Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Spiritisme og ouijabrettJeg trenger hjelp av noen som er erfarne med spiritisme.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

Re: Jeg trenger hjelp av noen som er erfarne med spiritisme.

Innlegg av Divine Spirit »

Slike tråder får meg til å både le, samtidelig som jeg blir bekymret for hva folk driver med...

Å "drive med spiritisme" er IKKE å leke med et Ouijja-brett!
Spiritisme er et livssyn og kan oversettes med "Læren om ånder" og har svært lite med et "brettspill" å gjøre.

Jeg ser at dette inlegget er gammelt, men...

INGEN burde gå in i dette med å leke på denne måten.
Hvis dere eier et Ouijjabrett, så er min anbefalling å kaste det i vedovnen!
Der gjør det best nytte. Eller ha det på veggen som pynt, men ikke bruk det. For å bruke et Ouijjabrett på en fornuftig måte MÅ man ha innsikt og peiling hva man driver med. Og når man først har fått denne innsikten så skjønner man at man ikke trenger et slikt brett...

Og en ting til dere ungdommer som driver med dette:
Husk at det faktisk IKKE finnes noen sjel ved navn "Djevelen", "Satan" osv...

Bruk fornuften, gå in i åndelære med fornuftige ting som man lærer på, ikke en slik "leke" der man bare skremmer shiten av hverandre. Meditasjon og sirkel-arbeid er måten å komme seg videre på. Kontakten med sin åndelige guide er måten å komme seg videre på, og den beste måten for å oppnå denne kontakten er meditasjon!

Lykke til! :)
Antall ord: 228
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Jeg trenger hjelp av noen som er erfarne med spiritisme.

Innlegg av Kimbara »

Divine Spirit: Jeg tror nok det er viktig å forstå at det her er snakk om to forskjellige versjoner av ordet "spiritisme". Trådstarter sikter til den typiske viktorianske spiritismen - altså den metodikken som ble popularisert av medier på viktoriatiden. Den er vel generelt sett avleggs i dag (selv om det, spesielt i USA, fremdeles blomstrer enkelte steder) fordi alt sammen er avslørt som humbug av forskjellige tryllekunstnere og mentalister.

Meditasjon kan jeg faktisk stille meg bak. Ikke fordi jeg tror man får kontakt med døde mennesker, men fordi det kan være en fin måte å finne roen på :) Ikke risikerer man hjerteatakk heller.
Antall ord: 107
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links