Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenUfoer/Aliens?

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Fyller lengslene i et menneske? Hvor har du dette fra? Det virker som noe kristne snakker om når de forklarer hvorfor alle mennesker tror på Gud.(De bare vet det ikke selv) Smile
Hvorfor har du behov for å tro på noe som er usannsynlig, når virkeligheten er så fantastisk i seg selv? Hvorfor kan du ikke bare nyte naturen og himmelen uten å måtte tro at det sitter en skaper og lurer i buskene?
Nå fikk du meg til å høres ut som en kjempetrist person :mozilla_laughing:

Neimen, helt alvorlig, jeg er et kjempelykkelig menneske, jeg elsker livet og tiden og alt som er. Men jeg er veldig tenkende også. Og så flott som alt sammen er, så kan jeg liksom ikke få meg til å tro at alt bare ble sånn tilfeldigvis. Det er liksom for flaks. DET er urealistisk skal jeg si deg. Nå tror jo jeg også på Gud da, så det med lengslene er kanskje i slekt med det de kristne sier ja, men jeg mener det. Det er helt umulig å forklare, men jeg har så mye rart inni meg som jeg ikke klarer å få ut, jeg bare vet det er der, og akkurat her kalte jeg det lengsler. Det er ikke vondt på noen måte, det er bare. Der. Og jeg vil så gjerne se det igjen. Men det kan ikke settes ord på. Nå høres jeg helt gal ut men. Jaja. Å tro på noe utenfor det som ses, er logisk for meg på grunn av dette. Som sagt, omtrent så individuelt som det kan få blitt.

En skaper som lurer i buskene... Utrolig bra :mozilla_laughing:
Antall ord: 277

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

science skrev:
karina skrev:Hva nøyaktig var det du syntes var en merkelig holdning?
At man stoler på at andre skal sjekke opp. Det viser at man er mer opptatt av å tro enn å forstå sannheten. Det er vel og bra, men da bør man forholde seg til troen sin og ikke prøve å diskutere med skeptikere når man tydeligvis ikke har noen interesse av fakta.

Hvis du skjønner tankegangen min.
Ja akkurat det var vel ikke helt alvorlig ment, men. Ofte vil vi jo faktisk ha interesse for å sjekke det opp, for om vi fremdeles ikke finner noen forklaring, gir det teoriene\troen et sterkere grunnlag.
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Fyller lengslene i et menneske? Hvor har du dette fra?
Forresten så har jeg det bare fra meg selv.
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

karina skrev:Nå fikk du meg til å høres ut som en kjempetrist person :mozilla_laughing:

Neimen, helt alvorlig, jeg er et kjempelykkelig menneske, jeg elsker livet og tiden og alt som er. Men jeg er veldig tenkende også. Og så flott som alt sammen er, så kan jeg liksom ikke få meg til å tro at alt bare ble sånn tilfeldigvis. Det er liksom for flaks. DET er urealistisk skal jeg si deg. Nå tror jo jeg også på Gud da, så det med lengslene er kanskje i slekt med det de kristne sier ja, men jeg mener det. Det er helt umulig å forklare, men jeg har så mye rart inni meg som jeg ikke klarer å få ut, jeg bare vet det er der, og akkurat her kalte jeg det lengsler. Det er ikke vondt på noen måte, det er bare. Der. Og jeg vil så gjerne se det igjen. Men det kan ikke settes ord på. Nå høres jeg helt gal ut men. Jaja. Å tro på noe utenfor det som ses, er logisk for meg på grunn av dette. Som sagt, omtrent så individuelt som det kan få blitt.

En skaper som lurer i buskene... Utrolig bra :mozilla_laughing:
Ut fra hva du har skrevet her tidligere synes jeg å ha forstått at du er et lykkelig menneske, og at du har det fullstendig bra.

Hvis man tenker seg at det kun er når det er nøyaktig slik vi har det som det kan være fullkomment, så er jeg enig med deg i at det hadde vært urealistisk å tro at det kunne bli slik kun ved tilfeldigheter.
Men hvis man tenker seg at man kunne hatt andre fantastiske ting, og likefullt hatt det fullkomment med f.eks. to soler, fire måner og planter med andre farger osv, er det ikke lenger urealistisk. Da er det høyst sannsynlig at tilfeldigheter kunne lage en slik tilstand. Vi må nemlig heller ikke glemme at alt ikke er bare bra. Vi har naturkatastrofer og menneskelig lidelse rundt omkring også. Det stemmer bedre med tilfeldigheter og naturlover enn en skaper som finner på slik etter eget forgodtbefinnende.
Antall ord: 362

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Joda, ja, men jeg mitt helt egne bilde på Gud da. Men det orker jeg ikke ta med deg en gang til, du ble bare gretten sist :mozilla_laughing:

Jeg har det iallfall fint med det jeg tror, og så lenge folk har det fint med det de tror eller det de ikke tror er det igrunn greit for meg. (Your loss, haha)

Nå tar jeg kvelden hvertfall :mozilla_smile:
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

karina skrev:Joda, ja, men jeg mitt helt egne bilde på Gud da. Men det orker jeg ikke ta med deg en gang til, du ble bare gretten sist :mozilla_laughing:

Jeg har det iallfall fint med det jeg tror, og så lenge folk har det fint med det de tror eller det de ikke tror er det igrunn greit for meg. (Your loss, haha)

Nå tar jeg kvelden hvertfall :mozilla_smile:
God natt og god ferie da. :)
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kev
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 10 Jun 2006 23:03
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: møre
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av kev »

http://www.thejinn.net

en "jordnær" innfallsvinkel til fenomenet.

Noen mener at ufoer er mentale projiseringer fra oss selv.
Sendebud fra helheten eller noe slik, tachyoner på tur tilbake kanskje.
Antall ord: 31
keep it surreal!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links