Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderAktivitet på Helgeland???

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
minah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 21 Jan 2007 20:23
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Helgeland

Innlegg av minah »

chr.qualesgt er velkjent , endel har vel vært der den tida det var ungdomsklubb der
- selv har jeg vært der en gang i en annen forbindelse , litt guffent ja..

ang. toppen folkehøyskole- noen som har vært i ruinene på baksiden ? ? der er det IKKE hyggelig ! var der på nattlig utflukt som tenåring , men skulle jerne dratt dit en tur nå som voksen.. tror dette er en plass som trygt kan anbefales og som ikke er privat .
man må ta veien som går nede ved naustene , parkere der og gå slik at man kommer rundt , ruinen ligger slik at man står rett imot øyfjellet . disse ruinene er visstnok fra krigens dager
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mathilde
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 21 Feb 2007 01:11
17
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Molde

Innlegg av Mathilde »

Hei
Jeg bor i Brønnøysund,og har vært i Skarsåsen. Har ikke opplevd noe,men vært og gått inne i bunkersruinene og rundt omkring. Fin natur her oppe, så anbefaler et besøk uansett!
Antall ord: 40
Mathilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tjohei
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 03 Aug 2006 12:59
17

Innlegg av Tjohei »

Mathilde, har du hørt noe om skarsås-kjerringa? Vil gjerne høre hvis du har noen historier, rykter :mozilla_smile:
Antall ord: 22
Lev livet mens du har det
Terron sin Madam :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Innlegg av GJEST »

spennende... masse helgelendinger her, by the way...
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tjohei
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 03 Aug 2006 12:59
17

Innlegg av Tjohei »

Ja The Undertaker... Villmarksmessa er over nå. Fikk du sett skarsåskjerringa? er så spent så spent :mozilla_smile:
Antall ord: 19
Lev livet mens du har det
Terron sin Madam :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 860
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Amfelia »

Tanja skrev:
H. skrev:nå blir den telenor reklamen me de der i det møte ganske morsom igjen.

"kjenn du ho randi ? "

haha :P
Hehe sant nok :mozilla_wink: Vi nordlendinger altså :mozilla_tongue:
Nordlenning ved navn Tanja i Østfold......

Jeg har en kusine ved navn Tanja som bor i Østfold...., Kjenner du Evy?? :D :D

Amfelia
Antall ord: 53
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tanja
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 07 Jan 2007 18:54
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Tanja »

Amfelia skrev:
Tanja skrev:
H. skrev:nå blir den telenor reklamen me de der i det møte ganske morsom igjen.

"kjenn du ho randi ? "

haha :P
Hehe sant nok :mozilla_wink: Vi nordlendinger altså :mozilla_tongue:
Nordlenning ved navn Tanja i Østfold......

Jeg har en kusine ved navn Tanja som bor i Østfold...., Kjenner du Evy?? :D :D

Amfelia
Hei Amfelia:) :mozilla_smile:
Hmm, jeg kjenner ei Evy her, men spørs vel om det er den samme som du tenker på:)
Men hun er nordlending hun og:) :mozilla_cool:
Antall ord: 86
Tanja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
The Undertaker
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 33
Startet: 21 Okt 2006 02:06
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sandnessjøen

Innlegg av The Undertaker »

Ja The Undertaker... Villmarksmessa er over nå. Fikk du sett skarsåskjerringa? er så spent så spent
Nei, d ble bare skuff!!!!
Var å kjørte rundt åsen men ingen dame noe sted, ikke et snev av energi en gang av noe....
Men d blir nok flere turer til Brønnøysund, så hun er ikke glemt!!!
Antall ord: 56
Some souls never rests!!!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tjohei
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 03 Aug 2006 12:59
17

Innlegg av Tjohei »

The Undertaker skrev:
Ja The Undertaker... Villmarksmessa er over nå. Fikk du sett skarsåskjerringa? er så spent så spent
Nei, d ble bare skuff!!!!
Var å kjørte rundt åsen men ingen dame noe sted, ikke et snev av energi en gang av noe....
Men d blir nok flere turer til Brønnøysund, så hun er ikke glemt!!!
Huff og jeg som var så spent. Får håpe du finner noe neste gang da! Gjør du det så MÅ jeg få høre om det. :mozilla_smile:
Antall ord: 90
Lev livet mens du har det
Terron sin Madam :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Oddrun
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 24 Mar 2006 15:46
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Re: Aktivitet på Helgeland???

Innlegg av Oddrun »

The Undertaker skrev:Er det noen der ute som vet av mmerkelig aktivitet på helgeland??
Artig hvis noen har noe, trenger ikke å være energier, jeg trenger bare plasser å trene meg på.
er i start fasen på klarsyntheten min, har prøvd meg på forskjellige plasser her, men jeg trenger plasser der det er muligheten for noe uforklarlige....
Har du vært på Alstahaug og kika? Når jeg jobba der så møtte jeg en turist som mente at hun merket energier i/ved kirkestua. Dessuten var det noen av jentene jeg jobba med som syntes det var så ubehagelig inne i selve prestegården, men vet ikke om det var noe spesielt. Dessuten vet jeg om et hus i Mosjøen, der det skal ha vært aktivitet. Litt usikker på om det står enda. Det er i Tordensjolds gt 12 tror jeg. Stor hvit enebolig iallefall.
Antall ord: 150
Do not vow to walk in the dark if you never have seen the sunfall.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Oddrun
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 24 Mar 2006 15:46
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Oddrun »

Nostradamus skrev: Jeg fløy sørover landet mot Mosjøen etter besøket på Alstadhaug,og ante fred og ingen fare da jeg passerte Leirfjord. Så at det stoppet en bil ved bensinstasjonen der: Da hoppet det plutselig en innfødt (en Leirfjord-indianer ja) opp av grøfta, skar istykker et av dekkene på bilen for å lage seg gummi-mokasiner - og forsvant tilbake ned mot tipien sin.

Heretter kommer jeg til å praktisere ryggflyging når jeg passerer Leirfjord: Det får være måte på frekkhet, syns jeg. Nye Hakkapelliitta var det også..

Du er hermed advart, i tilfelle flere mangler mokasiner der inne i fjorden. :D

H**vete, eg som håpa på nye mokasina.. :mozilla_tongue:
Antall ord: 118
Do not vow to walk in the dark if you never have seen the sunfall.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
The Undertaker
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 33
Startet: 21 Okt 2006 02:06
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sandnessjøen

Innlegg av The Undertaker »

The Undertaker skrev:
Sitat:
Ja The Undertaker... Villmarksmessa er over nå. Fikk du sett skarsåskjerringa? er så spent så spent


Nei, d ble bare skuff!!!!
Var å kjørte rundt åsen men ingen dame noe sted, ikke et snev av energi en gang av noe....
Men d blir nok flere turer til Brønnøysund, så hun er ikke glemt!!!


Huff og jeg som var så spent. Får håpe du finner noe neste gang da! Gjør du det så MÅ jeg få høre om det.
Oja, vær du sikker!!! he he he
Oddrun: Hmm, har tenkt en del på den plassen ja, men hakke dratt dit ennå, men blir nok en tur eller to dit nå ja!!! he he
Antall ord: 124
Some souls never rests!!!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom2k
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 16 Feb 2005 16:01
19

Re: Aktivitet på Helgeland???

Innlegg av Tom2k »

Har vært i Skarsåsen 1000 ganger, kjørt forbi i mørket mutters alene osv og aldri opplevd noe. Jeg tror Skarsåskjerringa er oppfunnet fordi ruiner som de i skarsåsen "må" være hjemsøkt. Husker ikke hvem som skrev dette, men er det dokumentert at de holdt fanger der? Jeg tror fangeleiren var nede mot mossheim og at Skarsåsen var mer et rent krigsannlegg. Hvis man ser på bunkersene og hulene der oppe er det egentlig ikke så mye som tilsier at de skulle disse til å holde fanger i, men dette er noe jeg er usikker på.
Antall ord: 103

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tjohei
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 03 Aug 2006 12:59
17

Re: Aktivitet på Helgeland???

Innlegg av Tjohei »

Tom2k skrev:Har vært i Skarsåsen 1000 ganger, kjørt forbi i mørket mutters alene osv og aldri opplevd noe. Jeg tror Skarsåskjerringa er oppfunnet fordi ruiner som de i skarsåsen "må" være hjemsøkt. Husker ikke hvem som skrev dette, men er det dokumentert at de holdt fanger der? Jeg tror fangeleiren var nede mot mossheim og at Skarsåsen var mer et rent krigsannlegg. Hvis man ser på bunkersene og hulene der oppe er det egentlig ikke så mye som tilsier at de skulle disse til å holde fanger i, men dette er noe jeg er usikker på.
Det var fangeleir ved Mosheim ja, men de måtte vel oppi skarsåsen og jobbe. Mener å huske at de ble holdt som fanger der oppe også. Er kommet opp flere skilt hvor det står masse informasjon om dette. Så du får ta turen opp dit på nytt.
Dette med Skarsås-kjerringa stammer fra før krigen, bestefaren til bestefaren osv fortalte om da hun satt bakpå vogna. Har ikke hørt noen historier om henne på lenge nå. Var vel sist i fjor det var noen som opplevde å ha henne i bilen.
Antall ord: 201
Lev livet mens du har det
Terron sin Madam :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom2k
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 16 Feb 2005 16:01
19

Re: Aktivitet på Helgeland???

Innlegg av Tom2k »

Tjohei skrev:]

Det var fangeleir ved Mosheim ja, men de måtte vel oppi skarsåsen og jobbe. Mener å huske at de ble holdt som fanger der oppe også. Er kommet opp flere skilt hvor det står masse informasjon om dette. Så du får ta turen opp dit på nytt.
Dette med Skarsås-kjerringa stammer fra før krigen, bestefaren til bestefaren osv fortalte om da hun satt bakpå vogna. Har ikke hørt noen historier om henne på lenge nå. Var vel sist i fjor det var noen som opplevde å ha henne i bilen.
Hehe.. skal innrømme at jeg ikke har tatt meg bryderiet med å lese skiltene der oppe :salute:
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links