Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Aktuelle tvprogrammerJakten på den 6e sans 2011

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

Re: Jakten på den 6e sans 2011

Innlegg av Divine Spirit »

30cm skrev:Nå er kjekkingen på skjermen!!!!
:mozilla_oops: :flirt

DamageDone skrev:Må da være mer fornuftige ting å bruke evnene sine på? Eller er søppel-TV det nye store? :rasende
Ja det er det helt nye nå. Folk holder kurser innen det. :boxer
Astarte skrev:Jeg syns synd på deg i den første oppgaven, Divine. Tror ikke du skal sikte på en karriere som orienteringsløper :roll: :lol: Men kjære vene, for et stress og press! Det må da være umulig å prestere voldsomt bra på den.

Men den andre oppgaven, der tok du pusten fra meg. Jeg er overbevist. Og imponert. Og stolt. Du er jo "vår" ;)

:like
Det var et forferdelig stress i den oppgaven, kun Marit som skjønte at vi IKKE trengte å stresse. De maset veldig om at det hele gikk på tid. Så det var ikke bare enkelt nei. Men i ettertid så ser man at tid var det minste problemet.

Andre oppgaven gikk greit, ja! :)
karina skrev:Gratulerer med å komme videre! Var moro å se. Den siste oppgaven var veldig imponerende gjort av deg, og den var jo den vanskeligste.

Merkelig, men jeg syns alltid at det er de menneskene som er mest "down to earth" som er flinkest på sånne ting. De som babler i vei om alt mulig svevende og puster og peser og skjelver osv, er som regel de som ryker ut. Litt betenkelsesverdig.
Takk for det! :) Og ja jeg er enig med deg. Men, men, folk har sin egen "vei" Marit som virker litt "flyvende" er igrunn en kjernedame! :)
Antall ord: 257
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Re: Jakten på den 6e sans 2011

Innlegg av GJEST »

Fulgte med deg, jeg, og gratulerer deg videre :mozilla_wink:
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Jakten på den 6e sans 2011

Innlegg av Asbjørn »

karina skrev:Gratulerer med å komme videre! Var moro å se. Den siste oppgaven var veldig imponerende gjort av deg, og den var jo den vanskeligste.

Merkelig, men jeg syns alltid at det er de menneskene som er mest "down to earth" som er flinkest på sånne ting. De som babler i vei om alt mulig svevende og puster og peser og skjelver osv, er som regel de som ryker ut. Litt betenkelsesverdig.
De fleste som "lager sirkus" a la "puste og pese, og skjelve, og lage masse rare utrykk" - er ofte mer opptatt av hvordan de tar seg ut enn den egentlige oppgaven.
Da blir det slik....

Det paranormale er somregel ikke slik at man trenger å lage sirkus for å få frem budskapet,-
denslags passer bedre for de som skal illudere evner... ;) hehe
( MEN : Det HENDER at de som opplever paranomral trance kan få slike byer.... men det er mer unntak enn regel )

Uansett ; Spennende å se dagens episode også.
Følger nok med neste uke også jeg... ;)

A
Antall ord: 167

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

Re: Jakten på den 6e sans 2011

Innlegg av Divine Spirit »

Takker allesammen for hyggelige tilbakemeldinger! :)

Takker "Damagedone" for kritikk mot alternativ TV-underholdning. Personlig synes jeg det er bedre med slike programmer en for eksempel "Top modell" og "Paradise hotell" men jeg respekterer at vi alle liker ulike ting. Men du har selvsagt et poeng. Bruke "evner" til å leike på TV er kanskje ikke det beste!? :)

Noen rister og gråter hele tiden uten at det hjelper i det hele tatt, imens andre er stille og rolige og får det til uansett. Pluss blandinger der imellom, osv...

For min egen del dreier det seg mest om å fjerne ordet "para" fra "Paranormal" og ordet "over" fra "Overnaturlig". Da står man igjen med Normal og naturlig. Akkurat slik som jeg ser på dette med "evner" alle har det, alle kan trene seg opp til det, det er tid, kunnskap og selvsagt et snev av talent det går på. Men slik jeg ser det kan absolutt alle løse slike oppgaver eller få kontakt! :)

Her ligger problemet som jeg ofte debatterer med blandt annet "Kimbara" om. Man må faktisk bare enkelt og greit legge vekk logikken, ihvertfall i en liten stund da man driver med disse "energiene". Og forventningene må vekk, pluss tvilen. Dette er det vanskeligste av alt, legge vekk logikk, forventninger og egen tvil. Det er nesten umulig...

Gleder meg til neste søndag, da får vi se folka fra første pulje igjen! :)
Antall ord: 237
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DamageDone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 479
Startet: 29 Sep 2009 00:45
14
Kjønn (valgfri): hersker
Blitt takket: 3 ganger

Re: Jakten på den 6e sans 2011

Innlegg av DamageDone »

Divine Spirit skrev:
Takker "Damagedone" for kritikk mot alternativ TV-underholdning. Personlig synes jeg det er bedre med slike programmer en for eksempel "Top modell" og "Paradise hotell" men jeg respekterer at vi alle liker ulike ting. Men du har selvsagt et poeng. Bruke "evner" til å leike på TV er kanskje ikke det beste!? :)
Det er ikke langt imellom disse programmene du nevner og "Jakten på den 6. sans" i mine øyne. Derfor blir jeg oppgitt. Jeg syntes ikke at dette er "alternativ" underholdning. Trash-tv med litt annen innpakning bare.
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

Re: Jakten på den 6e sans 2011

Innlegg av Divine Spirit »

DamageDone skrev: Det er ikke langt imellom disse programmene du nevner og "Jakten på den 6. sans" i mine øyne. Derfor blir jeg oppgitt. Jeg syntes ikke at dette er "alternativ" underholdning. Trash-tv med litt annen innpakning bare.
Kan du beskrive hva som hadde vært alternativ-TV-underholdning i dine øyne?

Jeg og kona har jobbet en del med et nytt konsept. Vi har hatt møter med NordiskfilmTV som produserer både "jakten" og "Åndenes makt" men de holdt på å selge in et nytt konsept akkurat da. Og det ble solgt inn i dagerne etter møtet. Så vi har lagt det litt på is. Vi var også i møte med RubiconTV om det samme konseptet. De var mest intressert i lage om hele greia til mer drama.

Konseptet er uten drama og konkurranser, mer solskinn og opplysning. Men TV vil ha mest mulig drama, desverre.
Antall ord: 150
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DamageDone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 479
Startet: 29 Sep 2009 00:45
14
Kjønn (valgfri): hersker
Blitt takket: 3 ganger

Re: Jakten på den 6e sans 2011

Innlegg av DamageDone »

Divine Spirit skrev:
DamageDone skrev: Det er ikke langt imellom disse programmene du nevner og "Jakten på den 6. sans" i mine øyne. Derfor blir jeg oppgitt. Jeg syntes ikke at dette er "alternativ" underholdning. Trash-tv med litt annen innpakning bare.
Kan du beskrive hva som hadde vært alternativ-TV-underholdning i dine øyne?
Godt spørsmål.

Låse en gruppe mennesker inne på Lier i 2 mnd og se hva som skjer :P

Nei, vanskelig å svare på. Vanskelig å lage noe som blir tatt helt seriøst slik som media og underholdnings-bransjen er nå. Det som blir spydd ut nå er så overprodusert og komprimert at det er umulig å få noe seriøst ut av det.
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

Re: Jakten på den 6e sans 2011

Innlegg av Divine Spirit »

Må huske på at det ikke bare skal være gøy for evnt deltakere og produsenter. Skal være artig å se det på TV fra sofaen også.
Antall ord: 28
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DamageDone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 479
Startet: 29 Sep 2009 00:45
14
Kjønn (valgfri): hersker
Blitt takket: 3 ganger

Re: Jakten på den 6e sans 2011

Innlegg av DamageDone »

Joda. Men det blir som å se på et hvilket som helst annet program.
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Re: Jakten på den 6e sans 2011

Innlegg av Diffusa »

Er du han der som ikke klarte å plukke ut lesba?

Hun hadde det jo nærmest skrevet i pannen da, og jeg er ikke synsk.

Hadde jeg ikke hatt smileyboikott så hadde jeg rukket tunge nå, så hadde jeg smilt et forsiktig smil med en glorie over huet. Nemlig!
Antall ord: 49
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

Re: Jakten på den 6e sans 2011

Innlegg av Divine Spirit »

Diffusa skrev:Er du han der som ikke klarte å plukke ut lesba?

Hun hadde det jo nærmest skrevet i pannen da, og jeg er ikke synsk.
Ja det er meg.

Netopp, det var så åpenbart at det var henne! Deror følte jeg at det var feil. De klipper så mye de vil i episodene, og mye blir ikke tatt med. Jeg hellet over på henne jeg også, men valgte til slutt å velge noen annen.
Antall ord: 76
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

Re: Jakten på den 6e sans 2011

Innlegg av Divine Spirit »

Fikk denne mailen fra TVN nå.
Søndag fikk vi ganske så tøff konkurransen fordi både NRK og TV2 hadde lagt sine lørdagsprogrammer på søndag - kjempe mot Mesternes Mester og Farmen.

Vi fikk 227.000 seere i gjennomsnitt på programmet - og andre og siste del hadde 283.000 seere. Det er det mest sette programmet på TVNorge hele denne helgen.
Var mindre seere denne helgen en forrige. Da var snittet 298.000
Antall ord: 76
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Re: Jakten på den 6e sans 2011

Innlegg av Diffusa »

Divine Spirit skrev:
Diffusa skrev:Er du han der som ikke klarte å plukke ut lesba?

Hun hadde det jo nærmest skrevet i pannen da, og jeg er ikke synsk.
Ja det er meg.

Netopp, det var så åpenbart at det var henne! Deror følte jeg at det var feil. De klipper så mye de vil i episodene, og mye blir ikke tatt med. Jeg hellet over på henne jeg også, men valgte til slutt å velge noen annen.
Jaja, vi får håpe at du ikke skal/må ut på dating i fremtiden da, høhøhø.

Det var stort sett akkurat det eneste jeg fikk med meg av programmet, altså den oppgaven der som dere gikk gjennom.
Antall ord: 120
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Re: Jakten på den 6e sans 2011

Innlegg av karina »

Divine Spirit skrev:
karina skrev:Gratulerer med å komme videre! Var moro å se. Den siste oppgaven var veldig imponerende gjort av deg, og den var jo den vanskeligste.

Merkelig, men jeg syns alltid at det er de menneskene som er mest "down to earth" som er flinkest på sånne ting. De som babler i vei om alt mulig svevende og puster og peser og skjelver osv, er som regel de som ryker ut. Litt betenkelsesverdig.
Takk for det! :) Og ja jeg er enig med deg. Men, men, folk har sin egen "vei" Marit som virker litt "flyvende" er igrunn en kjernedame! :)
Ja, mente absolutt ingen spesielle fra denne sesongen altså. Litt for tidlig å syns noe om dem føler jeg, ettersom jeg bare har sett én episode hittil. Tenkte mer generelt, at det er inntrykket mitt i det store og det hele, og blir litt pinlig berørt når folk oppfører seg sånn og tar feil i tillegg. Men som Asbjørn sier så kan det vel være ekte også. Det bare i visse tilfeller jeg føler det er et spill for galleriet, og det syns jeg ikke noe om. Du var forøvrig veldig jordnær og rett frem på det da, den attituden liker jeg best! :mozilla_wink:
Antall ord: 215

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

Re: Jakten på den 6e sans 2011

Innlegg av Divine Spirit »

Her er et lite klipp fra da jeg var i skogen! :)

bJ-hjAE6nYk
Antall ord: 13
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links