlegg av Morris »

Siden denne tråden handler om drømmer og drømmetydning har jeg hatt en drøm som har brent seg fast. Det går vel inn under betegnelsen mareritt, for denne våknet jeg av, bløt av svette! Jeg var vel i 7-8 års alderen da jeg hadde denne drømmen: Min far skulle kjøre meg til skolen - to av mine skolevenner bodde i nabolaget og skulle få sitte på. Mellom dem og hjemstedet mitt var det en åskam, og på andre siden var veien oppmurt med steinblokker da lien nedenfor skrådde bratt ned mot et vann som vi måtte rundt for å komme oss til skolen.

Drømmen begynte egentlig på denne oppmurte veien etter at de to skolevennene var hentet, men den var rotete selv om den på en måte fulgte en tidslinje. Årstiden var sommer da drømmen begynte, og nede i lien på det grønne gresset nedenfor den oppmurte veien et stykke ned mot vannet lå det plutselig en flokk med løver og dormet i solen... det var bare et kort glimt, men jeg var mye forundret over at disse dyrene levde fritt i mitt nabolag.

Videre kjørte vi forbi hjemstedet mitt og nedover en bratt bakke hvor det på venstre side var åser og lier som strakte seg opp mot fjellet. Men nå var det plutselig blitt høst for bjørkeskogen hadde mistet bladene og grenene var brune. Her foregikk det plutselig skyting oppe i skogen, for det knatret fælt i maskingeværer, og jeg la merke til munningsflammene, for det var som om det hadde begynt å mørkne. Jeg fikk det også for meg at mennene bar militæruniformer og at ordet krig var et ord som var med.

Hele drømmen var helt surrealistisk, mellom hjemme og hovedveien er det ca 1km, men på halve strekka hadde årstiden nå forandret seg fra sommer til vinter, bilen med far og vennene var plutselig ikke med lengre, og jeg befant meg på en spark på vei mot hovedveien, og terrenget var dekket av tykk snø! Jeg fikk da se at det begynte å lysne, men i nordøstlig retning så jeg en svart røyk som steg opp på en ellers klar himmel. Da jeg kom inn på hovedveien skulle jeg egentlig svingt sørover på denne for å komme meg til skolen. Men drømmen følte jeg ikke lengre handlet om skoleveien lengre, men hva som foregikk i omgivelsene til denne.

Jeg valgte å dra nordover for å se hva som brant. Da jeg var kommet nær nok, så jeg bare muren igjen av et hus der hvor det aldri før hadde stått noe hus! Jeg gikk opp til muren, noe vei opp dit fantes ikke... jeg la handa på muren, og rykket den til meg igjen for jeg brant meg, det gjorde vondt.... da våknet jeg!

Noen som er gode på tolkninger av drømmer? Finnes det noen overførbare betydninger?
Antall ord: 500

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: drømmer - Drømmen min

Innlegg av Morris »

Morris skrev: 04 Jan 2019 12:22 Noen som er gode på tolkninger av drømmer? Finnes det noen overførbare betydninger?
Ingen som er interessert i drømmetydninger? Vel, det kan jo være vanskelig nok det. Jeg kan jo fortelle hva jeg selv har syntes å tro på etter hvert som hva min interesse har dreid seg om (profetier) og kanskje gitt et slags avtrykk for drømmen? Når jeg nevner profetier har også de hellige skriftene vært involvert. Etter hvert som tiden har gått og lærdommer strømmet på, fant jeg ut at løvene som jeg så nede i lien måtte kunne være et profetisk symbolsk tegn i og med at det har blitt til en hovedinteresse. Mitt fødselshoroskop bærer også preg av samme intuisjon... så da fant jeg frem til at det første symbolske tegnet fantes beskrevet i 1.Mos.49.9 med avslutning i Åp.5.5.

Det andre tegnet var soldater og krig - her må man følge drømmen fra start til slutt og det vil dreie seg om fortsettelsen av første syn løven/e - jeg fant da ut at dette måtte dreie seg om Luk.12.49-53 , som man ser av Matt.1.23 er det all grunn til også å følge dette sporet, det leder til Jes.7.14-17 og Jes.8.1-10 som avsluttes med navnes betydning - gitt i Matt,1.23 - navnet i forholdsvis Jes.8.1 og 8.3 (Maher-Sjalal-Hasj-Bas) er nok et tilnavn på Jes.7.16 og navnet forklares i en fotnote i til Jes.8.1 Note : Maher-Sjalal-Hasj-Bas: symbolsk navn, kan oversettes «brått bytte, raskt rov». Jf. 7,3.>(Note : Sjear-Jasjub: symbolsk navn som kan bety «en rest skal vende om»)

Da er man godt i gang i noe som drar seg over veldig lang tid... vår er beskrevet som såtid, sommer som vekstid, høst som innsamling av grøden, og vinter som opplag/ hviletid. Jeg fant ut at strekningen mellom løvene og soldatene måtte dreie seg om en rolig periode, altså veksttiden som er sommer. (Et bibelsk år er foreslått som tusen år, inndelt i 4 perioder som tilsvarer årstidene i et menneskeår.)

Da er man kommet til vinteren hvor huset er brent ned, det førte meg rett og slett til Matt.23.37-39.
Dette er det nærmeste jeg har kunnet forstå denne drømmen?
Antall ord: 424

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2795
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1492 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: drømmer

Innlegg av Terra »

Mariannk skrev: 02 Jan 2019 20:13 Natt til nyttårsaften fikk jeg et fint besøk.
Har lenge hatt min oldermor med meg, siden henne døde når jeg var 5 år.
Har flere ganger spurt om det er mulig at henne kontakter meg på ande måter enn når jeg skal til å legge meg. Og nå når jeg la meg natt til 31.12.18 så får jeg besøk av oldemor i drømmen, henne holder rundt meg, i mens henne kysser meg på hodet, jeg spør henne ( hva gjør du ) henne sier jeg savner deg, og vil kjenne lukten av mitt oldebarn igjen, før henne blir borte. ( hvis det er sånn at henne nå prøver å kontakte meg i drømmene mine så gjør det igjen ting, føler det er litt mindre ubehagelig. )

Guttungen har også begynt å merke ting, han nevner spøkelse veldig ofte, og sier det står en hvit dame på rommet, når vi har sett på gamle bilder så peker han på min oldemor og sier det er spøkelse på rommet. jeg sier at det ikke er farlig, og at han kan si gå bort, noe han også gjør, etter litt sier han nå er henne borte, men henne kommer tilbake. Veldig rart men får også en følelse av at henne nå vil passe på sønnen min. Flere som har opplevd noe lignende ?
Ja, dette er helt vanlig i min familie. Både beste og oldeforeldre viser seg både for barna og de voksne, og de dukker også opp i drømmer. Jeg tror dette er nokså vanlig hos dem som er åpne for det.

Synes det er betryggende jeg, godt og trygt, at våre forfedre passer på oss selv om de har gått over til den andre siden/lyset eller hva man ønsker å kalle det. De er jo ikke akkurat "spøkelser/gjengangere" heller de fleste. De er våre hjelpere. I alle fall er mine det og jeg elsker å ha dem rundt meg. Enten de viser seg i drømmer eller jeg ser dem for meg i "syner."
Antall ord: 367
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2795
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1492 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: drømmer - Drømmen min

Innlegg av Terra »

Morris skrev: 04 Jan 2019 12:22 Siden denne tråden handler om drømmer og drømmetydning har jeg hatt en drøm som har brent seg fast. Det går vel inn under betegnelsen mareritt, for denne våknet jeg av, bløt av svette! Jeg var vel i 7-8 års alderen da jeg hadde denne drømmen: Min far skulle kjøre meg til skolen - to av mine skolevenner bodde i nabolaget og skulle få sitte på. Mellom dem og hjemstedet mitt var det en åskam, og på andre siden var veien oppmurt med steinblokker da lien nedenfor skrådde bratt ned mot et vann som vi måtte rundt for å komme oss til skolen.

Drømmen begynte egentlig på denne oppmurte veien etter at de to skolevennene var hentet, men den var rotete selv om den på en måte fulgte en tidslinje. Årstiden var sommer da drømmen begynte, og nede i lien på det grønne gresset nedenfor den oppmurte veien et stykke ned mot vannet lå det plutselig en flokk med løver og dormet i solen... det var bare et kort glimt, men jeg var mye forundret over at disse dyrene levde fritt i mitt nabolag.

Videre kjørte vi forbi hjemstedet mitt og nedover en bratt bakke hvor det på venstre side var åser og lier som strakte seg opp mot fjellet. Men nå var det plutselig blitt høst for bjørkeskogen hadde mistet bladene og grenene var brune. Her foregikk det plutselig skyting oppe i skogen, for det knatret fælt i maskingeværer, og jeg la merke til munningsflammene, for det var som om det hadde begynt å mørkne. Jeg fikk det også for meg at mennene bar militæruniformer og at ordet krig var et ord som var med.

Hele drømmen var helt surrealistisk, mellom hjemme og hovedveien er det ca 1km, men på halve strekka hadde årstiden nå forandret seg fra sommer til vinter, bilen med far og vennene var plutselig ikke med lengre, og jeg befant meg på en spark på vei mot hovedveien, og terrenget var dekket av tykk snø! Jeg fikk da se at det begynte å lysne, men i nordøstlig retning så jeg en svart røyk som steg opp på en ellers klar himmel. Da jeg kom inn på hovedveien skulle jeg egentlig svingt sørover på denne for å komme meg til skolen. Men drømmen følte jeg ikke lengre handlet om skoleveien lengre, men hva som foregikk i omgivelsene til denne.

Jeg valgte å dra nordover for å se hva som brant. Da jeg var kommet nær nok, så jeg bare muren igjen av et hus der hvor det aldri før hadde stått noe hus! Jeg gikk opp til muren, noe vei opp dit fantes ikke... jeg la handa på muren, og rykket den til meg igjen for jeg brant meg, det gjorde vondt.... da våknet jeg!

Noen som er gode på tolkninger av drømmer? Finnes det noen overførbare betydninger?
Du har jo noen tanker selv hva drømmen betyr for deg, og som oftest er man selv sin beste drømmetyder. Drømmer viser ofte til ting i våre tanker og opplevelser som vi fordøyer. Vi ser og opplever mye i løpet av en dag/dager og så kan vi rote sammen de herligste og merkeligste ting til en skikkelig smørje. Det har ofte sin opprinnelse i det vi har lest, snakket med andre om, tenkt eller opplevd dagen før eller tidligere i livet. Så bearbeider hjernen dette og lager et fint vev av drømmer rundt dette.

Og noen ganger er det også sanndrømmer...
Antall ord: 619
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: drømmer

Innlegg av Morris »

Terra skrev: 12 Jan 2019 23:21 Du har jo noen tanker selv hva drømmen betyr for deg, og som oftest er man selv sin beste drømmetyder. Drømmer viser ofte til ting i våre tanker og opplevelser som vi fordøyer.
Ja... denne fikk jeg liksom i forkant av hva jeg skulle finne frem til, og det har jeg nå gjort. Man kan jo si at min drøm var en arbeidsbeskrivelse av hva jeg skulle finne frem til? For da jeg drømte dette var det bare et uforståelig mareritt, men i dag etter å sett hva som kommer, blant annet også gjennom studier av Nostradamus som heller ikke var min egen ide, det bare datt i hendene mine og liksom sa; Løs dette mysteriet. Og til slutt så jeg sammenhengene både mellom Nostradamus og skriftene, pussige greier i alle fall for min del at det bare skulle komme til meg på denne måten...
Antall ord: 162

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links