Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenHvilke drømmer drømmer du?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
H
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 582
Startet: 24 Jan 2004 12:04
20
Lokalisering: oslo

Innlegg av H »

jeg drømmer om høyder... store høyder. :(
det har jeg drømt nesten hver natt det siste.

det er ikke noe skoy..

jeg har et ubehagelig forhold til høyde..
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Dette fant jeg på drømmetyding.no

"Skjeve tenner betyr løgn eller liten selvrespekt. Det samme gjelder hvis tennene faller ut. Den som har ”problemer” med tennene er den som vil lyve eller har liten selvrespekt. Hvis vedkommende lyver vil han/hun snart bli avslørt. Svelger du en tann vil du snart måtte innrømme du har sagt noe feil. Et gebiss betyr hjelp til å løse et problem. Utslitte eller ødelagte tenner betyr slutten på et forhold eller vennskap. Vonde tenner betyr familiekrangler. Blir tennene reparert vil du få gode nyheter. Blir de trekt vil du få en god mulighet når det gjelder investeringer. Løse tenner betyr at du har venner som du ikke kan stole på. Råtne tenner betyr helseproblemer. Pene tenner betyr lykke og fremgang. En tann som er lengre enn de andre symboliserer dårlige nyheter. Pusser du tenner vil du komme over det som har holdt deg tilbake. Bruker du en tannpirker eller pirker i tennene på andre måter, har du en falsk venn. "
Antall ord: 176

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

H skrev:jeg har et ubehagelig forhold til høyde..
Der er vi to!

Hvilket nydelig sitat du har fått deg på slutten av innleggene, forresten :o
Hvor er det hentet fra, om jeg får spørre?
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
kanutta1
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 21
Startet: 17 Nov 2007 00:46
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i Rogaland

Innlegg av kanutta1 »

I noen år drømte jeg ofte at jeg druknet i en bil som kjørte utfor ei brygge. Jeg var den siste som "gav opp", og måtte se alle vennene mine drukne imens de desperat prøvde komme seg utav bilbeltene. Ikke særlig hyggelig. Kunne faktisk føle freden jeg fikk da lungene ble fylt med vann og alt ble hvitt. Så våknet jeg.
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
MissForgetful
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 26
Startet: 13 Des 2007 18:51
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Home;)

Innlegg av MissForgetful »

En natt for mange år side drømte jeg at jeg spilte ball med noen venner rett ved en liten bekk som er nederst i hagen min. Det var noen trær i mellom oss og bekken så vi så den ikke. den ene venninna mi kastet ballen ut i bekken og en annen gikk for å hente den.. da hun ikke kom tilbake gikk jeg etter. jeg ser ballen ligge å flyte så jeg strekker meg etter den og da blir jeg sugd ned i bekken og under vann.
Hvis noen av dere har sett tegnefilmen om snøhvit(hehe) så husker dere kanskje når hun løper gjennom skogen.. Ja.. under vann er det trær som ligner på disse fra tegnefilmen bare mye verre.. jeg husker ikke alt som skjedde under vann, men jeg ble hvertfall dratt gjennom en av stammene:S
plutselig kommer jeg opp og tar tak i klessnoren til naboen som er hengt over bekken(jaja) og så våkner jeg og løper gråtende inn til mamma:P

Er noen år siden dette, men var skikkelig skummelt!
Antall ord: 184
Kan sorg sminkes vekk?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Marie parie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 52
Startet: 27 Nov 2007 16:36
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Marie parie »

Jeg gir meg ende over!!
Natt til i går så drømte jeg nok en gang om disse fandens tennene som detter ut av munnen på meg.
Denne gangen kunne jeg kjenne stubbene av tannrester som hang igjen i tannkjøttet og hull opp i tannkjkøttet. gud så ekkelt altså. så tittet jeg meg i speilet for å se hvordan jeg så ut. da var det en del blod i munnen min og alle de bakerste tennen mine hadde detti ut. fortenna mine var der fortsatt, men de var fryktelig skjeve. jeg så fæl ut.. drømte også her en natt i forrige uke at jeg var hos tannlegen (som vise seg å være min mor) og at jeg tok ut hele overkjeven min med tenner og det hele. de var så stygge og fæle. noen tenner var lange og med store dupe hull, mens andre tenner var klumpete. Den ene tanna mi hadde fått en sort ekkel og hard utvekst på seg som så ut som en forkullet mark eller fyrstikk.Den ekle utveksten knakk tannlegen(min mor)av tanna og kastet den. husker at den virket veldig porrøs denne utveksten, men allikevel hard som stein.
Mamma stappet plutselig kjeven min opp i det ene buksebeinet mitt fordi hun skulle operere og borre og ville ikke at jeg skulle se på. sprøtt altså.. tror denne underbevisstheten min virkelig prøver å fortelle meg noe som jeg ikke klarer å forstå eller tyde.
Antall ord: 247

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Innlegg: 1240
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Liis skrev:eg har gjennom årene mange møter med folk fra forskjellige steder i verden... ukjente, fremmede mennesker som allikevel fremtreder som sterke personligheter. Dette møtet var litt annerledes..


Jeg forlater på en måte denne planeten. Vet ikke helt hvordan, men jeg blir liksom vist vei...jeg ser universet og flere planeter, men er målrettet på reisen min.

Dette stedet jeg kommer til er som jorden. Det er natt og mørkt. Jeg setter meg i en bil. Sjåføren har fått i oppgave å hente og kjøre meg et sted. Det er en fin bil, tror den har sotede vinduer. Sjåføren er mørk og kraftig. Han kjører litt agressivt og vi snakker sammen, men jeg husker ikke om hva. Han slipper meg av et sted ved sjøen...

Det er et hus. Jeg skal møte en i huset, det er fint og ser dyrt ut.
Han som kommer for å møte meg er eldre. Han virker ikke gammel, men autoritær og vis.
Han er tydeligvis en lederskikkelse. Han har på seg et lyst antrekk og er mild mot meg. Jeg trives med han, er avslappet, bare ganske forundret over situasjonen. Jeg hører liksom hjemme her... samtidig som jeg ikke gjør det..

Han forteller meg hva planeten heter, jeg husker ikke hva. Også forteller han meg hva mitt "virkelige" navn er og hvem jeg egentlig er.
Navnet mitt er ikke jordisk...
Han viser meg på en måte en vei, navigerer visuelt slik at jeg på en måte ser veien i mitt indre.

Alt er litt fjernt her, jeg husker ikke så godt lenger detaljene, men...

Noen forslag på hva budskapet i denne drømmen var?
Planet

To see a planet in your dream, signifies creativity, exploration, and new adventures. You may be trying to align yourself with untapped energies that you never knew you had. Look up specific planet for additional significance
Antall ord: 328
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
elm
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 58
Startet: 27 Jun 2007 00:28
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillehammer

Innlegg av elm »

hei hei! har noe jeg lurer paa hvor det gir ingen mening i det hele tatt.
jeg har i det siste provd og oppnaa kontakt med hjelperne, gatt i meditasjon foer sovn osv. og foler jeg har litt kontakt! foer jeg sovner, ber jeg dem ta kontakt i drommene mine og kommunisere ved den maaten.

og etter dette har jeg alltid hatt mareritt! hvorfor i all verden har jeg det, har jo aldri pleid og ha noe sarlig mareritt foer jeg ba englene komme til drommene mine.

Det er mareritt med folelsen av det og vare absolutt stuck. I natt dromte jeg at en mann skulle kjore en bil, og sa at jeg skulle sitti inni og doe. jeg var livredd og provde og gjemme meg, men visste innerst inne at han kom til og vinne for jeg matte jo hjem i bilen.
I drommen var jeg med noen venner og til slutt sier jeg at jeg maa snakke med en mann som kan hjelpe meg, jeg sier at jeg skal bli drept og slik lettes litt av trykket og mannen med bilen skal ikke drepe meg likevel.
Det er jo vel og bra, men hadde fortsatt en forferdelig folelse om morran, var redd og det kjentes ekkelt. Skal ikke englene betrygge?

Haaper paa svar..
Antall ord: 215

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
kaulitz
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 11
Startet: 30 Des 2007 22:34
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: molde

Innlegg av kaulitz »

jeg tenker alltid i drømmene at : har ikke dette skjedd før? det er sånn det er... men så kommer det nye ting, å så sier jeg da : det er sånn det er... veldig forvirrende.
'
dette med drømmer er et spennende fenomen !!
Antall ord: 45
-Karoline-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
tmsn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 09 Mar 2008 17:42
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Skien

Innlegg av tmsn »

Det siste året har jeg hatt problemer med å drømme, med det mener jeg at jeg har hatt problemer med å huske at jeg har drømt. Det er helt sort når jeg våkner, ingen tegn. Synes det er ganske kjedelig, fordi drømmer gir meg ganske mye.

Nå for noen måneder tilbake begynte jeg å trene, er mer "utmattet" når dagen er over, og får slappet av mye bedre. Jeg sover bedre. Jeg ble mer fokusert på å prøve å huske det jeg hadde drømt når jeg våknet. Etter en to ukers tid husket jeg drømmene mine helt fint igjen , og nå har jeg endelig fått tilbake drømmene mine :mozilla_laughing: . Nå klarer jeg å huske 2-3 av forkjellige drømmer hver natt. Drømmene varierer veldig, alt fra at jeg er i slosskamp, at jeg blir jaget av personer. Eller noe som er fylt med kjærlighet. Ofte møter jeg på personer som jeg har vanskeligheter for å huske at jeg har møtt på i virkeligheten. At jeg er sammen med en vakker dame, men kan ikke huske personen fra noe sted når jeg våkner, hvordan kan det ha seg? Er det noen måte å nesten bare få fram de drømmende en ønsker seg? Hører jo rykter om folk som drømmer de mest fantastiske drømmene hele tiden, men er dette sant? Hvordan kunne det ha seg at jeg hadde problemer med å huske drømmene mine en stor periode?

Ble mange spørsmål her. Noen som kan tenke seg til noen svar :mozilla_cool: ?
Antall ord: 271
Ask a question and be stupid for 5 minutes. Don't ask, and be stupid forever!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 472
Startet: 18 Nov 2006 22:22
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i mitt lille rike

Innlegg av PearlDrop89 »

Marie parie skrev:Jeg gir meg ende over!!
Natt til i går så drømte jeg nok en gang om disse fandens tennene som detter ut av munnen på meg.
Denne gangen kunne jeg kjenne stubbene av tannrester som hang igjen i tannkjøttet og hull opp i tannkjkøttet. gud så ekkelt altså. så tittet jeg meg i speilet for å se hvordan jeg så ut. da var det en del blod i munnen min og alle de bakerste tennen mine hadde detti ut. fortenna mine var der fortsatt, men de var fryktelig skjeve. jeg så fæl ut.. drømte også her en natt i forrige uke at jeg var hos tannlegen (som vise seg å være min mor) og at jeg tok ut hele overkjeven min med tenner og det hele. de var så stygge og fæle. noen tenner var lange og med store dupe hull, mens andre tenner var klumpete. Den ene tanna mi hadde fått en sort ekkel og hard utvekst på seg som så ut som en forkullet mark eller fyrstikk.Den ekle utveksten knakk tannlegen(min mor)av tanna og kastet den. husker at den virket veldig porrøs denne utveksten, men allikevel hard som stein.
Mamma stappet plutselig kjeven min opp i det ene buksebeinet mitt fordi hun skulle operere og borre og ville ikke at jeg skulle se på. sprøtt altså.. tror denne underbevisstheten min virkelig prøver å fortelle meg noe som jeg ikke klarer å forstå eller tyde.
Kan det være noe av dette kanskje?

Tenner:
Skjeve tenner betyr løgn eller liten selvrespekt. Det samme gjelder hvis tennene faller ut. Den som har ”problemer” med tennene er den som vil lyve eller har liten selvrespekt. Hvis vedkommende lyver vil han/hun snart bli avslørt. Svelger du en tann vil du snart måtte innrømme du har sagt noe feil. Et gebiss betyr hjelp til å løse et problem. Utslitte eller ødelagte tenner betyr slutten på et forhold eller vennskap. Vonde tenner betyr familiekrangler. Blir tennene reparert vil du få gode nyheter. Blir de trekt vil du få en god mulighet når det gjelder investeringer. Løse tenner betyr at du har venner som du ikke kan stole på. Råtne tenner betyr helseproblemer. Pene tenner betyr lykke og fremgang. En tann som er lengre enn de andre symboliserer dårlige nyheter. Pusser du tenner vil du komme over det som har holdt deg tilbake. Bruker du en tannpirker eller pirker i tennene på andre måter, har du en falsk venn.

Tannkjøtt:
Vondt tannkjøtt symboliserer personlige problemer.

(kilder: http://www.droemmetydning.com )
Antall ord: 441
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Mick Wild
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 138
Startet: 23 Jan 2007 13:03
17

Innlegg av Mick Wild »

PearlDrop89 skrev:
Marie parie skrev:Jeg gir meg ende over!!
Natt til i går så drømte jeg nok en gang om disse fandens tennene som detter ut av munnen på meg.
Denne gangen kunne jeg kjenne stubbene av tannrester som hang igjen i tannkjøttet og hull opp i tannkjkøttet. gud så ekkelt altså. så tittet jeg meg i speilet for å se hvordan jeg så ut. da var det en del blod i munnen min og alle de bakerste tennen mine hadde detti ut. fortenna mine var der fortsatt, men de var fryktelig skjeve. jeg så fæl ut.. drømte også her en natt i forrige uke at jeg var hos tannlegen (som vise seg å være min mor) og at jeg tok ut hele overkjeven min med tenner og det hele. de var så stygge og fæle. noen tenner var lange og med store dupe hull, mens andre tenner var klumpete. Den ene tanna mi hadde fått en sort ekkel og hard utvekst på seg som så ut som en forkullet mark eller fyrstikk.Den ekle utveksten knakk tannlegen(min mor)av tanna og kastet den. husker at den virket veldig porrøs denne utveksten, men allikevel hard som stein.
Mamma stappet plutselig kjeven min opp i det ene buksebeinet mitt fordi hun skulle operere og borre og ville ikke at jeg skulle se på. sprøtt altså.. tror denne underbevisstheten min virkelig prøver å fortelle meg noe som jeg ikke klarer å forstå eller tyde.
Kan det være noe av dette kanskje?

Tenner:
Skjeve tenner betyr løgn eller liten selvrespekt. Det samme gjelder hvis tennene faller ut. Den som har ”problemer” med tennene er den som vil lyve eller har liten selvrespekt. Hvis vedkommende lyver vil han/hun snart bli avslørt. Svelger du en tann vil du snart måtte innrømme du har sagt noe feil. Et gebiss betyr hjelp til å løse et problem. Utslitte eller ødelagte tenner betyr slutten på et forhold eller vennskap. Vonde tenner betyr familiekrangler. Blir tennene reparert vil du få gode nyheter. Blir de trekt vil du få en god mulighet når det gjelder investeringer. Løse tenner betyr at du har venner som du ikke kan stole på. Råtne tenner betyr helseproblemer. Pene tenner betyr lykke og fremgang. En tann som er lengre enn de andre symboliserer dårlige nyheter. Pusser du tenner vil du komme over det som har holdt deg tilbake. Bruker du en tannpirker eller pirker i tennene på andre måter, har du en falsk venn.

Tannkjøtt:
Vondt tannkjøtt symboliserer personlige problemer.

(kilder: http://www.droemmetydning.com )
Bra, men ville nok heller tolket etter symbolteorien, den vet man er rett:)
Antall ord: 456
En liten plante kan en gang bli et stort tre, det kan også skje med oss mennesker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
GJest

Innlegg av GJest »

I forhold til drømmer. Og det ubevisste..

Dette begrepet "entities" som en kan se i astral drømmer.. hva er det egentlig? noen som har noen kunnskaper om det? :mozilla_surprised:
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
frodo94
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 03 Jun 2008 22:37
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Remøyholmen

Innlegg av frodo94 »

Kan noen tyde drømmen min?
Jeg har hatt den flere ganger, og glemmer den aldri

Jeg blir jaget opp ett høyt fjell av 2 menn, når jeg kommer på toppen er der ett stup. Mennene fortsetter å løpe etter meg, og jeg faller utfor stupet. Jeg faller lenge og tilslutt ser jeg bakken men jeg faller tvers gjennom og lander aldri.
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
GJest

Innlegg av GJest »

frodo94 skrev:Kan noen tyde drømmen min?
Jeg har hatt den flere ganger, og glemmer den aldri

Jeg blir jaget opp ett høyt fjell av 2 menn, når jeg kommer på toppen er der ett stup. Mennene fortsetter å løpe etter meg, og jeg faller utfor stupet. Jeg faller lenge og tilslutt ser jeg bakken men jeg faller tvers gjennom og lander aldri.
Kun forslag :)

Et fjell kan representerer utfordringer i livet ditt. Motgang. Det å bli jaget kan bety at en er stresset. Det at du faller kan bety at ikke har kontroll? Enten det/eller dualiteten på det - full frihet.
Hvis jeg skal tolke det kan det bety at du stresser litt i hverdagen og har sånne quick fixes for å løse et problem. Og dette føles befriende, iallfall midlertidig.
Antall ord: 136

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !