Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsis"spøkelser" avslørt av britiske psykologer

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 638
Startet: 11 Okt 2005 16:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Satsuki »

Forresten.. Har et litt morsomt eksempel på dette :D

For noen dager siden lå kjæresten min og jeg og sov, da jeg plutselig hørte en lyd ved siden av senga, rasling i papir eller lignende. Jeg skvatt litt, og tenkte "hva var det?" Siden jeg ikke hørte noe mer, falt jeg selvfølgelig tilbake til "det var sikkert ingenting"-forklaringen. Likevel ble jeg selvfølgelig liggende med ørene på stilk en stund, og ganske riktig hørte jeg lyden igjen. I mitt lille mørkeredde hode begynte jeg selvfølgelig å fable om husnisser, skyggefolk og det som verre er.

Det var før det kom et lite nys fra under senga, som jeg selvfølgelig kjente igjen. Jeg vekket kjæresten min, som fikk bekreftet hypotesen i stua: Buret til den ene hamsteren var åpent!

Og ganske riktig fant vi den stakkars lille hamsteren i støvet under senga :D
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Thonhaugen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 13 Des 2005 14:54
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland

Re: "spøkelser" avslørt av britiske psykologer

Innlegg av Thonhaugen »

annatherese skrev:http://www.forskning.no/Artikler/2003/mai/1053532763.29

Et kaldt gufs kan sende frysninger nedover ryggen. Mørke rom kan få hvem som helst til å være på vakt. Britiske psykologer har forsket seg frem til at spøkelser er hjernens tolkning av kroppens reaksjon på bestemte omgivelser.

hva synes dere?
Har du hørt om spøkelset som var redd for sitt eget speilbilde? Wrahahaha :mozilla_smile:
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Taimi skrev:Jeg synes det er så pussig når man opptager noe rart, for eksempel hører en merkelig lyd, og automatisk tenker "det var ikkeno". Senere finner man ut at det faktisk VAR noe, for eksempel at det VAR noen hjemme.

Hva med de gangene man tenker "det var ikkeno" og man er alene i huset, for eksempel. Det kan jo ha vært noe da og?

Bare en liten tanke jeg har hatt i det siste. Man forsøker jo alltid å finne naturlige forklaringer på alt, men noen ganger finnes det ingen naturlig forklaring.

*tenke tenke*
Finnes ikke, eller finner du ikke? Dette er nemlig vesens forskjell.
I en tidligere tråd beskrev jeg en lyd som kom på et rom i huset. Jeg stilte spørsmål her om hva dette kunne være, og ingen kunne forklare det. Lyden kunne jeg bare beskrive som skritt, men det var langtrukkent, og gav seg ikke. Jeg fant ut av det, og det kom av at vaskemaskinen sentrifugerte i et helt annet sted av huset. Hvis jeg ikke hadde funnet ut akkurat hva det var, mens den sentrifugerte hadde jeg aldri funnet det ut. Da hadde dette vært ufoklart, men likevel ikke uforklarlig.
Antall ord: 206

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links