Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenHvilke drømmer drømmer du?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

ludoburgero skrev:
karina skrev:Ja vet, det var ålreite tider det! Spesielt det med flying, eller hopping da, som jeg drev med. Mistenker at jeg i drømmen egentlig døde når jeg traff bakken, men jeg våknet jo bare, og det visste jeg jo i drømmen at kom til å skje. I natt drømte jeg ingenting, for jeg sov tre timer... Slitsom dag.
Ikke mye drømming med så få timer på øyet...
Kult at du hadde hopping da. Jeg hadde for det meste sveving, sånn Peter Pan lignende flyving. Det var alltid utfordrende å få teken på styringa, gikk alltid litt ymse i starten, men fikk kontrollen på flyvinga etterhvert.
Husker engang at jeg drømte jeg fløy over et jorde, for så - i våken tilstand - kjøre forbi der et par år seinere... var helt sikker på at det var eksakt samme "jordet", for treene, marka, steingjerdene, absolutt alle detaljer var så gjenkjennelige og identiske med slik jeg husket dem fra drømmen. Bare at nå kjørte vi forbi det, slik at jeg fikk sett det fra et sideperspektiv og ikke som førsteperson som i drømmen.
Det var ganske stilig.
Så utrolig kult!! Sånne ting går jo egentlig ikke an... Og da er det så ekstra kult. Jeg har opplevd lignende. Drømte for noen år siden at jeg var på leting etter noen som kunne selge meg kalkulatoren sin(jeg hadde akkurat begynt på vgs, og kjøpte bøker og annet utstyr. Prøvde å finne mest mulig brukt. I virkeligheten også altså.). Så jeg møtte en venninne som gikk i tredje, utenfor biblioteket, spurte om hun hadde en å selge meg. Og det hadde hun, for 300 kr. Jeg ga henne det, og gikk videre. Neste dag skjedde NØYAKTIG det samme. Jeg hadde aldri tenkt på å spørre henne engang, og kom på drømmen etterpå. Ble drit-satt ut!
Antall ord: 326

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 638
Startet: 11 Okt 2005 16:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Satsuki »

Hahaha! Så godt har jeg faktisk ikke ledd siden katta som rulla seg røyk! Du slår meg ned i støvlene :lol:
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Satsuki skrev:Hahaha! Så godt har jeg faktisk ikke ledd siden katta som rulla seg røyk! Du slår meg ned i støvlene :lol:
Den store drømmen hadde vært å drømme at du, en katt og sjimpansen sto sammen med far din på en balkong og røyka... :lol:
Den komboen skulle vært ganske hard å slå.
Drømmer er undervurdert, synes jeg. Det er fáèn meg noe av det kuleste med hele livet i seg sjøl... det å drømme! :D
Antall ord: 84
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

karina skrev:Så utrolig kult!! Sånne ting går jo egentlig ikke an... Og da er det så ekstra kult. Jeg har opplevd lignende. Drømte for noen år siden at jeg var på leting etter noen som kunne selge meg kalkulatoren sin(jeg hadde akkurat begynt på vgs, og kjøpte bøker og annet utstyr. Prøvde å finne mest mulig brukt. I virkeligheten også altså.). Så jeg møtte en venninne som gikk i tredje, utenfor biblioteket, spurte om hun hadde en å selge meg. Og det hadde hun, for 300 kr. Jeg ga henne det, og gikk videre. Neste dag skjedde NØYAKTIG det samme. Jeg hadde aldri tenkt på å spørre henne engang, og kom på drømmen etterpå. Ble drit-satt ut!
Fett! Da en begynner å lure på om underbevisstheten har overtaket på deg, eller om det finnes noe som heter skjebne... synes nå jeg da... :P
Tenk hvis det er det som er Deja Vu da - at vi har drømt det, men ikke kommer på det..? :mozilla_undecided:
Antall ord: 172
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

ludoburgero skrev:
karina skrev:Så utrolig kult!! Sånne ting går jo egentlig ikke an... Og da er det så ekstra kult. Jeg har opplevd lignende. Drømte for noen år siden at jeg var på leting etter noen som kunne selge meg kalkulatoren sin(jeg hadde akkurat begynt på vgs, og kjøpte bøker og annet utstyr. Prøvde å finne mest mulig brukt. I virkeligheten også altså.). Så jeg møtte en venninne som gikk i tredje, utenfor biblioteket, spurte om hun hadde en å selge meg. Og det hadde hun, for 300 kr. Jeg ga henne det, og gikk videre. Neste dag skjedde NØYAKTIG det samme. Jeg hadde aldri tenkt på å spørre henne engang, og kom på drømmen etterpå. Ble drit-satt ut!
Fett! Da en begynner å lure på om underbevisstheten har overtaket på deg, eller om det finnes noe som heter skjebne... synes nå jeg da... :P
Tenk hvis det er det som er Deja Vu da - at vi har drømt det, men ikke kommer på det..? :mozilla_undecided:
En eller annen her foreslo at jeg hadde blitt utsatt for et tidshopp - frem i tid. Ganske kul tanke. Litt skummel også da. Eller, en dag frem hadde ikke gjort noe, men tenk om jeg hadde blitt sittende fast sånn kjempelangt frem? Da ville jeg heller gått tilbake litt tror jeg. 60-tallet! :D

Men det med deja-vu og drømmer har jeg faktisk sjekket. For noen ganger får man (jeg hvertfall) deja-vu i drømmen, eller av drømmen, og når man våkner vet man liksom ikke om det har skjedd før i virkeligheten, om man har drømt det før eller om følelsen bare var en del av drømmen og man egentlig ikke har drømt det før i det hele tatt. Så jeg skrev ned alle drømmer jeg hadde over en ganske lang periode, og fant til slutt ut at jeg faktisk drømte om de samme stedene eller tingene flere ganger.
Antall ord: 341

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

karina skrev:En eller annen her foreslo at jeg hadde blitt utsatt for et tidshopp - frem i tid. Ganske kul tanke. Litt skummel også da. Eller, en dag frem hadde ikke gjort noe, men tenk om jeg hadde blitt sittende fast sånn kjempelangt frem? Da ville jeg heller gått tilbake litt tror jeg. 60-tallet! :D

Men det med deja-vu og drømmer har jeg faktisk sjekket. For noen ganger får man (jeg hvertfall) deja-vu i drømmen, eller av drømmen, og når man våkner vet man liksom ikke om det har skjedd før i virkeligheten, om man har drømt det før eller om følelsen bare var en del av drømmen og man egentlig ikke har drømt det før i det hele tatt. Så jeg skrev ned alle drømmer jeg hadde over en ganske lang periode, og fant til slutt ut at jeg faktisk drømte om de samme stedene eller tingene flere ganger.
Hvem ville vel ikke levd på 60-tallet? Eller 70-tallet... der ville jeg levd :)
Det du sier om å drømme om de samme stedene eller tingene er også noe jeg selv gjør. Spesielt stedene. Det er som om det finnes steder i drømmene mine som faktisk er fastsatt på en måte, som om de eksisterer veldig detaljerte der, men ikke her i den fysiske verden (for alt jeg vet).
Det er egentlig utrolig kult. For drømmene blir straks en anelse lucide da, om ikke helt, da jeg skjønner at "jøss, her har jeg vært før i en annen drøm". Jeg er som regel alltid oppmerksom på at jeg drømmer. Alltid, for alt jeg kan huske her og nå.
Kanskje derfor jeg aldri lengre har mareritt?
Eller, det hender seg at jeg "mister kontroll", men jeg vet jo innerst inne at det er fordi jeg tillater det... det blir liksom litt selvoppfyllende, at hvis jeg STREBER etter kontroll i en drøm, så mister jeg den bare enda mer. Omtrent som i det virkelig liv, hvor en skal oppnå et mål og en blir distrahert hvis en prøver FOR mye liksom...
Antall ord: 372
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Jepp England på 60-tallet, så kunne man opplevd The kinks, Animals, Beatles og alle heltene! (Eller så måtte jeg gått tilbake til romantikken og Liszt og sånn)

Jøss, det var mye innviklet drømmeprat! Hehe. Jeg har aldri lucide drømmer lenger. Veldig kjipt egentlig. Bare rare drømmer, og noen veldig ekle drømmer. Men er det ikke sånn at man lettere kan klare UKO når man har lucide drømmer? Jeg har så lyst til å prøve det, men jeg har de som sagt aldri lenger. Bare da jeg var liten.
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Jeg pleier å "trøste" meg selv gjennom drømmene når jeg ikke har det bra i virkeligheten. Når jeg er inne i perioder med stress eller mistrivsel, drømmer jeg alltid kjempefine drømmer om kjempemorsomme/koselige fester med gode venner, nye spennende omgivelser o.l.

Blir alltid så skuffet når jeg våkner etter sånne drømmer... :roll:
Antall ord: 62
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Hehe huff ja sånt er fælt når man våkner. Da jeg var liten drømte jeg alltid at jeg fikk en katt, for jeg ønsket meg så utrolig en katt. Men jeg ble alltid skuffa :(
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
H
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 582
Startet: 24 Jan 2004 12:04
20
Lokalisering: oslo

Innlegg av H »

jeg leste ferdig første boka i serien om The Sandman...
og djesus for herlig stykke kultur...
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

H. skrev:jeg leste ferdig første boka i serien om The Sandman...
og djesus for herlig stykke kultur...
Sandmannen skal man passe seg for. Det er han som gjør at man har sånne knusktørre sandpapirøyne om morran... Slemme mannen...
Antall ord: 44
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
H
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 582
Startet: 24 Jan 2004 12:04
20
Lokalisering: oslo

Innlegg av H »

Svartepus skrev:
H. skrev:jeg leste ferdig første boka i serien om The Sandman...
og djesus for herlig stykke kultur...
Sandmannen skal man passe seg for. Det er han som gjør at man har sånne knusktørre sandpapirøyne om morran... Slemme mannen...
nei...

du får prøve å ungå å sove da... for du drømmer jo når du sover ?
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Opps, feil tråd.
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

H. skrev:jeg leste ferdig første boka i serien om The Sandman...
og djesus for herlig stykke kultur...
Har du lest Død:prisen for et liv da?

Den er kul...
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
H
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 582
Startet: 24 Jan 2004 12:04
20
Lokalisering: oslo

Innlegg av H »

nei jeg leser ikke emo bøker :P
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links