Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderBodø/Salten

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Tjohei
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 03 Aug 2006 12:59
17

Re: Bodø/Salten

Innlegg av Tjohei »

bomork skrev:Hei alle der ute. Jeg er en mann som samler opplysninger om gjenferd og hjemsøkte steder i Bodø/Salten området. Årsaken til dette er min egen store interresse for temaet,og at jeg etterhvert håper å ha så mye materiale om dette temaet fra ovennevnte område,at det kanskje kan publiseres i bokform slik at alle som finner interresse for det kan få del i dette. Hvis noen av dere har interresante historier eller vet om steder som er eller kan være hjemsøkt hører jeg gjerne fra dere.
Har hørt om en prestegård/prestbolig utenfor Bodø hvor det skal spøke noe skrekkelig. Det er ingen som klarer å bo der. Det var noe med barneskrik og forferdelige rop i huset. Jeg vet desverre ikke hvor det er. Prestboligen står tom, og det har den visstnok gjort i mange år nå. Det ble sagt at stedet lå like ved hovedveien. Men jeg vet ikke mer om det. Tenkte du kunne sjekke ut om det, går sikkert an å høre med kirka etc om en prestgård som står forlatt. Finner du ut noe så må vi få høre :mozilla_smile: Er også veldig interessert i sånne historier!
Antall ord: 211
Lev livet mens du har det
Terron sin Madam :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Gliset... skrev:Det spøker i to tunneller på strekningen Fauske - Sulitjelma, har jeg hørt. Også spøker det visstnok i Jakobsbakken i Sulitjelma.
Sulitjelma er jo en gammel, nesten forlatt, og ganske creepy gruveby. Hadde ikke vandret der alene på mørke natta, for å si det sånn.
Oi, skal aldri mer kjøre alene til Sulis... Huff Bilde

Ikke det, jeg har vel ikke så mye å gjøre der heller...
Antall ord: 72
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
anjabla
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 18 Jan 2007 12:19
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Mosjøen

Re: Bodø/Salten

Innlegg av anjabla »

Har hørt om en prestegård/prestbolig utenfor Bodø hvor det skal spøke noe skrekkelig. Det er ingen som klarer å bo der. Det var noe med barneskrik og forferdelige rop i huset. Jeg vet desverre ikke hvor det er. Prestboligen står tom, og det har den visstnok gjort i mange år nå. Det ble sagt at stedet lå like ved hovedveien. Men jeg vet ikke mer om det. Tenkte du kunne sjekke ut om det, går sikkert an å høre med kirka etc om en prestgård som står forlatt. Finner du ut noe så må vi få høre :mozilla_smile: Er også veldig interessert i sånne historier![/quote]

Kanskje det er "spøkelseshuset" i vikan du har hørt om? Gikk mange rykter om at det spøkte der,men huset ble solgt og flyttet til Saltstraumen og er bebodd idag.
Antall ord: 149

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Egon Spengler
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 101
Startet: 24 Jan 2006 06:28
18
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Egon Spengler »

Har hørt mye om Hamarøy. Knut Hamsun og sånn... Ellers har du Stangodden/Tranøy Fyr. Ligger utpå der det også. Grufull historie, og de sier at der er det mye aktivitet!
Antall ord: 35
Quantumphysics holds the key to the truth.
NGH http://www.ghosthunters.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
LeeLoo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 24
Startet: 14 Mar 2007 00:02
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bodø

Innlegg av LeeLoo »

Jeg er også veldig interressert i historier rundt Bodø, selv har jeg nettopp flyttet inn i en av de gamle villaene i byen og her er det visst folk..
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Carcharoth
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 65
Startet: 30 Nov 2005 18:33
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 1 gang

Innlegg av Carcharoth »

Egon Spengler skrev:Grufull historie
Har du mer info? :)

Ang. nicket ditt: Ghostbusters 1 og 2 var favorittfilmene mine da jeg var liten, og du dæven jeg ble glad da det tidligere i år ble annonsert at en ny Ghostbusters-film er på trappene :D
Antall ord: 45
“I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.”
- Bill Hicks

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Egon Spengler
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 101
Startet: 24 Jan 2006 06:28
18
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Egon Spengler »

Ja jeg har det. Bestekompisen min har familie der oppe, så jeg må bare friske opp litt. Det er lenge siden jeg har hørt det. Kommer tilbake til det. ;-)

Ja takk. Jeg har begge filmene hjemme, og har alltid likt de! ;-)
Antall ord: 42
Quantumphysics holds the key to the truth.
NGH http://www.ghosthunters.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tjohei
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 03 Aug 2006 12:59
17

Innlegg av Tjohei »

Ang. nicket ditt: Ghostbusters 1 og 2 var favorittfilmene mine da jeg var liten, og du dæven jeg ble glad da det tidligere i år ble annonsert at en ny Ghostbusters-film er på trappene :D[/quote]

Åååå kommer det en ny Ghostbusters film? så gøy! digga de filmene da jeg var liten :mozilla_smile:
Antall ord: 55
Lev livet mens du har det
Terron sin Madam :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Carcharoth
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 65
Startet: 30 Nov 2005 18:33
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 1 gang

Innlegg av Carcharoth »

Tjohei skrev:Ang. nicket ditt: Ghostbusters 1 og 2 var favorittfilmene mine da jeg var liten, og du dæven jeg ble glad da det tidligere i år ble annonsert at en ny Ghostbusters-film er på trappene :D
Åååå kommer det en ny Ghostbusters film? så gøy! digga de filmene da jeg var liten :mozilla_smile:[/quote]

Det ble bekreftet i februar at en CGI-animert Ghostbusters-film er i produksjon ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Ghostbusters_III
Antall ord: 78
“I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.”
- Bill Hicks

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kejko
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 18 Aug 2006 20:37
17
Kjønn (valgfri): Kjærring
Lokalisering: Steigen/Harstad

Re: Bodø/Salten

Innlegg av kejko »

Steigen har mange mærkelie historia, så vess du bynnj å leit dær, finnj du nok masse :)
-steigenværing-
Antall ord: 19
kejko

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
palp-er
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 12 Jul 2006 14:21
17

Innlegg av palp-er »

Hei hei :mozilla_smile:

Er ett hus på Hamarøy(privat) som vistnok skal være hjemsøkt. Er i disse tider i gang med og finne noen som kan rense det. Barna i huset har begynt og reagere og da er det liksom nok :mozilla_undecided:
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bodø Paranormal
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 6
Startet: 27 Nov 2008 15:12
15

Re: Bodø/Salten

Innlegg av Bodø Paranormal »

Det kan også være Skjerstad Prestegård der der vist nok skal være aktivitet. Har selv overnattet der uten at noe unormalt har skjedd. Når det gjelder ellers sies det at Hovedhuset på Løp har aktivitet og NPS er jo og ett naturlig punt npår det gjelder paranomale ting i bodø siden det er en plass der man vet at ting har skjedd oppigjennom årene. Samt jeg har opplevd en del ting på ett av byens sykehjem. Ta kontakt på Pm om du vil vite mere om det
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bodø Paranormal
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 6
Startet: 27 Nov 2008 15:12
15

Re:

Innlegg av Bodø Paranormal »

H skrev:
Trøndergut skrev:Hei!

Har hørt at et gammelt Am-Car-klubbhus i Bodø er hjemsøkt.
ja der ja...

husker min bror skremte meg med at det hadde vært et øksemord i det bygget.

egentlig ganske fantastisk at de husa ikke er revet ennå.. de er så jævlig stugg..
Nå stemmer det at det var ett øksemord i det huset
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
blomsterpie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 23 Nov 2008 10:30
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Re: Bodø/Salten

Innlegg av blomsterpie »

Visst det skulle spøke et sted i verden, må det jo være i Nyksund!!!
En gammel plass, med veldig mye historie og forskjellige sjebner..Men har aldri hørt noe, eller opplevd..Min bestemor jobbet som kokke der i sin ungdom, og kunne fortelle om mange tragiske liv som tapt der!!
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sonoich

Re: Bodø/Salten

Innlegg av sonoich »

anjabla skrev:Har hørt om en prestegård/prestbolig utenfor Bodø hvor det skal spøke noe skrekkelig. Det er ingen som klarer å bo der. Det var noe med barneskrik og forferdelige rop i huset. Jeg vet desverre ikke hvor det er. Prestboligen står tom, og det har den visstnok gjort i mange år nå. Det ble sagt at stedet lå like ved hovedveien. Men jeg vet ikke mer om det. Tenkte du kunne sjekke ut om det, går sikkert an å høre med kirka etc om en prestgård som står forlatt. Finner du ut noe så må vi få høre :mozilla_smile: Er også veldig interessert i sånne historier!
Kanskje det er "spøkelseshuset" i vikan du har hørt om? Gikk mange rykter om at det spøkte der,men huset ble solgt og flyttet til Saltstraumen og er bebodd idag.[/quote]

Tro det eller ei, men der er onkelen min (Kai Olsen) som bor der nå :]
Antall ord: 166

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links