Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenHvilke drømmer drømmer du?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

acespace
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 64
Startet: 30 Aug 2007 19:46
16
Kjønn (valgfri): kar
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av acespace »

sannsynligvis har du klaustrofobi eller no
Antall ord: 6
God gave rock 'n' roll to YOU

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Enira
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 85
Startet: 28 Aug 2006 04:39
17

Innlegg av Enira »

det er en drøm jeg har hatt mange ganger, gjennom flere år. og den begynner å irritere meg.

jeg er innesperret på en hytte langt inne i skogen, vet ikke hvor denne skogen er.
det er alltid to mannfolk jeg kjenner som holder meg til fange, selv om det er nye kjente hver gang. jeg får ikke lov til å snakke, spise, røyke eller noe som helst annet uten å spørre. snakke får eg kun lov til hvis jeg blir snakket til.
jeg blir mishandla og voldtatt flere ganger om dagen. og psykisk misbrukt.

og så plutselig står jeg på en grusvei og ser de to guttene jeg kjenner kjøre ut av en garasje og forlate meg der. da går jeg inn på hytta igjen og setter meg på en stol og kikker ut av vinduet.

der våkne jeg.alltid! så klart noen detaljer som blir litt endret på, slik som måten de forlater meg på. men samme story

noen som kan tenke seg til hva dette betyr?
Antall ord: 175
What what WHAT?????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JaDa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 42
Startet: 21 Jul 2007 13:25
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nedre Eiker

Innlegg av JaDa »

I natt så drømte jeg om at jeg holdt en sølvskje i hånda, og at den bøyde seg. Dette skjedde gjentatte ganger gjennom hele drømmen, men skjeen forandret fasong etter hver gang,. Det rarae var at svigermor var med i drømmen.
Hva betyr dette?
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DDD
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 21
Startet: 02 Sep 2007 14:08
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: langt borte i utlandet

Re: ....

Innlegg av DDD »

green eyes skrev:Jeg drömmer ofte at jeg blir jaget i starten av drömmen.Også ender det med at jeg flyr fra de som jager meg :mozilla_smile: Merkelige greier..
Dette er en drøm som jeg hadde ofte som barn. Hver gang jeg fløy vekk, var det da jeg løp bakover og " letter".

Har ikke hatt denne drømmen på mange år, men lurer stadig på hva den kan bety.
Antall ord: 75
DDD


A JOURNEY OF THOUSAND MILES
BEGINS WHITH A SINGLE STEP

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sigrid
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 23 Mai 2007 19:53
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hjemme, 14 år

Innlegg av Sigrid »

For lenge siden drømte jeg en drøm jeg ikke kommer til å glemme med det første.. Jeg drømte at hesten jeg er glad i(Bella heter hun, jeg red henne hver dag før og skulle egentlig kjøpe henne, men så ble hun syk og skulle slaktes) skulle slaktes og jeg ikke kunne gjøre en dritt. Hun sto ute på et lite isflak ute på havet, mens jeg sto på et isflak et stykke unna, og så kom slakterbilen for å hente henne, og jeg kunne bare stå å se på. Det var veldig trist.. Husker at jeg gråt når jeg vokna.

Ofte pleier jeg å drømme at unaturlige vesener(ekle forvrengte små kaninlignende dyr) prøver å drepe meg, men kan ikke nå meg.
Antall ord: 129

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

acespace skrev:sannsynligvis har du klaustrofobi eller no
Er det meg du sikter til?
Er det å drømme at man spyr nåler et tegn på klaustrofobi, mener du?

Og nei, jeg har ikke klaustrofobi... Jeg tror selv den nåledrømmen var en underbevisst mistanke om at noen vil meg vondt på en eller annen måte. I drømmen føltes det rett og slett som om jeg hadde en forbannelse over meg...
Antall ord: 75
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ailiin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 15 Sep 2007 11:25
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: jessheim

Innlegg av Ailiin »

I det siste har jeg drømt om spesielt en person . dette er gamle kjæresten min. han gjorde det slutt for noen uker tilbake siden . jeg drømmer ofte at han smiler vennlig til meg og at vi sitter i en sofa. hvem gang jeg våkner tenker jeg på hvorfor må jeg drømme om han??
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Ailiin skrev:I det siste har jeg drømt om spesielt en person . dette er gamle kjæresten min. han gjorde det slutt for noen uker tilbake siden . jeg drømmer ofte at han smiler vennlig til meg og at vi sitter i en sofa. hvem gang jeg våkner tenker jeg på hvorfor må jeg drømme om han??
Fordi du fortsatt er glad i ham og skulle ønske innerst inne at dere fortsatt var sammen, kanskje...? Drømmer kan ofte gjenspeile bevisste eller ubevisste ønsker.

Jeg har av og til drømt at jeg har telekinetiske evner, og blir like glad hver gang. Og like skuffa hver gang jeg våkner og innser at det ikke er tilfelle...
Antall ord: 120
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 472
Startet: 18 Nov 2006 22:22
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i mitt lille rike

Innlegg av PearlDrop89 »

Nå i det siste har jeg drømt om sykehus, ulykker, menn, vann, ordet prikker, musikk og venner og kjente...
Antall ord: 20
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Audun
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 01 Okt 2007 00:27
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Fredrikstad
Blitt takket: 1 gang

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Audun »

Vet ikke hva som er galt, men Normal dømmer jeg kanskje 4 ganger i året :( Og de husker jeg ikke nå uansett. Savner å kunne våkne og tenke over hvilken rar drøm det var...Men jeg husker at jeg som barn våknet og fikk mareritt i våken tilstand. En sterk følse av press og tvang. Mener det var ett eller annen med noe bokser eller noe sånt som føltes som en tvang på meg. Jeg gikk normalt gråtende eller fortvilt inn på badet for å drikke litt vann eller bare for å riste av meg marerittet.
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
xSilje

Innlegg av xSilje »

Jeg drømmer stadig at jeg gråter, en eller annen dør, omtrent hver gang.
Det er skikkelig ekkelt, for noen gang når jeg drømmer, skjer det ( altså sanndrømming ). Det skjer mellom 1-7 dager etter at jeg har drømt det.
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rosalind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 681
Startet: 14 Okt 2007 17:36
16
Kjønn (valgfri): Jente :D
Lokalisering: På kirkegården
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Rosalind »

Jeg hadde en rar drøm for noen dager siden...Asså viss noen såg på nyhetene såg dere om han gutten som ville bli berømt og sjøt tror det var 8 stykker pluss seg selv? Vel jeg drømte om han...

Det starte med at jeg vertfall skulle i brusdag til han.Han flyte 20 år(så vitt jeg husker så var han 19 da han døde)Han feiret bursdagen sin på dr.Munk og han var vist veldig glad i drager av en eller annen grunn...Men så skulle vi leke en lek...Ikke hvilken som helst lek.Han skulle være morder og drepe oss...Vi måtte løpe for livet.Det siste jeg husker var at jeg snudde meg og skrek :(

Det var et skikkelig mareritt!Hva tror dere?Kanskje jeg hadde en fest på det hinsidige :D Eller bare et vanelig mareritt som jeg hadde fått fordi jeg såg på nyhetene...Hva tror dere?
Antall ord: 165
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marie parie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 52
Startet: 27 Nov 2007 16:36
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Marie parie »

hei.
jeg har en drøm som har gått igjen veldig ofte hos meg.. den er utrolig ubehagelig. Jeg drømmer at tennene mine plutselig begynner å stramme seg noe fryktlig inne i munnen min og at de smeller og eksploderer inni munnen min. det gjør utrolig vondt og jeg hører knirkelyden fra kjeven når tenne begynner å vri seg inni munnen. jeg kjenner smaken av oppsmuldrede tenner( samme smak som det lukter når man filer neglene sine).
En gang drømte jeg at tenne eksploderte så hard at jeg begynte å spytte ut blod og tannrester og det ga seg ikke. blodet fosset ut av munnen og nedover halsen og.
En annen gang slo jeg hodet i et bord så alle tennen mine datt ut over bordet. og en gang datt jeg ned en trapp og knakk kjeven og tenne begynte å stramme seg så det ble et enormt trykk i munnen. har hatt drøssevis av disse eksplosive tanndrømmene.
disse tanndrømmene er alltid veldig detaljerte og jeg pleier å titte i et speil i drømmeme og se hvordan tenne vrir og snurrer rund i munnen på meg. veldig groteskt hver gang.

Noen som veit hva underbeviistheten min prøver å fortelle meg? de drømmen gir seg liksom ikke.. jeg skjønner ikke noe av de.. hva med dere der ute?
Antall ord: 225

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amunet
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 339
Startet: 06 Jan 2007 21:47
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i fantasiverdenen min

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Amunet »

Marie parie skrev:hei.
jeg har en drøm som har gått igjen veldig ofte hos meg.. den er utrolig ubehagelig. Jeg drømmer at tennene mine plutselig begynner å stramme seg noe fryktlig inne i munnen min og at de smeller og eksploderer inni munnen min. det gjør utrolig vondt og jeg hører knirkelyden fra kjeven når tenne begynner å vri seg inni munnen. jeg kjenner smaken av oppsmuldrede tenner( samme smak som det lukter når man filer neglene sine).
En gang drømte jeg at tenne eksploderte så hard at jeg begynte å spytte ut blod og tannrester og det ga seg ikke. blodet fosset ut av munnen og nedover halsen og.
En annen gang slo jeg hodet i et bord så alle tennen mine datt ut over bordet. og en gang datt jeg ned en trapp og knakk kjeven og tenne begynte å stramme seg så det ble et enormt trykk i munnen. har hatt drøssevis av disse eksplosive tanndrømmene.
disse tanndrømmene er alltid veldig detaljerte og jeg pleier å titte i et speil i drømmeme og se hvordan tenne vrir og snurrer rund i munnen på meg. veldig groteskt hver gang.

Noen som veit hva underbeviistheten min prøver å fortelle meg? de drømmen gir seg liksom ikke.. jeg skjønner ikke noe av de.. hva med dere der ute?
oæh, det hørtes fryktelig skummelt ut :mozilla_yell: Vet ikke hva de kan bety da, men håper de går over
Antall ord: 250
Bilde
Du kan gjøre alt så lenge du vet hvordan det gjøres.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marie parie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 52
Startet: 27 Nov 2007 16:36
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Marie parie »

ja det er ekkelt gitt.. tror kanskje det gikk over i natt.. drømte at jeg dro av meg en tannregulering og pusset tennene mine fine og rene..alt var bra.. ingen tann eksplosjon, ikke noe blod.. ikke noe press eller knirking i kjeven.. Bare flotte og fine tenner! det var deilig.. ha ha.. så rart dette her er altså..
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links