Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person?

Innlegg av jeditrond »

Mine hjelpere/guider er hverken samer eller indianere eller andre stammefolk såvidt jeg har forstått det. Jeg har derimot en drøss med egyptere, inkl. en meget, meget gammel "energi"/"gud" som hovedhjelper. I tillegg en ung kvinne av mulig midt-østensk herkomst, et lite barn som kanskje er en ufødt bror og noe som hørtes ut som en atlantisk konge av alle ting :) Et av kraftdyrene mine kan kobles direkte til "gudehjelperen", mens de andre utfyller andre aspekter som jeg tydeligvis skal ta til meg ifm. paranormale ting :)

Jeg skriver "gud"/"guder" i anførselstegn fordi jeg ikke tror dette er noe religiøst, disse gudene og gudinnene er utfra hva jeg selv erfarer, bare ånder som er kommet lenger på sin spirituelle vei enn det jeg har. Derfor kan de guide og hjelpe meg på akkurat den veien. De gir meg ikke tallene til vikinglotto og lignende, det kan jeg visst bare glemme :D
Antall ord: 159
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person?

Innlegg av helgemann »

mangel på styrke kan også være et resultat av usikkerhet.
Sykdom og slitenhet kan også svekke ens styrke, ikke usikkerhet! Er man usikker, blokkerer man.

Kan vel så være, at guider, hjelpere, engler, osv. kun er katagorisert i fra oss, men de har også slike katagorier. F.eks. Skytsengel, dødsengel, osv. Guide, hjelpere, kraftdyr, osv.

Nope, tok det IKKE bokstavelig!! Hvor mange av oss, som har det fælt og slitsomt, eller kanskje er lat og venter på maten, har ropt inne i en, kanskje i ens eget soverom, ropt på hjelp, bedt om hjelp, eller kanskje forbannet? Det er nok mange som ropt i tide og utide på hjelp. "Kjære Gud/hjelpere, jeg vil møte en kjæreste, kan dere ordne det?", osv.

En guide er en som skal du kan henvende deg til, for å få en form for rettledning. En hjelper, er en som er der hele tiden for deg, og hjelper deg med det meste, det du har trenger hjelp med. En hjelper kan også trekke seg tilbake, for å se om du klarer deg selv.
Antall ord: 183

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person?

Innlegg av ludoburgero »

Skal jeg tolke det som om spørsmålet mitt var for vanskelig eller for kjedelig?

Her dukker det jo opp noen veldig hardnakkede påstander, og jeg lurer på hvordan dette med hjelpere fungerer... altså uansett hvor skråsikre noen virker på emnet, så kan de altså ikke engang forklare hvordan man vet at dyr IKKE kan være hjelpere, og at det er en forskjell på såkalte kraftdyr og hjelpere?
Antall ord: 73
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person?

Innlegg av helgemann »

En dyr kan ikke vær en hjelper. En hjelper er som regel en som er i slekt med deg, eller en tidligere partner, kjæreste, osv. Du stiller spr dit hen at man skal kunne bevise og forklare, slik at en skeptiker blir tilfredsstilt. Det finnes ingen måleskale, eller måleinstrument. Det er bare er slik!
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person?

Innlegg av Arven »

En hjelper er en som tidligere har levd og erfart. En som er tatt ut av hjulet. Dyr reinkarnerer ikke. De fødes ikke for å lære og derfor er de heller ikke hjelpere
Antall ord: 34
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- - Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person?

Innlegg av ludoburgero »

helgemann skrev:Det er bare er slik!
kontra
Arven skrev:En hjelper er en som tidligere har levd og erfart. En som er tatt ut av hjulet. Dyr reinkarnerer ikke. De fødes ikke for å lære og derfor er de heller ikke hjelpere
OK.

Jeg forstår likevel ikke hvordan folk kan vite dette. Skal jeg bare gå for overbevisning #1 igjen da?
At det bare er slik? Ingen vet hvordan man vet det, man vet det bare - det bare er slik?
Antall ord: 83
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 366
Startet: 31 Mai 2009 15:38
14
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- - Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person?

Innlegg av lighteren »

Sykdom og slitenhet kan også svekke ens styrke, ikke usikkerhet! Er man usikker, blokkerer man.
alt kan svekke ens styrke, selv blokkering, det er et hinder det og.

Kan vel så være, at guider, hjelpere, engler, osv. kun er katagorisert i fra oss, men de har også slike katagorier. F.eks. Skytsengel, dødsengel, osv. Guide, hjelpere, kraftdyr, osv.
jeg tror ikke vi skal gå inn på hva de selv kaller seg for.
la oss ikke late som vi vet mer enn det vi egentlig vet.

Nope, tok det IKKE bokstavelig!! Hvor mange av oss, som har det fælt og slitsomt, eller kanskje er lat og venter på maten, har ropt inne i en, kanskje i ens eget soverom, ropt på hjelp, bedt om hjelp, eller kanskje forbannet? Det er nok mange som ropt i tide og utide på hjelp. "Kjære Gud/hjelpere, jeg vil møte en kjæreste, kan dere ordne det?", osv.
av den grunn skrev jeg også "svært få".
dette åpner dørene for at det kan eksisterere en minoritet med folk som roper ja.
En guide er en som skal du kan henvende deg til, for å få en form for rettledning. En hjelper, er en som er der hele tiden for deg, og hjelper deg med det meste, det du har trenger hjelp med. En hjelper kan også trekke seg tilbake, for å se om du klarer deg selv.
du har åpenbart et shamanistisk syn på det, og av en eller annen grunn tror du også at det er det eneste riktige.
så jeg stopper her.
Sist redigert av lighteren på 24 Okt 2012 16:16, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 264
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- - - Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person

Innlegg av Arven »

ludoburgero skrev:
helgemann skrev:Det er bare er slik!
kontra
Arven skrev:En hjelper er en som tidligere har levd og erfart. En som er tatt ut av hjulet. Dyr reinkarnerer ikke. De fødes ikke for å lære og derfor er de heller ikke hjelpere
OK.

Jeg forstår likevel ikke hvordan folk kan vite dette. Skal jeg bare gå for overbevisning #1 igjen da?
At det bare er slik? Ingen vet hvordan man vet det, man vet det bare - det bare er slik?
Jeg vet at jeg har en hjelper fordi jeg har møtt han.
Antall ord: 98
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- - - Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person

Innlegg av ludoburgero »

lighteren skrev:jeg tror ikke vi skal gå inn på hva de selv kaller seg for.
la oss ikke late som vi vet mer enn det vi egentlig vet.
Nemlig! \:D/

Begriper fortsatt ikke hvordan folk kan ta disse enorme sprangene fra å ha sine veltalte og lovende ord om gull og grønne skoger, uten at det bare stopper totalt opp et sted.

Det er som å kunne alfabetet fra A til F, og så vet man ikke mer enn at siste bokstav er $.
Kanskje siste bokstav er Å eller Z, for noen av oss. Nei, hvor ble G av? Hva med H? I og J og kompisene deres? Skal vi bare late som om ingenting skjedde fra F til Å, og så blir vi bare enige om at siste bokstaven i alfabetet er $?
Antall ord: 130
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 366
Startet: 31 Mai 2009 15:38
14
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- - Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person?

Innlegg av lighteren »

Arven skrev:En hjelper er en som tidligere har levd og erfart. En som er tatt ut av hjulet. Dyr reinkarnerer ikke. De fødes ikke for å lære og derfor er de heller ikke hjelpere
+
helgemann skrev:
Det er bare er slik!

ja ja, dere sitter på sannheten, jeg har lært nå.
takk for meg.
Antall ord: 57
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- - - - Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til pers

Innlegg av ludoburgero »

Arven skrev:Jeg vet at jeg har en hjelper fordi jeg har møtt han.
OK. Jeg kan ikke nekte for at du har hatt denne opplevelsen. Det har du, for alt jeg vet, og jeg velger å stole på deg og vil ikke komme opp med mine alternative teorier om hva det heller kunne vært istedenfor at du har rett. Det kunne, om jeg gjorde det på en real måte, vært konstruktivt for diskusjonen - men så har du heller ikke etterspurt om hjelpere finnes, så det hadde ikke vært riktig av meg. Men nok om det, for det jeg egentlig spør om her er:

Jeg vet ikke noe særlig om hjelpere selv, så jeg lurte på om det dreier seg om faktiske personer. Eller ånder da. Og det har du svart ja på, så da vet jeg at du mener det. Så lurte jeg på hvordan i alle dager man kan fastslå og være sikker på at ikke dyr kan være hjelpere, ettersom folk igjen rapporterer og påstår dette. På lik linje som at DU har møtt din hjelper, så har andre møtt sin hjelper som er en rev, en koala, en blåhval og en undulat. Disse er det også like stygt å betvile eller forsøke å diskreditere. Så jeg lurer på hva det er som kan få folk til å danne seg disse teoriene og enorme sprangene hvor det er et himmelens svært gap i mellom....

For eksempel, for å ta det fra starten:

-HVORDAN vet vi at dyr ikke reinkarnerer?
-HVORDAN vet vi at det er forskjell på et dyrs ånd, og et menneske?
-HVORDAN kan vi skille mellom guider og hjelpere og kraftdyr?

For meg blir det ikke akseptabelt med et "det bare er slik". Jeg mener at de menneskene som VEL OG GJERNE - UTEN TVIL - kan ha møtt hjelperne sine, kan vel ha gjort det! Greit! Men hva er det som får dem til å danne seg teorier om nøyaktig hvordan det hele henger sammen.......?
Antall ord: 342
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person?

Innlegg av Arven »

Jeg snakker utifra meg selv og hva som er sannhet for meg. Hva jeg har opplevd,- det har jeg understerket til det kjedsommelige her inne. Spydigheter og fjas er jeg grundig lei av !
Antall ord: 33
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person?

Innlegg av Arven »

Mine teorier utover det jeg selv har erfart,- bl.a.at dyr ikke reinkarnerer har jeg fra folk jeg opplever som svært åndelig opplyste og som jeg kjenner jeg har tillit til.
De har sine oppfatninger gjennom egne erfaringer
Sist redigert av Arven på 24 Okt 2012 15:29, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 40
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person?

Innlegg av ludoburgero »

Det må være lov å spørre om noe uten at det skal oppfattes som spydighet.
Min intensjon her er kun å søke og forstå. Synes det grenser mer til spydighet å sette seg på en høy hest og forvente at folk skal godta "det bare er sånn"-forklaringer når noen kommer med spørsmål.

Igjen beviser det bare at det finnes visst dumme spørsmål, og kun briljante svar.

Jeg har forstått at du har dine opplevelser, og jeg er hundre prosent konform og enig med utsagnet om at vi snakker ut ifra egne erfaringer her. Det er vel ikke synonymt med at man ikke kan spørre om HVORDAN noe fungerer, da påstander blir lagt frem uten noe mer argumentasjon eller teorier rundt dem? Som sagt spør jeg av nysgjerrighet og et ønske om å forstå.
Antall ord: 144
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Hvor mange hjelpere har vi? Likt fra person til person?

Innlegg av Bearchild »

At folk opplever å ha naturmennesker (indianere, samer osv) og dyr som hjelpere tror jeg skyldes nettopp deres forståelse for og nærhet til det åndelige. Dyr hevdes jo å ha "god kontakt" med sånt vi ikke ser.
Jeg har flere "skikkelser" i livet mitt, deriblandt en hest. Å kunne forklare denne som en "hjelper" har jeg litt vanskelig for.. :oops: Hvis jeg skal forsøke å være litt jordnær vil jeg nok kalle den en fantasivenn som dukker opp fortrinnsvis i drømmer i vanskelige perioder i livet. Den har fulgt meg så langt tilbake jeg kan huske, lenge før jeg ble hestefrelst. Det som er litt spesielt med akkurat denne hesten er at den ikke dukker opp når som helst- i motsetning til alle de andre hestene som jeg har omgitt meg med gjennom livet, de drømmer jeg jo stadig om.

"Tomankat" derimot (jada, han har et navn :p ) setter livet helt på hodet når han dukker opp, sparker meg bak (billedlig talt) og får meg til å endre tankegangen. Uten å gå nærmere i detalj er det helt annerledes drømmer enn jeg vanligvis drømmer,- sånne som "biter seg fast" og følger en i hverdagen i flere uker. Han kan glimre med sitt fravær i flere år før han ser behovet for å vekke meg igjen.. ;)

Jeg har også opplevd at tidligere familiemedlemmer er tilstedeværende men da gjerne som "en trøst" i hverdagen heller enn hjelpere. Jeg ser for meg at disse rett og slett er bundet til familien og kan dra litt hit og dit etter eget forgodtbefinnende, eller for den del "dele seg".. være flere steder på en gang.

Vi hadde en "hjelper" her i huset når jeg flyttet hit. Fant ganske raskt ut at det var bestefaren (eller oldefaren) til samboeren min. Sånn sett burde han vært min samboers hjelper..? Og det var han forsåvidt, men særdeles indirekte. De første ukene jeg bodde her fikk jeg aldri fred når jeg skulle sove og ble vekket flere ganger i løpet av natta av bekymret hvisking i øret og radioer og tv`er som slo seg på. Samboeren sov som en stein og merket ingenting. :roll:

Min definisjon av hjelper og guide er at hjelpere kommer og går i forskjellige situasjoner og kan være forskjellige skikkelser etter "behov", mens guider er noe man får tildelt i "mellomverdenen" og følger en gjennom hele livet.
Antall ord: 417
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links