Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Paranormale / uvanlige hendelserGummitarzan hos Medium

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Shadine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 26 Jun 2006 13:29
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: oslo

Innlegg av Shadine »

Nå fikk jeg frysninger, flott historie!
Håper du skriver mer her inne, du har en god penn!
Antall ord: 18
Den eneste reisen verd å ta, er den inn i seg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
heiwa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 65
Startet: 22 Des 2004 17:08
19

Innlegg av heiwa »

veldig intressant å få lov til å lese din historie! sjelden jeg leser noe særlig for tiden, men denne historien måtte jeg bare lese.. høres ut som et godt medium dette, men syns det er litt rart at han spør hvem du vil kontakte.. om jeg hadde vært hos han selv, ville jeg syns han var mye mer proffesjonell om han hadde sagt med en gang at den og den er der og vil prate.. fordi et medier kan ikke påkalle og kontakte åndene.. de kommer om de har annledning og vil prate.. men han gir helt klart bevis for kontakten han sier han har, så han virker som et seriøst medium.. jeg ble veldig betatt av dette av en eller annen grunn.. om du vil, kunne du sendt meg navnet hans på pm? jeg bor ikke i bergensområdet, men hadde vært intressant å vist hvem han var, da jeg selv jobber og utvikler meg innen dette.. kanskje det dukker opp noe rundt han senere..

Heiwa :mozilla_smile:
Antall ord: 174
den som skryter av gårsdagens seiere, får ikke mye å skryte av i morra!

(kinesisk ordtak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tjohei
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 03 Aug 2006 12:59
17

Innlegg av Tjohei »

Spennende lesestoff det her! Endelig noe positivt om medium. Som regel hører vi bare om de negative, de som svindler og juger. Så da finnes det kanskje et håp om at jeg får kontakt en dag.
Husker du om det var dyrt for "møtet"?

Metodisten du er en knupp som anbefalte dette! du har en høy stjerne hos meg :)
Antall ord: 64
Lev livet mens du har det
Terron sin Madam :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Magikeren skrev:Utrolig bra! Her virker det som om du faktisk har kommet over et ganske så seriøst medium:)
Det eneste jeg stusset på var at dette mediet spurte hvem du vil kontakte. En ånd kan ikke påkalles, men godt mulig han var klar over det. At han bare ville hjelpe dere mest mulig..
Veldig bra historie iallefall, å tenk om våre skeptiker-venner kunne ha fått slike opplevelser selv!
Eller kanskje dette mediumet kan kontakte ånder, selv om andre ikke kan gjøre det?
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isabel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 30 Des 2004 04:43
19

Innlegg av Isabel »

Så flott å lese! Er det noen som vet noen gode medium i Trondheimsområdet?
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Gammelt innlegg, men knall, knall.
Obligatorisk på para.no
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
elise00
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 31 Okt 2007 12:20
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Re: Gummitarzan hos Medium

Innlegg av elise00 »

Gummitarzan skrev:Hvordan jeg rotet meg opp i dette mediumet er en historie for seg.
Jeg har en datter som er på hugget også på paranormale ting, og hun ville vi skulle se denne typen som hadde annonse i avisen.
Bare det att, han var egentlig ikke Norsk, og i annonsen virket han mere som en spåmann en ett medium. Med litt for mye tid til overs i sommer tok vi turen.

Fyren var en litt trinn mann som så aldeles vanlig ut. Han forklarte att det var hans døde far som hadde tatt kontakt med ham en gang og spurt om han ville være medium.
Det var med andre ord sjelen til hans fars som "gjorde jobben".
Jeg ble litt tatt på sengen når Mediumet sa, " ja, hvem vil du kontakte ?
" Kontakte..? jeg var uforberedt på at man skulle kontakte noen. Også en avdød alltså...Vel, tenke, tenke...
Først spurte jeg etter min onkel. En gammel krigsseiler som vandret hen for noen år siden. Når han sa att "han kunne ikke få fatt på ham", luktet skeptiske meg svindel.

Ok, vi fikk prøve bestefar da. Jeg kjente jeg ble irritert, for om dette var tull, likte jeg ikke å sitte her å tulle med minnet til de jeg hadde vert glad i.
Ok, sa mediumet, han er her. Hva vil du spør om ? " Eh, jeg var ikkeså forberedt så, Hvordan har han det ?" sa jeg. Han hadde bare helt fint forsikret mediumet meg.
"Øh, kansje i stedet for at jeg spør så mye, er det noe han vil si oss? " sa jeg.
"Han sier han er veldig glad i dere.
Han foreteller om den perioden din datter var alene mye. Da hun hadde denne dokka som benet fallt av...Og du og kompisen din måtte operere for å få benet til å henge på".

Nå ble det mere interessant. Datteren min som ble grønnere og grønnere i ansiktet, husket sikkert ikke "operasjonen", men hun husket sikkert dokken med den kjempedårlige reperasjonen på benet. Hvordan kunne han vite det?
Så kom detaljer om slektninger jeg ikke kan navngi. Jeg spurte om den lille "foretningen" jeg hadde. "Vil det gå bra med den?" spurte jeg. Mediumet nikket rolig. "Den vil vokse," sa han. Det har den forøvrig gjort, om ikke så mye.
" Det er en annen her også nå" Sa meduimet. Jaha, noen som kom helt av seg selv ?
Jeg lurte på hvem da ? FR...(han sa fornavn og etternav som jeg ikke kan si) Jeg begrep ikke hvem hun var, men etternavnet hennes er i min fars slekt men ikke samme etternavn som han og meg.

"Du kjenner henne ikke. Hun er en venn av familien din og gikk bort allerede på 30/40 tallet. " Hun står på din venstre side sa han". Mediumet flirte. Hun er snakkesalig. Jeg hadde en stund kjent denne kraftige kulden som minnet om kjløerene som slipper kald luft ned over frukten i butikkene. Men bare på venstre siden. Jeg satt og holdt hånden der på nakken så ikke det skulle være så kaldt..
Jeg så ingen ventiler, air-con, eller gløtter på vinduet. Og jeg så godt etter.
Da skjer det rareste. Jeg hører en dame som snakker i vei. Tydelig taletrengt. Hun har min dialekt som ikke er Bergensdialekt. Hva i all...Jeg kjenner med håndflaten under bordet. Noen skjulte høytalergreier ? Ingenting.
Dessuten kom lyden ifra midt i mellom oss. Ut fra luften. Jeg ser på min tause datter. De sorte øynene hennes kikker skremt på meg. Ingen av oss sa noe for ikke å forstyrre. Senere sa hun at hun også høret snakket mellom mediumet og damen. Det var som å høre en mobil på en armlengdes avstand. Fikk bare tak i bare noen ord, men hørte allikevel summingen av snakket.
Hun hadde ingen store beskjeder, men bekreftet hvor lenge jeg skulle være i den jobben jeg har pluss litt om reiseplaner. En hyggelig dame.

Mine foreldre var skilt for mange år siden. Min mor fant en ny mann som faktisk var svært skikkelig og hyggelig.Jeg kaller ham bare Jon. For ikke lenge siden døde han brått. Jeg bor ikke der de er og hadde ikke fått med meg allt om den sydommen. Jeg ville besøke ham på Haukeland sykehus en gang da han lå der, men så hadde de skrevet ham ut tidligere samme dag for han følte seg så frisk...
Jeg bad mediumet om å få snakke med Jon.

Han var der med en gang.
"Hva døde han av ?" spurte mediumet meg. Slik på sekundet husket jeg ikke helt...det var visst en infeksjon som i urinen som...osv. osv...Det stemte forsåvidt, men så avbrøt mediumet meg,
"Det var kreft i prostata som gjorde det", sa han. Javisst pokker.
Ja, stemmer jo det.Litt pinlig jeg ikke kom på det med det samme. Kom bare ikke på det. Det med infeksonen var en side effekt av den aggresive kreften.Jon er innom din mor ganske ofte sa mediumet.
Så kom en lang tirade om hvordan min mor snakket mot ett bilde av ham når hun føler det behovet...etc.etc. At en mann de begge hadde kjent ringte henne, og var liksom en liten beiler. Jon har ikke noe mot det...sier mediumet. Jon er veldig glad for du gjorde dette, for han fikk ikke si så mye siden han døde så uventet fort. Så er det en del her jeg ikke kan skrive om for det er så detaljert og rettet mot min mor.

Senere for ett par uker ringte jeg til min noe skeptiske mor. Vi kom inn på Jon, og da måtte jeg bare si dette her. Det ble stille i andre enden etterhvert, for det stemte jo hva meduimet hadde sagt. Ting som ikke jeg heller kjente til. Så kommer en godbit som er litt fantastisk, eller hva syns du ?

Jeg sa dette om at han fløy ofte innom. Han hadde sagt hos mediumet att han kunne tenke seg å lage ett tegn på at han var der, men var redd for å skremme livet av henne.
Jeg hadde sagt til Jon på den seansen att jeg syns han skulle gjøre det, men ikke vise seg eller noe. Det ville bli for sterkt. Bare litt tegn...
Mens jeg sitter å sier akkurat dette her i telefonen til henne, avbryter min mor meg,
" Det er noen som banker i gangen" sier hun plutselig..." skal bare se hvem det er..." Det hendte nabokoner å sånt kom litt bardust på besøk. Men, de pleide da ringe på da. Hun la røret fra seg og gikk ut i gangen.
Så kommer hun tilbake " Men, det var ingen der...?"
Kan du få det mere servert på ett fat mamma ?" sier jeg bare da.


Så kjære deg som leser dette. Dette var en kortversjon av mitt møte med mediumet rundt Bergenstraktene. Syntes det var så pass volsomt att jeg sparte nummeret hans på mobilen.

Takk for denne gang.
Knall historie!
Fins det noen flinke medium i Trondheims- området?
Antall ord: 1205
- Elise .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Magikeren skrev:Utrolig bra! Her virker det som om du faktisk har kommet over et ganske så seriøst medium:)
Det eneste jeg stusset på var at dette mediet spurte hvem du vil kontakte. En ånd kan ikke påkalles, men godt mulig han var klar over det. At han bare ville hjelpe dere mest mulig..
Veldig bra historie iallefall, å tenk om våre skeptiker-venner kunne ha fått slike opplevelser selv!
kan ikke påkalles? hvem sier at det er fasit? så vidt jeg vet så er det mye teorier om slike ting at jeg er forsikti med å påstå noe sikkert om slike ting :)

men man kan gå utifra at intet blir borte.. så kanskje går det an å få tak i det meste hvis hensikten er god og det er ment så, at det er hva som trengs?
Antall ord: 142
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Ja, dette fortjener å komme fram igjen, alltid så spennende å få med seg Gummitarzans historier, og denne fikk jeg ikke med meg da den var oppe her!
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
villikotturinn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 17 Apr 2008 23:40
16

Innlegg av villikotturinn »

Fantastisk historie :)
Kjekt å høre man har en ordentlig medium i nærheten av seg :)
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
englesol
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 11 Aug 2008 23:59
15

bra historie..

Innlegg av englesol »

spennende..... :mozilla_innocent:
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re:

Innlegg av Metodisten »

Klassiker
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links