Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenHvilke drømmer drømmer du?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Kiara »

Har en del drømmer som har gjentatt seg veldig mye i løpet av årene.. Men skal nå fortelle om den som har grepet meg mest i barndommen min!

Jeg drømte ganske ofte om romskip som lå helt stille over himmelen, der jeg bodde da.. De så ikke ut som disse flygende tallerkener som vi er vant med å se avbildet på foto, eller tegninger! De så veldig avanserte ut i form og fasong, fly-lignende, men med mye mere kanter, og duppeditter.. har vel ikke sett noe lignende i virkeligheten, hitill.. De hadde forskjellig form, og forskjellig størrelser. Noen kunne muligens tilsvare fly i størrelse, mens noen få var digre! Fargen så for meg, gråaktig ut. Og de hadde en del lys på seg.

Jeg var veldig ung da jeg begynte å drømme dette, kanskje i 5-års alderen. Og det gjenntok seg veldig ofte noen år. Men trur ikke jeg har drømt dette etter ca. 10-års alderen, eller før det da! Drømmen var utrolig klar,, alltså så virkelig i forhold til andre drømmer, at de plaget meg en del. For det var så virkelig at det føltes ikke som andre drømmer!

Har spekulert mye på disse drømmene senere i livet.. Skjønner ikke hvorfor jeg drømte dette, da jeg vokste opp de første årene med svart/hvitt tv, og det var lite annet å få se for et barn da, enn barne-tv kl. 6 på eneste kanalen, som var nrk! Hadde vel neppe hørt om ufoer på den tiden heller da! Var vel sikkert 8-9 år da jeg fikk høre om sånnt! Og iallefall, så lignet ikke disse farkostene slik ufoer ble framstillt heller!

Dette har forundret meg mye.. og jeg klarer ikke å finne noen mening, eller logikk i noe som skulle ha påvirket meg til å drømme så merkelig, og samme drøm om, og om igjen, så klart å tydelig!

Sånn,, da har jeg delt den! Har vurdert veeeldig lenge om jeg skulle gjøre det.. Som oftest så sliter jeg med å fortelle ting som har gjort dypest inntrykk på meg, så det kan sitte langt inne, før jeg klarer å få det ut av munnen. :D
Antall ord: 379

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av ludoburgero »

I det siste har jeg drømt veldig mye om himmelfenomener igjen...
Det er mange måneder siden sist nå, selv om disse drømmene var tilbakevendende før.

Ofte har jeg blitt fortalt: "jamen du tenker vel ofte på sånt, kanskje det er derfor?", men det har jeg altså ikke gjort den siste tiden. Og egentlig tenker jeg ikke så mye på sånt. Det fascinerer meg at det finnes teorier om hva det enn skulle være. Og jeg liker å fyres opp litt av en spennende historie.

(Hvem gjør vel ikke det...)

Forleden dag drømte jeg om at vi ble invadert av UFOer.
Det var på nattestid og det var armageddon utenfor. Vi skulle straffes, og måtte søke ly.
Alltid jeg og lillesøstera mi i disse drømmene, hun minste, attpåklatten... skjønner ikke greia.

Natten etter, kanskje det var i forgårs natt, så drømte jeg om at jeg og dama plutselig fikk vite at alle på jorden hadde 2 måneder igjen å leve. Det var sommer, sånn som nå, og vi hadde ut august egentlig - men vi ville kanskje få oppleve litt av september. Det var en del virkelighetsnære fakta som ble knyttet opp mot dette, og jeg husker ikke engang hvordan vi fikk vite denne informasjonen i drømmen. Det som var forstyrrende var at det liksom skulle ha noe med virkelige ting å gjøre også; det var alt fra økte nordlysaktiviteter til solar maximum, til pleiadene som var på himmelen(?) for en liten stund tilbake... og det var sånn at alle mennesker ville visstnok bli syke nå "på slutten". Noe ganske så kjapt, noen ville stryke med, fordi det var enorme forstyrrelser med tanke på stråling og mye annet her på jorda. Det ville visst være slik at omslag halvparten av hele jordklodens befolkning ville stryke med I LØPET av de to neste månedene av seg selv.

Sånne hyggelige drømmer har jeg for tiden.
Og om ikke det skulle være nok, så drømte jeg igår natt at jeg faktisk ble syk.
Jeg kastet opp i hele drømmen og klarte ikke å stoppe. Når jeg våknet var det nesten sånn at jeg var i tvil om jeg faktisk hadde kastet opp på do i søvne, men det hadde jeg jo ikke.

Og nå er jeg altså syk, og har vondt i magen. Det har jeg hatt siden den drømmen.
Det kan jo bare være kroppens måte å si ifra på ;)
Antall ord: 431
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Svartepus »

Huff, husker en gang jeg fikk begynnende spysjuke om kvelden og ble bare kvalmere og kvalmere. Jeg prøvde fortvilt å undertrykke kvalmen og trangen til å stikke hodet i doskåla og slippe løs, og tvang meg selv til å sove. Jeg klarte til slutt å sovne, og drømte om en skikkelig mektig bløtkake. Da skjønte jeg når jeg våknet at det bare var å kapitulere, og gikk rett til doskåla :lol: Kroppen/psyken vet å si ifra i drømme! ;)
Antall ord: 82
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av jeditrond »

Kiara skrev:Har en del drømmer som har gjentatt seg veldig mye i løpet av årene.. Men skal nå fortelle om den som har grepet meg mest i barndommen min!

Jeg drømte ganske ofte om romskip som lå helt stille over himmelen, der jeg bodde da.. De så ikke ut som disse flygende tallerkener som vi er vant med å se avbildet på foto, eller tegninger! De så veldig avanserte ut i form og fasong, fly-lignende, men med mye mere kanter, og duppeditter.. har vel ikke sett noe lignende i virkeligheten, hitill.. De hadde forskjellig form, og forskjellig størrelser. Noen kunne muligens tilsvare fly i størrelse, mens noen få var digre! Fargen så for meg, gråaktig ut. Og de hadde en del lys på seg.

Jeg var veldig ung da jeg begynte å drømme dette, kanskje i 5-års alderen. Og det gjenntok seg veldig ofte noen år. Men trur ikke jeg har drømt dette etter ca. 10-års alderen, eller før det da! Drømmen var utrolig klar,, alltså så virkelig i forhold til andre drømmer, at de plaget meg en del. For det var så virkelig at det føltes ikke som andre drømmer!

Har spekulert mye på disse drømmene senere i livet.. Skjønner ikke hvorfor jeg drømte dette, da jeg vokste opp de første årene med svart/hvitt tv, og det var lite annet å få se for et barn da, enn barne-tv kl. 6 på eneste kanalen, som var nrk! Hadde vel neppe hørt om ufoer på den tiden heller da! Var vel sikkert 8-9 år da jeg fikk høre om sånnt! Og iallefall, så lignet ikke disse farkostene slik ufoer ble framstillt heller!

Dette har forundret meg mye.. og jeg klarer ikke å finne noen mening, eller logikk i noe som skulle ha påvirket meg til å drømme så merkelig, og samme drøm om, og om igjen, så klart å tydelig!

Sånn,, da har jeg delt den! Har vurdert veeeldig lenge om jeg skulle gjøre det.. Som oftest så sliter jeg med å fortelle ting som har gjort dypest inntrykk på meg, så det kan sitte langt inne, før jeg klarer å få det ut av munnen. :D
Kanskje minner fra tidligere liv? De gamle indiske tekstene forteller jo om ymse flygende "vogner" og hvordan evt. bygge dem, samtidig har man funnet gullfigurer av noe som ser mistenkelig ut som dagens moderne jagerfly i Sør-Amerika. Det avskrives vanligvis som "fugler", "fisk" osv. Men fugler har ikke deltavinger og vertikal halefinne. Fisk har det, men de har heller ikke deltavingeformede finner og halen er heller ikke trekantet :) For å si det slik mistenker jeg at menneskene bare finner opp hjulet på nytt nå i moderne tid. Slik teknologi har eksistert før...
Antall ord: 475
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Chimera
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 10 Nov 2007 20:48
16
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 77 ganger

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Chimera »

ludoburgero skrev:I det siste har jeg drømt veldig mye om himmelfenomener igjen...
Det er mange måneder siden sist nå, selv om disse drømmene var tilbakevendende før.


Natten etter, kanskje det var i forgårs natt, så drømte jeg om at jeg og dama plutselig fikk vite at alle på jorden hadde 2 måneder igjen å leve. Det var sommer, sånn som nå, og vi hadde ut august egentlig - men vi ville kanskje få oppleve litt av september. Det var en del virkelighetsnære fakta som ble knyttet opp mot dette, og jeg husker ikke engang hvordan vi fikk vite denne informasjonen i drømmen. Det som var forstyrrende var at det liksom skulle ha noe med virkelige ting å gjøre også; det var alt fra økte nordlysaktiviteter til solar maximum, til pleiadene som var på himmelen(?) for en liten stund tilbake... og det var sånn at alle mennesker ville visstnok bli syke nå "på slutten". Noe ganske så kjapt, noen ville stryke med, fordi det var enorme forstyrrelser med tanke på stråling og mye annet her på jorda. Det ville visst være slik at omslag halvparten av hele jordklodens befolkning ville stryke med I LØPET av de to neste månedene av seg selv.

Sånne hyggelige drømmer har jeg for tiden.
Og om ikke det skulle være nok, så drømte jeg igår natt at jeg faktisk ble syk.
Jeg kastet opp i hele drømmen og klarte ikke å stoppe. Når jeg våknet var det nesten sånn at jeg var i tvil om jeg faktisk hadde kastet opp på do i søvne, men det hadde jeg jo ikke.

Og nå er jeg altså syk, og har vondt i magen. Det har jeg hatt siden den drømmen.
Det kan jo bare være kroppens måte å si ifra på ;)
Du er nok sanndrømt der. Det dreier seg nok om denne "ascension'en" som de intergalaktiske driver og promoterer for tida

Det er forøvrig ikke bare du som har blitt syk i det siste, så vi sykner nok til slik at vi kreperer i løpet av de neste månedene, akkurat slik du drømte om.
:vels :natta :sombie
Antall ord: 377

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av ludoburgero »

Hadde vært en anelse småkjipt...
Antall ord: 7
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- - - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Kiara »

jeditrond skrev:
Kiara skrev:Har en del drømmer som har gjentatt seg veldig mye i løpet av årene.. Men skal nå fortelle om den som har grepet meg mest i barndommen min!

Jeg drømte ganske ofte om romskip som lå helt stille over himmelen, der jeg bodde da.. De så ikke ut som disse flygende tallerkener som vi er vant med å se avbildet på foto, eller tegninger! De så veldig avanserte ut i form og fasong, fly-lignende, men med mye mere kanter, og duppeditter.. har vel ikke sett noe lignende i virkeligheten, hitill.. De hadde forskjellig form, og forskjellig størrelser. Noen kunne muligens tilsvare fly i størrelse, mens noen få var digre! Fargen så for meg, gråaktig ut. Og de hadde en del lys på seg.

Jeg var veldig ung da jeg begynte å drømme dette, kanskje i 5-års alderen. Og det gjenntok seg veldig ofte noen år. Men trur ikke jeg har drømt dette etter ca. 10-års alderen, eller før det da! Drømmen var utrolig klar,, alltså så virkelig i forhold til andre drømmer, at de plaget meg en del. For det var så virkelig at det føltes ikke som andre drømmer!

Har spekulert mye på disse drømmene senere i livet.. Skjønner ikke hvorfor jeg drømte dette, da jeg vokste opp de første årene med svart/hvitt tv, og det var lite annet å få se for et barn da, enn barne-tv kl. 6 på eneste kanalen, som var nrk! Hadde vel neppe hørt om ufoer på den tiden heller da! Var vel sikkert 8-9 år da jeg fikk høre om sånnt! Og iallefall, så lignet ikke disse farkostene slik ufoer ble framstillt heller!

Dette har forundret meg mye.. og jeg klarer ikke å finne noen mening, eller logikk i noe som skulle ha påvirket meg til å drømme så merkelig, og samme drøm om, og om igjen, så klart å tydelig!

Sånn,, da har jeg delt den! Har vurdert veeeldig lenge om jeg skulle gjøre det.. Som oftest så sliter jeg med å fortelle ting som har gjort dypest inntrykk på meg, så det kan sitte langt inne, før jeg klarer å få det ut av munnen. :D
Kanskje minner fra tidligere liv? De gamle indiske tekstene forteller jo om ymse flygende "vogner" og hvordan evt. bygge dem, samtidig har man funnet gullfigurer av noe som ser mistenkelig ut som dagens moderne jagerfly i Sør-Amerika. Det avskrives vanligvis som "fugler", "fisk" osv. Men fugler har ikke deltavinger og vertikal halefinne. Fisk har det, men de har heller ikke deltavingeformede finner og halen er heller ikke trekantet :) For å si det slik mistenker jeg at menneskene bare finner opp hjulet på nytt nå i moderne tid. Slik teknologi har eksistert før...
Hmmm... Jeg vet ikke, men føles ikke som noe som jeg opplevde fra et tildligere liv, for det føltes i drømmen som noe totalt ukjent, og som ikke fantes i min tid.. for det gjorde det ikke for meg i den alderen, iallefall! og med den info, og kunnskap jeg hadde da.. Men vanskelig å vite helt sikkert om jeg kunne ha fått noen siencf.. historier servert, som jeg ikke kan huske, og derfor begynte å drømme om dette.. Men det gjorde iallefall dypt inntrykk, og føltes så virkelig, at jeg begynte tidlig å studere stjernehimmelen, og var ikke redd, men veldig fasinert! Og jeg husker klarheten i disse drømmene, som om jeg drømte de i natt.. ikke for over 30 år siden!
Antall ord: 605

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av ludoburgero »

Drømmene mine er helt syke og absurde om dagene.
Konstant!
Antall ord: 11
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av xyrea »

Hehehe samme her, faktisk... og våkner sånn halvveis og ser rare ting utafor eller i rommet, og når det blir morgen tar det en halvtime før jeg skjønner hva som egentlig er virkelig og ikke.
Antall ord: 40
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av jeditrond »

Mine også, særdeles absurde om ikke akkurat syke. Vet ikke hva det betyr, drømte bla. at jeg kjøpte nyeste Nemi på en fabrikk eller noe, ikke et trykkeri som tross alt ville vært mer "logisk". Ikke vet jeg hvorfor jeg måtte ut og kjøpe Nemi heller siden jeg jo er abonnent sånn til daglig. Det var noe ved fabrikken og personene som var der som virket vagt kjent, men plasseringen av bedriften var helt på jordet da det i den gaten aldri har vært noen fabrikk, men bladcentralen hadde jo lager lenger nede i gata en gang i tida. Men der fikk jeg aldri vært innom på besøk før det ble lagt ned og bygd om til leiligheter :)
Antall ord: 129
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Lilja »

Jeg føyer meg inn i rekken av folk med syke, absurde drømmer :bandit Det har vært direkte slitsomt den siste tiden, for jeg føler jeg ikke får hvilt...

Men jeg skylder det på været. Det er varmt, klamt og lummert. Lufta dirrer av uforløst spenning, og jeg har ventet forgjeves på torden i over en uke nå. Det påvirker kroppen, kjenner jeg!
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av ludoburgero »

Godt å høre at jeg ikke er den eneste.
For å nevne én av drømmene mine:

Her ei natt (tror det var i går eller i forgårs) drømte jeg at jeg var i huset der onkelen min bodde da han levde. Han gikk jo bort nå i februar. Men i drømmen var jeg i huset der, og søskenbarna mine var yngre enn de egentlig er i virkeligheten. Sønnen hans fant ut at det var noe som var "feil med kjelleren" deres, så jeg måtte SETTE FYR PÅ DEN(!?). Tanta mi var ikke hjemme.

Så det jeg gjorde da, var at jeg skulle iverksette en "kontrollert brann" av en eller annen grunn, som jeg på et eller annet mystisk vis skulle få isolert til kun å brenne ned kjelleren, mens resten av huset skulle bestå. Og der sto jeg og altså satte fyr på alt. Synes å vagt huske at grunnen også var noe om super-nintendo-spill og slikt som søskenbarnet mitt var "minner han ville glemme".

Brant ned hele huset, endte jeg opp med å gjøre.
Tanta mi kom hjem imens det var i ferd med å brenne helt ned, mens vi to sto på utsiden og så på. Jeg og fetteren min altså. Men hvem dukker opp til slutt da? Joda, onkelen min. Og det er liksom ikke noe rart med det engang i drømmen. Og det han gjør er å le, men så tar han litt til alvoret og sier at det der ikke var særlig smart...

(Nå skal det nevnes at vi byttelåntes mange nintendospill i barndommen, vi da... men herregud?)

:roll:

Føler det nesten "MÅ" ligge noen tung symbolikk bak denne drømmen. Aner ikke hva.
Antall ord: 289
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Lilja »

Et skudd i blinde, kanskje, men jeg tenker at det å brenne ned kjelleren kan symbolisere at du prøver å fjerne noe fundamentalt enten i livet ditt eller deg selv.
Og resultatet av å fjerne fundamentet, er at resten raser også.

Kan det ha vært en advarsel fra din onkel om at du er på villspor på et eller annet plan?

Edit: Kanskje dette "fundamentet" ligger i gamle minner du forsøker å kvitte deg med, at det er noe i fortiden som du prøver å fjerne eller fortrenge, men at dette du ikke ønsker å ha der lenger, er en viktig del av ditt fundament?
Antall ord: 103

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av ludoburgero »

Takk for at du bidro til at tankene mine ble grubling nå! :iiik
Satte virkelig tankene i sving iallefall...

Hmm...

Når jeg tenker etter, så er det vel noe du er inne på.
Blant annet har jeg jo gitt meg i kast med en ny jobb, hvor jeg først er i prøveperiode.
Det var jo litt av et stikk å gå fra en fast og "trygg" jobb i over fem år - til noe helt annet gjennom et bemanningsbyrå. Men det var veien jeg følte jeg måtte gå, for det viktigste for meg og min psyke var å komme meg på et helt nytt beite. Jeg tenker dessuten veldig mye på å kvitte meg med flyskrekken min om dagene, ettersom det bare hindrer meg. En annen ting er at vi snart skal gå i gang med å søke på huslån og få oss en liten leilighet i denne overprisede byen.

En del nye ting i gjære, på en måte. Men om jeg river ned fundamenter i meg?
Ja, for å være litt mer intim... kanskje jeg gjør det? Jeg vet ikke... men jeg har iallefall gitt slipp på en del kontrollbehov og sjalusi, der jeg tidligere gjerne kunne være litt småparanoid pga. den dårlige selvtilliten min. Samtidig har jeg den siste tiden mistet kontakten med en god venn (min beste) gjennom mange år fordi jeg egentlig har gjort ei blemme med å holde noe skjult for ham, som jeg kanskje ikke burde. Og jeg er jo egentlig veldig lei meg for det, men orker egentlig ikke tenke på det - så jeg fortrenger det.

Tja, kanskje du er inne på noe... :roll:
Antall ord: 276
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Sataci
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 71
Startet: 09 Jul 2005 01:19
18
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 41 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Sataci »

Absurde drømmer er min favorittsyssel.

Sist jeg drømte tullete, var en gang jeg var en slags robot-bio-menneske-ting, som skulle redde verden fra romvesener á la War of the Worlds.
Det var råkult, alt føltes virkelig, og jeg hadde delvis kontroll på ting (lucid), og alt foregikk som om det var på film. Gjemte meg i et slitt trehus, mens sånne trebeinte alien-ting skjøt på meg og en gruppe mennesker med laser.
Til slutt endte alt bra, og her kommer det beste: Det kom rulletekst som på en vanlig film!!!
Jeg våknet og min første tanke var: Det var en bra film.

*ler*

Kanskje jeg ser for mye film? :sverd
Antall ord: 119
Carpe Noctem! :[

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !