Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHvordan vet man vilke kraftdyr man har??

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

steffen300
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 26
Startet: 21 Mai 2009 18:01
14
Kjønn (valgfri): gutt
Lokalisering: Nordland

Re: Hvordan vet man vilke kraftdyr man har??

Innlegg av steffen300 »

Heksepusen skrev: Jeg har sakt det før og sier det igjen.
Det er ikke sikkert at tiden er inne for å mæte kraftdyre/ne sine. De hviser seg når tiden er inne for det.
det virker som du kan et og annet om kraftdyr, så jeg håper det går greit at jeg spør litt:

kan kraftdyret bli sur/lei/irritert hvis man maser for mye?
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Hvordan vet man vilke kraftdyr man har??

Innlegg av Heksepusen »

Takk for det. Jeg føler selv at jeg ikke kan så mye da.
Det er helt i orden skal prøve og svare etter beste evne og kunnskap.

Nei de kan ikke det.
Men det kan faktis ikke bli litt vannskliger å finne nettopp fodi de ikke har noe å gi deg, men det er ikke falig.

Jeg syns det er veldig mye enklere å prøve å kjenne dem jeg da gjøres gjennom meditasjon det også, men det er ikke alle kraftdyr du kan kjenne.
Antall ord: 84
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
steffen300
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 26
Startet: 21 Mai 2009 18:01
14
Kjønn (valgfri): gutt
Lokalisering: Nordland

Re: Hvordan vet man vilke kraftdyr man har??

Innlegg av steffen300 »

godt og vite at de ikke blir sure.

jeg føler jeg har fått litt kontakt med han, men på ingen måte så tydelig som det står beskrevet i artikkelen som det var linket til, tidligere i tråden.
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Hvordan vet man vilke kraftdyr man har??

Innlegg av Heksepusen »

Som sakt det kan god hende at han ikke har noe å gi deg av veiledning for tiden og da trekker de seg gjerne tilbake. men hvis du spør om og få se det dyre som vil tale til deg så kansje du får kontakt med han eller et annet.
Antall ord: 51
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wild-Wicca
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 26
Startet: 17 Mar 2008 21:42
16
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: oppe i fjellet, sammen med tusser og troll.^^

Re: Hvordan vet man vilke kraftdyr man har??

Innlegg av Wild-Wicca »

Hei dere! :D
Har noe litt rart og interessant å fortelle.
Jeg har begynt å 'se' dyr i ansiktene til vennene mine, og jeg fornemmer dyr rundt dem. Men av og til ser jeg fabeldyr. er det bare fordi jeg elsker sånt, eller går det ann å ha det som kraftdyr og?

jeg er ganske sikker på at jeg har ulv som kraftdyr egentlig, så det er ikke noe med den jeg lurer på foreløpig, men to andre:

Og i det siste når jeg har vært på svømmetrening, har jeg fått bilder av delfiner og hørt de vakre lydene de lager, og jeg får en stor trang til å leke meg i vannet istedet for å trene, og hvis jeg blir sliten, får jeg liskom en stemme i hodet som heier på meg og sier: 'kom igjen! Dette klarer du!' også er det akkurat som om de dytter meg fram.

Også har jeg funnet ut at øynene mine avogtil ligner på en spøkelsesapes. det er litt skummelt.
Antall ord: 172
I'm nobodys fool..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ulvejente2009

Re: Hvordan vet man vilke kraftdyr man har??

Innlegg av Ulvejente2009 »

Her inne står det mye vas gitt.
"Det var viktig for menneskene å finne ut hvilket totemdyr di hadde, så Gud ga dem tester på internett"...meheh.
For det første, totemdyret ditt kan ha en tendens til å dukke opp i viktige tidspunkt i livet ditt.
Totemdyret ditt er et kraft dyr, så du vil merke et kraftig nærvær når du tenker på det, det vil gi deg styrke, og du føler automatisk en sterk respekt og mulig ærefryd iforhold til det.
Det kan dukke opp i en drøm på en måte som sier deg at dette dyret betyr noe spesielt for deg.
Eller du kan se det ved klarsyn i "våken tilstand" men det forutsetter kanskje at du har evnene såpass oppe i dagen at du klarer å tolke dine indre bilder eller hva enn som måtte komme.
Sist men ikke minst, hvorfor er det så viktig å finne ut akkurat det?
Dersom du trenger å ha et kraft dyr å påkalle når du føler deg utrygg, vil det bli vist for deg.
Hva enn du trenger vil komme.
Se heller på de signaler som blir gidt her og nå.
Antall ord: 199

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Hvordan vet man vilke kraftdyr man har??

Innlegg av zind »

Jeg kan ikke noe særlig om disse kraftdyrene, så jeg har noen spørsmål...

I mitt hodet tenker jeg at kraftdyr bør representere en styrke eller egenskap man trenger å jobbe med. At den viser til eller styrker sider av oss som trenger mer fokus. Er jeg helt på viddene nå? Det ville vel være logisk at man har forskjellige kraftdyr til forskjellige tidspunkter i livet også, og at kanskje alle de arketypiske dyrene er tilgjengelig for alle å bruke når man måtte ønske?
Antall ord: 88
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Julianne

Re: Hvordan vet man vilke kraftdyr man har??

Innlegg av Julianne »

for et år siden var det en kompis av meg som fortalte meg nattaeventyr. Han hadde allerede funnet sitt kraftdyr. Og via disse nattaeventyrene fant han ut at mitt måte være løven Leo. Løven Leo har festet seg, og gjort veldig inntrykk på meg. Jeg blir veldig emosjonell når jeg "kommer i kontakt" med Leo, og jeg gråter av glede. Jeg tror at Leo faktisk er mitt kraftdyr, jeg får jo aldri sett han med mine egne øyner her i den fysiske verden, men derimot så vet man bare.. Sant..
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Troyamin

Re: Hvordan vet man vilke kraftdyr man har??

Innlegg av Troyamin »

Astarte skrev:Fikk litt lyst til å bumpe denne, jeg ;)

Såh, Happe har også en ulv, slik som jeg? Hvordan fant du ditt kraftdyr? Andre som vil dele?

Jeg fant mitt under meditasjon, og instinkter vil jeg nesten kalle det. Og så ble det så "selvfølgelig" at det var en ulv :lol:


Del da, dere! :D
Jeg har ulv. Er nå nylig jeg forsto hvorfor jeg har hatt "ulvedrømmer" siden barnsben av. Har en ulv som kommer i mine drømmer den siste tiden. Etter slike drømmer blir jeg sterkere :)
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Hvordan vet man vilke kraftdyr man har??

Innlegg av Bearchild »

Ulvejente2009 skrev:Her inne står det mye vas gitt.
"Det var viktig for menneskene å finne ut hvilket totemdyr di hadde, så Gud ga dem tester på internett"...meheh.
For det første, totemdyret ditt kan ha en tendens til å dukke opp i viktige tidspunkt i livet ditt.
Totemdyret ditt er et kraft dyr, så du vil merke et kraftig nærvær når du tenker på det, det vil gi deg styrke, og du føler automatisk en sterk respekt og mulig ærefryd iforhold til det.
Det kan dukke opp i en drøm på en måte som sier deg at dette dyret betyr noe spesielt for deg.
Eller du kan se det ved klarsyn i "våken tilstand" men det forutsetter kanskje at du har evnene såpass oppe i dagen at du klarer å tolke dine indre bilder eller hva enn som måtte komme.
Sist men ikke minst, hvorfor er det så viktig å finne ut akkurat det?
Dersom du trenger å ha et kraft dyr å påkalle når du føler deg utrygg, vil det bli vist for deg.
Hva enn du trenger vil komme.
Se heller på de signaler som blir gidt her og nå.

Jeg vil påstå at det er forskjell på kraftdyr og totemdyr ("Totemdyr" er forøvrig misvisende, et totem kan like gjerne være en plante).

Forøvrig har jeg ingen oppskrift på hva kraftdyret betyr/ gjør for personer, ei heller hvorfor noen kan ha nytte av å vite hvilket "kraftdyr de har". Ofte er det vel snakk om en form for speiling,- at man "bruker" kraftdyr for å få, eller styrke egenskaper man har/ ikke har/ har for lite av.

Jeg tror egentlig kraftdyr var ment for å beskrive en persons egenskaper. Smidig (katt), slu (rev), luskende (ulv) f.eks. Osv. Kanhende urmenneskene brukte dyrs egenskaper for å forklare medmennesker hva/ hvordan de burde eller ikke burde gjøre i f.eks jaktsituasjoner..? Og at de så at en som var "lett og ledig som en elefant" burde få litt mer av f.eks gaupas egenskaper, og dermed ble "tildelt" gaupe som kraftdyr? Jeg vet ikke. ;)

Selv liker jeg å tro at jeg har et eget forhold til snøugla. Jeg har vært heldig å få observert denne sjeldne fuglen over lengre tid 3 ganger i livet, første gang som 5-åring midt i et byggefelt i Bærum. De 2 andre gangene i mer naturlige omgivelser (for ugla), men alikavel under spesielle forhold. Forrige sommer fikk min datter et møte med denne vakre fuglen, og måten hun beskrev det på i etterkant gjør at det hele føles.. spesielt. 8)
Ellers har jeg flere dyr som har fulgt meg på forskjellige områder gjennom livet,- noen "kommer og går", andre er der hele tiden både i virkeligheten og i "fantasien". Og de har gjort seg så bemerket at jeg har en formening om at de er der av en grunn. Om ikke annet så har jeg god fantasi i hvertfall. :)
Antall ord: 504
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jenjen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 03 Feb 2010 06:37
14

Re: Hvordan vet man vilke kraftdyr man har??

Innlegg av jenjen »

Lausera skrev:Jeg aner ikke hvordan jeg vet vilket kraftdyr jeg har...Vennina mi lurer også på det,noen som har svar? :D
Dette er kanskje ikke veien å gå for alle, når det gjelder å finne sitt kraftdyr, men jeg forteller jeg. :mozilla_smile:

Siden jeg var 17 år har jeg "vært plaget" med spontane, ufrivillige UKO (har nå lært å kontrollere dem mer eller mindre). I 20-årsalderen skjedde dette ofte i en periode, og ene gangen bestemte jeg meg for å spørre etter mitt kraftdyr, eller totem. Jeg var sikker på jeg kom til å få vite at det var en ulv, siden jeg alltid har vært fascinert av dem. Men det som dukket opp var en klar og lysende tiger. Jeg husker bildet klart ennå, og klarer ikke å tro annet enn at det stemmer. Eller, stemte da i alle fall, da jeg har fått med meg at flere tror at forskjellige kraftdyr kan komme og gå etter når i livet man trenger deres hjelp.

Siden tigres personlighet kan variere like mye som menneskers, er det vanskelig å vite hvorfor det er/var dyret mitt. Vaner og levemåter er noe annet, og det jeg har en tro på at jeg skal lære er disiplin og styrke. Siden jeg fortsatt ikke har verken mye av det ene eller andre, liker jeg å tro at det fortsatt er mitt kraftdyr ;)
Antall ord: 232

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terjegutt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 94
Startet: 10 Mar 2010 21:51
14
Kjønn (valgfri): Sier seg selv=)
Lokalisering: Valdres

Re: Hvordan vet man vilke kraftdyr man har??

Innlegg av Terjegutt »

Dette var litt interessant ... men blir litt distrahert fordi jeg har en katt og en hund selv :-S fikk det spørsmålet på konfirmasjonsundervisning... men svarte bare elefant fordi jeg ikke fant noe svar... men skal prøve og slappe av og finne ut =) takk for tips : D
Antall ord: 49
Desto mere man tenker på det - Desto større sjanse er det for at det skjer :- )
Enten det er positivt eller negativt ^^

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DamageDone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 479
Startet: 29 Sep 2009 00:45
14
Kjønn (valgfri): hersker
Blitt takket: 3 ganger

Re: Hvordan vet man vilke kraftdyr man har??

Innlegg av DamageDone »

Hvorfor er det alltid ørn, ulv, katt osv? Hvorfor ikke en fisk? Eller en mygg?
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Hvordan vet man vilke kraftdyr man har??

Innlegg av zind »

Jeg er ikke så opptatt av disse kraftdyrene, men ble fortalt at jeg hadde et så innmari rart kraftdyr for bare noen dager siden.. "hæ? for en snåling, ligner litt på en lama eller noe sånt?" meg:"åååh, en alpakka!?". Da fikk jeg meg en temmelig god latter, var helt fullstendig hekta på alpakka og skulle starte gård og importere og gud vetikkehva for noen år tilbake.. desverre ble det ikke noe av, men festlig at det var noen som så at jeg hadde en alpakka med meg .... så det er ikke alltid ulv, bjørn eller ørn :mozilla_tongue:
Antall ord: 101
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Hvordan vet man vilke kraftdyr man har??

Innlegg av Bearchild »

DamageDone skrev:Hvorfor er det alltid ørn, ulv, katt osv? Hvorfor ikke en fisk? Eller en mygg?
Har aldri hørt noen si at de har noen av disse som kraftdyr, men i utgangspunktet er det ikke noe i veien for å ha insekter- eller for den del fisk- som kraftdyr. Tenk f.eks på egypterne og scaraben, den symboliserte udødelighet og guddommelig visdom.. blandt annet. Så en bille som kraftdyr er ikke å forakte. ;)
Antall ord: 74
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links