Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Moderatorer:Asbjørn, matmod, mod klarsyn, mod univers, Mod Fakta og, mod drømmer, mod si hei, mod_spøkeguiden, Chatmoderatorer, Mod prat & gen, mod healing, mod ufo, mod hjem, mod engler
Det er en amerikansk serie basert på den danske serien "Riget". Stephen king så orginalen på et hotell da han var i europa på filminnspilling, og syntes den var så bra at han gikk amok og skrev to fulle sesonger. Personlig liker jeg orginalen bedre :mozilla_cool:
Den handler om et sykehus som er skikkelig hjemsøkt, og en hel masse absurde personer som jobber der. Spesiellt den danske versjonen har en ekkel stemning over seg hele veien, som det tar en stund før slipper taket.
hrun33 skrev:Er det noen her som har sett den gamle Wicker Man-filmen med Christopher Lee? Den filmen er vel nærmere thriller-kategorien, men den er utrolig intens og skummel. Desverre så spiller dem nå inn en ny Wicker Man.. Grøss og gru! hvorfor skal dem alltid lage nye versjoner av dem gamle klassikerne??
Nettopp fordi de er gamle klassikere, og dagens ungdom er tilvendt bedre effekter enn det dem hadde for f.eks 20 år siden... Så for at den yngre generasjonen skal få oppleve samme historie, så må filmene moderniseres i takt med utviklingen
Men filmene blir jo ræva i forhold til orginalen. Tror ikke jeg har sett en eneste reproduksjon som har vært i nærheten av middels.
Prøv å se dem i motsatt rekkefølge, så får du nok et annet syn
Atmi skrev:Litt seint ute nå. Men jeg så nettopp "kingdom hospital" - likte den Ekte god Steven King stil, hele serien MÅ Sees
Atmi
hva handler den om?
Hehe, ja hva var det den handlet om. hmm....... gruble, tenke
Den handler om et sykehus som blir gjensøkt (hjemsøkt - må bare la gjensøkt stå, fordi det var så vanvittig tåpelig skrevet , utrolig hva som kommer ut av fingrene noen ganger. Kanskje på tide å roe farten litt og tenke heller). Og åndene tar kontakt via litt spennende veier. Det hele kulminerer selvfølgelig. Det er en serie - og den er faktisk bra. Anbefales. Jeg elsker Steven King - hele måten ting er gjort på.
Atmi
Sist redigert av Atmi på 23 Feb 2006 21:53, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 119
Atmi skrev:Litt seint ute nå. Men jeg så nettopp "kingdom hospital" - likte den Ekte god Steven King stil, hele serien MÅ Sees
Atmi
hva handler den om?
Den handler om et sykehus som blir gjensøkt (hjemsøkt - må bare la gjensøkt stå, fordi det var så vanvittig tåpelig skrevet , utrolig hva som kommer ut av fingrene noen ganger. Kanskje på tide å roe farten litt og tenke heller). Og åndene tar kontakt via litt spennende veier. Det hele kulminerer selvfølgelig. Det er en serie - og den er faktisk bra. Anbefales. Jeg elsker Steven King - hele måten ting er gjort på.
Atmi
hva handler den om?
hrun33 skrev:Er det noen her som har sett den gamle Wicker Man-filmen med Christopher Lee? Den filmen er vel nærmere thriller-kategorien, men den er utrolig intens og skummel. Desverre så spiller dem nå inn en ny Wicker Man.. Grøss og gru! hvorfor skal dem alltid lage nye versjoner av dem gamle klassikerne??
Nettopp fordi de er gamle klassikere, og dagens ungdom er tilvendt bedre effekter enn det dem hadde for f.eks 20 år siden... Så for at den yngre generasjonen skal få oppleve samme historie, så må filmene moderniseres i takt med utviklingen
Men filmene blir jo ræva i forhold til orginalen. Tror ikke jeg har sett en eneste reproduksjon som har vært i nærheten av middels.
Prøv å se dem i motsatt rekkefølge, så får du nok et annet syn
Nei... har ikke noe særlig trua på det. Men de gamle er jo eldst.. og smaken er som baken, den er delt osv.. :mozilla_wink:
Antall ord: 174
"Vestfossingene er af en fræmmed rase, ikke lik de andre fra Eger. De er livlige som franskmænd og høirøstede som tydskere."
"It`s was like playing in another country."
- Ian Rush om sitt opphold i Italia
Det finnes jo nesten ingen gode filmatiseringer av Stephen King bøker. Du har jo den gamle
The Shining fra 1980 m/ Jack Nicholson, men den likte jo ikke King. Så han måtte lage en 100 ganger dårligere utgave. som vare FIRE timer. eller noe sånt..
Green Mile er også en god filmatiseringer. men det finnes ingen fler.. Nå det er sagt så er det jo ganske vanskelig å visualisere det King skriver. En god kombinasjon hadde vært hvis Tarantino tok på seg jobben med å regissere The Dark Tower. det hadde vært fantastisk!
(den kommer jo forresten som tegneserie. den kan bli bra..
Antall ord: 107
"Vestfossingene er af en fræmmed rase, ikke lik de andre fra Eger. De er livlige som franskmænd og høirøstede som tydskere."
hrun33 skrev:Det finnes jo nesten ingen gode filmatiseringer av Stephen King bøker. Du har jo den gamle
The Shining fra 1980 m/ Jack Nicholson, men den likte jo ikke King. Så han måtte lage en 100 ganger dårligere utgave. som vare FIRE timer. eller noe sånt..
Green Mile er også en god filmatiseringer. men det finnes ingen fler.. Nå det er sagt så er det jo ganske vanskelig å visualisere det King skriver. En god kombinasjon hadde vært hvis Tarantino tok på seg jobben med å regissere The Dark Tower. det hadde vært fantastisk!
Smak og behag det vettu! Har du sett alle da? For rose red er en veldig god stephen king film! King spiller pizza bud i filmen Needful things er og bra!
hrun33 skrev:Det finnes jo nesten ingen gode filmatiseringer av Stephen King bøker. Du har jo den gamle
Smak og behag det vettu! Har du sett alle da? For rose red er en veldig god stephen king film! King spiller pizza bud i filmen Needful things er og bra!
Needful Things hadde jeg faktisk glemt bort. Den er også veldig god. Da skal jeg sjekke ut rose red. Kanskje lese gjennom boka først. King pleier å dukke opp i flere av sine filmer. Husker han var ansatt på kirkegården i Pet Sematary..
Antall ord: 186
Needful Things hadde jeg faktisk glemt bort. Den er også veldig god. Da skal jeg sjekke ut rose red. Kanskje lese gjennom boka først. King pleier å dukke opp i flere av sine filmer. Husker han var ansatt på kirkegården i Pet Sematary..
Antall ord: 186
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her