Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenHvilke drømmer drømmer du?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av ludoburgero »

Jeg hadde en helt sinnssvak drøm her forleden - den var jævlig ubehagelig!

Sånne drømmer som ender brått med en fornemmelse av fysisk smerte... ikke sant? Det er så mange som har hatt sånne drømmer. Det som er greia er at man pleier å våkne av de - iallefall for min del. Ganske brått og kvepper til. Men denne gang våknet jeg ikke med en gang...

Drømmen startet med at jeg befant meg på den gamle arbeidsplassen min, og der hadde jeg akkurat sittet inne på kontoret med alle de andre ansatte som vanlig. Det var lyst, og jeg var på vei hjem tidligere enn vanlig. Det var en fredag i drømmen. Så skjer det... drømmen min blir om til en lucid drøm, så jeg kan styre hva jeg gjør. Og jeg har bare såvidt kommet utenfor døra på bygningen, og så ønsker jeg meg at lokalet skal se nyere ut - og det går, i det jeg entrer den gamle, slitte ytterdøra, kommer jeg inn til et nytt og fancy kontorlokale, med en smal og grå gang. Men plutselig forsvinner det lucide, og jeg mister styringa. Grunnen til at jeg har gått inn igjen er for å hente en Dymo-label-maskin(?) - gudene vet hvorfor...

Alt er med ett blitt grått og dødt stille. Det er ingen folk her lenger.
Jeg får den der fornemmelsen for at noe skal gå galt... du vet... sånt som skjer i marerittene...
En typisk slik drøm er at man åpner en dør, og så venter det noe skikkelig ubehagelig.

Akkurat det skjer også:

1) Først smeller døra bak meg igjen - og jeg blir innelåst i en smal gang.
2) Stemningen er skikkelig ekkel - hvorfor er alle de andre ansatte plutselig helt borte?
3) Gangen er skikkelig smal, og det er enda en dør jeg må inn til. Den har kodelås.
4) Jeg bestemmer meg for å være dristig, så jeg prøver en kode...
(jeg vet ikke hva koden er, for i drømmen som først var lucid fikk jeg endret det til en nyere bygning, men utenfor min kontroll nå er alt det som følger med...)
5) Så taster jeg feil kode! Da skjer det - det smeller!

Jeg blir blåst avgårde, og dette er snakk om en VELDIG TYDELIG FORNEMMELSE, rett og slett så fysisk at den er ikke bare til å ta og føle på. Den er så og si autentisk... ektfølt... og det er helt jævlig det som skjer nå: alarmen på bygget begynner å gå, jeg skimter et rødt lys i enden av den supersmale og grå korridoren jeg er i... jeg faller sammen... synet blir uklart... jeg kjenner et pressende, pressende og stadig mer pressende lufttrykk som skyter meg inn i veggen... et slags vakuum... og jeg får en følelse av at jeg blir kvelt... fornemmelsen blir sterkere og sterkere, og så toppes det hele med at en stemme som er flerspråklig(?!) på en gang, hvor språket alt etter hva jeg fokuserer på blir det ene jeg hører, mens de andre forsvinner... den snakker spansk... tysk... engelsk... og norsk. Stemmen kommer innenfra, inni hodet mitt, og jeg får en slags mistanke om at det er et implantat eller en ultrasonisk lyd som skytes inn på microbølgenivå inn i ørene mine hvor jeg blir fortalt: "No access... You have no permission... Achtung..." Bla bla bla. En hel masse om at jeg skal bli liggende og straks blir hentet av autorisert personell. :mozilla_cry:

Det er seriøst den villeste og ekleste drømmen jeg har hatt på mange år...
Og under hele hendelsen så tenker jeg i drømmen at jeg blir straffet fordi jeg jobber jo ikke der mer.
Antall ord: 648
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av galaxy - sluttet »

Ma Baker skrev:Jeg er veldig plaget med mareritt om vulkaner.Det er som regel at jeg prøver å komme meg unna,og styrer å herjer for å få med enten familien,kattene elller noe så banalt som ekstra klesskift??.Det er helt sykt,å jeg er helt utslitt når jeg våkner,hehe.Har tenkt mange ganger over hva det kan bety,annet enn at jeg er redd for vulkanutbrudd..Noen forslag?

Og være redd seriøst redd for vulklanutbrudd, er egentlig en irrasjonell frykt fordi sannsynligheten for at det skal skje her er så liten. Men snakket engang med ei eldre dame, hun var var redd for vulkanutbrudd og hun bor i Oslo. Hun hadde opplevd vulkanutbrudd i tidligere liv som underbevisstheten husket så dermed var hun redd for det her og nå.
Ellers så kan det jo ha med og gjøre at du er redd for og miste kontrollen og din trygghet din fasade dine rundt deg på en eller annen måte.
Antall ord: 166

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av galaxy - sluttet »

ludoburgero skrev:Jeg har startet drømmetråd før, det vet jeg, men jeg ville starte opp en ny...
grunnen er at jeg gjentatte ganger drømmer om visse elementer som er ofte med, og det har skjedd de siste nettene også, spesielt godt husker jeg inatt at jeg drømte det.

HEIS.

Hva er det med meg og heiser?
Er det noen som har drømmetydning som hobby her? :)
Jeg drømmer stadig vekk at jeg befinner meg i heiser.
Noen går utrooolig hurtig, avogtil er det gammeldagse, som i noen slags sjakter, smale ganger, ofte lagerbygninger, og andre ganger dreier det seg om tidsreiser, i framtiden hvor heisene går opp imot g-kraft og alt det der...
Og ofte er det slik at heisene får problemer eller går så fort at det svimler for meg, jeg føler ubehag og våkner. Men ikke inatt, da var det slik at jeg kom til "forskjellige verdener" for hver gang dørene åpnet seg.


Så... til dere andre? Har dere noe som går igjen i drømmene deres?
I forskjellige "fasonger", varianter... bare at det er en ting som går igjen liksom?
Noen drømmer jo ofte om havet, andre drømmer ofte om dyr.

Og betyr disse tegnene noe?
gammel melding men men --- hadde en periode jeg dømte om heiser og da drev jeg litt med fargemeditasjoner opp og ned i kroppen og fikk noe healing, fjern, og da ble jeg fortalt av en som forstod seg på drømmer at det med heisene handlet om opp og ned gjennom chakraene. om det er sant vet jeg ikke, men ble altså fortalt det . . . så mulig det handler om integrasjon av de forskjellige chakrabevissthetene ? :)
Antall ord: 292

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av galaxy - sluttet »

ludoburgero skrev:Jeg hadde en helt sinnssvak drøm her forleden - den var jævlig ubehagelig!

Sånne drømmer som ender brått med en fornemmelse av fysisk smerte... ikke sant? Det er så mange som har hatt sånne drømmer. Det som er greia er at man pleier å våkne av de - iallefall for min del. Ganske brått og kvepper til. Men denne gang våknet jeg ikke med en gang...

Drømmen startet med at jeg befant meg på den gamle arbeidsplassen min, og der hadde jeg akkurat sittet inne på kontoret med alle de andre ansatte som vanlig. Det var lyst, og jeg var på vei hjem tidligere enn vanlig. Det var en fredag i drømmen. Så skjer det... drømmen min blir om til en lucid drøm, så jeg kan styre hva jeg gjør. Og jeg har bare såvidt kommet utenfor døra på bygningen, og så ønsker jeg meg at lokalet skal se nyere ut - og det går, i det jeg entrer den gamle, slitte ytterdøra, kommer jeg inn til et nytt og fancy kontorlokale, med en smal og grå gang. Men plutselig forsvinner det lucide, og jeg mister styringa. Grunnen til at jeg har gått inn igjen er for å hente en Dymo-label-maskin(?) - gudene vet hvorfor...

Alt er med ett blitt grått og dødt stille. Det er ingen folk her lenger.
Jeg får den der fornemmelsen for at noe skal gå galt... du vet... sånt som skjer i marerittene...
En typisk slik drøm er at man åpner en dør, og så venter det noe skikkelig ubehagelig.

Akkurat det skjer også:

1) Først smeller døra bak meg igjen - og jeg blir innelåst i en smal gang.
2) Stemningen er skikkelig ekkel - hvorfor er alle de andre ansatte plutselig helt borte?
3) Gangen er skikkelig smal, og det er enda en dør jeg må inn til. Den har kodelås.
4) Jeg bestemmer meg for å være dristig, så jeg prøver en kode...
(jeg vet ikke hva koden er, for i drømmen som først var lucid fikk jeg endret det til en nyere bygning, men utenfor min kontroll nå er alt det som følger med...)
5) Så taster jeg feil kode! Da skjer det - det smeller!

Jeg blir blåst avgårde, og dette er snakk om en VELDIG TYDELIG FORNEMMELSE, rett og slett så fysisk at den er ikke bare til å ta og føle på. Den er så og si autentisk... ektfølt... og det er helt jævlig det som skjer nå: alarmen på bygget begynner å gå, jeg skimter et rødt lys i enden av den supersmale og grå korridoren jeg er i... jeg faller sammen... synet blir uklart... jeg kjenner et pressende, pressende og stadig mer pressende lufttrykk som skyter meg inn i veggen... et slags vakuum... og jeg får en følelse av at jeg blir kvelt... fornemmelsen blir sterkere og sterkere, og så toppes det hele med at en stemme som er flerspråklig(?!) på en gang, hvor språket alt etter hva jeg fokuserer på blir det ene jeg hører, mens de andre forsvinner... den snakker spansk... tysk... engelsk... og norsk. Stemmen kommer innenfra, inni hodet mitt, og jeg får en slags mistanke om at det er et implantat eller en ultrasonisk lyd som skytes inn på microbølgenivå inn i ørene mine hvor jeg blir fortalt: "No access... You have no permission... Achtung..." Bla bla bla. En hel masse om at jeg skal bli liggende og straks blir hentet av autorisert personell. :mozilla_cry:

Det er seriøst den villeste og ekleste drømmen jeg har hatt på mange år...
Og under hele hendelsen så tenker jeg i drømmen at jeg blir straffet fordi jeg jobber jo ikke der mer.

Frustrasjons-drøm, dårlig samvittighet ift ikke være på gammel-jobben / i jobb – savn etter struktur – føler man bør gå inn i dette og den kommer med den grå korridoren som du forsøker og psyke deg til og tre inn i, men du er redd for at det skal gå galt at du vil føle
deg hemmet i kommunikasjon, kreativitet og frihet at du ikke skal få det til og presse deg inn på den smale arbeidsvei.. = en tolknings-mulighet.
Antall ord: 736

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- - - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av helgemann »

Lilja skrev:
Ma Baker skrev:Jeg er veldig plaget med mareritt om vulkaner.Det er som regel at jeg prøver å komme meg unna,og styrer å herjer for å få med enten familien,kattene elller noe så banalt som ekstra klesskift??.Det er helt sykt,å jeg er helt utslitt når jeg våkner,hehe.Har mange ganger over hva det kan bety,annet enn at jeg er redd for vulkanutbrudd..Noen forslag?
Kan det være noe du er redd for skal komme til overflaten, og du lurer på hvordan du skal løse det og/eller komme deg unna når det skjer?

Siden dine drømmer speiler din underbevissthet, er du din egen beste drømmetyder ;)
Enig med lilja. Drømmen er en angst drøm. Frykten for det ukjente. I din reddsel, er du redd for miste dine nære ting. Men kanskje også for å miste deg selv? I stedefor å gå reddselen i møte, naken og alene, så må du ha med deg mye rart. Du er opptatt av å holde familien samlet, vil ikke at de skal splittes, kattene skal være med, og klærne likeså. Klær er det man omgir seg med. Kanskje du redd for å stå naken, når klærne du har på deg, blir skitne og må vaskes? Kattene kan være det fenimine symbolet hos deg, men katten er også mystisk og magisk, siden hekser bestandig har en katt med seg. Familien kan stå for din arv. Du har mye uforløste krefter i deg, som ønsker å komme til overflaten, men du stagger de ned hele tiden, pga reddsel. Slipp tak i reddselen, og la det uforløste komme til overflaten!!

Dette er nå min tolkning av drømmen din.

helgemann
Antall ord: 292

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ma Baker
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 17
Startet: 18 Mai 2012 14:01
11
Kjønn (valgfri): Lady
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 6 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Ma Baker »

Tusen takk for fine tolkninger :D Det har hjulpet meg masse :) Men jeg har en til.Den har jeg hatt med jevne mellomrom hele livet.Har forsåvidt greid å tolke den selv,men er arti med andre innspill.Sånn er den:Jeg går på en øde,asfaltert vei,med dype grøfter på hver side,landskapet er litt kupert men ingen trær eller busker.Det står store strømmaster på ene siden,og jeg hører en jevn transformatordur hele tiden.Mens jeg går bortover veien,vet jeg at lenger fremme ligger det noen i grøfta å venter på meg.Det føles veldig truende..Jo nærmere jeg kommer de,jo høyere strømlyd.Drømmen bruker som regel å stoppe før jeg når frem dit de venter på meg.Jeg vet bestandig hvem det er,men det varierer fra gang til gang.Jeg har funnet ut at underbevisstheten "advarer" meg mot disse folkene på en måte.Og det har aldri slått feil.Har jeg drømt om noen,så har jeg holdt meg litt på avstand til disse de neste dagene..
Antall ord: 191
Memento mori!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av galaxy - sluttet »

Ma Baker skrev:Tusen takk for fine tolkninger :D Det har hjulpet meg masse :) Men jeg har en til.Den har jeg hatt med jevne mellomrom hele livet.Har forsåvidt greid å tolke den selv,men er arti med andre innspill.Sånn er den:Jeg går på en øde,asfaltert vei,med dype grøfter på hver side,landskapet er litt kupert men ingen trær eller busker.Det står store strømmaster på ene siden,og jeg hører en jevn transformatordur hele tiden.Mens jeg går bortover veien,vet jeg at lenger fremme ligger det noen i grøfta å venter på meg.Det føles veldig truende..Jo nærmere jeg kommer de,jo høyere strømlyd.Drømmen bruker som regel å stoppe før jeg når frem dit de venter på meg.Jeg vet bestandig hvem det er,men det varierer fra gang til gang.Jeg har funnet ut at underbevisstheten "advarer" meg mot disse folkene på en måte.Og det har aldri slått feil.Har jeg drømt om noen,så har jeg holdt meg litt på avstand til disse de neste dagene..

Har inntrykk av at du har tolket drømmen bra dersom dette er en advarseldrøm mot mennesker som er truende og at drømmen er gjentagende over tid, ja i flere år. At det har vist seg og være i tråd med at du treffer mennesker som viser seg og være truende i etterkant. Da dette ser ut som en slags sann-drøm om jeg har forstått deg riktig. :)
.... Men har disse menneskene virkelig vært truende eller er det noe du tror og redd for og deale med dem ..?.. og evt gå inn i tematikken (bare en tanke jeg har) hva er det som har vært truende med dem?
Antall ord: 311

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sataci
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 71
Startet: 09 Jul 2005 01:19
18
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 41 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Sataci »

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg å tolke denne:

Da jeg var yngre, hadde jeg en gjentagende drøm som viste seg å være forferdelig irriterende.
Jeg befinner med altså på en landevei, der jeg er kledd i en hvit kjole/nattkjole, og går ved siden av det som er et troll (ligner litt på han som sitter på Hunderfossen, à la Dovregubben).
Veien er en veldig bred og fin skogsvei, med masse skog rundt. Han sier plutselig til meg at jeg må legge med ned i en av kistene som står langsmed veien, fordi det kommer et annet troll som muligens kan finne meg, og jeg må skynde meg å gjemme meg. (Ikke verdens smarteste drøm...)
Så forlater han meg der i en av kistene, og fortsetter å gå nedover veien.
Så kommer det andre trollet, og jeg ser liksom hele situasjonen fra avstand, selv om jeg også ligger i kisten. Kan se meg selv med andre ord.
Trollet finner meg selvfølgelig, men da endrer scenen seg til at jeg ser det andre trollet sette seg i Il Tempo Gigante bilen, sammen med en haug med andre folk, som kjører ned en sving mens de ler og koser seg. Så slutter drømmen.

Akkurat denne drømmen gjentok seg gang på gang da jeg var liten. Og jeg skjønte aldri hva som var vitsen med den...
Antall ord: 231
Carpe Noctem! :[

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av galaxy - sluttet »

Sataci skrev:Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg å tolke denne:

Da jeg var yngre, hadde jeg en gjentagende drøm som viste seg å være forferdelig irriterende.
Jeg befinner med altså på en landevei, der jeg er kledd i en hvit kjole/nattkjole, og går ved siden av det som er et troll (ligner litt på han som sitter på Hunderfossen, à la Dovregubben).
Veien er en veldig bred og fin skogsvei, med masse skog rundt. Han sier plutselig til meg at jeg må legge med ned i en av kistene som står langsmed veien, fordi det kommer et annet troll som muligens kan finne meg, og jeg må skynde meg å gjemme meg. (Ikke verdens smarteste drøm...)
Så forlater han meg der i en av kistene, og fortsetter å gå nedover veien.
Så kommer det andre trollet, og jeg ser liksom hele situasjonen fra avstand, selv om jeg også ligger i kisten. Kan se meg selv med andre ord.
Trollet finner meg selvfølgelig, men da endrer scenen seg til at jeg ser det andre trollet sette seg i Il Tempo Gigante bilen, sammen med en haug med andre folk, som kjører ned en sving mens de ler og koser seg. Så slutter drømmen.

Akkurat denne drømmen gjentok seg gang på gang da jeg var liten. Og jeg skjønte aldri hva som var vitsen med den...

Heheh det var en pussig drøm du hadde. Godt den forsvant da ;)
Virker mest som om du ble lurt her av alle, noe som går på tillitt, men det gikk jo godt kanskje du følte til tider du stod utenfor ? (siden de ler og koser seg og forsvinner.
Antall ord: 284

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sataci
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 71
Startet: 09 Jul 2005 01:19
18
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 41 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Sataci »

Det hadde jeg ikke tenkt på. Er jo litt logisk når man tenker etter. :-P
Antall ord: 15
Carpe Noctem! :[

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av helgemann »

Gjentakende drømmer skal man ikke avslå, fordi de har noe viktig å fortelle deg!
Jeg befinner med altså på en landevei, der jeg er kledd i en hvit kjole/nattkjole, og går ved siden av det som er et troll (ligner litt på han som sitter på Hunderfossen, à la Dovregubben).
En vei er din vei i livet. En landevei, er en rolig vei, med naturen på alle kanter. Ikke som veiene i en by, som er kald, hård, og støyete. Og uforutsigbar. En landevei kan være traust og sikker. Kjolen din, som er hvit, er renhetens farge; din kvinnelighet er klar, du er ren. Hvit er også en jomfuelig farge. Kanskje din kvinnelighet er uten en plett? Nattkjole = bevege seg i det ubeviste, og igjennom mørke. Men også en beskyttelse. Kjole = Kvinnelighet, feminisme. Altså, på din vei i livet, vandrer du som en "plettfri" person, som understreker det kvinnelige, men som også kanskje beskytter det kvinnelige. Troll er en fredelig djevel variant. En troll har mange egenskaper. Kan være forsteinet holdninger, vrangforestillinger, en som ikke tåler lyset (ting skal ikke fram i det offentlige), og misbruk av sin kraft og styrke. Men er også en maskulin del. Du går ved siden av trollet. Vi består alle av to deler. En mann og en kvinne. I din drøm, er begge deler samlet, du er ett. Men, din mannlige side av deg, kan ha en forstivnet holdning, eller din mannlige del kan ha skjulte ting som ikke tåler dagens lys. Du må se selv hva din mannlige del av deg, som kan skape av problem, og kanskje trenger en fornying.
Veien er en veldig bred og fin skogsvei, med masse skog rundt. Han sier plutselig til meg at jeg må legge med ned i en av kistene som står langsmed veien, fordi det kommer et annet troll som muligens kan finne meg, og jeg må skynde meg å gjemme meg. (Ikke verdens smarteste drøm...)
Din livs vei er fin og bred. Du trenger ikke å være redd for krangle om plassen på veien. Du lever et fint og godt liv. Skog står for det ubebeviste, vår indre verden, og det ubeviste. Men også at man ikke ser skogen for bare trær. Du holder deg på vegen. Kan jo være farlig å gå igjennom skogen... Din mannlige side, som er din vokter og beskytter, befaler deg å ta et steg ut av veien, og legge deg i en kiste, som befinner seg på grensen av din beviste og ubeviste vei. En kiste er også et hvilested, og et sted hvor man samler på ting. Kistene kan også virke negativt, i den forstand, at du trekker deg bort i fra det offentlige, spesielt når det kommer ting som virker skremmende på deg. Spesielt det å kanskje møte på et hankjønn som du ser for deg som et stort og stygg troll. Men, det kan også virke slik at din mannelige side, ikke tåler konkurranse. At din mannlige side er redd for fornying.
Så forlater han meg der i en av kistene, og fortsetter å gå nedover veien.
Så kommer det andre trollet, og jeg ser liksom hele situasjonen fra avstand, selv om jeg også ligger i kisten. Kan se meg selv med andre ord.
Du er nå splittet. Mann og kvinnen i deg er delt. Mens din kvinnelighet søker trygghet i kisten, så vandrer din mannlige del videre på din vei. Som splittet person. Du mener at din kvinnelighet ligger trygg i din kiste, som fulstendig er åpen. Du klarer ikke å skjule din kvinnelige side, slik du hadde håpet på. Siden kisten er åpen, er du tilskuer til ditt liv. Men andre kan også se deg. Blir som strutsen som stikker hodet ned i sanden... Plutselig ser du andre troll. Siden troll er maskuline energier; har du kanskje en forsteinet holding til menn?
Trollet finner meg selvfølgelig, men da endrer scenen seg til at jeg ser det andre trollet sette seg i Il Tempo Gigante bilen, sammen med en haug med andre folk, som kjører ned en sving mens de ler og koser seg. Så slutter drømmen.
Din forsøk på å rømme i fra hverdagen, i fra livets vei, holder ikke stikk. Din mannlige side finner deg igjen, igjen kommer en forsteinet maskulin holdning inn i livet ditt. To typer troll kan være at du svinger litt på hva slags maskulin side du skal ha. Men som kanskje ikke er åpen for forandringer. Kanskje du tviholder på ting i livet ditt. Il Tempo Gigante er jo en fantsi bil. Med masse glupe løsninger og forslag. En bil er en beskyttende transportmiddel. I den setter en troll seg, en som er "beskyttet bak et tykk lag", setter seg i en beskyttet bil. Dobbel beskyttelse kanskje. Folk er ukjente sider av deg. En sving er en retning på veien. Kanskje det er det du ønsker? At livet skal ta en retning, hvor du kan ha det godt igjen, med lek og morro? Siden veien din er traust og stabil. Kanskje du ønsker å leve ut fantasien, kanskje det er det din ubevisthet prøver å fortelle deg, at du skal slippe deg fri, og leve livet?

Dette er nå mine tanker om din drøm.

Helgemann
Antall ord: 892

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nattstjerne
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 95
Startet: 20 Feb 2011 22:17
13
Kjønn (valgfri): Dame
Lokalisering: Sunnmøre
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 18 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Nattstjerne »

Jeg drømmer ofte om havet at det er storm og høye bølger .Det er ofte torden i drømmene eller at jeg ser på himmelen og det blir uvær.I det siste har jeg drømt veldig om en avdød og da har vi det veldig gøy på andre siden.
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av helgemann »

Nattstjerne skrev:Jeg drømmer ofte om havet at det er storm og høye bølger .Det er ofte torden i drømmene eller at jeg ser på himmelen og det blir uvær.I det siste har jeg drømt veldig om en avdød og da har vi det veldig gøy på andre siden.
En følelses drøm? Hav har med følelser å gjøre. Storm og høye bølger kan ha med opprørte følelser å gjøre. Torden kommer jo av gnisninger mellom to motpoler. Er det gnisninger i ditt eget liv? Men torden kan også være en oppvekker. Å drømme om å være på den andre siden, er som regel bestandig koselig. Kanskje du og vedkommende har hatt et spesielt forhold, mens denne levde? Kanskje ikke nå, men i tidligere liv?

Helgemann
Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nattstjerne
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 95
Startet: 20 Feb 2011 22:17
13
Kjønn (valgfri): Dame
Lokalisering: Sunnmøre
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 18 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Nattstjerne »

Takk for svar helgemann! ja han er min twin soul har jeg fått beskjed om.Han døde på en tragisk måte og vi rakk ikke bli så mye kjendt i dette livet.Ja litt kanskje...men ikke så mye gnisninger hmm.
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sataci
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 71
Startet: 09 Jul 2005 01:19
18
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 41 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Sataci »

Helgemann:

Wow! Takker og bukker! Her var det mye å pønske på. Jeg kan føye til at det var dagtid, og ganske pent vær. En sånn dag da man lukter blomstre og alt er varmt.
Vet ikke helt hva jeg tenker om det med min mannlige side. Jeg var veldig ung da jeg drømte dette...kanskje 8-9 år.
Det kan jo delvis forklare dette med hvit nattkjole, siden barn ofte er "rene".

Fin tolkning ihvertfall!! :D
Antall ord: 80
Carpe Noctem! :[

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links