Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsiskrenking av religion eller ytringsfrihet?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

qinqong

Innlegg av qinqong »

Ja ja, om dette spillet går som planlagt så har vi snart kontroll over oljekranene i Iran.
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

snuppedilla skrev: man kan lett trekke paraleller til både oppvåkningen som mange opplever og religionskriger som har påvirket de store religionen opp igjennom historien. dette er nødvendig.. det holder ikke kun at enkeltindivider våkner, men at de mobilserer og våkner sammen ;) de moderate kreftene.. tror jeg vil komme når bråket har lagt seg og bane vei for en mer human og menneskevennlig form for reliogionstilstdeværen bla oss.


jeg bare håper en dag at vi kan se tilbake på det som har blitt og skal bli ofret og være sjeleglad for en evnt god utvikling i verden, at fremtidens mennesker skal nyte godt av at våre idiotier og vår blindhet idag og tidligere har falt for en egentlig felles sannhet som gjennomsyrer etikken, idealer og prinsipper i det gode.. kall meg optimist men jeg tror det gode er sterkere enn det onde og da snakker jeg ikke om den klassiske beskrivelsen; satan og gud, himmel og helvete..
Bra sagt! Historien gjentar seg dessverre, det er bare det eneste hinderet for at fremtiden skal lære av våre feil. Det vi derimot kan gjøre for å forebygge slikt, tror jeg at løsningen kan være: Lær våre barn fra de er små at de skal elske andre for den de er. Ikke gjør som mine foreldre når det kommer til "ta igjen... hvis noen slår deg, så slår du tilbake!"... det gjorde jeg aldri uansett... men ikke si sånt heller. En holdningsendring og mindre påprakking av ting som har med identitet å gjøre (les: religion, moteklær, enssporede musikkstiler - ehm... pop? og alt det andre der) fra medias, utdanningsinstitusjoners og foreldres hold. Det er de som kan gjøre noe.
Lære våre etterkommere at fred og kjærlighet er det viktigste i livet,
og at penger er skittent, og kun noe man trenger fordi verden dessverre er slik,
og at for mye penger ødelegger mennesker og gjør andre fattige.
At Gud finnes er det sikkert mange som fremdeles vil prakke på dem, men at Gud også elsker alle, også dem som ikke tror på ham, det burde man også si..?

Bare forslag. Bare lufter tankene. :)
Antall ord: 379
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Atmi skrev: ...Og jeg bruker klare ord med hensikt. :) I kampens hete. For, faktisk var det deilig å lese at noen faktisk har litt vett i hodet midt i saueflokken :)

Overdriver litt, der er mange med vett i hodet her da. Jeg mener det, men er veldig skuffet over det jeg vil hevde er en utrolig lav grad av empati, lavere enn gjennomsnittet i befolkningen - og endatil på et forum som dette. Det overrasket meg.

Atmi
Tja, jeg vil vel egentlig ikke dele opp empati og forståelse og alt det der. Jeg vil ikke skille ting, sette definisjoner og sånt helst. Jeg vil fremstå som uvitende, men tenkende.
Det er for mye snakk på forumet her om hva som er hva.
Og empati er sikkert det mest populære ordet å bruke for tida.
Ikke vondt ment mot deg på noen måte, men å si at folk har en lav grad av empati: jeg betviler at det kan måles i grader. Det såkalte empati tror jeg alle har inni seg... men det er min mening igjen... jeg tror bare noen ikke bruker det fordi de er "blokkerte". De har stagnert i et tankemønster; rettere sagt, de har funnet et sett med regler som er enkle å forholde seg til og leve etter, og utagerer på en slik måte de har opplevd positiv respons på før (positiv i den forstand at det er positivt for dem personlig, enten ved at de får provosert noen, eller at de i det hele tatt får respons... veldig individuelt)
Jeg er ikke ute etter å henge ut noen (lengre), men jeg må ærlig si jeg allerede har gjort det, spesielt med to stykker her inne som til stadigheter både "sjarmerer" meg, morer meg og provoserer meg med deres væremåte. De fleste vet sikkert allerede hvem det er, hvis en tar titt på diverse andre innlegg.
Og når du snakker om dette med empati, så tenker jeg automatisk på dem.
Jeg velger å tro at de på bunnen er veldig så fine empatiske mennesker selv.
Kall meg gjerne naiv, men da vil jeg bare påstå det er med vilje *ler* :mozilla_laughing:
Antall ord: 365
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

ludoburgero skrev:
Atmi skrev: ...Og jeg bruker klare ord med hensikt. :) I kampens hete. For, faktisk var det deilig å lese at noen faktisk har litt vett i hodet midt i saueflokken :)

Overdriver litt, der er mange med vett i hodet her da. Jeg mener det, men er veldig skuffet over det jeg vil hevde er en utrolig lav grad av empati, lavere enn gjennomsnittet i befolkningen - og endatil på et forum som dette. Det overrasket meg.

Atmi
Tja, jeg vil vel egentlig ikke dele opp empati og forståelse og alt det der. Jeg vil ikke skille ting, sette definisjoner og sånt helst. Jeg vil fremstå som uvitende, men tenkende.
Det er for mye snakk på forumet her om hva som er hva.
Og empati er sikkert det mest populære ordet å bruke for tida.
Ikke vondt ment mot deg på noen måte, men å si at folk har en lav grad av empati: jeg betviler at det kan måles i grader. Det såkalte empati tror jeg alle har inni seg... men det er min mening igjen... jeg tror bare noen ikke bruker det fordi de er "blokkerte". De har stagnert i et tankemønster; rettere sagt, de har funnet et sett med regler som er enkle å forholde seg til og leve etter, og utagerer på en slik måte de har opplevd positiv respons på før (positiv i den forstand at det er positivt for dem personlig, enten ved at de får provosert noen, eller at de i det hele tatt får respons... veldig individuelt)
Jeg er ikke ute etter å henge ut noen (lengre), men jeg må ærlig si jeg allerede har gjort det, spesielt med to stykker her inne som til stadigheter både "sjarmerer" meg, morer meg og provoserer meg med deres væremåte. De fleste vet sikkert allerede hvem det er, hvis en tar titt på diverse andre innlegg.
Og når du snakker om dette med empati, så tenker jeg automatisk på dem.
Jeg velger å tro at de på bunnen er veldig så fine empatiske mennesker selv.
Kall meg gjerne naiv, men da vil jeg bare påstå det er med vilje *ler* :mozilla_laughing:
Nei, du er ikke naiv. Du prøver bare å være saklig og snill. Jeg prøver å ikke være det - og helt ærlig!! Du ødelegger alt :) Selv om jeg faktisk mener det med empatien alvorlig, jeg er veldig overrasket over den manglende viljen til å forstå andre mennesker. Helt sant. Og når folk da hevder at de blir så overmannet av sin empati at de har problemer med å fungere, da må jeg bare bemerke det når det i slike tilfeller som dette virker som om det overhode ikke overmanner noe som helst.

Atmi
Antall ord: 462

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

qinqong skrev:Ja ja, om dette spillet går som planlagt så har vi snart kontroll over oljekranene i Iran.
Som om vi liksom ikke har nok penger? Egoistiske lille norge som går over lik for å få det som de vil?

Skal vi krangle nå? Lenge siden sist... :)
Atmi
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
qinqong

Innlegg av qinqong »

Atmi skrev:
qinqong skrev:Ja ja, om dette spillet går som planlagt så har vi snart kontroll over oljekranene i Iran.
Som om vi liksom ikke har nok penger? Egoistiske lille norge som går over lik for å få det som de vil?

Skal vi krangle nå? Lenge siden sist... :)
Atmi
hele prospektet er iscenesatt av illuminazi og kreftene bak dette, og her er USA støttespiller # 1

men så lenge disse apekattene får penger og kontroll over dopet så er det ikke vanskelig å spore vilje til berserkergang og tåpelige manifestasjoner. Å se apekatter som sparker seg selv til blods og i etterkant brenner det sveitsiske flagget i tro om at det er det danske, se det vitner ikke om at vi har med de skarpeste knivene i skuffen å gjøre.

Disse gutta, for ironisk nok så er det jo bare de som får gå ut, damene har litt andre roller, hevder sin rett med å benytte frykten som sitt våpen som er vanlig for de svakeste.

Dette handler ikke om islam i det hele tatt, men en iscenesatt operasjon for å få trigga Irans krigsmnaskineri, rettferdigheten til å ta rotta på dem på samme måte som afghanistan, irak og andre oljeproduserende land som vi elsker å kontrollere.

Nå må jeg presisere at afghanistan er bare en brikke med henhold til rørgata ut i havet, men at vi må ha kontroll over dette som ellers ville gi land som vi ikke sympatiserer med, mere penger, og penger er makt. (se olje)

Media hauser opp stemningen og frøken Rice kommer på banen sammen med en av sine trosfeller, og vipps, så er alt likdsom rolig, fordi amerikanerne er jo såå store og snille, men slår forferdelig hardt om noen ypper, liksom.

Dette er barnehagestadiet...............
Antall ord: 297

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Jeg er nok litt skeptisk til konspirasjonsteorier og litt usikke på om jeg tror deg på dette. Selv om det kan være fristende da, for som du allerede vet, så fatter jeg overhode ikke hvordan noen kunne finne på å trykke slike bilder i ytringsfrihetens navn. Det er ikke for ingenting jeg har bedt dem om å få seg en jobb på en vernet bedrift.

Men brant de feil flagg?? hehe - det var litt morsomt må jeg si, selv om det var litt synd for sveitserne.

Vi får se hva som skjer. Hørte på Gaia at de nå hadde bedt om unnskyldning. Vet ikke om de danske hadde det, men de norske, utenriksministeren og redaktøren. Og da er jeg i grunn veldig fornøyd. De bør be om unnskyldning og forklare vårt syn på ting. Det gjør selvfølgelig ikke alt greit, men det hjelper mye.

Og ang olje, om det skulle være så du har rett og Usa sammen med sine allierte fortsetter sin nådeløse overstyring og egotripp - da er det i hvertfall forkastelig. Usa skulle hatt en ny nedgangstid, de er muligens hovedårsaken til at det blir så stort som det gjør - fordi de utøver makt på en måte som er helt vanvittig. Men det er slikt jeg har lite greie på. Jeg er ikke akkurat den som ser mest nyhter, for å si det sånn. Blir bare sinna av det og får vondt langt inni margen.

Litt naiv kanskje, og stolt av det :) hehe

Atmi
Antall ord: 261

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Atmi skrev:Litt naiv kanskje, og stolt av det :) hehe
Atmi
Og jg er ganske så empatisk ;) he he...
Antall ord: 19
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Antall ord: 11
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links