Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenbil på loftet, ras, osv...

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

bil på loftet, ras, osv...

Innlegg av Asbjørn »

Om jeg ble påvirket av å lese om den siste Orkanen "IRMA" , eller om det er annen årsak skal være usagt, men hadde en veldig livlig drøm, og husker mesteparten.
Skal ta litt om det her:
Drømte at jeg var på besøk hos en gammel venn, som jeg har kontakt med på FB, men ikke sett på mer snart 30 år...
Plutselig var det et skikkelig brak og spetakkel på loftet, og da vi gikk for å se, var det bilspor på gulvet, tydelige mønster, og vi så hvordan den hadde knekt flere planker, og nesten var på vei ned. Men bilen var vekke...
Takbjelkene, hadde også litt skader, så på en eller annen måte, måtte den ha kommet ned mellom bjelkene som holder taket oppe... - eller ut den veien.
Huset var litt av den typen som på en måte er bygget inn i terrenget, iallfall på ene siden.
Bak huset var det et ganske høyt fjell, og lå vel ca 100-200 meter unna huset.
Her kom det et ras, med etpar meget store stener, og litt trær, og annet rusk nedover i fjellsida. Men det stoppet i god avstand fra huset.
Jeg tok både bilder og video av disse hendelsene.
Etterpå var vi på den andre siden av huset, og der var det endel bilvrak, deriblant en sportsbil av den dyre typen, som så ut som om den hadde ramlet ned fra taket.
Så kom en politibil med to damer, og jeg skulle vise disse politifolka bildene fra loftet, med et nettbrett ( bildene ble tatt med mobil), men da var det så mye bilder og rot på nettbrettet, at jeg hadde problemer med å finne de riktige bildene...

Så jo på nyhetene at det har vært et jordskjelv utenfor Mexico da jeg hadde stått opp,
men virket ikke som jordskjelv i drømmen, - hvis det da ikke var "bilen på loftet" som indikerte det ?

Sjelden jeg husker drømmer, men denne henger seg fast...
Så da var det best å skrive den ned, mens jeg enda husker den...

A
Antall ord: 351

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: bil på loftet, ras, osv...

Innlegg av lightwave »

Kanskje det var prekognitiv drøm og at det er noe som skal skje?
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: bil på loftet, ras, osv...

Innlegg av Asbjørn »

lightwave skrev:Kanskje det var prekognitiv drøm og at det er noe som skal skje?
Vel, tiden vil jo vise det...
NÅ har jeg iallfall skrevet det ned, og kan vise til innleggsdato og tid om det skulle skje.
Men kan jo og være at jeg har sett nyheter, vi har jo IRMA som roter borti USA....
Og at hjernen har mixa og triksa...

A
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: bil på loftet, ras, osv...

Innlegg av lightwave »

Ja, den mest sannsynlige forklaringen er nok at det har vært så mye om orkaner i det siste at det også kommer frem i drømmer.
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Artemis
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 15 Feb 2017 17:15
7
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 99 ganger
Kjønn:

Re: bil på loftet, ras, osv...

Innlegg av Artemis »

Hvis jeg skal være litt vågal vil jeg si at man kan oppfatte ting som skjer i verden mens man sover ... Fordi da er vi mer koblet på det kollektive ubevisste som Jung skrev om. Jeg har opplevd selv at jeg har vært "sanndrømt", våknet opp til at noe lignende har skjedd som det jeg har drømt, men ikke helt likt. Og kjenner andre som har gjort det samme, f eks da det var klorutslipp i Akerselva og alt liv ble drept. Jeg har en venninne som drømte om det i detalj den natta (før det ble kjent på nyhetene neste morgen).

Jeg tror man kan oppfatte noe, og blande det med andre elementer. F eks er det jo mer vanlig/sannsynlig med steinras i Norge/ på Vestlandet, så det er naturlig å drømme om det i forbindelse med naturkatastrofer i andre deler av verden, kanskje? Fordi selv om man er koblet på det felles ubevisste, så har man et eget sett med symboler som er farget av hvem man er, hvor man bor, kultur osv. Og jordskjelv av den styrken forekommer jo ikke i Norge, så det er kanskje ikke så rart om det blir til et ras i stedet ...
Antall ord: 209

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links