Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderBesøk av ånd på kveldstid

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
pikseløyne
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 14 Sep 2021 11:46
2
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 5 ganger
Kjønn:

Besøk av ånd på kveldstid

Innlegg av pikseløyne »

Hei

Først og fremst vil jeg føye til at jeg ikke hatt det så bra de siste to dagene. Fikk nettopp vite at jeg har en fysisk sykdom og sliter med blant annet sykdoms angst fra før av. De siste to dagene har jeg vært på et veldig mørkt sted, og det da disse rare tingene har skjedd. Jeg er helt frisk i skallen og har aldri hatt noe psykoser eller lignende. Er en helt normal fyr. Det er første gang jeg skriver noe her. Ble medlem i går.

De to siste nettene rundt klokken 1:00 har jeg kjent en veldig merkelig følelse.Det er akkurat som det blir elektrisk spenninger i løse luften. Jeg har merket det tidligere også, men jeg har bare oversett det å lagt meg til å sove, men i går måtte jeg undersøke det. Det blir veldig kaldt og hårene reiser seg på armen. Da jeg ser ut i rommet ser jeg konturer av noen som beveger seg. Det er umulig å se hva det er, men det er en skikkelse. Jo mer nyskjerrig jeg blir jo mer interessert blir denne skapningen. Dette her er INGEN GOD energi, og det er heller ingen mennskelig energi føler jeg. Jeg strakk ut armen til denne energien i går, og etter det så ble den utrolig pågående.Jeg kunne kjenne noe kaldt mot hånden min. Det var akkurat som kroppen min ble fylt med en skjærende elektrisk følelse. Fikk på en måte en elektrisk/stikkende skjærende følelse gjennom hjertet og hode(og det gjør veldig vondt)Det er derfor jeg mistenker at dette kanskje er en dark energi. Bare følelsen av nærværet var på en måte ganske mørkt og destruktivt. Merket også det å være under konstant tilsyn. Veldig vondt den elektriske følelsen egentlig. Ble drit redd. Det var akkurat som den likte at jeg ble redd, og jeg var allerede et mørkt sted fra før. Følte at det var noe som kødda med meg å lo hånlig. Er det sånn at når man er på mørkt sted at plutselig ånder kan komme å utnytte energien min på et vis? Følte etterhvert at noe satt på kroppen min. Det jeg gjorde da var å tenke på dama mi, en vakker fremtid, tenkte at alt ordner seg, fylte hjertet mitt med kjærlighet og visualisere et sterkt hvitt lys i rommet. Da forsvant denne elektriske følelsen. Akkurat som den trakk unna.

Jeg merker dette kunn når det er helt stille i huset. I det huset jeg bor i så er det bare en familie som har bodd der før meg og det er ingen historie knyttet rundt eiendommen. Det er akkurat som at det er jeg som får det frem ved å virke nyskjerrig. Dette har bare skjedd de to siste dagene når jeg har vært på et mørkt sted og lagt merke til denne elektriske spenningen.

Det som også er veldig rart er at jeg hadde en drøm i natt om en ganske slem ånd som har forfulgt meg i drømmeverden i mange år. Og denne drømmen har jeg ikke hatt på lenge. I denne drømmen så bor ånden i samme hus og i samme rom.

Tenkte jeg faktisk skal brenne litt salvie og palisander. Tror dere det kan hjelpe? Please, send meg varme og healende tanker. Veit ikke helt hva jeg skal gjøre. Kommer til å legge meg til å sove før de andre har lagt seg i huset i dag.
Antall ord: 618

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Besøk av ånd på kveldstid

Innlegg av Terra »

Hei og hjertelig velkommen til forumet vårt! :-)

Jeg føler at du har svaret selv i det du sier her kjære du ;-)

"Det jeg gjorde da var å tenke på dama mi, en vakker fremtid, tenkte at alt ordner seg, fylte hjertet mitt med kjærlighet og visualisere et sterkt hvitt lys i rommet. Da forsvant denne elektriske følelsen. Akkurat som den trakk unna."

Og du, det med angst for sykdom, det kjenner jeg veldig godt igjen. Jeg har vært overbelastet selv og så og si alle mine kjære rundt meg de siste 10 årene og mer... Det har virkelig gått inn på meg. Men så har jeg gått inn i meg selv og funnet ut at jeg er trygg i meg selv og at jeg er beskyttet av mine kjære som er i åndenes rike, om en kan si det så (mine kjære og nære i slekt). Noen finner trøst i Jesus, og ber ham om hjelp (trenger ikke kalle seg kristen, selv er jeg vel mer en heks om jeg kan si det så når jeg driver med tarotkort. De fleste kristne vil ikke godkjenne dette. Derfor kalle jeg meg ikke kristen men mer åndelig anlagt. Men Jesus er min store favoritt og beskytter, det kan ingen ta fra meg! Og jeg ber ham om hjelp og beskyttelse i alt i mitt liv og han har ikke latt være å levere for å si det sånn).

En tid hadde jeg som du denne voldsomme energien og som strøm gikk gjennom kroppen. En gang opplevde jeg en stemme som sa til meg da jeg fikk det jeg følte som sterk strøm gjennom kroppen min så jeg bare lå der og ikke kunne røre meg, at bare lukk øynene og ikke vær redd. Jeg gjorde som stemme sa til meg og sovnet. I ettertid har jeg sett på det som en form for hjelp og healing fra åndenes rike. Så alt trenger ikke nødvendigvis være fra "mørket," men fra velmenende makter som healer og hjelper oss ;-) Noe sier meg at du holder på å utvikle deg og vokse og det er ikke negativt, selv om en kan være redd og føle det sånn. Bare sender deg mange gode tanker og håper dette kunne være deg til litt hjelp i din vandring mot sannheten i ditt liv.
Antall ord: 409
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pikseløyne
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 14 Sep 2021 11:46
2
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 5 ganger
Kjønn:

Re: Besøk av ånd på kveldstid

Innlegg av pikseløyne »

Terra skrev: 15 Sep 2021 19:56 Hei og hjertelig velkommen til forumet vårt! :-)

Jeg føler at du har svaret selv i det du sier her kjære du ;-)

"Det jeg gjorde da var å tenke på dama mi, en vakker fremtid, tenkte at alt ordner seg, fylte hjertet mitt med kjærlighet og visualisere et sterkt hvitt lys i rommet. Da forsvant denne elektriske følelsen. Akkurat som den trakk unna."

Og du, det med angst for sykdom, det kjenner jeg veldig godt igjen. Jeg har vært overbelastet selv og så og si alle mine kjære rundt meg de siste 10 årene og mer... Det har virkelig gått inn på meg. Men så har jeg gått inn i meg selv og funnet ut at jeg er trygg i meg selv og at jeg er beskyttet av mine kjære som er i åndenes rike, om en kan si det så (mine kjære og nære i slekt). Noen finner trøst i Jesus, og ber ham om hjelp (trenger ikke kalle seg kristen, selv er jeg vel mer en heks om jeg kan si det så når jeg driver med tarotkort. De fleste kristne vil ikke godkjenne dette. Derfor kalle jeg meg ikke kristen men mer åndelig anlagt. Men Jesus er min store favoritt og beskytter, det kan ingen ta fra meg! Og jeg ber ham om hjelp og beskyttelse i alt i mitt liv og han har ikke latt være å levere for å si det sånn).

En tid hadde jeg som du denne voldsomme energien og som strøm gikk gjennom kroppen. En gang opplevde jeg en stemme som sa til meg da jeg fikk det jeg følte som sterk strøm gjennom kroppen min så jeg bare lå der og ikke kunne røre meg, at bare lukk øynene og ikke vær redd. Jeg gjorde som stemme sa til meg og sovnet. I ettertid har jeg sett på det som en form for hjelp og healing fra åndenes rike. Så alt trenger ikke nødvendigvis være fra "mørket," men fra velmenende makter som healer og hjelper oss ;-) Noe sier meg at du holder på å utvikle deg og vokse og det er ikke negativt, selv om en kan være redd og føle det sånn. Bare sender deg mange gode tanker og håper dette kunne være deg til litt hjelp i din vandring mot sannheten i ditt liv.
Tusen hjertelig takk for svar, Terra, og jeg er utrolig glad for at du funnet roen. Det gleder mitt hjertet å høre. Sender deg gode energier og tanker til din konseptuelle fortid, og ønsker deg lykke til videre i nuet ;) Driver med tarotkort selv når jeg føler jeg trenger litt veiledning. Det er veldig spennende og man lærer alltid noe nytt ved en lesning.

Det er sant det du sier om Jesus, og man trenger ikke å være kristen. Jeg må bli flinkere til å ta Jesus i hjertet mitt som f.eks i går når jeg ble utrolig redd, så takk for tipset. Jeg er heller ikke kristen btw. Jeg mener at uansett det man leser i bibelen så klarer man ikke å forstå det utifra ordene, det er heller en følelse man får som man ikke kan forklare, eller med andre ord, man kan alltid forstå det på en annen måte neste gang man leser det, men kanskje enda mere dypere. Jesus var en mektig opplyst mester og en opplysning kan ikke forklares med ord. Jesus mediterte mye og han klarte å åpne en del ting i hodet sitt. Jesus er sjef, han skjønte ting.

Okay, du har opplevd det samme du også ja. Jeg fikk virkelig kjent på litt av en bøllete energi, men jeg tror jeg skapte denne energien selv "på-en-måte" veldig vanskelig å si. Det var ikke en fantasi selv om alt til syvende og sist er fantasi. Det er forskjell på å innbille seg noe enn og virkelig oppleve det uten å ha noe tanker om det når du skjer, men alt kommer vel med en antagelse. Jeg har hatt en lignende opplevelse for 2 år siden da jeg var i skogen på nattestid aleine. Har vært litt nyskjerrig på åndeverden så jeg prøvde å tilkalle noe. Og jeg fikk faktisk med meg en ubuden gjest hjem. Da følte jeg også en elektriske skjærende energi. Det kan være noe med at jeg ble veldig redd. Da jeg kom hjem og var på rommet mitt måtte jeg plutselig løpe ut fordi denne energien ga meg veldig ubehag. Det var nesten som å få mange myggestikk på engang. Etterhvert når jeg prøvde å gå inn på rommet mitt igjen så fikk jeg ikke opp døren(jeg prøvde seriøst å hoppe inn i døren for å få den opp) Når jeg fikk opp døren ble blendet av et hvitt sterk lys. Jeg ANER ikke hva det var. Det føltes ikke vondt og det føltes ikke godt. Den hadde bare en veldig merkelig streng energi. Dette har jeg aldri sagt til noen utenom dama og et par venner som tror på litt paranormale ting. For meg så er dette veldig unormalt å prate om fordi ting kan bli oppfattet som galskap, men er hundre prosent frisk. Har frem og tilbake tenkt om jeg skal skrive det eller ikke, og det satt veldig langt inne for meg å fortelle denne lille historien som egentlig er mye lenger. Er det noen som har opplevd natur-ånder? Kan de ha en merkelig vibrasjon? Har i etterkant tenkt at det kan har vært noe sånt. Jeg lærte faktisk at man burde ikke kalle på noe helt uten videre.

Jeg har alltid følt meg litt annerledes og veldig sensitiv for energier. Kan blant annet kjenne andre sine følelser i hjertet med et fotografisk blikk av frekvens/væremåte, og underbevissheten min regner ut resten som et enkelt mattestykke.(Andre ser på meg som normal og flink sosial. Det er f.eks jeg som tar opplæringer av nye på jobben osv Bare sånn at folk ikke tror jeg er helt merkelig) Tilbake til der jeg slapp: Det er en paradoksal gave fordi den hjelper meg med å forstå, men kan samtidig gjøre vondt som f.eks absorbere negative energier hos andre. Har stort behov for å hjelpe andre, eller i hvert fall prate til andre som jeg ser er utenfor. Jeg klarer ikke å slutte å være analytisk, så er analytisk av natur. Jeg tror jeg måtte sette meditasjon opp på dagsorden igjen fordi da blir det lettere å kontrollere tankene mine, sånn at jeg kommer i en vane der man ikke flytter inn i tanker, men heller la de passere. VI mennesker må bli flinkere til det. Vår verste egenskap er vel å over-tenke. Mediterte 1 time hver dag før, men er fort gjort å falle ut hvis man får dårlige perioder.

Jeg føler jeg begynner å våkne på en måte etter mye praktisering og være bevist i tankene mine. Det er mange ganger jeg plutselig forstår noe nytt av samme sak på en helt annet måte enn jeg hadde gjort før. Det kan f.eks handle om det å leve i nået, men jeg forstår på en helt ny level av en virkelighetsforståelse fra et nytt perspektiv. Siden jeg var 20 år så har jeg bare våknet mer og mer gradevis Jeg veit ikke helt hva jeg er lenger, og klarer ikke å opprettholde fasader fordi jeg føler det blir fake. En ting er sikkert og det er at jeg er et lys vesen full av kjærlighet. Klarer til en viss grad å opprettholde fasade. Har jo både blitt formet av venner og miljø som ligger programmert i meg.

Håper ikke jeg opplever det greiene i natt som jeg gjorde i går. Jeg fikk også en liten fornemmelse om at energien prøvde å si at "tenker du negativt, så skjer negative ting" Jeg veit ikke om den prøvde å lære meg noe? Jeg har møtt på ånder som har lært meg ting, men det var heller mer en følelse av kjærlighet. Det var ingen streng energi. I dag så har jeg ikke turt å tenke på det fysiske problemet mitt engang. Jeg har ikke flyttet inn i det mørket huset(en metafor på der de negative tankene mine ligger) Kanskje jeg skulle lære? Hvem veit? Har forresten renset rommet med salvie og palisander. Har vært ekstremt nøye med hjørnene for der har jeg hørt at ting kan sette seg litt fast. Jeg har også meditert og gitt energien i rommet kjærlighet(hvis den i det hele tatt er der lenger). Kjennes ikke sånn ut nå, men jeg får se i kveld. Jeg har også visualisert sterke hvite lys rundt i rommet i mens jeg gikk rundt med salvien samt at jeg har tatt røyken fra salvie rundt kroppen. Kommer til å legge meg før huset legger seg i dag for å si det sånn. Sorry for alle løse tanker og digresjoner som kom underveis.

Håper alle har hatt en fin dag, og jeg tar gjerne imot tips hvis man føler at man møter på litt merkelige energier.
Antall ord: 1589

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Besøk av ånd på kveldstid

Innlegg av Terra »

Mener vi har en tråd om naturånder her ;-)

viewtopic.php?f=136&t=27301&p=556479&hi ... er#p556479
Antall ord: 21
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links