Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisVend dere om!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Vend dere om!

Innlegg av BA. »

MikkelRev skrev:
Xirque Zdataan skrev:
MikkelRev skrev:
Xirque Zdataan skrev: ikke rart at det er krig i verden sier jeg :mozilla_foot:

det er 3 store verdensreligioner som tilber den *samme* guden (abrahams gud), og hva har de gjort de siste 2000 årene????? Joo de har *slaktet* hverandre ned, og funnet opp stadig nye måter å ta livet av hverandre på.
Nei. Dette er misbruk av religion og har ingenting med kristendommens lære å gjøre.
Dette siterte du, men svarte ikke på. Det betyr at du er enig nå?
Ikke jeg. ;)
Kristendom har så mange forskjellige varianter, og noen av variantene fører til dette. F.eks. den kristendommen som føres av magazinet. Dette bladet som måtte trykke karikaturene vet du.
Dette er en side av Bjørn Are Davidsen, som har skrevet mye fornuftig. Det virker som han virkelig har satt seg inn i kristendommens historie.
En klarsynt *ser* framsyn og andre ting som ikke andre ser med det blotte øye. intuitivitet må ikke blandes inn her. intuitet er å ane/fornemme. det er i følge toraen stor synd å opsøke noen som ser inn i fremtiden
Klarsynte ser ikke nødvendigvis bare fremover i tid. Veldig ofte gjør de ikke annet enn å lese deg, gjerne i den situasjon du er i der og da.
Cold reading. De leser dine reaksjoner, og kan derfor ha stor treffsikkerhet i sine beskrivelser av ting "de ikke kunne ha mulighet til å vite om".
Men vi kan se om profetiene var sanne eller ikke.
så langt har ikke en eneste håndfast ting skjedd enda, jeg har større tiltru til Nostradamus, men han ble ikke godkjent av kirka som profet
Jeg har ikke fått med meg at Nostradamus søkte om å komme med i bibelen, men fortell gjerne mer om det. Flere håndfaste ting er skjedd, feks Jesus' komme, Jesus' død, sionismen og Israels gjenopprettelse, gjeninnføringen av det døde språket hebraisk og mikrobrikker.
Nostradamus levde adskillig senere enn da bibelen ble laget, og ingen av hans spådommer har gått i oppfyllelse heller. Bortsett fra at han skjønte han kom til å dø.

Jesus komme er ikke en spådom som er gått i oppfyllelse. Det finnes en del feil i NT som gjør at det kan virke slik, men det er ikke tilfelle.

Jesu død er veldig usikker. Kun evangeliene har kommentert denne merkelige hendelsen, og ingen romerske protokoller eller noen andre skrifter bekrefter denne hendelsen.

Israels opprettelse er gått i oppfyllelse, men dette er sirkelargumentasjon fordi den ble
opprettet delvis på grunn av bibelen. (uten bibelens skrifter hadde ikke Israel blitt dannet i 1948)

Mikrobrikker?
Antall ord: 453

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Re: Vend dere om!

Innlegg av MikkelRev »

BA skrev:Kristendom har så mange forskjellige varianter, og noen av variantene fører til dette. F.eks. den kristendommen som føres av magazinet. Dette bladet som måtte trykke karikaturene vet du.
Javisst finnes det mange "varianter" kristendom, du har ortodokse, katolske, protestantiske, pinsevenner osv. Men Magazinet representerer ikke en type/variant kristendom. Jeg kjenner ikke til noen varianter kristendom som sier at du skal trykke Muhammed-karikaturer, og det gjør neppe du heller. Det blir ikke riktig å si at hver handling fra en kristen person, representerer en variant kristendom.

Jesus komme er ikke en spådom som er gått i oppfyllelse. Det finnes en del feil i NT som gjør at det kan virke slik, men det er ikke tilfelle.
Utdyp.
Feilen bør da ligge i GT (profetiene), ikke i NT (oppfyllelsene) såsant du tror at han levde.
Mikrobrikker?
Johannes Åpenbaring kap. 13. Er ikke blitt oppfylt, men ser ut som det er like før.. :mozilla_sealed:

Språket hebraisk svarte du ikke på.
Antall ord: 171
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Vend dere om!

Innlegg av BA. »

MikkelRev skrev:
BA skrev:Kristendom har så mange forskjellige varianter, og noen av variantene fører til dette. F.eks. den kristendommen som føres av magazinet. Dette bladet som måtte trykke karikaturene vet du.
Javisst finnes det mange "varianter" kristendom, du har ortodokse, katolske, protestantiske, pinsevenner osv. Men Magazinet representerer ikke en type/variant kristendom. Jeg kjenner ikke til noen varianter kristendom som sier at du skal trykke Muhammed-karikaturer, og det gjør neppe du heller. Det blir ikke riktig å si at hver handling fra en kristen person, representerer en variant kristendom.
Magazinet representerer en variant av kristendom. Det som er kjennetegnet på kristendom er troen på at Jesus var(er) Guds sønn. Hva denne troen videre fører til er forsåvidt uvesentlig. Magazinet representerte en form for kristendom som ønsket å provosere muslimene. Det var nok slike former for religion som Xirque Zdataan tenkte på i sin generaliserende kommentar.

At denne kommentaren min kunne misforstås ser jeg nå. Det var ikke meningen at den kristne varianten krevde at muhammedtegningene ble trykket. Denne setningen var bare ment som en påminnelse om hva Magazinet gjorde.
Jesus komme er ikke en spådom som er gått i oppfyllelse. Det finnes en del feil i NT som gjør at det kan virke slik, men det er ikke tilfelle.
Utdyp.
Feilen bør da ligge i GT (profetiene), ikke i NT (oppfyllelsene) såsant du tror at han levde.
Nei. Feilen må ligge i tolkningen av spådommene.
Matteus skrev:folkets skriftlærde og spurte dem ut om hvor Messias skulle bli født. «I Betlehem i Judea,» svarte de, «for slik står det skrevet hos profeten:
Du Betlehem i Juda land er slett ikke den ringeste av fyrstene i Juda. For fra deg skal det komme en fyrste som skal være hyrde for mitt folk Israel.»
mens Mika skrev:Men du, Betlehem, Efrata, den ringeste blant ættene i Juda! Fra deg lar jeg komme en mann som skal være hersker over Israel. Han har sitt opphav i gammel tid, han er fra eldgamle dager. Så lar Gud dem gå sine egne veier inntil hun som skal føde, har født. Da kommer resten av hans brødre tilbake til Israels sønner. Han skal stå og gjete i Herrens kraft, med makt og myndighet fra Herren sin Gud. Nå skal de bo i trygghet, for hans velde når til jordens ender. Han skal bringe fred. «Når assyrerne kommer inn i vårt land og trer inn i våre borger, da stiller vi imot dem sju hyrder, ja, åtte fyrster. De skal gjete Assurs land med sverd, ja, Nimrods land med dragne våpen.» Han skal frelse oss fra assyrerne når de kommer inn i vårt land og trer inn over våre grenser.
Altså var det ikke byen men mannen det dreide seg om. Matteus hadde altså misforstått skriften.

Han misforsto også tiden, for det assyriske riket har ikke eksistert siden over 600 år fvt. Så hvis denne frelseren skulle frelse dem fra assyrerne måtte han ha kommet adskillig tidligere.
Mikrobrikker?
Johannes Åpenbaring kap. 13. Er ikke blitt oppfylt, men ser ut som det er like før.. :mozilla_sealed:
Tenker du på merket på høyrehånden eller pannen?
Språket hebraisk svarte du ikke på.
Nei jeg forsto ikke hva du siktet til her heller. :)
Antall ord: 571

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Joh. 3,16
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 31
Startet: 15 Aug 2006 16:02
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Joh. 3,16 »

Går du noensinne ut? (altså som i "ut av døren av huset ditt")
Jeg bare lurer, og det er et hundre prosent seriøst spørsmål
- Jovisst :D
Antall ord: 30
Jeg er Alfa og Omega, sier Gud Herren, han som er og som var og som kommer, Den Allmektige. Åp. 1, 8.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Joh. 3,16
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 31
Startet: 15 Aug 2006 16:02
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Joh. 3,16 »

karina skrev:
Og jeg lurer fremdels på dette. Hvis jeg er et djevelens barn, og den hedningen av en synder det påstås av enkelte her, hvorfor ber jeg og får svar gang på gang på gang?
Beklager at jeg var så treig med å svare på dette spørsmålet. Om du har bedd til Gud og fått svar, så er det Gud som har gitt deg det. Og det er fordi at det er Gud som er all gaves giver. Han tillater også mennesker å få ting som ikke er bra. SÅ, alt du har fått og eier, det hadde du ikke hatt uten at det var Gud som hadde gitt deg det. Og ALT det som skjer under himmelen, det hadde ikke skjedd hvis ikke Gud tillot det. Skjønner? Men fordi at du har bedt til Gud og fått, så betyr ikke det det samme som om du var et Guds barn. Du blir et Guds barn når du har tatt imot Jesus Kristus som din Herre og Frelser.
Antall ord: 177
Jeg er Alfa og Omega, sier Gud Herren, han som er og som var og som kommer, Den Allmektige. Åp. 1, 8.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Joh. 3,16 skrev:karina skrev:
Og jeg lurer fremdels på dette. Hvis jeg er et djevelens barn, og den hedningen av en synder det påstås av enkelte her, hvorfor ber jeg og får svar gang på gang på gang?
Beklager at jeg var så treig med å svare på dette spørsmålet. Om du har bedd til Gud og fått svar, så er det Gud som har gitt deg det. Og det er fordi at det er Gud som er all gaves giver. Han tillater også mennesker å få ting som ikke er bra. SÅ, alt du har fått og eier, det hadde du ikke hatt uten at det var Gud som hadde gitt deg det. Og ALT det som skjer under himmelen, det hadde ikke skjedd hvis ikke Gud tillot det. Skjønner? Men fordi at du har bedt til Gud og fått, så betyr ikke det det samme som om du var et Guds barn. Du blir et Guds barn når du har tatt imot Jesus Kristus som din Herre og Frelser.
Hvorfor skulle Gud gidde å svare meg og gi meg alt jeg ber om hvis jeg ikke er elsket av Gud?
Antall ord: 201

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Joh. 3,16 skrev:karina skrev:
Og jeg lurer fremdels på dette. Hvis jeg er et djevelens barn, og den hedningen av en synder det påstås av enkelte her, hvorfor ber jeg og får svar gang på gang på gang?
Beklager at jeg var så treig med å svare på dette spørsmålet. Om du har bedd til Gud og fått svar, så er det Gud som har gitt deg det. Og det er fordi at det er Gud som er all gaves giver. Han tillater også mennesker å få ting som ikke er bra. SÅ, alt du har fått og eier, det hadde du ikke hatt uten at det var Gud som hadde gitt deg det. Og ALT det som skjer under himmelen, det hadde ikke skjedd hvis ikke Gud tillot det. Skjønner? Men fordi at du har bedt til Gud og fått, så betyr ikke det det samme som om du var et Guds barn. Du blir et Guds barn når du har tatt imot Jesus Kristus som din Herre og Frelser.
Aha! Jeg skjønner poenget ditt:
Materielle goder, tingene du snakker om som Karina har fått, er til besettelse,
et materialistisk begjær er et onde, og derfor har Gud gitt henne dette,
selv om han gidder å svare, så er han i bunn og grunn bare luremus for Karina,
han lurer henne til å tro at hun er elsket og dermed et av hans(?) barn,
og alt i alt vil Karina - først når hun erkjenner Jesus Kristus som hennes Herre og Frelser - miste alle tingene sine i en eventuell husbrann, og dermed være fri og innfridd som et av Guds barn. Da først vil hun oppleve hans ekte kjærlighet.
Hva om hun rett og slett bare setter fyr på tingene sine selv og aldri kjøper mer playstation-spill eller bøker? Eller er det ikke forkastelig å brenne bøker?
Hva om bøkene kan la være i fred og heller ses på som åndelig føde?
Spesielt Bibelen. Og Bibelen 2 av Are Kalvø.

Eller misforsto jeg deg bare LITT?
Antall ord: 358
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Jeg snakker jo ikke om materielle goder når jeg sier at jeg ber og jeg får. Jeg mener f eks at flere jeg kjenner har vært syke og fått dødsdom, men har på utrolig vis klart seg. Da har jeg bedt og bedt og bedt, lagt forbønnlapper i kirken, og i det hele tatt. Eller at ting går bra. At jeg selv kom meg ut av en veldig kjip periode av livet for et par år siden. Slike ting. Det er jo ting som virkelig betyr noe, de former livet og tilværelsen. Får jeg virkelig så store viktige ting hvis jeg er ansett som en synder som sannsynligvis vil gå rett i grillen?
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

karina skrev:Jeg snakker jo ikke om materielle goder når jeg sier at jeg ber og jeg får. Jeg mener f eks at flere jeg kjenner har vært syke og fått dødsdom, men har på utrolig vis klart seg. Da har jeg bedt og bedt og bedt, lagt forbønnlapper i kirken, og i det hele tatt. Eller at ting går bra. At jeg selv kom meg ut av en veldig kjip periode av livet for et par år siden. Slike ting. Det er jo ting som virkelig betyr noe, de former livet og tilværelsen. Får jeg virkelig så store viktige ting hvis jeg er ansett som en synder som sannsynligvis vil gå rett i grillen?
Nei, sorry. Jeg utagerer litt, var sarkastisk mot Joh. bare...
Det er jo absolutt ikke materielle goder jeg tror han mener, det er mer at jeg synes det ironiske med det hele er at du har et godt poeng, mens han overhodet ikke har noe annet å komme tilbake med enn den semi-kristne retorikken sin, som JEG personlig mener ikke har så mye med kristendom å gjøre. Det han derimot gjør er å spre sin fryktbaserte tolkning av hvordan man skal leve livet sitt og jeg ser ingen god hensikt med det han skriver. Så jeg får beklage til deg hvis jeg støtte deg, det var mer for å støtte deg - hvis du tok'n ;)

Og slik jeg ser det er du ikke ansett som en synder.
Du er nok på lik linje som de aller fleste andre i verden et godt menneske,
for du velger å være det, og i mine øyne er det det mest avgjørende.
Antall ord: 285
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

ludoburgero skrev:
karina skrev:Jeg snakker jo ikke om materielle goder når jeg sier at jeg ber og jeg får. Jeg mener f eks at flere jeg kjenner har vært syke og fått dødsdom, men har på utrolig vis klart seg. Da har jeg bedt og bedt og bedt, lagt forbønnlapper i kirken, og i det hele tatt. Eller at ting går bra. At jeg selv kom meg ut av en veldig kjip periode av livet for et par år siden. Slike ting. Det er jo ting som virkelig betyr noe, de former livet og tilværelsen. Får jeg virkelig så store viktige ting hvis jeg er ansett som en synder som sannsynligvis vil gå rett i grillen?
Nei, sorry. Jeg utagerer litt, var sarkastisk mot Joh. bare...
Det er jo absolutt ikke materielle goder jeg tror han mener, det er mer at jeg synes det ironiske med det hele er at du har et godt poeng, mens han overhodet ikke har noe annet å komme tilbake med enn den semi-kristne retorikken sin, som JEG personlig mener ikke har så mye med kristendom å gjøre. Det han derimot gjør er å spre sin fryktbaserte tolkning av hvordan man skal leve livet sitt og jeg ser ingen god hensikt med det han skriver. Så jeg får beklage til deg hvis jeg støtte deg, det var mer for å støtte deg - hvis du tok'n ;)

Og slik jeg ser det er du ikke ansett som en synder.
Du er nok på lik linje som de aller fleste andre i verden et godt menneske,
for du velger å være det, og i mine øyne er det det mest avgjørende.
Nei jeg skjønte hvor du ville, bare slo meg at kanskje du hadde rett i det, kanskje Joh 3.16 faktisk trodde jeg mente de materielle godene i livet, og ikke det andre. Hvis Gud gir meg disse viktige tingene, eller hjelper de jeg ber hn om å hjelpe osv, men ikke elsker meg(heller tvert imot slik Joh mener), svarer Gud meg bare for å lure meg da? Haha, dette blir jo bare helt latterlig...
Antall ord: 362

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Joh. 3,16
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 31
Startet: 15 Aug 2006 16:02
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Joh. 3,16 »

Hvorfor skulle Gud gidde å svare meg og gi meg alt jeg ber om hvis jeg ikke er elsket av Gud?
-Hvis det du ber om til Jesus ikke er etter Guds vilje, så får du det ikke, om det gjelder materielle ting eller ikke. Du får og har fordi Gud er god. Gud er kjærlighet. Han er Hellig, rettferdig, nidkjær, han er en fortærende ild, han tåler ikke synd. Han er himmelens og jordens skaper, han holder alt oppe. Det er Han som gir alle liv og ånde og alle ting. Uten Jesus er ikke noe blitt til av alt som er blitt til.

Nå skal jeg fortelle deg en hemmelighet: I dette er Guds kjærlighet blitt åpenbaret, at han gav sin sønn, Jesus Kristus, til soning for våre synder, ja, hele verdens synd ble kastet på det Guds Lam som bar verdens synd. og i dette er Guds kjærlighet blitt vist for deg. Han elsker deg. Uansett om du holder avstand fra ham, så elsker han deg. Og Jesus ble knust for våre misgjerninger. Straffen lå på ham for at vi skulle ha fred. Ved hans sår har vi fått legedom.

For så høyt har Gud elsket verden, at han gav sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv.

Dette inkluderer deg. Du er i verden. Du er en av alle. Deg.
Bekjenn dine synder for Kristus, så skal han rense deg fra all urettferdighet.

- Se der, Guds lam som bærer verdens synd! - det var for deg.
Antall ord: 277
Jeg er Alfa og Omega, sier Gud Herren, han som er og som var og som kommer, Den Allmektige. Åp. 1, 8.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Men du, Joh...
Gud er jo bare en metafor?
Antall ord: 9
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Joh. 3,16 skrev:
Hvorfor skulle Gud gidde å svare meg og gi meg alt jeg ber om hvis jeg ikke er elsket av Gud?
-Hvis det du ber om til Jesus ikke er etter Guds vilje, så får du det ikke, om det gjelder materielle ting eller ikke. Du får og har fordi Gud er god. Gud er kjærlighet. Han er Hellig, rettferdig, nidkjær, han er en fortærende ild, han tåler ikke synd. Han er himmelens og jordens skaper, han holder alt oppe. Det er Han som gir alle liv og ånde og alle ting. Uten Jesus er ikke noe blitt til av alt som er blitt til.

Nå skal jeg fortelle deg en hemmelighet: I dette er Guds kjærlighet blitt åpenbaret, at han gav sin sønn, Jesus Kristus, til soning for våre synder, ja, hele verdens synd ble kastet på det Guds Lam som bar verdens synd. og i dette er Guds kjærlighet blitt vist for deg. Han elsker deg. Uansett om du holder avstand fra ham, så elsker han deg. Og Jesus ble knust for våre misgjerninger. Straffen lå på ham for at vi skulle ha fred. Ved hans sår har vi fått legedom.

For så høyt har Gud elsket verden, at han gav sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv.

Dette inkluderer deg. Du er i verden. Du er en av alle. Deg.
Bekjenn dine synder for Kristus, så skal han rense deg fra all urettferdighet.

- Se der, Guds lam som bærer verdens synd! - det var for deg.
Så ifølge deg er jeg et djevelens barn som er elsket av Gud? Som Gud på tross av at han elsker meg vil la meg gå rett til fortapelsen. Snakk om motsigelse.
Antall ord: 314

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

ludoburgero skrev:Men du, Joh...
Gud er jo bare en metafor?
Hehehe... Trådens beste!!
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jael
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 268
Startet: 10 Jan 2007 19:33
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Jael »

karina skrev:Så ifølge deg er jeg et djevelens barn som er elsket av Gud? Som Gud på tross av at han elsker meg vil la meg gå rett til fortapelsen. Snakk om motsigelse.
Kristen tro sier at Gud elsker alle. Spørsmålet er bare om vi vil vite av kjærligheten hans. Hvis ikke du vil tilbringe livet du har nå sammen med Gud, hvorfor skulle han tvinge deg til å tilbringe en hel evighet sammen med ham? ;)

Er det ikke litt paradoksalt at mennesker som ikke vil tro på Gud blir fornærmet over at Gud etterkommer ønsket deres og lar dem få tilbringe livet uten ham? :-k
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links