Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenHvilke drømmer drømmer du?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Lilja »

Jeg drømte at jeg passet på en tiger her ei natt! :D Hvor den kom fra, aner jeg ikke, men jeg hadde den ihvertfall inne hos meg.
Tigeren skraper på døra, sånn som katta pleier å gjøre, så jeg slipper den ut. Først da den setter forlabbene opp på rekkverket på terrassen og spretter over, slår det meg at det kanskje ikke er noen god idè å slippe en tiger løs i et boligfelt... :roll:
Jeg fikk virkelig en sånn "herregudhvadriverdumed"-følelse!

Tigeren satte av sted inn i skogen, i retning skolen, og jeg fikk helt panikk for om den kom til å ta noen av barna der oppe. (Ingen panikk da den var i huset her med mine barn, dog)

Plutselig er det kveld, mørkt og regnvær, og jeg kjører rundt for å finne tigeren. Ser den plutselig i veikanten, og i motgående kjørefelt kommer en lastebil. Da slår det meg plutselig at jeg drømmer, så jeg "bestemmer" at tigeren skal hoppe ut i veien foran lastebilen slik at den blir påkjørt og dermed ufarligjort, og det gjør den. Det er det siste jeg husker fra drømmen, så antakelig sluttet den der. Lenge siden jeg har drømt så detaljert og husket det så godt etterpå.


Spent på om disse spinnville fantasiene sier noe om mitt sjelsliv :lol:
Antall ord: 232

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av galaxy - sluttet »

Lilja skrev:Jeg drømte at jeg passet på en tiger her ei natt! :D Hvor den kom fra, aner jeg ikke, men jeg hadde den ihvertfall inne hos meg.
Tigeren skraper på døra, sånn som katta pleier å gjøre, så jeg slipper den ut. Først da den setter forlabbene opp på rekkverket på terrassen og spretter over, slår det meg at det kanskje ikke er noen god idè å slippe en tiger løs i et boligfelt... :roll:
Jeg fikk virkelig en sånn "herregudhvadriverdumed"-følelse!

Tigeren satte av sted inn i skogen, i retning skolen, og jeg fikk helt panikk for om den kom til å ta noen av barna der oppe. (Ingen panikk da den var i huset her med mine barn, dog)

Plutselig er det kveld, mørkt og regnvær, og jeg kjører rundt for å finne tigeren. Ser den plutselig i veikanten, og i motgående kjørefelt kommer en lastebil. Da slår det meg plutselig at jeg drømmer, så jeg "bestemmer" at tigeren skal hoppe ut i veien foran lastebilen slik at den blir påkjørt og dermed ufarligjort, og det gjør den. Det er det siste jeg husker fra drømmen, så antakelig sluttet den der. Lenge siden jeg har drømt så detaljert og husket det så godt etterpå.


Spent på om disse spinnville fantasiene sier noe om mitt sjelsliv :lol:
Dette står om tigeren som kraftdyr akkurat her iallefall
http://www.webwitch.info/Shamanisme/tiger.htm
har hørt den har med spiritualitet og gjøre, kan det være om tematikk der noe slags trossystemer er lov inne i deres hus, som dere energimessig har god nytte av, men at du/dere vokter dere for og dele dette med omverden, tror at det ikke er særlig lurt, tenker jeg på .. kanskje dele også til den ytre verden. veel en tolknig :)
Antall ord: 317

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av helgemann »

Lilja skrev:Jeg drømte at jeg passet på en tiger her ei natt! :D Hvor den kom fra, aner jeg ikke, men jeg hadde den ihvertfall inne hos meg.
Tigeren skraper på døra, sånn som katta pleier å gjøre, så jeg slipper den ut. Først da den setter forlabbene opp på rekkverket på terrassen og spretter over, slår det meg at det kanskje ikke er noen god idè å slippe en tiger løs i et boligfelt... :roll:
Jeg fikk virkelig en sånn "herregudhvadriverdumed"-følelse!

Tigeren satte av sted inn i skogen, i retning skolen, og jeg fikk helt panikk for om den kom til å ta noen av barna der oppe. (Ingen panikk da den var i huset her med mine barn, dog)

Plutselig er det kveld, mørkt og regnvær, og jeg kjører rundt for å finne tigeren. Ser den plutselig i veikanten, og i motgående kjørefelt kommer en lastebil. Da slår det meg plutselig at jeg drømmer, så jeg "bestemmer" at tigeren skal hoppe ut i veien foran lastebilen slik at den blir påkjørt og dermed ufarligjort, og det gjør den. Det er det siste jeg husker fra drømmen, så antakelig sluttet den der. Lenge siden jeg har drømt så detaljert og husket det så godt etterpå.
Har du gjort noe du ikke burde gjøre? "herregudhvadriverdumed" og "Da slår det meg plutselig at jeg drømmer, så jeg "bestemmer" at tigeren skal hoppe ut i veien foran lastebilen slik at den blir påkjørt og dermed ufarligjort,". Eller er det noe du ønsker å være, men som du ikke tør slippe løs?

Du drømte at du passet på en tiger. En tiger står for tigerkraft, ville drifter, uberegnelig, ubendig utstyrt begjær, voldsomme krefter. Du passer altså på at begjæret eller de ville kreftene i deg, ikke slippes løs. Så ønskes kreftene og kanskje begjæret i deg å slippes løs. Den skraper på din lukkede dør, som vender ut i mot terrassen/balkongen, som igjen er utsyn mot verden, et sted med oversikt og utsikt. Du lar villdyret i deg "scanne" omverden, og lukte på sin nyvunnende frihet, mens du "lukker øynene", og tar deg selv i akt, at dette kan du ikke tillate deg. Men da er det forsent, villdyret i deg har fått råde, og er nå på vei ut i verden. Panikken sprer seg i deg, mens villdyret fortsetter mot skogen, som er din indre verden, det ubeviste, og det ukjente. Skole er et sted for å lære. Barn er jo uskyldighetens vesen, og kan representere deg som liten. Men kan også stå for jomfrulighet. Du passer på at dine barn er safe, hva er du redd for? At villdyret i deg skal angripe dine barn? Eller barnet i deg? Er du redd for at villdyret i deg, skal "stoppe" læringprossessen din, og ødelegge det jomfruelige som ligger i det ukjente og ubeviste hos deg?

På jakt etter din tapte villdyr i deg, begir du deg ut i mørket. I nattens/kveldens time, hvor alle sover, og du er mest mottakelige, da leter du etter det tapte i deg. Du setter deg inn i en trygg og safe fremkomstmiddel, som også står for det maskuline, og begir deg ut på følelsens veier, (regn er følelser). Plutselig finner du villdyret i deg igjen, den var ikke tapt! Den står i veikanten, kanskje på en motorvei, på motsatt side av deg. Det er nå avstand i mellom deg og villdyret i deg. Du oppdager at en lastebil kommer mot deg, en lastebil er en manneting, som kan gjøre mye for deg. Den kan frakte varer for deg, eller den kan flytte tingene dine. Ved hjelp av denne "mannetingen" vil du ta livet av villdyret i deg. Så oppdager du at dette er heldigvis en drøm! Og med det ødelegger du villdyret i deg. Heldigvis var ikke villdyret i deg våknet, alt er som det normale! *phu*

Igjen, dette er nå mine tanker, synspunkter og løsningsforslag.

Helgemann
Antall ord: 696

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Lilja »

God tolkning, Helgemann, men jeg er ikke så sikker på om den er rett.
Her er slusene åpne, ingen undertrykkelse av verken det ene eller det andre :lol:

Men du fikk meg til å tenke! Jeg skal tenke ferdig, så skal jeg si noe om det ;)
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av helgemann »

Nå må ikke lilja tenke koffert... :mozilla_wink:

Villdyret i deg, eller i en, kan være mangt. Lysten på å reise. Men tør ikke. Kjøre motorsykkel, men tør ikke. Overnatte alene i skogen, men tør ikke. Osv. :)
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Lilja »

Hm, nei, jeg gjorde ikke det...

Jeg tror faktisk ikke at alle drømmer nødvendigvis trener å symbolisere noe som helst, men dersom jeg skulle ilegge akkurat denne en "dypere" mening, må den si noe om mitt kontrollbehov. Jeg fantes ikke redd for tigeren så lenge den var under min kontroll, men idet jeg slapp den løs, kom panikken. Tenk på alt det gale som kunne skje når jeg ikke passet på! Jeg fant det jo faktisk det lettere å få den kjørt ned enn å innse at jeg måtte slippe kontrollen på den... :roll:

Og akkurat det sier, i et øyeblikks ubehagelig selvinnsikt, mye om meg... :oops:
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av galaxy - sluttet »

Lilja skrev:Jeg fantes ikke redd for tigeren så lenge den var under min kontroll, men idet jeg slapp den løs, kom panikken. Tenk på alt det gale som kunne skje når jeg ikke passet på! Jeg fant det jo faktisk det lettere å få den kjørt ned enn å innse at jeg måtte slippe kontrollen på den... :roll:

Og akkurat det sier, i et øyeblikks ubehagelig selvinnsikt, mye om meg... :oops:

kan godt være noe sånn det var om, høres logisk ut, man er jo sin beste tolker selv på egne drømmer ..
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av helgemann »

Sterkt av lilja å innrømme at hun er kontroll freak! :klemme
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Lilja »

helgemann skrev:Sterkt av lilja å innrømme at hun er kontroll freak! :klemme
Jo, takk for det, du. Men det koster meg ikke så mye, altså! Jeg har mange feil, men selvinnsikten er sterkt tilstede, og jeg har ikke noe behov for å prøve å framstå bedre enn jeg er. ;)

Kontrollbehovet mitt er en av mine største svakheter, men samtidig min største styrke! Jeg har analysert det herfra til evigheten og vet hvor det kommer fra, og jobber med saken :bandit
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sataci
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 71
Startet: 09 Jul 2005 01:19
18
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 41 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Sataci »

Jeg liker veldig godt de drømmene som er helt uforståelige, spontane og gale. Man våkner opp, så begynner man bare å le fordi drømmen er helt på trynet.

Sånn som den ene jeg drømte der jeg svømte i en innsjø med en jente, også var det ruiner i vannet overalt. Så kom det masse menn, og vi måtte ha vannkrig med bøtter. Men så måtte vi svømme mistenksomt under vannet, for da var det noe skummelt der som ingen fant. Så våknet jeg.

Håper 2013 fortsetter med rare drømmer. GODT NYTTÅR ALLE SAMMEN!!
Antall ord: 107
Carpe Noctem! :[

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vortex
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 07 Mar 2011 22:22
13
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 52 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Vortex »

Ja, jeg også bruker å drømme om ting som ikke henger på greip. Alt fra å fly på sopelim, til å ta bussen i min egen stue, bussen kom og jeg gikk på. :dontknow Husker som regel drømmene i kort tid etter jeg våkner, men det rare er at når jeg legger hodet på puta om kvelden, så husker jeg fragmenter av drømmene jeg hadde natten før i våken tilstand. Dvs, jeg husker litt hva jeg drømte om. Noen andre som har det slik?
Antall ord: 88
Spør de gamle til råds og de unge etter hjelp.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Lilja »

Sist natt/ i morges drømte jeg at jeg var hjelpelærer eller noe i klassen til minstebarnet. Vet ikke egentlig hva jeg gjorde der, men drev ihvertfall og surret noe fryktelig rundt oppe på skolen. Det sto en pizza fra Dolly Dimples på en pult som en av gutta i klassen satt ved, og moren hans sto ved tavla og leste en beskjed fra læreren: Theo har fått pizza i dag, da han har bursdag!
Det var ingen andre i rommet enn Theo, mammaen hans og jeg.

Av en eller annen grunn var det stablet masse greier opp ved døra til klasserommet, slik at man bare fikk åpnet den på gløtt, så hver gang jeg skulle ut eller inn, (fryktelig mange ganger av ukjent grunn) måtte jeg skvise meg igjennom åpningen.

Av alle ting var det hodet som ble sittende fast hver gang jeg skulle gjennom (jeg har et utall punkter på kroppen som er tjukkere enn hodet, for å si det sånn :roll: ) så jeg måtte virkelig ta i for å få det løs.

Våknet med en dundrende hodepine som jeg husket godt fra jeg satt fast i drømmen...


Spent på om noen finner noen dypere mening i denne :lol: Go bananas, isåfall!!
Antall ord: 212

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sælbuvotten
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 01 Jan 2013 21:56
11
Kjønn (valgfri): Jinte
Lokalisering: Oppland
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 4 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Sælbuvotten »

Jeg får ofte forvarsel igjennom drømmene mine, men det er ikke så lett å vite før det faktisk skjer. Men, så er vel underbevisstheten min gjerne litt forberedt da. Dersom det er veldig viktig at jeg tar hintet, virker det som at jeg kan drømme liknende drømmer opp att og opp att og opp att.. Nå, den siste tiden, har jeg drømt ekstremt mye om vann. Dette bruker jeg ofte å drømme om, men nå i en større skala. Naturkatastrofer, flommer som dekker landsbyer etc. Dette skal jo ifølge Freud være et symbol på forandring. Det skulle ikke være så gæernt i forhold til forandringen som er spådd med hensyn til bevissthetsskiftet. Derfor må jeg spørre dere, er det fler av dere som har drømt mer enn normalt om vann, naturkatastrofer etc. den siste tiden?
Antall ord: 148

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sataci
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 71
Startet: 09 Jul 2005 01:19
18
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 41 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Sataci »

Jeg drømmer ganske ofte om vann, men jeg tror det er fordi jeg er fordi jeg er veldig glad i det på alle måter. Jeg elsker å dykke, og jeg er super fascinert av dyrelivet der, og jeg har alltid følt meg veldig tiltrukket av vann hele livet.
Så derfor får jeg jo mange drømmer om vann. Men da gjerne i form av at jeg dykker, eller befinner meg i vannet på et vis. Kan gjerne sammenligne det med drømmer om å fly, så for meg betyr ikke alltid vann forandring.
Hvis du drømmer om urolige vannmasser slik du beskriver det, kan det ofte være et tegn på at du må få bedre selvkontroll. Katastrofer kan være et tegn på at du kan komme til å få en sykdom eller miste en personlig eiendel. Dette lagt sammen kan jo være en tolkning der du bør ta bedre vare på deg selv, og kanskje reflektere litt over hvordan du reagerer på ting. Kanskje dårlig selvkontroll kan føre til at du til slutt blir syk? Stressrelaterte sykdommer f.eks. ville vært noe som passer under en slik tolkning. Men bare skyter litt i blinde jeg altså, så jeg kan jo være helt på villspor for alt jeg vet. dontknow
Antall ord: 219
Carpe Noctem! :[

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av helgemann »

Vann har med følelser å gjøre. Og dykke i vannet, kan være en dyp dykk ned i ens følelses liv. Urolig vann kan ha med urolig følelses liv. Enten som stormende forelsket, sint, eller nervøs. Katastrofer har ikke noe med sykdom å gjøre, eller miste en personlig eiendel. Katastrofer kan ha med frykt og reddsel å gjøre. Men kan også være et oppgjør og avslutning i livet sitt.

Mener nå jeg. :)
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links