Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisVegetarianer

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

El Boss

Re: re

Innlegg av El Boss »

Zaitsev skrev:så dette Neanderthaler jegerene strevde for at vi skulle oppleve ,å diskutere om bare grønt er best?

Vi har jakta og fangstet,og samla i hundretusenvis av år og det må vi fortsette med.

Ikke misforstå meg ,men et velbalansert kosthold inneholder litt av hvert,litt kjøtt, frukt.grønnsaker, nøtter,honning, osv

Det var det de la opp til også avhenging av klima og destinasjon ,våre forfedre som ikke handde mulighet til å handle see en mammutt på Rema.

Men viltkjøtt er det beste og sunneste av kjøtt. det syns jeg og at det bringer frem urmennesket i oss det er også en del av.

urmennesket sitter i sjela og den kommer frem i blant. La den komme frem igjen og ikke undertrykk den
Jaja, det skulle bare mangle at menneskeheten ikke går fremover, og krig har det også altid vært, så det oppfordrer jeg dere til å stå fast ved, ikke undertrykk noen følelser for innvandrere o.l.

La bilen stå, kutt ut forbruket av luksusvarer og kom dere opp på en fjelltopp, fyr opp lap-topen og komuniser med dine sjelsfrender via røyksignaler. Selvfølgelig!

Verden har ikke dreiet en centimeter, så stå på krava, og slå klubba i bakhodet på kvinnfolka som ypper seg, og sørg for å holde dem nede.

Straff homofile, og brenn kjerringer som driver med hekseri.

Takk for informativt svar og god impuls.
Antall ord: 240

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RaggSokken
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 239
Startet: 09 Des 2005 14:46
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av RaggSokken »

hadde du giddi og lest de andre postene mine hadde du sett hva jeg mente tilogmed den siste jeg skrev oppklarer, jeg sier ikke at noen skal tilfredsstille meg, sier at store deler av veggissene er like jævlige som religiøsefanatikere til og trøkke synet dems ned i halsen på andre og fordømme dem som ikke følger det
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dealbreaker
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 63
Startet: 26 Jun 2006 22:48
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sarpsborg

Innlegg av dealbreaker »

vet du.. en blodig indrefilet kan lixom ikke byttes ut med noe.. :D
Antall ord: 12
" Danger could be my middle name, but it's John."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
El Boss

Innlegg av El Boss »

hvorfor skal vegatrianere påtvinges en lavere barbarisk propaganda som i bunn og grun er statens erneringskontor som kommer med, på samme måte som at dere er nødt til å drikke melken deres da smågutter, så dere blir store og sterke, selv om de fleste av dere blir like sprø i benbyggingen deres om noen år som dere i dag er i hodet, og det er ikke fordi det sprer seg fra hodet, nei, det er fordi dere lystrer alt som gjelder fra staten i siste instans og går etter sansenytelser på tvers av deres egne oppfatninger og viten.

At kjøttetere liksom er så fleksible er jo denne tråden et bevis på, da det ser ut til at dere får maten og alt i vrangstrupen fordi dette egentlig spiller på deres egne følelser og ikke behov.
At diskusjonen er vanskelig er det ingen tvil om, men at man skal få traumer av at noen er vegetarianere er vel litt gøy for de som kan glede seg over sunn mat og sunne valg......
Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RaggSokken
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 239
Startet: 09 Des 2005 14:46
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av RaggSokken »

El Boss skrev:hvorfor skal vegatrianere påtvinges en lavere barbarisk propaganda som i bunn og grun er statens erneringskontor som kommer med

At kjøttetere liksom er så fleksible er jo denne tråden et bevis på, da det ser ut til at dere får maten og alt i vrangstrupen fordi dette egentlig spiller på deres egne følelser og ikke behov.
At diskusjonen er vanskelig er det ingen tvil om, men at man skal få traumer av at noen er vegetarianere er vel litt gøy for de som kan glede seg over sunn mat og sunne valg......
NEttopp piss som dette jeg sikta til med at de fleste veggisser er fanatikere og skal fordømme alle som ikke følger dems syn
Antall ord: 126

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

RiffSki skrev:
El Boss skrev:hvorfor skal vegatrianere påtvinges en lavere barbarisk propaganda som i bunn og grun er statens erneringskontor som kommer med

At kjøttetere liksom er så fleksible er jo denne tråden et bevis på, da det ser ut til at dere får maten og alt i vrangstrupen fordi dette egentlig spiller på deres egne følelser og ikke behov.
At diskusjonen er vanskelig er det ingen tvil om, men at man skal få traumer av at noen er vegetarianere er vel litt gøy for de som kan glede seg over sunn mat og sunne valg......
NEttopp piss som dette jeg sikta til med at de fleste veggisser er fanatikere og skal fordømme alle som ikke følger dems syn
Tull. Jeg kjenner ingen som er det. Jeg var vegetarianer i 9 år og fordømte aldri noen så vidt jeg vet.
Antall ord: 150

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RaggSokken
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 239
Startet: 09 Des 2005 14:46
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av RaggSokken »

Jeg veit om flere, elboss feks
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
El Boss

Innlegg av El Boss »

RiffSki skrev:Jeg veit om flere, elboss feks
blir`u nervøs nå???
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

RiffSki skrev:Jeg veit om flere, elboss feks
Du sa ''de fleste''.
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RaggSokken
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 239
Startet: 09 Des 2005 14:46
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av RaggSokken »

ja, jeg har det inntrykket av at de fleste veggisser rakker ned på de som eter kjøtt og ser ned på dem
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

RiffSki skrev:ja, jeg har det inntrykket av at de fleste veggisser rakker ned på de som eter kjøtt og ser ned på dem
Vel da tror jeg du har vært uheldig med dem du har møtt tilfeldigvis.

Men så det er sagt, man kaller det vel personlig overbevisning, og det er jo nettopp fordi det er det den er; personlig.
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Spis det dere føler dere vel med

Innlegg av kaja43 »

Denne diskusjonen kommer alltid til å bestå. Jeg er selv kjøtteter og føler på kroppem min at det er det riktige for meg akkurat nå. Tidligere reagerte jeg som en del andre her inne, jeg gikk i forsvar og syntes mine grønnsakvenner var slitsomme. Og det var nettopp av den grunnen som blir nevnt her. Jeg fikk dårlig samvittighet. Følte at jeg som ett åndelig menneske egentlig burde la kjøttet være. Men etter å ha lært mer og mer om hva åndelighet er og hvordan vi oppfører oss i de forskjellige stadiene i vår utvikling har jeg fått ro rundt det.
Jeg har mange venner som ikke spiser kjøtt, faktisk de fleste og det som forundrer meg er hvor usunt de faktisk spiser. Og hvor blindt de tror på at bare noe er kjøpt på helsekost for en dyr penge, ja da er det sunt. De spiser ikke kjøtt, men kjøper noe dyre greier som skal ligne og være proteinerstatter. Når du spør hva det er i det aner de det ikke!!
For meg er ikke temaet kjøtt eller ikke. Det viktige er at maten er ren og ny. Ikke pakket i plast og gass, frosset eller bearbeidet på noen måte før jeg får det på benken.
Dere som føler med dyrene gjerne det, men tenk litt på hvordan maten er dyrket og bearbeidet også.
Til sist handler det om respekt. Respekt for andres og egne valg, og i siste instans for jorden og hvordan vi dyrker vår mat uansett type.
Antall ord: 273
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Om man, som jeg, ikke har annet forhold til vegetarianere enn de som skriver innlegg her og der, får man selvfølgelig inntrykk av at de fleste prøver å omvende oss til deres syn.

De som ikke har slike ønsker skriver heller ikke innlegg for å forsvare et slikt syn.

Likevel regner jeg med at det finnes mange vegetarianere som spiser grønnsaker, og ikke lager så mye styr rundt dette.

I denne tråden er det vegetarianere som lager oppstyret og prøver å omvende oss altetere. Når vi så tilbakeviser noen av argumentene vegetarianerne bruker, blir det slått imot oss som om vi prøver å omvende dem. Problemstillingen blir altså snudd totalt om fra virkeligheten.

En vegetarianer her prøver å sette seg opp på en altfor høy hest, der han ikke hadde mulighet for å holde seg særlig lenge. Når han så ramlet ned, snudde han problemstillingen og begynte å bable om at han skulle påtvinges noe han ikke ønsket.
Antall ord: 165

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
El Boss

Innlegg av El Boss »

BA skrev:
En vegetarianer her prøver å sette seg opp på en altfor høy hest, der han ikke hadde mulighet for å holde seg særlig lenge. Når han så ramlet ned, snudde han problemstillingen og begynte å bable om at han skulle påtvinges noe han ikke ønsket.
dette handler ikke om noen opphøyet hest, men det handler om å få frem et tema som ligger på siden av innvandrer, enighet, selskpasleker, og andre latterlige temaer som taes opp i et forum som heter paranormal.no, og er et sted hvor balltreretorikk er det beste valget, og enkleste, samt at det er helt fjernt å si at noen har satt seg på en høy hest, da det jo nettop er kjøttspiserne som tilter helt fordi det ikke er lov å snakke om vegetarianermat, og at noen kjenner noen som er vegetarianere på cola og potetgull har vel ikke noe med dette å gjøre.

Men at det i utgangspunktet burde gått an å få til en konstruktiv diskusjon, nei, det lar seg ikke gjøre på paranormal, for her handler det meste om en følelsesmentalitet som ikke har en dritt med noe paranormalt å gjøre annet enn at en og annen tror han er på vei ut av kroppen fordi han slipper en fis mens andre ser virkelig metafysiske løsninger fordi de har drømmer i sin innsovningsfase, eller fordi de sover dårlig om natten på grunn av all den urett som de belemres med her inne på siden.

Men, for all del, vi har jo muligheten til å leke videre med hverandre i selskapsleketråden, og skulle noen ytre seg annerledes enn pølsespisende statoilkunder, ja da er de fanatikere, og skulle noen begi seg ut på såkaldt "walk your talk" ja da er det bare bløffmakere.

Eller skal vi diskutere hvor bra det er med innvandrere som sleger oss disse pølsene og kebab, og hva de bruker penger til.

Eller generelt bare ramse opp alle vi har fordommer mot!!!!!!!!

Foresten er det ikke helt sikkert at jeg er vegetarianer....
Antall ord: 346

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
El Boss

Innlegg av El Boss »

og sist men ikke minst, skulle noen vise tegn til å ha egne meninger, så må det hele bero på en kraftig misforsåelse om det ikke er kildehenvisning og at noen har sagt dette før....

Ingen kan ha egne meninger her......
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links