Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenbortføringer?

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

>wiz skrev:Sjekk kildene dine på nytt. Bermudatrianglet har sterkte magnetiske felt som har innvirkning på elektroniske instrumenter.

Kilde; Fritt etter hukommelsen fra et program på discoverychannel
Min kilde: http://bstar.net/bermudatriangle/geography.htm
A worldwide scientific project was created to study the earth's magnetism by the U.S. government. Results found no odd magnetism as claimed by many airplane pilots and ship captains. Scientists agree, however, there is much to be learned about magnetism, its properties being greatly unknown.
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

nevertheless så er det bevist at det finnes aktiviteter i det området som har innvirkning på elektroniske instrumenter....

Så teorien din om en myte er nok feil, i det minste bare en fraksjon av sannheten. Jeg har pløyd nettet etter info, men det er vanskelig å finne seriøse sider.

Jeg er fast bestemt på at det er magnetisme, men ble plutselig usikker på om det var mer akkurat der enn gjennomsnittet. Jeg mener det er det, men det finnes jo indikasjoner på at magnetfeltet rundt jorden endrer pol og det har definitivt blitt svakere med årene. De første flyene hadde jo primitivt utstyrt og det er jo ikke akkurat et problem i dag med GPS navigasjon. Hadde det vært noe overnaturlig ville vel det tatt nye som gamle skip ol
Men du tror vel kanskje ikke på magnetisme?

Uansett, det jeg prøver å si er at det finnes grunner til at det har forsvunnet fartøyer derifra. Men jeg tror ikke bermuda trianglet er noe mer spesielt enn andre steder for det.
Antall ord: 176

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

>wiz skrev:nevertheless så er det bevist at det finnes aktiviteter i det området som har innvirkning på elektroniske instrumenter....

Så teorien din om en myte er nok feil, i det minste bare en fraksjon av sannheten. Jeg har pløyd nettet etter info, men det er vanskelig å finne seriøse sider.

Jeg er fast bestemt på at det er magnetisme, men ble plutselig usikker på om det var mer akkurat der enn gjennomsnittet. Jeg mener det er det, men det finnes jo indikasjoner på at magnetfeltet rundt jorden endrer pol og det har definitivt blitt svakere med årene. De første flyene hadde jo primitivt utstyrt og det er jo ikke akkurat et problem i dag med GPS navigasjon. Hadde det vært noe overnaturlig ville vel det tatt nye som gamle skip ol
Men du tror vel kanskje ikke på magnetisme?

Uansett, det jeg prøver å si er at det finnes grunner til at det har forsvunnet fartøyer derifra. Men jeg tror ikke bermuda trianglet er noe mer spesielt enn andre steder for det.
Noen steder med litt informasjon om Bermudatrianglet.

http://www.skeptica.dk/bibliotek/ufo-bogen/44.htm
http://www.nysgjerrigper.no/Artikler/1046714390.48
(Her står det også at det er noe med magnetfelt, men fortsatt ikke noe om hva det er.)
http://no.wikipedia.org/wiki/Bermudatriangelet
(Her står det at retningen mot jordas magnetiske og geografiske nordpol er stor forskjell.) Det kan ha noe innvirkning, hvis man glemmer å regne med misvisningen, men det skal man jo ikke. :)
http://www.forskning.no/Artikler/2005/d ... B=7275836B

Imidlertid har et tidligere svar til Jaktmann, som handlet om gass tatt utgangspunkt i digre bobler. Dersom man istedet tenker seg mange mindre bobler, omtrent som i et boblebad, vil oppdriften være for liten til at skip kan holde seg flytende.
Det er imidlertid ikke noe som tyder på at det er tilfelle i Bermudatriangelet heller. Man har funnet enklere forklaringer på Flight 19, som kanskje er den vanskeligste og mest kjente forsvinningen i Bermudatriangelet.
Antall ord: 343

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Jepp har vært på wikipedia, men det er faktisk en forskjell på nordpolen og den magnetiske nordpol, men den forskjellen har vært kjent i mange hundre år så jeg regner ikke med at det har noen innvirkning.
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjesten

Innlegg av Gjesten »

>wiz skrev:Jepp har vært på wikipedia, men det er faktisk en forskjell på nordpolen og den magnetiske nordpol, men den forskjellen har vært kjent i mange hundre år så jeg regner ikke med at det har noen innvirkning.
Ja den geografiske og magnetiske pol er 2 forskjellige ting, dette er godt kjent og tes hensyn til.(Magnetiske ligge ca 1400 nautiske mil fra den geografiske)

Det som skjer med en farkost som seler-flyr over lengre distanser er at det blir en magnet feil som blir større en om de ikke forandrer den litt underveis..
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

jaktmann skrev:
>wiz skrev:Jepp har vært på wikipedia, men det er faktisk en forskjell på nordpolen og den magnetiske nordpol, men den forskjellen har vært kjent i mange hundre år så jeg regner ikke med at det har noen innvirkning.
Ja den geografiske og magnetiske pol er 2 forskjellige ting, dette er godt kjent og tes hensyn til.(Magnetiske ligge ca 1400 nautiske mil fra den geografiske)

Det som skjer med en farkost som seler-flyr over lengre distanser er at det blir en magnet feil som blir større en om de ikke forandrer den litt underveis..
1400 nautiske mil? Kommer ikke det an på vinkelen man kommer ifra? Nå skal ikke jeg krangle med en sjømann altså :mozilla_cool:
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMFLEX
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 426
Startet: 23 Nov 2005 03:14
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo, Helsfyr

Innlegg av BMFLEX »

Er det slik at den magnetiske polen beveger seg rundt den ordinære polen? Hvor mye er 1400 nautiske i vanlige mil? (Bare lurer, greit å vite)
Antall ord: 26
Life is cruel, why should the afterlife be any different?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

>wiz skrev:
jaktmann skrev:
>wiz skrev:Jepp har vært på wikipedia, men det er faktisk en forskjell på nordpolen og den magnetiske nordpol, men den forskjellen har vært kjent i mange hundre år så jeg regner ikke med at det har noen innvirkning.
Ja den geografiske og magnetiske pol er 2 forskjellige ting, dette er godt kjent og tes hensyn til.(Magnetiske ligge ca 1400 nautiske mil fra den geografiske)

Det som skjer med en farkost som seler-flyr over lengre distanser er at det blir en magnet feil som blir større en om de ikke forandrer den litt underveis..
1400 nautiske mil? Kommer ikke det an på vinkelen man kommer ifra? Nå skal ikke jeg krangle med en sjømann altså :mozilla_cool:
Avstanden mellom to punkter er lik uansett hvor du befinner deg. :)

Du tenkte nok på at vinkelen mellom deg og disse punktene blir forskjellig ut fra hvor du befinner deg.
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

BMFLEX skrev:Er det slik at den magnetiske polen beveger seg rundt den ordinære polen? Hvor mye er 1400 nautiske i vanlige mil? (Bare lurer, greit å vite)
http://www.buggeolsen.no/kalkulator/lengde.htm
2592.59259 km

Bilde
Her ser vi retningen fra London til den magnetiske Nordpol fra 1600 til i dag. Som du ser, flytter den seg uhyre sakte, og vi har ikke målinger langt nok tilbake til å si om den sirkler rundt nordpolen.

Dette viser kun retningen fra London, og viser ikke hvor langt nord den magnetiske polen ligger.
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

BA skrev:
>wiz skrev:
jaktmann skrev:
>wiz skrev:Jepp har vært på wikipedia, men det er faktisk en forskjell på nordpolen og den magnetiske nordpol, men den forskjellen har vært kjent i mange hundre år så jeg regner ikke med at det har noen innvirkning.
Ja den geografiske og magnetiske pol er 2 forskjellige ting, dette er godt kjent og tes hensyn til.(Magnetiske ligge ca 1400 nautiske mil fra den geografiske)

Det som skjer med en farkost som seler-flyr over lengre distanser er at det blir en magnet feil som blir større en om de ikke forandrer den litt underveis..
1400 nautiske mil? Kommer ikke det an på vinkelen man kommer ifra? Nå skal ikke jeg krangle med en sjømann altså :mozilla_cool:
Avstanden mellom to punkter er lik uansett hvor du befinner deg. :)

Du tenkte nok på at vinkelen mellom deg og disse punktene blir forskjellig ut fra hvor du befinner deg.
Ja akkurat. Det var det jeg mente ja. Man kan ikke legge om kursen 1400nm uansett hvem retning man kommer ifra.
Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMFLEX
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 426
Startet: 23 Nov 2005 03:14
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo, Helsfyr

Innlegg av BMFLEX »

Takk for svar BA
Antall ord: 4
Life is cruel, why should the afterlife be any different?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjesten

Innlegg av Gjesten »

BMFLEX skrev:Er det slik at den magnetiske polen beveger seg rundt den ordinære polen? Hvor mye er 1400 nautiske i vanlige mil? (Bare lurer, greit å vite)




Den magnetiske nordpol ligger i en position 71grader nord og 97 grader west. Det vil si langt inne i Canada. En n.mil er 1852 meter.

wiz.

Jo kompassnålen kan slå ut begge veier i forhold til den geografiske meridian,og utslaget må variere på de forskjellige steder i verden. Pluss dette må de ombord i en båt korrigere kompass for noe som kalles lokal magnetisme i selve skipet.
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjesten

Innlegg av Gjesten »

>wiz skrev:[1400 nautiske mil? Kommer ikke det an på vinkelen man kommer ifra? Nå skal ikke jeg krangle med en sjømann altså :mozilla_cool:
He he din luring :mozilla_cool:
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links