Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenEn liten teori bare...

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

^Idril^ skrev:Kan du bevise at det IKKE er flygende tallerkener, eller uidentifiserte flygende objekter som er et bedre ord, som er tegnet på de veggene? Hvorfor skulle det ikke være liv i rommet, og hvordan vil du forklare alle de utallige kornsirklene rundt i verden? Inkaene holdt til på en plass som faktisk så ut som et landningsted for slike ting.. Etter det jeg har hørt... Jeg vet jo ikke.. men du kan ikke si at du VET du heller mr. ;)
Nei, det kan jeg ikke bevise, og det er heller ikke min oppgave. Evt bevisbyrde påligger deg som påstår de forestiller flygende tallerkener. Jeg ber deg ikke bevise det, fordi det blir en altfor krevende oppgave, men kanskje du kan vise bilder av dem, slik at vi kan vurdere selv hva du sikter til?

Liv i rommet kan det være uavhengig av om vi har flyvende tallerkener på jorden, og kornsirklene er sannsynligvis laget av spøkefugler. (De har innrømmet det.)

Så lenge vi ikke vet hvordan en slik landingsplass så ut, eller engang om det fantes slike landingsplasser blir en påstand om at noe så ut som en slik landingsplass ganske meningsløst. :)
Antall ord: 204

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
andani
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 06 Des 2005 07:31
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av andani »

^Idril^ skrev:Jaja, så husker jeg litt feil da... Det var bare en teori.. Ikke noe å hisse seg opp over...
Huff da! Beklager om du tolket meg som opphisset! Prøvde bare å avklare "misforståelsen" rundt Jesu oppstandelse til himmelen jeg. Og kunne ikke huske å ha lest det du referert til. (Har nemlig lest hele bibelen for mange år siden). Forøvrig tror jeg også at betegnelsen "ildvogn" i dette tilfellet kan ha vært et utenomjordisk fartøy... Hvem vet?

Men jeg ser jo etterhvert i tråden at du tolker alle andre innlegg noe annerledes etterhvert. Det er alltid en fare for misforståelser når man kommuniserer på nett. Det er jo utrolig hvor mye ansiktsuttrykk og tonefall sier om et budskap når man snakker sammen ansikt til ansikt. Og det er ikke alltid lett å formidle dette her. Selv om bruk av smilies hjelper. (Skulle nok ha satt inn et smil, men var da redd for å bli oppfattet som om jeg ikke tok deg på alvor, så det er ikke så lett!)

Men drister meg likevel til å sette inn en :D (Og dette er fordi jeg ler til deg, og ikke av deg!)
Antall ord: 196
Mvh Anita

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 577
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

BA: jeg skal finne noen bilder... en dag jeg har litt bedre tid ;) Hvis det er noen en plass :P Vel, det er jo en milliard av de kornsirklene, så alle er nok ikke bare oppspinn.. men hallo, jeg vet jo ikke om jeg heller tror på det... det blir jo som om du skulle ha sagt at du tror på det paranormale, og jeg sa jeg ikke trodde på noe annet en øye kunne se.. Det blir liksom feil i mine øyne og hevde en selv har mer rett enn en annen, for til syvende å sist, så er det ingen som har peiling alikevel!

andani: *smiler tilbake jeg* :D
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Grunnen til at det er vanskelig å tru på ufo som eit fartøy for utenomjordisk intelligent liv er for det første at denne intelligente livsforma må bruke ei anna kraftkilde enn noko av det vitenskapen kjenner til, sjøl med lysets fart vil det ta for lang tid å reise i verdensrommet uten at dei er veldig nær oss noko som i seg sjøl virker motseiande sia ingen lytteposter enda har fanga opp signal fra verdensrommet som kjem fra ei intelligent livsform. Det det koker ned til er at alt taler for at reiser i verdensrommet kreve andre fysiske lover enn dei vi er klar over.

Med tanke på kor lettlurte folk er i dag med det kunnskapsnivået som dei fleste tilegner seg, så må det ha vore eit eldorado for lurendreiere og svindlere før i tida. Noko av det var vel eit resultat av at dei ikkje visste betre eller ikkje kunne forklare kva dei forskjellige naturlige hendelsane var for noko.

Er klar over at mange synsere har funne ei forklaring på det meste, som at verdensrommet består av fleire dimensjoner slik at "aliens" kan reise mellom dimensjonane osv. Dei hadde vel nokre gode ideer om kva kraftkjelde som vart brukt for å reise med farkostane i den dimensjonen dei havna i. Men alt dette kan kven som helst drømme seg fram til, og mange har drømt seg fram til det lenge før new age tullet starta. Lyt vel forklare kvifor eg kaller dette tull. Noka av new age er prisverdig og ein fin tilkomst til det elles så snevre religiøse syn, men mykje av det har blitt storindustri for svindlere som tjener seg rik på alle som lar seg rive med og ikkje er normalt kritiske.
Antall ord: 296
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 577
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

Vel, tenk deg... et uendelig univers... her sitter vi, på planeten tellus, en liten klode i et stort univers... Hvorfor skal det ikke finnes andre planeter der ute, med mye mer intelligent liv enn det finnes her? Det er mye uoppklart i verden, og på jorden finnes det ikke mange svar!
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Universet innehelde mest sannsynlig liv på mange planeter, men det betyr ikkje at det har utvikla seg eit intelligent livsform som er i nærleiken av vår utvikling eller i stand til å reise over så store avstander som universet faktisk utgjør. I universet har vi fleire milliarder galakser, og melkeveien som er vår galakse har fleire milliarder solsystem, som igjen innehelde sjansen for liv på ei eller fleire planeter. I teorien kan det eksistere livsformer som er intelligent utover vår intelligens, men det betyr ikkje at dei er i stand til å reise hit til oss.

Er mykje uoppklart i verden, men kor skal vi elles få svara frå om ikkje her på jorda? Her finner vi svar på det meste og vi finner svar på det som skjer utanfor jorda. Har vi nokon gang fått svar på noko fra ei intelligent livsform som kjem fra ein anna plass i universet?
Antall ord: 155
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links