Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidlerKrystallkule

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidler
Heksepusen er moderator.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

Jeg har en krystallkule som jeg bare bruker til avslappnings- og fokuseringsøvelser (som stressegg, liksom, som jeg også har to av). Jeg foredrar også speil. Har et lite rundt et som fungerer bra men føles litt for lite (5-6 cm i diameter), men skulle gjerne ha laget meg et noe større (15-18 cm) svart et som det jeg skrev om tidligere for å få mere dybde i det uten at det reflekterer for mye av rommet.
Antall ord: 80
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

:lol: Kjoepte meg skrin til tarotkortene mine i dag, men glemte aa rense den foerst, saa naa maa jeg kaste baade kort og skrin!!! Er ved Nilen naa, og vannet i Nilen renser ikke saerlig bra for aa si det saann!!!

nei da... mener ikke aa gjoere narr. Men mine tarotkort funker utrolig bra enda jeg lar hvem som helst stokke dem, barn faar leke med dem og alt... Det er likevel min egen energi som tar over naar jeg skal spaa.

Et lite visdomsord fra Dolly parton :lol:

THE MAGIc IS INSIDE YOU, THERE AINT NO CRYSTAL BALL.

Kort og kuler og runer og pendler er bare redskaper for aa komme i kontakt med den magien du alltid baerer paa. Stol paa at den ligger i deg, saa virker det... saa kan du spaa i coca cola eller akkureat hva som helst :P

Rene fine chakra, saa er det egentlig ikke saa noye med hva du vasker kula i tror jeg :)

Men selvfoelgelig, vakre ritualer og gjenstander renser ogsaa deg, og virker positivt, saa ikke noe galt med det. Men tro ikke at det er kula som er magisk, for det er det du som er!!! :D

Kiss kiss kiss,
LEAH
Antall ord: 198

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
erlesol
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 13 Mar 2005 22:25
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Skien

Innlegg av erlesol »

Leah skrev:

THE MAGIc IS INSIDE YOU, THERE AINT NO CRYSTAL BALL.

Men tro ikke at det er kula som er magisk, for det er det du som er!!! :D

Kiss kiss kiss,
LEAH
Åååå, det var vakkert sagt :D Nå ble jeg glad :oops: :D

Mvh Erlend
Antall ord: 43
******************************
Nysgjerrig sjel i en voksen skrott

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Atmosphere
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 137
Startet: 05 Feb 2009 23:11
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Stjørdal
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 16 ganger

Re: Krystallkule

Innlegg av Atmosphere »

Jeg kjøpte min kule i Praha! Der er det jo kjempebillig for krystall, så jeg kikka rundt på alle butikker til jeg fant en som hadde mange størrelser :) Måtte lete litt, men det var en del som hadde! Den har til og med en liten fot å stå på. (I tre)

Så kjøp en billig billett til Praha, så får du en ferie på kjøpet! Er jo superbillig å reise dit, koster sikkert mer for en kule på nettbutikkene..


Jeg leste et sted at man kunne få like mange visjoner i en kasserolle med vann, så jeg tror egentlig ikke man trenger å bruke så masse penger og krefter på å finne en ekte kule.
Men det er jo mer sjarm da :) Jeg er kjempeglad i min, i allefall!
Antall ord: 131
I hope to arrive to my death; late, in love, and a little drunk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Krystallkule

Innlegg av Heksepusen »

Man trenger ikke bruke krystall kule vanelig glasskule holder lenge har jeg funnet ut.
Det med kasserolle med vann er jo en gammel kunt, den ble gjerne brukt av samen her i lande og de brukte en en bolle med vann for å se inn i fremtiden, disse bollen ble kalt spådomsboller og var like hellig som alt annet av utstyre de hadde.
Antall ord: 63
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Re: Krystallkule

Innlegg av Nephandi »

Jeg ville ha anbefalt deg å rense et nytt okkult redskap når du skaffer deg det. Nå mitt tips er at du sitter og holder kulen i et svart håndkle slik at du ser inn i en helt svart kule, så bare sitt, slapp av og la tankene vandre, skriv om eventuelle plutselige og merkelige tanker eller andre opplevelser du har. I tilegg husk at det er ikke sikkert syner vil vise seg i kulen, du kan få dem rett inn i tankene isteden. Kulen er et redskap for at øynene skal slappe av og se på ingenting og dermed se inn i det Åndelige, det er ikke kulen i seg selv som er magisk, du er det.

Jeg bruker ikke noen spesiell størrelse kule, men den bør være gjennomsiktig. Du kan også bruke et speil eller en bolle med vann på samme måten. Kulen behøver heller ikke å være ekte stein, det er en fordel om den er det men jeg bruker glass og det går helt fint.

Hematitt er perfekt til scrying, spå speil er gjerne svarte, det er ikke det å se inn i noe klat som er poenget men å se på noe som blikket ikke helt fester seg på, en krystall kule har denne effekten, og det har også noe svart.
Antall ord: 221
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links