Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & Åndersort eller hvit magi??

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Aviator
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 07 Feb 2018 00:35
6
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Re: sort eller hvit magi??

Innlegg av Aviator »

Når det gjelder dette med sort og hvit magi så stammer vel dette blant annet fra wicca. Det jeg tenker om det er at det er at alt er egentlig energi, og dette med magi er egentlig litt misforstått. Alt handler til syvende og sist om intensjon og tankens kraft. Og å bruke såkalt magi er egentlig bare en annen form for nettopp intensjon og tankens kraft. Og for å komme med litt åndelig filosofi så skal man alltid huske at vi er alle ett. Det finnes ikke noe meg og deg. Vi stammer alle sammen fra den samme kraften og det samme stoffet. Derfor skal man alltid huske på at det man gjør mot andre gjør man også mot seg selv. Det man sender ut kommer også før eller siden tilbake til avsenderen. Det er til litt ettertanke. Utover det så tenker jeg også at såkalt svart magi har svært begrenset kraft. Du kan ikke ødelegge andres liv hvis det ikke er en del av livsplanen til dette mennesket. Man kan heller ikke overstyre universets lover. Selv er jeg ingen tilhenger av denne "magien". Jeg bruker heller intensjon og tankens kraft.

Når det er sagt så undrer jeg meg litt over hvor mange innenfor det alternative som fokuserer på det negative. Altså sort magi, svarteboken, onde ånder osv. osv. Mye bunner ut i gammel overtro, religion og manglende forståelse for det åndelige og de universelle lovene. Skremmende mange tråder inne på dette forumet omhandler nettopp det negative. Selv har jeg absolutt ingen interesse av å lese f.eks ulike svartebøker, svart magi og det som verre er. Mye av dette her bunner ut i gammel åndelighet og skremselspropaganda fra middelalderen da overtro og fokus på det negative var dagligdags. Veldig synd, men sånn er det.
Antall ord: 306

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links