Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerLyder virker fordreide (høyere og hurtigere) - rart fenomen

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Moondancer
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 160
Startet: 19 Jul 2009 09:03
14
Kjønn (valgfri): Hunnkatt
Lokalisering: Syrehagen
Har takket: 92 ganger
Blitt takket: 62 ganger

- Lyder virker fordreide (høyere og hurtigere) - rart fenome

Innlegg av Moondancer »

Det er det samme Ludo, som du beskriver.

Litt sånn FFW-ekko og økt intensitet på lydene.
Antall ord: 18
Not all who wanders are lost! - Gandalf

I solemnly swear I'm up to no good

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Regn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 25 Sep 2004 20:01
19
Lokalisering: Oslo
Har takket: 58 ganger
Blitt takket: 40 ganger

- Lyder virker fordreide (høyere og hurtigere) - rart fenome

Innlegg av Regn »

Jeg har lurt på såå lenge, siden jeg var liten, hva det fenomenet der, er , kjenner meg utrolig godt igjen, og hadde det ofte som barn da jeg var syk med høy feber.
Lyder og stemmer som var høye, raske og skarpe ble svake og treige, hviskende, og motsatt, eller det var liksom alt på en gang. I tillegg så hadde jeg en typisk greie hvor jeg liksom følte at store blokker, klosser, firkanter av noe slag, på en måte ramlet over meg var både små og gigantiske på en gang, og det virket som både dette, og lydene tok opp all plassen i hjernen min. Husker jeg lå i fanget til morgen min og gråt og bare ventet på at det som virket som en evighet, skulle gå over. Var helt forferdelig da eg ikke klarte å kontrollere noe som helst av sanser. Moren min kalte det bare feberfantasier, men har liksom aldri hørt om noen som har hatt samme følelser- før nå! :D
Antall ord: 173
In silence fall the skies

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

- Lyder virker fordreide (høyere og hurtigere) - rart fenome

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Jeg har også hatt mange slike opplevelser! Spesielt da jeg var mindre. Da hadde jeg veldig mye av det, men nå kommer jeg på at det er lenge siden sist.

Jeg hadde mange ulike følelser. I utgangspunktet har vi 5 sanser, ikke sant :) Disse "hard / myk" og "stemmer som går på hurtigspoling" følelsene osv, føltes ikke som sansene hørsel og følelse. De føltes som 2 egne sanser.. Skjønner dere? Det er utrolig vanskelig å forklare.

Som (ganske) liten oppdaget jeg at hvis jeg klarte å sette ord og beskrive hva dette egentlig var på en av disse sansene, "forsvant" de. De sluttet å "plage meg", jeg hadde lært noe. Dette høres kanskje litt rart ut, men tenkt dere hva som forgår oppi hodet til en 5-6 åring (Ok, litt eldre var jeg også) ;)

Samtidig med disse følelsene mine "så" jeg også ting. Ting jeg ikke kan sette ord på, de var bilder på følelser. Jeg har alltid "sett" ting.
Antall ord: 170

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Lyder virker fordreide (høyere og hurtigere) - rart fenome

Innlegg av ludoburgero »

Dette er et bevis på Matrix.
Det er en programvarefeil.
Antall ord: 10
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sleepyastral
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 12 Mar 2012 19:16
12
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 38 ganger

- Lyder virker fordreide (høyere og hurtigere) - rart fenome

Innlegg av Sleepyastral »

Litt vanskelig å beskrive disse tingene, men lurer på om det kan være beslektet med følelsen av å se noe som veksler mellom skrukkete og glatt :p Har ikke peiling på hva det er for noe, men en gang jeg testet å være med på en healingsirkel fikk jeg samme følelsen/ synet, i våken tilstand... Har noen sånne "greier" ved innsovning av og til.

Fordreide lyder har jeg også opplevd. Lurer på om det har noe med opplevelsen av tid å gjøre, som er annerledes under søvn/ halvsøvne?
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

- - Lyder virker fordreide (høyere og hurtigere) - rart feno

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Sleepyastral skrev:Litt vanskelig å beskrive disse tingene, men lurer på om det kan være beslektet med følelsen av å se noe som veksler mellom skrukkete og glatt :p Har ikke peiling på hva det er for noe, men en gang jeg testet å være med på en healingsirkel fikk jeg samme følelsen/ synet, i våken tilstand... Har noen sånne "greier" ved innsovning av og til.
Ja, blant annet slik! Flere motsetninger. Som raskt/sakte, hardt/mykt osv..
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Lyder virker fordreide (høyere og hurtigere) - rart fenome

Innlegg av Arven »

Kan alle disse opplevelsene være en interaksjon med den åndelige verden vi kom fra og skal tilbake til ? Før vi gikk inn i det fysiske livet var vi lysvesener som eksisterte i en verden av kjærlighet og enhet. En verden uten tid. Så presses vi inn i denne tilværelsen og blir nesten helt adskilt fra kilden. Vi lærer fort å glemme hva vi egentlig er, men vår høyere bevissthet vet det.
Når vi skal til å sovne eller er i feber, svekkes vår tillærte virkelighetsoppfatning og kanskje er det sånn at disse opplevelsene som nevnes her også kan forklares med at barrieren mellom verdnene da blir mer gjennomsiktig ? At det vi opplever er to dimensjoner som blandes litt og at det er derfor sanse opplevelsene blir "unormale" Ting går fort, forvrengt lyd osv.. ?
Et lite tankesprang fra meg sånn på morgenkvisten :)
Antall ord: 152
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Lyder virker fordreide (høyere og hurtigere) - rart fenome

Innlegg av Lilja »

Det var et skikkelig fint tankesprang, Arven :notworthy:

Har inntrykk av at dette er noe mange (om ikke alle) opplever med ujevne mellomrom, så det må jo være noe som "ligger i oss", enten på et åndelig eller fysiologisk plan.
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Lyder virker fordreide (høyere og hurtigere) - rart fenome

Innlegg av ludoburgero »

Jeg tror vi mennesker befinner oss i skjæringspunktet mellom sterke kontraster hele tiden, der vi konstant blir bombardert med "motsetninger" - og at denne opplevelsen er selve dynamikken og motoren, om man vil kalle det det, for alle de forutsetninger vi har for å ta valg.

Noen kaller det også dualisme. Det er vel noe enighet om at vi trenger disse sterke kontrastene for å nettopp skille dem fra hverandre og gjøre bedre valg. Dessuten vil vi i mangel av stimuli for sansene oppleve mye rart. En kan jo på sett og vis si at det er åndelig fravær nesten... vel, egentlig ikke i det hele tatt... men i mye av det vi fyller livene våre med, så er det ikke mye nærhet og dypere kontakt med oss selv og moder jord iallefall. Kanskje vi blir pushet litt i riktig retning?
Antall ord: 143
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links