Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenVille du godtatt og få en Microchip innplantat

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 425
Startet: 31 Mar 2008 12:02
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sunnmøre
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Skarabè »

ludoburgero skrev:misty-gutt:

Bare en åpen tanke om dette...
Hva om den gamle boken er opphav til disse fantastiske idéene som gjennom så mange år har sett dagens lys? En slags "Anarkistens Kokebok" kanskje.

Jeg finner det mer sannsynlig at slike idéer kan utvikles etter at idéene har ligget klar i mange hundre år i ei bok, enn at den som skreiv boka skal ha forutsett så mange hundre år frem i tid. Det er ihvertfall greit å bruke logikken litt av og til.
=D>
Antall ord: 87
Klem Torill =o)


Bilde
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 425
Startet: 31 Mar 2008 12:02
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sunnmøre
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Skarabè »

Misty-Gutt:

En kan ikke bare tro at Gud ordenr opp, vi må prøve å få bukt med problemene selv...

En liten historie...

Det ble oversvømmelse etter en naturkatastrofe og alle måtte flykte fra sine hjem... en mann satt på taket sitt fordi vannet hadde nådd så langt.. Noen mennesker som holder fast ve en stor planke sier at mannen skal følge dem og redde seg. "Nei takk sier mannen, min Gud redder meg...
En båt kommer forbi litt senere og de sier at mannen skal hoppe over.. "nei takk, sier mannen, min Gud redder meg...
Til slutt kommer ett helikopter og vil redde mannen, mannen roper "Nei, takk, min Gud er med meg, han vil redde meg...
Mannen dør... Når han kommer til himmelen spørr han Gud, "hvorfor reddet du meg ikke??" Jeg prøvde, sier Gud, jeg sendte både en planke, en båt og ett helikopter, men du takket nei til alle tre...

En liten tanke, kanskje vi burde holde fast ved det nye som kommer for å hjelpe menneska til å få bukt med all elendighet, kan det ikke være Gud som har hjulpe menneske til å skape noe slikt??? Å evt. Hvorfor ikke????
Antall ord: 204
Klem Torill =o)


Bilde
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Skarabè skrev:
Mannen dør... Når han kommer til himmelen spørr han Gud, "hvorfor reddet du meg ikke??"
Vel, han kom jo til himmelen, så da skulle han vel ikke ha no å klage på. Han ble jo reddet da. :)
Antall ord: 41
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Og det gjør at der blir gitt alle, små og store, rike og fattige, frie og træler, et merke i deres høire hånd eller på deres panne,

og at ingen kan kjøpe eller selge uten den som har merket, dyrets navn eller tallet for dets navn.
Ett merke i deres høyre hånd :
Bilde

og hvor har du pin-koden ? jo helst innenfor pannen . . ;-)

Ett merke på varen du kjøper :
Bilde

Merk 6 tallet : to tynne streker... Se så på de 3 ekstra lange strekene... (guard bars )
dyrets merke ? ;-)

Vær obs på at bibelen, er meget inspirert av mennesker, og at for eksempel Nostradamus sine profetier også sammenfaller noe med ting som skjer i våre dager...

Den som skrev johannes åpenbaring, var en synsk, som faktisk så inn i fremtiden...

"og dyrets bilde kunne endog tale"
Bilde


Husk at han som skrev åpenbaringen måtte forklare en masse moderne ting , med utrykk som han disponerte...
Og han hadde ikke utrykk som "ean-kode", "kredittkort", eller "fjernsyn" . . .

Problemet er bare at bibelen er forandret ørten ganger siden den først ble forfattet, - ikke minst fordi de religiøse makthavere brukte den for å få enda mer makt...


MEN ; det betyr at skal man unngå dyrets merke, må man sky kredittkort, , alle varer med strekkode, osv....


Asbjørn
Antall ord: 221

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Vel, Asbjørn. Heh..da må jo antikrist, fortapelsens sønn, altså den person som leder det hele alt ha stått frem. Hvem er han isåfall, hva er hans navn? :mozilla_wink:
Antall ord: 34
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

misty-gutt skrev:Vel, Asbjørn. Heh..da må jo antikrist, fortapelsens sønn, altså den person som leder det hele alt ha stått frem. Hvem er han isåfall, hva er hans navn? :mozilla_wink:
Tja, hva med de burmeiske generaler ? Deres oppførsel må jo passe inn i dette bildet ?

Asbjørn
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Asbjørn skrev:
misty-gutt skrev:Vel, Asbjørn. Heh..da må jo antikrist, fortapelsens sønn, altså den person som leder det hele alt ha stått frem. Hvem er han isåfall, hva er hans navn? :mozilla_wink:
Tja, hva med de burmeiske generaler ? Deres oppførsel må jo passe inn i dette bildet ?

Asbjørn
Tror nok ikke det, men slemme er de.
Antall ord: 66
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Skarabè skrev:Misty-Gutt:

En kan ikke bare tro at Gud ordenr opp, vi må prøve å få bukt med problemene selv...

En liten historie...

Det ble oversvømmelse etter en naturkatastrofe og alle måtte flykte fra sine hjem... en mann satt på taket sitt fordi vannet hadde nådd så langt.. Noen mennesker som holder fast ve en stor planke sier at mannen skal følge dem og redde seg. "Nei takk sier mannen, min Gud redder meg...
En båt kommer forbi litt senere og de sier at mannen skal hoppe over.. "nei takk, sier mannen, min Gud redder meg...
Til slutt kommer ett helikopter og vil redde mannen, mannen roper "Nei, takk, min Gud er med meg, han vil redde meg...
Mannen dør... Når han kommer til himmelen spørr han Gud, "hvorfor reddet du meg ikke??" Jeg prøvde, sier Gud, jeg sendte både en planke, en båt og ett helikopter, men du takket nei til alle tre...

En liten tanke, kanskje vi burde holde fast ved det nye som kommer for å hjelpe menneska til å få bukt med all elendighet, kan det ikke være Gud som har hjulpe menneske til å skape noe slikt??? Å evt. Hvorfor ikke????
Isåfall er det også Gud som har hjulpet oss til f.eks. atombomben og terrorisme også.
Det er jo et klassisk paradoks, og forkaster menneskets frie vilje.
Antall ord: 234
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Asbjørn skrev:
Og det gjør at der blir gitt alle, små og store, rike og fattige, frie og træler, et merke i deres høire hånd eller på deres panne,

og at ingen kan kjøpe eller selge uten den som har merket, dyrets navn eller tallet for dets navn.
Ett merke i deres høyre hånd :
Bilde

og hvor har du pin-koden ? jo helst innenfor pannen . . ;-)

Ett merke på varen du kjøper :
Bilde

Merk 6 tallet : to tynne streker... Se så på de 3 ekstra lange strekene... (guard bars )
dyrets merke ? ;-)

Vær obs på at bibelen, er meget inspirert av mennesker, og at for eksempel Nostradamus sine profetier også sammenfaller noe med ting som skjer i våre dager...

Den som skrev johannes åpenbaring, var en synsk, som faktisk så inn i fremtiden...

"og dyrets bilde kunne endog tale"
Bilde


Husk at han som skrev åpenbaringen måtte forklare en masse moderne ting , med utrykk som han disponerte...
Og han hadde ikke utrykk som "ean-kode", "kredittkort", eller "fjernsyn" . . .

Problemet er bare at bibelen er forandret ørten ganger siden den først ble forfattet, - ikke minst fordi de religiøse makthavere brukte den for å få enda mer makt...


MEN ; det betyr at skal man unngå dyrets merke, må man sky kredittkort, , alle varer med strekkode, osv....


Asbjørn
Dette har jeg vist deg tidligere. https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... 4964#84964
6-tallet (som er 1-1-1-4) begynner med et tynt mellomrom, en tynn strek, et tynt mellomrom og til slutt en tykk strek. Tallene 1-1-1-4 markerer altså tykkelsen på strek/mellomrom
Antall ord: 274

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

BA. skrev:
Asbjørn skrev:Ett merke på varen du kjøper :
Bilde

Merk 6 tallet : to tynne streker... Se så på de 3 ekstra lange strekene... (guard bars )
dyrets merke ? ;-)
Dette har jeg vist deg tidligere. https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... 4964#84964
6-tallet (som er 1-1-1-4) begynner med et tynt mellomrom, en tynn strek, et tynt mellomrom og til slutt en tykk strek. Tallene 1-1-1-4 markerer altså tykkelsen på strek/mellomrom
Jepp, det har du, men du kan ikke avvise at for en som ikke kjenner den fysiske oppbygningen av streker, og mellomrom, ikke vil kunne se likheten på 6 tallet her, og "guard-bars".

Jeg regner ikke med at vedkommende som så og deretter skrev åpenbaringen hadde slike tekniske detaljer . .?

Legg merke til likheten / hvor "identisk" dette ser ut - her har jeg klippet og flyttet litt av sekstallets streker, over, og lagt oppå strekene på ene enden....

Bilde

A


Tillegg : Her er litt mer info om hvordan strekkoden er laget...
http://www.hvafor.no/article/hvordan-vi ... kkode.html
A
Sist redigert av Asbjørn på 12 Mai 2008 18:36, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 425
Startet: 31 Mar 2008 12:02
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sunnmøre
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Skarabè »

Kimbara skrev:
Skarabè skrev:Misty-Gutt:

En kan ikke bare tro at Gud ordenr opp, vi må prøve å få bukt med problemene selv...

En liten historie...

Det ble oversvømmelse etter en naturkatastrofe og alle måtte flykte fra sine hjem... en mann satt på taket sitt fordi vannet hadde nådd så langt.. Noen mennesker som holder fast ve en stor planke sier at mannen skal følge dem og redde seg. "Nei takk sier mannen, min Gud redder meg...
En båt kommer forbi litt senere og de sier at mannen skal hoppe over.. "nei takk, sier mannen, min Gud redder meg...
Til slutt kommer ett helikopter og vil redde mannen, mannen roper "Nei, takk, min Gud er med meg, han vil redde meg...
Mannen dør... Når han kommer til himmelen spørr han Gud, "hvorfor reddet du meg ikke??" Jeg prøvde, sier Gud, jeg sendte både en planke, en båt og ett helikopter, men du takket nei til alle tre...

En liten tanke, kanskje vi burde holde fast ved det nye som kommer for å hjelpe menneska til å få bukt med all elendighet, kan det ikke være Gud som har hjulpe menneske til å skape noe slikt??? Å evt. Hvorfor ikke????
Isåfall er det også Gud som har hjulpet oss til f.eks. atombomben og terrorisme også.
Det er jo et klassisk paradoks, og forkaster menneskets frie vilje.
Ja du sier noe der.... Men viss det finnes en ond makt, så påvirker vel den også.. Men så var det å finne ut hva som er "påvirket" av en god eller ond makt... Ett "nødvendig onde"er vel noe som hete... Å vi har vel de fleste en del av de... :mozilla_wink:
Antall ord: 291
Klem Torill =o)


Bilde
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Skarabè skrev: Ja du sier noe der.... Men viss det finnes en ond makt, så påvirker vel den også.. Men så var det å finne ut hva som er "påvirket" av en god eller ond makt... Ett "nødvendig onde"er vel noe som hete... Å vi har vel de fleste en del av de... :mozilla_wink:
Det er det som er problemet med alle påstander om gode og onde krefter - ingen klarer å definere hva som er ondt og hva som er godt, nettopp fordi det er så utrolig mange faktorer som spiller inn. Det èn oppfatter som "ondt", er noe en annen kanskje oppfatter som "godt" på en eller annen måte.

Til syvende og sist så ligger valget i oss selv. Å dra inn påstander om en "ond kraft" som påvirker oss blir å fraskrive seg ansvar.
Antall ord: 140
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 425
Startet: 31 Mar 2008 12:02
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sunnmøre
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Skarabè »

Kimbara skrev:
Skarabè skrev: Ja du sier noe der.... Men viss det finnes en ond makt, så påvirker vel den også.. Men så var det å finne ut hva som er "påvirket" av en god eller ond makt... Ett "nødvendig onde"er vel noe som hete... Å vi har vel de fleste en del av de... :mozilla_wink:
Det er det som er problemet med alle påstander om gode og onde krefter - ingen klarer å definere hva som er ondt og hva som er godt, nettopp fordi det er så utrolig mange faktorer som spiller inn. Det èn oppfatter som "ondt", er noe en annen kanskje oppfatter som "godt" på en eller annen måte.

Til syvende og sist så ligger valget i oss selv. Å dra inn påstander om en "ond kraft" som påvirker oss blir å fraskrive seg ansvar.
Signerer den... :D
Antall ord: 144
Klem Torill =o)


Bilde
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ashtar
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 159
Startet: 23 Feb 2008 03:56
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: I en annen galakse, langt langt borte

Innlegg av Ashtar »

Svaret er : NEI
Antall ord: 3
Meninga med livet, er å gi livet mening.
http://www.musikkdiskusjon.no - Diskusjonsforum for musikk,registrer deg nå! :D
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Jeg ville heller rømt en å bli plantet på en lite elektronisk dupeditt som du overhodet ikke kunne stolt på.
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links