Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinMirakelet i Stavanger

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Diffusa skrev:Hm, jeg tror at disse "miraklene" ligger i menneskets egen psyke, og at psyken påvirker immunapparatet, og at disse menneskene som får healing får da rom for håp noe som igjen forsterker immunapparatet og gjør at kroppen blir i stand til å bekjempe sykdommen.
Disse "miraklene" til misty-gutt er stort sett løgn og halvsannheter. Ikke bry deg så mye med å prøve å forstå hva som ligger bak dette.

Alle historiene jeg har hatt mulighet til å sjekke har vist seg å være løgner eller halvsannheter.
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Jeg bryr meg ikke så meget med å sjekke opp disse mirakellinkene til Misty-gutt, jeg mener selv at det ikke finnes "mirakler" da det er en logisk forklaring på det.
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FEUER
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 335
Startet: 21 Des 2007 16:14
16
Kjønn (valgfri): Gutt (14)
Lokalisering: spangereid

Innlegg av FEUER »

jeg mener også at det IKKE finnes mirakler, allt har jo, sansynelige ting i seg :mozilla_tongue:


healing er ikkje et mirakel, det er filosofi, det er like naturlig som og se,høre,føle osv. :)
Antall ord: 35
Hva er meningen med livet..

Nyt det mens du har det! :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

FEUER skrev:jeg mener også at det IKKE finnes mirakler, allt har jo, sansynelige ting i seg :mozilla_tongue:


healing er ikkje et mirakel, det er filosofi, det er like naturlig som og se,høre,føle osv. :)
Filosofi? Den tror jeg du blir nødt til å forklare litt grundigere...

At 'healing' er naturlig vet du vel strengt tatt ikke. Hvordan kan du sammenlikne dette med sansene våre? I motsetning til sansene våre finnes ingen dokumentasjon på 'healing'.
Antall ord: 79
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Det kommer vel ann på hva en mener med healing, healing betyr å gjøre hel gjør det ikke?
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Altså jeg mener ikke at healing er en filosofi med innlegget mitt over.
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

BA. skrev:Disse "miraklene" til misty-gutt er stort sett løgn og halvsannheter. Ikke bry deg så mye med å prøve å forstå hva som ligger bak dette.
Mirakler skjer, men du tror ikke på mirakler eller den åndelige dimensjonen. Derfor skriver du slik du gjør, BA. Mirakler bl.a. kræsjer med din livsanskuelse, det er det som er saken, og du kaller da dette for løgn, hvilket det ikke er.
Antall ord: 74
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev:
BA. skrev:Disse "miraklene" til misty-gutt er stort sett løgn og halvsannheter. Ikke bry deg så mye med å prøve å forstå hva som ligger bak dette.
Mirakler skjer, men du tror ikke på mirakler eller den åndelige dimensjonen. Derfor skriver du slik du gjør, BA. Mirakler bl.a. kræsjer med din livsanskuelse, det er det som er saken, og du kaller da dette for løgn, hvilket det ikke er.
Må man tro på mirakler for at de skal være sanne altså? Da kan jo jeg like gjerne si "Gud finnes ikke, men du tror på ham så du skjønner det ikke". Syns du det er et godt argument?
Antall ord: 118
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Mirakler, ja under skjer. Men ikke alle tror.
Antall ord: 8
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:
BA. skrev:Disse "miraklene" til misty-gutt er stort sett løgn og halvsannheter. Ikke bry deg så mye med å prøve å forstå hva som ligger bak dette.
Mirakler skjer, men du tror ikke på mirakler eller den åndelige dimensjonen. Derfor skriver du slik du gjør, BA. Mirakler bl.a. kræsjer med din livsanskuelse, det er det som er saken, og du kaller da dette for løgn, hvilket det ikke er.
Det er løgn, og jeg har vist at det er det.

Gjentatte ganger har jeg vist at dine historier er løgner og/eller halvsannheter. At du fortsetter løgnene ved å påstå at det ikke er løgn gjør dem ikke sanne. At du fortsetter å poste slike ukontrollerte historier, som mest sannsynlig også er løgner, gjør ikke saken bedre.
Antall ord: 141

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev:Mirakler, ja under skjer. Men ikke alle tror.
Må man tro på mirakler for at de skal være sanne altså? Da kan jo jeg like gjerne si "Gud finnes ikke, men du tror på ham så du skjønner det ikke". Syns du det er et godt argument?
Antall ord: 52
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

"Dersom du vil tro på Ordet så skal det visselig skje, tegn og under og mirakler da vil skje"

Sitat: Åge Samuelsen

Har du lest om alle løfter: http://www.youtube.com/watch?v=0NLNBZzfxc0

Det er slik med den åndelige verdenen at en må først tro, så skjer det. Jeg og andre opplever mirakler til ånd, sjel og legeme. :)
Antall ord: 62
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev:"Dersom du vil tro på Ordet så skal det visselig skje, tegn og under og mirakler da vil skje"

Sitat: Åge Samuelsen

Har du lest om alle løfter: http://www.youtube.com/watch?v=0NLNBZzfxc0

Det er slik med den åndelige verdenen at en må først tro, så skjer det. Jeg og andre opplever mirakler til ånd, sjel og legeme. :)
Det hjelper ikke på troverdigheten å sitere en snuskete predikant.

Så hvis man ikke tror så vil det heller ikke være mulig å påvise at mirakler skjer? Empiriske bevis blir rett og slett umulig om man ikke selv tror? De fysiske virkningene av mirakler finnes altså ikke for de som ikke tror?
Antall ord: 117
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Det er ved bønn og tro på Jesus at disse helbredelses miraklene skjer. Så om man ikke tror, da skjer heller ikke miraklene.

Engang da Jesus var på sitt hjemsted, Nasaret, så gjorde han ikke mange mirakler der p.g.a. folks vantro, unntatt at han la sine hender på noen få syke og helbredet dem. Han undret seg over folkets vantro.
Antall ord: 63
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev:Det er ved bønn og tro på Jesus at disse helbredelses miraklene skjer. Så om man ikke tror, da skjer heller ikke miraklene.

Engang da Jesus var på sitt hjemsted, Nasaret, så gjorde han ikke mange mirakler der p.g.a. folks vantro, unntatt at han la sine hender på noen få syke og helbredet dem. Han undret seg over folkets vantro.
Så hvis man ikke tror så vil det heller ikke være mulig å påvise at mirakler skjer? Empiriske bevis blir rett og slett umulig om man ikke selv tror? De fysiske virkningene av mirakler finnes altså ikke for de som ikke tror?
Antall ord: 109
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links