Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinSnåsamannen. "Symptom på et samfunnsproblem"

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

Re: Snåsamannen. "Symptom på et samfunnsproblem"

Innlegg av Jeppski »

[quote="Bearchild"

Bare for å være litt vrang (jeg liker det ;) ); Tabletter koster faktisk penger å produsere. Healing er i utgangspunktet dønn kostnadsfritt. 100% gratis. ::=
[/quote]

Healere tar seg betalt for tjenestene sine. Det vil være uten tvil billigere å lage 100 sukkertabletter som tas 1 gang daglig enn det vil være å bli healet for samme periode.
Bearchild skrev: Jeg skjønner ikke helt hvorfor eventuelle effekter av healing/ alternativmedisin må måles i evnen til å behandle kreft. Det finnes mer enn nok andre sykdommer å velge i.
Enkelte cellegifter har effekt på enkelte krefttyper.
Kreft var bare et eksempel på en sykdom, som ble valgt pga. at den er "lett" å måle, en svært alvorlig sykdom og mange blir rammet av den. Jeg kunne jo ha skrevet "f.eks" for å unngå en slik forvirring, men det gjorde jeg ikke og det beklager jeg.
Bearchild skrev:Hvordan er det synonymt med at all medisinsk behandling skal ha bevis? Man er faktisk ikke der riktig enda, at all medisin som benyttes har beviselig effekt. Det er prøving og feiling. Og desperate syke mennesker gir gjerne sitt samtykke til å være prøvekaniner for skolemedisin, de tilogmed ber om det selv. Å få teste nye preparater i håp om å bli kurert.
Nå har vi heldigvis kommet oss lengre enn at vi prøver ut virkestoff i blinde uten å ha en anelse om hva som kan skje. Noen ganger blir til og med molekyler skreddersydd for å ha en viss virkning i kroppen.
Bearchild skrev:Å pumpe seg full av kjemiske ingredienser med svært uvisst utfall er greit. Men å få litt supplerende håndspåleggelse på sidelinja er ikke greit.
Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du måtte spesifisere at stoffene er kjemiske. Da absolutt alt som finnes på denne jorda er laget av "kjemiske stoffer". Som sagt så er det svært sjeldent nå til dags at legemidler man prøver har et helt uvisst utfall fra starten av.
Bearchild skrev:Det er- fortsatt!- ikke snakk om å bytte ut skolemedisinen med alternativ behandling. Har Snåsamannen (som tråden jo egentlig dreier seg om) noen gang bedt syke mennesker om å ikke oppsøke lege/ avbryte medisinsk behandling/ oppført seg uetisk skolemedisinsk sett?
Det vet jeg ikke, og det vet ikke du heller. Det kommer på samme om han anbefaler alvorlig syke folk til å gå til en lege. Han har ikke kompetanse til å vurdere dette og det er også underforstått at man går til healeren Snåsakailln for å bli helbredet.
Antall ord: 422

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ZigZag
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 213
Startet: 02 Feb 2016 10:41
8
Har takket: 26 ganger
Blitt takket: 10 ganger

Re: Snåsamannen. "Symptom på et samfunnsproblem"

Innlegg av ZigZag »

Joralfs søster: – Det er bare tull! Det er reinspikka tull!
Storesøster Ingeborg (92) har slett ingen tro på Joralfs helbredende og synske evner.

Bare tull
Hun slår kategorisk fast at det er bare tull at Joralf kan helbrede folk, og sier rett ut til programleder Marte Hallem:
– Du er ikke riktig god i hodet du heller som trur på dette!»
:loool
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !