Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

FILMER, BØKER OG MUSIKKWaking Life

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, matmod, mod klarsyn, mod univers, Mod Fakta og, mod drømmer, mod si hei, mod_spøkeguiden, Chatmoderatorer, Mod prat & gen, mod healing, mod hjem, mod engler

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Waking Life

Innlegg av ludoburgero »

Hei!

Er det noen som har sett denne fantastiske filmen?
Den er gjort på sånn halvanimert måte, altså filmet med ekte personer, for så å lage animerte effekter etterpå. Den er litt sånn "skjelven", så man bør gjerne ikke bli for distrahert av slike ting... jeg merket iallefall jeg ble litt sliten i øynene mine - men uansett, det jeg skal fram til:

Filmen handler om en ung manns liv som (kanskje) drømmer, eller (kanskje) er død?
Det går ikke helt klart i filmen, men den utspiller seg som en lang serie (eller sammenhengende?) lucide drømmer - der denne unge mannen møter en hel haug med ordentlige filosofer og vise, kloke mennesker. Kjente mennesker og anerkjente professorer. Og disse snakker om alt det vi snakker om her på paranormal - alt fra drømmer, livet, døden - og kanskje fellesnevneren: bevissthet!

Jeg så denne filmen for første gang i fjor, tror eg det var.
Og den var faktisk revolusjonerende for meg! Den ga så mye å undre på etterpå at jeg kom meg faktisk aldri helt "ut" av fascinasjonen igjen. I fare for at jeg bygger opp for mange forhåpninger nå, men jeg tror ikke det altså. Anbefaler alle som ikke har sett den om å se den. Den kan kanskje være litt tung innimellom, men som kompensasjon har den sine lettvekterscener også, og det er lett å bli fengslet og revet med. En kompis av meg som liker godt denne slags filmer syntes den ble for sær, men så den sammen med en annen kompis som forgudet den helt.

Uansett, jeg lurer også på om noen faktisk har sett den - og om de kan anbefale lignende filmer?
Da er jeg ikke på utkikk etter noe konkret science fiction, men en film som får meg til å undre og filosofere på samme måte. Den følelsen denne filmen ga var nokså unik, så jeg finner nok aldri noe tilsvarende, men gjerne noe i samme gata iallefall? Anyone? :)
Antall ord: 334
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Waking Life

Innlegg av ludoburgero »

Noen få klipp fra filmen:

Når to tilfeldige mennesker møtes, og begge egentlig mener det samme,
og når den ene tar initiativet til å kommunisere på ordentlig vis - ta seg tid... til andre mennesker.
Jeg liker idéen...

dDWEkzaBULQ




Om det å leve livet... eller å bare eksistere... og tenk hvis en drøm hadde vært like kjedelig som en helt vanlig dag - hvorfor ikke gjøre noe med det? En tankevekker...

e1n19SF5IqE


Er du en drømmer?

9yJE1iiO0qI



Trailer:

uecHd_qW1es


Jeg kan iallefall ikke få gitt denne filmen nok ros.
Den er fantastisk. Tenkte jeg skulle se den igjen ikveld. :)
Antall ord: 103
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links