Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Spiritisme og ouijabrettJeg trenger hjelp av noen som er erfarne med spiritisme.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Dragonheart
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 262
Startet: 11 Apr 2005 11:51
19
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Skiptvet

Innlegg av Dragonheart »

Det at du får merkelige føleser eller black out i en periode og du kommer til deg selv på et helt annet sted er ikke noe nytt for meg, vist glasset veltet har dere et problem, det er bra dere kom dere ut fort (vist dere gjorde det). Etter det jeg har lest er ånden sperret inne i glasset og når det velter er ånden fri og kan gjøre det den vil.
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

uuuææææ.... :mozilla_tongue:
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dragonheart
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 262
Startet: 11 Apr 2005 11:51
19
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Skiptvet

Innlegg av Dragonheart »

Oki???
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

Dragonheart skrev:Det at du får merkelige føleser eller black out i en periode og du kommer til deg selv på et helt annet sted er ikke noe nytt for meg, vist glasset veltet har dere et problem, det er bra dere kom dere ut fort (vist dere gjorde det). Etter det jeg har lest er ånden sperret inne i glasset og når det velter er ånden fri og kan gjøre det den vil.
hva skjer når man bruker planchetten da...?
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Stormberg
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 12 Des 2005 12:19
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Torsby

Innlegg av Stormberg »

Ja, vi kom oss ut :)
Og nå i senere tid har vi ikke merket noe rart egentlig heller..
Men har ikke spilt noe mer senere da, men får se om vi venter en stund med det nå;)
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dragonheart
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 262
Startet: 11 Apr 2005 11:51
19
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Skiptvet

Innlegg av Dragonheart »

det vinduet som er på ouija brikken virker på en annen måte men vilken vet jeg ikke
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lenaM
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 65
Startet: 11 Feb 2005 21:14
19

Re: Jeg trenger hjelp av noen som er erfarne med spiritisme.

Innlegg av lenaM »

Nostradamus2 skrev:
lenaM skrev:Hehe, her har dere gått rett på limpinnen for ånder som synes det er gøy å erte dere og leke med dere. Ikke spesielt pent gjort av de. Men slik går det innimellom når man vil kommunisere med åndeverden og ikke har satt seg inn i det grunnleggende.... Jeg anbefaler det som regel ikke, da en kan ende med å bli skremt slik som dere.

Den reaksjonen du beskriver litt lengre ned med at du ble rar i kroppen, pusten osv er ikke annet enn en typisk kroppslig reaksjon på redsel.

Jeg synes dere skal slutte å leke med brettet jeg - for ellers tror jeg dere kan skremme dere selv opp noe veldig. Det finnes mange andre fine metoder for å komme nærmere åndeverden på og det første jeg vil anbefale er å lese noen gode bøker om dette. Kanskje jeg kan anbefale en? Marion Dampier-Jeans sine bøker er fine.

Forøvrig må jeg si at etter å ha interessert meg for det åndelige siden barndommen og holdt på med det aktivt det siste året - har jeg svært få ubehagelige opplevelser bak meg. Jeg tror ens egen fantasi og oppfatning kan gjøre at en opplever slike ting som dere har opplevd. De på den andre siden er ikke farlige, men slik som mennesker er de også forskjellige og det finnes de som er ertete og ondskapsfulle der også.

Applauderer denne, lenaM.

Jeg kjenner ikke dine beveggrunner eller din seriøsitet godt nok for dypanalyse, men ditt innlegg her er meget bra.
Dette innlegget ditt er egentlig i samsvar med blandt annet det jeg skriver ovenfor, selv om jeg hengte på en smiley for å ta litt brodd av Stormberg's engstelse.
Skal ikke brodere på detaljer i ditt innlegg, (er ikke helt enig i alt der..) men bare håpe at trådstarter leser alt her i tråden.

Klem fra meg. :)
Du er sikkert ikke enig i at ånder ikke er farlig. :mozilla_smile: Men det er slik jeg ser det da. Farlig kan de vel være på den måten at man kan bli veldig skremt. Det er heller ikke særlig ok med de som stjeler energier, hekter seg på ens energi og de tilfeller vi hører om av rene besettelser. Men dette er ikke så vanlig, det hører mer til sjeldenhetene.
Alt er egentlig farlig, kjøre bil, gå over gaten, spise mat med mettet fett etc. Så hvis man ser det på den måten er ikke akkurat mediumship noen risikosport.

Jeg ser det ikke som så veldig heldig at man leker med åndeverden. Slik som hovedinnlegger her skriver at han skal spille spiritisme. For det første er kommunikasjon med åndeverden ikke en lek eller et spill. For det andre er spiritisme et livssyn og en livsfilosofi og ikke et brettspill. Oujibrettet derimot er et kommunikasjonsverktøy for å kommunisere med andre siden. Et slikt brett som mange prøver og mange blir skremt av. Ikke pga brettet i seg selv, men fordi de begir seg ut på noe de ikke har peiling på hva er og ender som regel med å skremme vannet av seg selv. Det skjønner jeg godt, da mange sikkert har sett på skumle amerikanske filmer om slemme og fæle ånder.

Synd er det egentlig, for det opprettholder myten om at arbeid og kommunikasjon med åndeverden er noe farlig og uriktig å gjøre. Synd for alle som prøver å gjøre det på en seriøs måte.

Det å jobbe med den andre siden er egentlig ganske herlig. De sender masse varme og kjærlighet tilbake og er egentlig veldig hyggelig :mozilla_wink:
Antall ord: 614

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

Velger å gjøre dette slik her som avsluttning, bare så jeg får tingene i perspektiv:

Spiritisme er et begrep som i engelske leksikon defineres som en transformering av animisme. I Norge brukes "spiritisme" om kontakt med avdøde mennesker. I England snakker man om "spiritualism" og "channeling"

Felles for disse begrepene er intensjonen om og troen på at det er mulig å opprette kontakt med avdøde, eller rettere sagt deres ånd/sjel. Dette gjøres i sluttede sirkler, enten via det instrumentet som har utviklet seg fra "Det trebenete bord" til nå å populært kalles "Ouija-brett", eller via et levende medium.
Channeling vil si at et menneske brukes som kanal (medium) for kommunikasjon fra det hinsidige.

Spiritister var før vanlig å dele i to hovedgrupper: kristne og de ikke-kristne spiritister. Disse kan igjen deles inn i de som valgte å forholde seg mest til fysisk mediumisme, og de som sverget for utelukkende mental mediumisme. Enkelte deler av spiritistene snappet opp deler av tidligere pagan tro og praksis, deriblant shamanistisk praksis og filosofi og utgjorde et av grunnlagene for deler av tenkningen som blant annet finnes i visse new age-miljøer i dag.

Fysisk mediumisme vil si at man via et medium (og åndeverdenen) forårsaker fysiske hendelser i denne verdenen, f.eks såkalt 'levitasjon' (mennesker eller objekter letter fra gulvet og svever), 'apport-fenomener' (objekter eller annet dukker opp fra intet), 'materialiseringer' (deler eller hele skikkelser, ofte mennesker eller dyr materialiseres i et rom ut fra en påstått åndelig-fysisk substans spiritistene kaller 'ektoplasma'. Denne substansen dannes via mediumets kropp, samt deler av de andre i seansesirklen samt fra åndeverdenen. Materialiseringer er ofte ustabile og vil som regel bli utydelige og forsvinne sakte eller raskt en kort stund etter at de fremtrer), 'telekinese' (flytting av objekter uten å røre de fysisk), med mere.

Fysiske fenomener rommer flere hundre hyllemeter med litteratur.

Mental mediumisme er mye mer vanlig enn fysisk mediumisme og regnes for å være lettere å oppnå. Et godt eksempel på mentale mediumer er såkalte 'synske' personer, eller de som av en eller annen grunn er meget følsomme i utgangspunktet. De fysiske mediumene er også mentale mediumer. Videre er det meget typisk at mediumer også har evnen til å være healere, det vil si å kunne helbrede ved hjelp av f.eks tanker, eller ved å bruke 'varme hender'. Men alle spiritistene sverger til en fellesnevner: Troen på livet deretter og mulighten for å kunne kommunisere med de 'på den andre siden'. Som man sier: "Døden er den største løgnen".

For spiritistene finnes ingen død. Legemet forsvinner, men ånden og legemet er to forskjellige ting. Sistnevnte er forgjengelig, ånden, derimot, eksisterer utenom legemet.

Alle spiritister er stort sett enige om en ting: Man skal ikke bruke Ouija-brett i seanser.

Dette er fordi man ikke har noen kontroll over hvem eller hva man kan komme i kontakt med. Det aller farligste er nemlig hva som kan foregå i din egen hjerne. Men som en forsiktig start og med all kritisk sans skrudd på, er et ouija-bord noe de aller fleste starter med. Det man ikke bør gjøre, er å gi seg i kast med en seanse for seg selv.

Bare husk: Et Ouija-brett eller såkalt table-tilting (hender hvilende på et bord, dette skal etter hvert tippe den ene eller andre veien eller begynne å sveve) er måter å begynne å utvikle mediumisme, eller å gjøre en selv i stand til å kunne oppnå kontakt av okkult eller overnaturlig karakter. Det man ikke må gjøre er å feste stor lit til de budskap man mener man trekker ut av en seansesituasjonen i en begynnerfase. (Medium bruker enkelte ganger over 20 år på å utvikle sine meget spesielle evner, og mange opplever at det ikke skjer noe stort før noen år har passert). Videre er det viktig at den hjemmesirkelen man etablerer har gode betingelser for formålet, at sirkelen møtes jevnlig og at man etablerer og dyrker tålmodighet og atter tålmodighet.

Forvent aldri noen ting på forhånd.
Og husk at fysisk mediumisme er meget sjeldent. Enkelte spiritister hevder at alle er i stand til å utvikle en eller annen for for mediumisme, eller åndelige evner til en viss grad. Dette kan nok diskuteres..

Noen få tips kan jeg gi til slutt:

1. Spill aldri Ouija alene.
2. Dekk til speilende overflater i rommet.
3. Driv aldri spiritisme uten at både omgivelser og deltakere er rolige. (Men ikke utslitte/trette deltaker(e)..)
4. Avslutt aldri et eventuelt mediums transe brått. (Deltakere i spill med Ouija-brett kan også falle i transe..)
5. Still ikke spørsmål av sammensatt (flere deler) karakter.
6. Ved fysisk eller psykisk ubehag: Avslutt spiritismen og prøv senere med annen vinkling.

Bruk av Ouija er egentlig ikke et selskaps-spill, men jeg vil heller karakterisere det som en mulig portal til utvikling innen spiritisme.
Det finnes mange flere retninger innen spiritisme enn det som er nevnt her: Automatskrift er en annen utbredt form. Men jeg slutter her..

Avslutter i denne tråden med dette, jeg. :)
Antall ord: 855
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sjelen

Innlegg av sjelen »

Djevelen er noe vi har skapt i vår verden han finnes ikke.

Men det finnes laverstående ånder som gjerne koker hode ditt, dette er ikke så enkelt å bli kvitt og de laverstående vil nok "koke" deg enda mer, det er ikke så mange som er flink med slik rensing og man skal være forsikitg med å anbefalle noen og spesielt han jeg foreslår at du skal ta kontakt med nå for det er nemelig Kenneth Thon var på en messe han var jeg så med selvsyn hva han gjorde for en Jente der som hadde lekt med dette syke spillet.

Jeg er også selv Magiker men har aldri sett noen har fått så mye til å "koke" i rommet slik som han.

Hilsen

Magic

Bilde
Skrevet fra samme IP adresse som kthon = Kenneth Thon
Antall ord: 137

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Deildegast
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 25
Startet: 26 Okt 2005 19:04
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Deildegast »

Kunne det ikke ha vært Judas Kyriakos han sa?
Antall ord: 10
Tag afsked till livet för första och sista gång, och välkomna Djäfvulen till ditt hjärta

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kiddoen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 12 Feb 2006 02:32
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Askøy

Re: Jeg trenger hjelp av noen som er erfarne med spiritisme.

Innlegg av Kiddoen »

Stormberg skrev:Jeg har drevet med spiritisme en stund. og når vi spilte igår hendte det noe merkelig. Vi snakket först med djevelen, som ble ganske sint etterhvert og ville ikke lenger snakke med oss, det samme skjedde når vi snakket med han som hevdet at han Jesus. an roet seg ned etterhvert og spurte om vi kunne snakke om noe annet, greit nok. Han spurte om jeg hadde vondt i tåa mi, og om jeg trengte hjelp. Ok,tenkte jeg. det kan vel ikke skade, först skulle jeg strekke ut benet, og det ble faktisk bedre,men om det skulle bli helt bra måtte jeg puste dypt inn i tre sekunder. det var da jeg begynte å bli skeptisk,for tidligere når vi har snakket med djevelen, har han sagt at han vil ut, og da skulle vi puste dypt inn. men hav kan skje tekte jeg, så nysgjerrigheten tok overhånd og jeg gjorde som han sa. Idet jeg trakk pusten, velvet glasset, og jeg merkte at kroppen min begynte å bli rar. Pulsen slo atskillig fortere, jeg ble svimmel og stemmen min begynte å skjelve når jeg snakket. vi prövde å få kontakt igjen får å höre om det var noen der, tidligere på kvelden sa de at de hadde en plan, om å ta kroppene våre for å skape verdens ondeste dejevel som noen gabg har eksistert. Null kontakt med Jesus. men en person kom inn i bildet, skytsenegelen vår. han skrev til oss, : "Kom dere fortest mulig ut av huset, og kom ikke tilbake för innen en time. Love Fredrik"

Så det jeg egentlig lurer på er om det er noen her som har opplevd det samme, og om ånder faktisk kan ta kropper. Og hva skal jeg gjöre med saken isåfall?
En venninne av meg spilte dette her... der fikk de kontakt me djevelen midt på sommeren... hon å typen... de fikk skikkelig kontakt... stolene frøs sammen og de fikk seg ikkje ut av stolene når de fikk seg ut av stolene, låste alle dører og vinduer seg og det ble kaldt i rommet de kunne puste røyk ut av munnen midt på sommeren.. dette varte i 10-15 min...
Antall ord: 380
Miriam aka Kiddoen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Når du sier at han het Judas Krakos, så kom jeg til å tenke på filmen "Exorcism of Emily Rose" som er basert på en sann historie om Anneliese Michel, fra Østerrike, som var besatt av demonene Lucifer, Judas Iscariot, Nero, Cain, Hitler, og Fleischmann. Er du sikker på at det ikke var Judas Iscariot som var navnet på fyren? Uansett, disse utnyttet frykten og følsomheten hun hadde for energier, dermed fikk de kontroll over tankene hennes, og til slutt fikk de henne til å sulte seg ihjel. :shock: Her ligger historien som filmen er basert på: http://www.fotofetch.com/

Bra film foresten, anbefaler alle å se den. Den handler mest om rettsaken som kom i kjølvannet av dødsfallet, hvor presten som utførte utdrivelsen var anklaget. Hele rettsaken dreide seg om man skulle tro på presten, advokaten og det paranormale, eller på statsadvokaten og mer "naturlige" forklaringer.

Jeg ville lagt spiritismen på hylla inntil videre hvis jeg var deg. For det er viktig å vite EN ting om negative ånder før dere leker med dette: De nærer seg på frykt. Så lenge dere vet dette, og ikke har frykt, så kan ingen gjøre dere noe som helst.
Møter du de med kjærlighet og humor så visner de bort :D Det har jeg selv erfart, men ikke under spiritisme da. Jeg tar kun kontakt ved å kanalisere de jeg vil ha kontakt med, eller de jeg føler nærværet av. Det blir mer kontrollert på den måten.

Vil anbefale deg og vennene dine å heller utvikle intuisjonen, lese bøker eller ta kurs i klarsynthet som f.eks
Silva UltraMind <-- Veldig bra kurs som omfatter det meste!
Da får du kontroll på åndene, istedefor at de tar kontroll over deg med din egen frykt.
Antall ord: 300

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Stormberg
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 12 Des 2005 12:19
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Torsby

Innlegg av Stormberg »

Jo, det kan väre fult mulig det! :)
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terjegutt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 94
Startet: 10 Mar 2010 21:51
14
Kjønn (valgfri): Sier seg selv=)
Lokalisering: Valdres

Re: Jeg trenger hjelp av noen som er erfarne med spiritisme.

Innlegg av Terjegutt »

Den filmen har jeg faktisk sett to ganger : p første gangen visste jeg ikke så mye om djevelbesettelser osv.. men jeg har funnet ut en god det nå.. Når jeg så den var den drit creepy : S
Men var det ikke Cain, Nero, Judas, Legion, Belial og Lucifer som tok kontroll over henne ? :P
Antall ord: 55
Desto mere man tenker på det - Desto større sjanse er det for at det skjer :- )
Enten det er positivt eller negativt ^^

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terjegutt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 94
Startet: 10 Mar 2010 21:51
14
Kjønn (valgfri): Sier seg selv=)
Lokalisering: Valdres

Re: Jeg trenger hjelp av noen som er erfarne med spiritisme.

Innlegg av Terjegutt »

Kiddoen skrev:
Stormberg skrev:Jeg har drevet med spiritisme en stund. og når vi spilte igår hendte det noe merkelig. Vi snakket först med djevelen, som ble ganske sint etterhvert og ville ikke lenger snakke med oss, det samme skjedde når vi snakket med han som hevdet at han Jesus. an roet seg ned etterhvert og spurte om vi kunne snakke om noe annet, greit nok. Han spurte om jeg hadde vondt i tåa mi, og om jeg trengte hjelp. Ok,tenkte jeg. det kan vel ikke skade, först skulle jeg strekke ut benet, og det ble faktisk bedre,men om det skulle bli helt bra måtte jeg puste dypt inn i tre sekunder. det var da jeg begynte å bli skeptisk,for tidligere når vi har snakket med djevelen, har han sagt at han vil ut, og da skulle vi puste dypt inn. men hav kan skje tekte jeg, så nysgjerrigheten tok overhånd og jeg gjorde som han sa. Idet jeg trakk pusten, velvet glasset, og jeg merkte at kroppen min begynte å bli rar. Pulsen slo atskillig fortere, jeg ble svimmel og stemmen min begynte å skjelve når jeg snakket. vi prövde å få kontakt igjen får å höre om det var noen der, tidligere på kvelden sa de at de hadde en plan, om å ta kroppene våre for å skape verdens ondeste dejevel som noen gabg har eksistert. Null kontakt med Jesus. men en person kom inn i bildet, skytsenegelen vår. han skrev til oss, : "Kom dere fortest mulig ut av huset, og kom ikke tilbake för innen en time. Love Fredrik"

Så det jeg egentlig lurer på er om det er noen her som har opplevd det samme, og om ånder faktisk kan ta kropper. Og hva skal jeg gjöre med saken isåfall?
En venninne av meg spilte dette her... der fikk de kontakt me djevelen midt på sommeren... hon å typen... de fikk skikkelig kontakt... stolene frøs sammen og de fikk seg ikkje ut av stolene når de fikk seg ut av stolene, låste alle dører og vinduer seg og det ble kaldt i rommet de kunne puste røyk ut av munnen midt på sommeren.. dette varte i 10-15 min...
Husk at Spiritisme kan være veldig farlig da. Det er fort gjort og bli nysgjerrig. Jeg har selv hatt lyst til å gjøre det, men den personen dere får kontakt med, kommer til å ta hevn senere. Tror jeg da. Det er vell noe med den dere får kontakt med blir igjen. Jeg vet selv om folk som har prøvd spiritisme. De har sett rare ting senere i livet. Det var jo ei jeg kjenner som sa "Du får vite hva du vil vite, men det spørs hva det koster"... Husk og aldri spørr spørsmål om djevelen : o
Antall ord: 488
Desto mere man tenker på det - Desto større sjanse er det for at det skjer :- )
Enten det er positivt eller negativt ^^

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links