Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenHvilke drømmer drømmer du?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Moondancer
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 160
Startet: 19 Jul 2009 09:03
14
Kjønn (valgfri): Hunnkatt
Lokalisering: Syrehagen
Har takket: 92 ganger
Blitt takket: 62 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Moondancer »

I natt drømte jeg at huset vi bodde i ristet. Vi trodde at huset veltet og kom til å falle utfor en klippe. Det var ikke vårt hus, men en slags feriekoloni. Vi hadde MASSE akvarier og jeg stressa villt med at de skulle ha det bra oppi der. Vannet skvulpet over da huset rista og jeg mått fylle på så ikke fiskene skulle dø. Etterhvert ble det litt mer skummelt og vi måtte evakuere. Etter en stund gikk det opp for oss at vi måtte redde ungene. Og vi hadde helt glemt katten. Det roet seg etterhvert og vi fant ut at for hver gang det skjedde økte det med en logaritme. Det var så utrolig fryktelig å kjenne at hele huset man var i var i ferd med å velte, og frykten for å ikke komme seg ut. Og få ungene ut, og katten, og hvordan jeg kavet med å redde alle akvariefiskene!!!
Antall ord: 155
Not all who wanders are lost! - Gandalf

I solemnly swear I'm up to no good

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Svartepus »

Jeg aner at drømmen din er nært knyttet til hvordan du har det inni deg for tiden, Moon. Sånne typer drømmer pleier jeg å få i stressede perioder der jeg sliter med å takle ting i livet.

Jeg møtte en eller annen fra paran ei natt, men husker ikke hvem. Tror muligens det skulle forestille Lilja, men det var feil utseende i forhold til hvordan hun ser ut i virkeligheten. Det var også noe greier med at jeg hadde vært hemmelig forelsket i en på paran også og så traff ham igjen der. I drømmen het han Terje og var en fyr jeg diktet opp i drømme. Det var skikkelig ekkelt å våkne, for jeg hadde forferdelig dårlig samvittighet for at jeg hadde drømt at jeg siklet på en annen fyr. Det verste var at samboeren var med i drømmen, men jeg bare tenkte at "jaja, det er jo ikke min feil at jeg får så nyforelsket følelse i magen av denne fyren" og drev og lette etter denne "Terje".
(Og nei, jeg har aldri vært forelsket i en Terje og kjenner pr dags dato ingen Terje i det hele tatt. Jeg har heller ikke vært hemmelig forelsket i noen på paran).
Jeg hater sånne drømmer der jeg velger en annen mann over samboeren og får like angst bestandig. Hvorfor drømmer man sånt innimellom? Er det i det hele tatt normalt?
Antall ord: 249
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Moondancer
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 160
Startet: 19 Jul 2009 09:03
14
Kjønn (valgfri): Hunnkatt
Lokalisering: Syrehagen
Har takket: 92 ganger
Blitt takket: 62 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Moondancer »

Svartepus. Jeg har også drømt om andre menn sånn som du beskriver. Som om jeg er helt besatt av ham. Men, har aldri sett ham i virkeligheten liksom... Skjønner heller ikke hva det handler om.
Antall ord: 38
Not all who wanders are lost! - Gandalf

I solemnly swear I'm up to no good

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av ludoburgero »

Det er det astrale planets sjarmerende, og nærmest litt manipulerende, kjekkaser.
Noen ganger kan de til og med skape homoerotiske drømmer hos 100% straighte menn, og det kan jeg love dere er iallefall forvirrende!
Antall ord: 36
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Svartepus »

I natt drømte jeg om Moondancer faktisk! :D Det var egentlig en litt trist drøm for hun hadde en mørk rødbrun katt som het Chevy som forsvant sporløst. Vi fant stakkars lille Chevy død ute og måtte begrave ham. Mulig jeg har blitt "inspirert" av å lese om gullfisken Bubble og hans begravelse.
Antall ord: 58
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Svartepus »

I natt drømte jeg noe helt fjernt. Jeg gikk langs en vei og bar på masse greier, og plutselig fant jeg mer jeg måtte ta med meg (hadde visstnok glemt det igjen sist jeg gikk samme veien). Samboeren min gikk sammen med meg, og plutselig var jeg visst skadet og måtte til legen. Der fortalte samboeren min til legen at jeg hadde vondt i en skulder, noe jeg egentlig ikke hadde. Så da skulle legen ta røntgenbilde. Så ser hun på bildet og sier "jeg ser du har blitt operert før" og jeg bare "neeei, det har jeg da ikke". "Jo se her", sier legen og peker på røntgenbildet. Der har jeg altså en liten plastdukke under ene ribbenet mitt! Jeg skjønte ingenting og prøvde å spøke det bort med at jeg hadde blitt kidnappet av aliens og fått operert inn et implantat. Jeg var visst den som reagerte mest på denne lille dukka, for de andre oppførte seg som at dette var da ikke så uvanlig.
Antall ord: 177
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av xyrea »

Hahaha det er er helt typisk... det skjer et eller anna vanvittig også oppfører alle andre seg som om det er heeelt normalt, eller omvendt. Ihvertfall jeg er visst veldig sjelden enig med resten av verden om hva man bør bekymre seg for :D

Kanskje ikke bare i drømmer heller, da ,)
Antall ord: 53
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Bearchild »

Jeg drømmer omtrent ingenting for tiden. Ikke som jeg husker ihvertfall. De få gangene det er antydning til nattlig hjerneaktivitet er det sånne dødskjedelige greier,- komme hjem fra butikken og oppdage at jeg har glemt noe eller at jeg sitter og drikker kaffe med noen folk som er så kjedelige at jeg ikke husker dem en gang. Jeg vil ha tilbake drømmene mine! :rasende

Litt pussig egentlig,- jeg antar det har noe med søvnkvalitet å gjøre? Har tilbragt noen uker i barndomsheimen i sommer og da drømte jeg masse hver natt. Kjempespennende eventyr som jeg hadde med meg hele dagen! Mordgåter, konspirasjoner, affærer..
Og så kommer jeg hjem og det er helt "dødt". Akkurat som å vri på en bryter. Andre som kjenner til lignende?
Antall ord: 132
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av ludoburgero »

Ja, jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier, Bearchild!

Det har absolutt noe med søvnkvaliteten å gjøre, og ikke minst opplevelser.
Siden drømmene våre egentlig har en praktisk funksjon som å "defragmentere" hjernen for å samle sammen informasjon og inntrykk vi ikke helt har bearbeida på bevisst plan, vil drømmene i utgangspunktet bli desto livligere dess mer man har opplevd. Derfor drømmer man ofte mer når man er på ferie eller har reist mye, hatt mye å tenke på i forbindelse med en eksamen, har blitt overlesset med en masse inntrykk fra nye mennesker, eventuelt større mengde mennesker, i forbindelse med en ny arbeidsplass, et nytt bosted, eller bare rett og slett skifte av bosted midlertidig - men ikke nødvendigvis dette; også når man bare har fått rikelig med søvn!

Komboen "godt med søvn" OG "masse ufordøyde opplevelser/inntrykk" er derfor best ;)

PS! Dette er ingen absolutt sannhet - det er mine erfaringer og mitt resonnement, bare.

Nå har jeg bestilt "Mystic Sleep" igjen. Den eneste natur-sove-medisinen som funker eksepsjonelt bra på meg, og som gjør at jeg sover uavbrutt. Den pleier jeg ofte å få mer livlige drømmer av.
Noe som til og med står på baksiden av pakningen... :lol:
Antall ord: 214
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 1962
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Vilma »

ludoburgero skrev:Ja, jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier, Bearchild!



Nå har jeg bestilt "Mystic Sleep" igjen. Den eneste natur-sove-medisinen som funker eksepsjonelt bra på meg, og som gjør at jeg sover uavbrutt. Den pleier jeg ofte å få mer livlige drømmer av.
Noe som til og med står på baksiden av pakningen... :lol:
Hvor kjøper du dette?
Antall ord: 65
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Bearchild »

ludoburgero skrev:Komboen "godt med søvn" OG "masse ufordøyde opplevelser/inntrykk" er derfor best ;)
Ah. Få meg et liv med andre ord. :lol:
Det høres veldig riktig ut. Og hvis man tenker at opplevelser og inntrykk gjør en mentalt sliten oppnår man (i mange tilfeller) at god søvn kommer helt av seg selv! :D
Nå har jeg bestilt "Mystic Sleep" igjen. Den eneste natur-sove-medisinen som funker eksepsjonelt bra på meg, og som gjør at jeg sover uavbrutt. Den pleier jeg ofte å få mer livlige drømmer av.
Noe som til og med står på baksiden av pakningen... :lol:
Trodde først det var snakk om lydterapi, men ser det er en urteblanding. Må vel bestilles fra utlandet da eller? Og nei, ikke for å sprite opp drømmelivet, men for å prøve alternativer for å få sove ordentlig..
Antall ord: 143
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 1962
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Vilma »

Ja det er det jeg trenger og... jeg har ikke sovet en hel natt på flere uker nå, våkner 3-4 ganger og sover skikkelig lett. Det er ikke slik at jeg trenger sovemedisin akkurat, men hvis det finnes noe naturlig som kan hjelpe litt i slike perioder hadde det vært digg altså.
Antall ord: 55
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av ludoburgero »

Det er det som er det store problemet mitt også for tiden, Vilma.
Jeg hadde to prøvepakker med disse kapslene, og det gjorde underverker!

(se gjerne "reviews" for andres erfaringer)

Nå har jeg endelig bestilt meg en hel boks, så den bør være i posten idag eller imorgen.

http://www.iherb.com/India-Herbs-Mystic ... Caps/44158
Antall ord: 60
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av ludoburgero »

PS! Det står at det blir best etter noen måneders forbruk, men jeg kan skrive under på at de funker allerede ved første gangs bruk. Jeg var veldig skeptisk i og med at de inneholder ekstrakter fra Morning Glory-planten, tenkte: "jaha, LSD? skal jeg bli rusa?".

Dette er derimot ikke tilfelle. Det inneholder deler av hele planten, og er altså ikke hallusinogent.
Små mengder av LSA må det antageligvis være, men jeg sov som en baby første gang.
Derfor prøvde jeg en gang til, et par netter senere. Følte meg opplagt for første gang på mange år!

Brukte de en uke på rad, og følte jeg fikk ladet opp batteriene som aldri før.
Nå har jeg bestilt en måneds forbruk. Grunnen til dette var at de forrige uke hadde tilbud, de trekker fra en 5-6 dollar i forhold til hva prisen står som oppført. Dette gjør jo at det går under 200-kroners grensen. Litt usikker på om tilbudet varer enda, men det var iallefall midt i blinken for meg! ;)
Antall ord: 187
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sataci
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 71
Startet: 09 Jul 2005 01:19
18
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 41 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Sataci »

Jeg har et lite tips til dere som sliter med å sovne ihvertfall...

Jeg og en venninne tullet med en bok om astralreiser da vi var i tenårene. I den stod det steg for steg hvordan man skulle slappe helt av, for å mane frem en ut-av-kroppen opplevelse. De fleste vet jo at dette er ekstremt vanskelig ( om det i det hele tatt går an). Men de tingene man gjør for å få til dette, er vidundermedisin for de som ikke klarer å sovne.

Jeg fortsatte med denne teknikken i ettertid, og har gjort det i flere år. Nå er jeg så god på det, at jeg bokstavelig talt kan sovne på kommando! Det tar noen minutter, men det funker som bare det! Og det hjelper også på drømmetilstanden også, da kroppen slapper såpass av at den har lettere for å bearbeide inntrykk og da drømmer man mer.

Det handler om å fokusere på bestemte ting man skal gjøre, istedenfor å tenke på ting man har opplevd gjennom dagen, som ofte kan føre til at man tenker for mye og ikke klarer å sovne.
Følg denne strategien hver gang du legger deg, så blir du flinkere og flinkere:

1. Legg deg komfortabelt, helst på rygg.
2. Lukk øynene og tenk på fingrene og tærne dine. Fokuser på hvordan de kjennes, tyngde osv. mens du ligger helt stille.
3. Så skal du begynne å forestille deg en avslappningsteknikk, der du starter nettopp med fingre og tær. Forestill deg at de blir enormt tunge, at musklene blir helt slappe, og at dette sakte sprer seg oppover beina og armene.
4. Hvis du gjør det riktig, skal du snart kjenne en svak prikkende følelse i armer og ben.
5. La følelsen spre seg opp mot magen fra bena, og opp mot brystkassen fra armene.
6. Når følelsen begynner å nærme seg hodet og du kjenner deg trøtt, kan du bare fortsette til følelsen har tatt helt over. Mange sovner på dette tidspunktet. Hvis ikke, skal du fortsette på neste steg.
7. Kjenn at kroppen føles fullstendig tung og avslappet. Fokuser på pusten din, og ta gjerne noen lange sakte åndedrag. Hjerteslagene skal også være sakte. Begynn så å "se" gjennom de lukkede øyenlokkene.
8. Forestill deg et solid punkt omtrent en meter i luften over deg. "Se" på dette punktet gjennom øyelokkene.
9. Forestill deg så at kroppen blir tyngre og tyngre, men at du selv beveger deg mot dette punktet, og strekker deg mot det. Kjenn hvordan du blir lettere og lettere, der du forlater den tunge kroppen i sengen.
10. På dette tidspunktet er det enkelte som føler de er i en sove/våken-tilstand, der de påståelig "forlater" kroppen og foretar en astralreise. Det er i denne sonen at man gjerne utvikler lucide-drømmer også.
11. Fortsett å strekke deg mot dette punktet, og fokuser kun på det.

Det som skjer i denne tilstanden, er at man ikke tenker på dagens strev og besvær overhodet. Man fjerner alle andre tanker som kan virke forstyrrende. Og gjør man det ofte nok, vil man sovne før man i det hele tatt kjenner noen prikkende følelse i kroppen.
Jeg kan garantere at dette fungerer, om man øver seg. Jeg har ikke hatt søvnproblemer på over 15 år nettopp pga dette!

Good luck! :-)
Antall ord: 570
Carpe Noctem! :[

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links