Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & Åndersort eller hvit magi??

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
ghosthunter1
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 46
Startet: 07 Jan 2009 19:23
15

sort eller hvit magi??

Innlegg av ghosthunter1 »

det er en ting jeg undrer på,siden det er snakk om det paranormale.Er det noen der ute som tror på svart eller hvit magi,kurer og speller og såkaldte forhekselser?tilhørere av wicca?
Det tilhører gammel gammel tro som går helt tilbake til middelalderen.i den såkaldte skyggeboken står det skrevet ritualer og kurer som blandt annet inneholder kontakt med den åndelige verden.
mange deler magien i to deler,Den hvite magien er den ”gode”, den velmenende som søker å ikke skade noen i forløpet, mens den svarte magien kun handler om personlig tilfredsstillelse på tross av andres ulykke, og mellom disse to motpolene finnes en gråsone. Hvordan magien oppfattes og kategoriseres kommer an på den som utfører magien. Noen mener at magien kan deles opp i de tre ovennevnte, eller bare i svart og hvitt. Andre er av den oppfatning at magi er alle tre nyansene.Det er også nevnt en god del om karma i magi,alt du gjør mot andre vil komme tilbake på deg.Universet har en balanse som ikke må tukles med. Hva som står bak denne balansen vet jeg ikke.men det er lurt og ikke missbruke kraftene.
Jeg har vudert mye fram og tilbake om jeg skal prøve dette,man hører skrekk historier hvor enkelte har blitt rar av å drevet med slikt,eller endt opp plutselig død uten noe særlig forklarlig grunn,et frisk menneske blir plutselig syk "illebefinnende" osv.plustselige ulykker begynner ramme en osv..og dem som har prøvet dette og fnyser av det at dette er bare fjas og tull...mulig det.men jeg tror dem som har ikke fodt noe av det har gjort noe feil eller ikke har ordentlig troen på det.Er vanskelig å tro på noe som magi,især for et menneske som er veldig trangsynt,men jeg vil utvide horrisonten min litt og våge å tro....kanskje det er noe i dette? noen som har prøvd?
Antall ord: 340

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 860
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Re: sort eller hvit magi??

Innlegg av Amfelia »

Jeg tror på hvit og sort magi!
Er det ment at man skall bli heks eller shaman så er det forutbestemt.....
Dette gjelder som allt annet vi opplever i dette liv, tror jeg......
Antall ord: 33
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: sort eller hvit magi??

Innlegg av Moonstone »

Jeg tror ikke på en "Ond" kraft mot en "God" kraft.
Dette er steinalder for meg.
Jeg tror derimot at magi kan brukes til forskjellig formål.
Til å skade noen, og til hjelp. Alt avhengig av magikerens hensikter, verdier og verdensbilde.
Godt og Ondt-dualiteten slår sprekker i den store sammenhengen.
For meg er det KUN et menneskeskapt konsept, som kun har eksistens i sinnet til mennesker,
men har ingen reell eksistens.
Antall ord: 73
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 860
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Re: sort eller hvit magi??

Innlegg av Amfelia »

Selv er jeg bruker av hvit magi,
men det hender det koker litt :D :D :D
Antall ord: 13
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ghosthunter1
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 46
Startet: 07 Jan 2009 19:23
15

Re: sort eller hvit magi??

Innlegg av ghosthunter1 »

er det noen her som har denne erfaringen? som har brukt magi mot et annet menneske?
hvilken virkning det hadde på mennesket og hvilken innflytelse hadde det på deg selv?
å bruke magi på et annet menneske er noe jeg aldrig har gjort.Ikke missforstå..jeg vil ikke prøve å skade noen på hvilken som helst måte,men heller til det bedre..Hvis det var aktuelt.
Har holdt meg unna pga frykt,er redd for hvilken måte magien kan slå tilbake på enselv...selv om det er med gode hensikter.
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 446
Startet: 03 Jul 2005 13:11
18
Blitt takket: 1 gang

Re: sort eller hvit magi??

Innlegg av Dan »

Magi er magi.

Det er formålet med å bruke det som avgjør om det er "sort" eller "hvitt" ...

Mvh Dan
Antall ord: 21
Google er din venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 860
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Re: sort eller hvit magi??

Innlegg av Amfelia »

ghosthunter1 skrev:er det noen her som har denne erfaringen? som har brukt magi mot et annet menneske?
hvilken virkning det hadde på mennesket og hvilken innflytelse hadde det på deg selv?
å bruke magi på et annet menneske er noe jeg aldrig har gjort.Ikke missforstå..jeg vil ikke prøve å skade noen på hvilken som helst måte,men heller til det bedre..Hvis det var aktuelt.
Har holdt meg unna pga frykt,er redd for hvilken måte magien kan slå tilbake på enselv...selv om det er med gode hensikter.

jeg ga en dame en harelbb, dagen etter vat hun 500.-
en kompis fikk et bein fra samme haren, to dager ette fikk han jobb
osv. osv...
Antall ord: 120
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ghosthunter1
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 46
Startet: 07 Jan 2009 19:23
15

Re: sort eller hvit magi??

Innlegg av ghosthunter1 »

jo,men jeg tenker heller på hvilken virkning det hadde? om det var tilfredsillende virkning,om det vart noe ulemper i etterkant..osv
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ghosthunter1
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 46
Startet: 07 Jan 2009 19:23
15

Re: sort eller hvit magi??

Innlegg av ghosthunter1 »

Amfelia skrev:
ghosthunter1 skrev:er det noen her som har denne erfaringen? som har brukt magi mot et annet menneske?
hvilken virkning det hadde på mennesket og hvilken innflytelse hadde det på deg selv?
å bruke magi på et annet menneske er noe jeg aldrig har gjort.Ikke missforstå..jeg vil ikke prøve å skade noen på hvilken som helst måte,men heller til det bedre..Hvis det var aktuelt.
Har holdt meg unna pga frykt,er redd for hvilken måte magien kan slå tilbake på enselv...selv om det er med gode hensikter.

jeg ga en dame en harelbb, dagen etter vat hun 500.-
en kompis fikk et bein fra samme haren, to dager ette fikk han jobb
osv. osv...


men det var bra:) ingen negative tilbake virkning altså:) har hørt det er mye karma i magi,så jeg tenker hvit magi er litt ufarlig men svart magi kan ramme en tilbake..
Antall ord: 155

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 397
Startet: 10 Nov 2006 12:34
17
Kjønn (valgfri): Andrgyn
Lokalisering: Hades
Blitt takket: 1 gang

Re: sort eller hvit magi??

Innlegg av Xirque Z'dataan »

ghosthunter1 skrev:
Amfelia skrev:
ghosthunter1 skrev:er det noen her som har denne erfaringen? som har brukt magi mot et annet menneske?
hvilken virkning det hadde på mennesket og hvilken innflytelse hadde det på deg selv?
å bruke magi på et annet menneske er noe jeg aldrig har gjort.Ikke missforstå..jeg vil ikke prøve å skade noen på hvilken som helst måte,men heller til det bedre..Hvis det var aktuelt.
Har holdt meg unna pga frykt,er redd for hvilken måte magien kan slå tilbake på enselv...selv om det er med gode hensikter.

jeg ga en dame en harelbb, dagen etter vat hun 500.-
en kompis fikk et bein fra samme haren, to dager ette fikk han jobb
osv. osv...


men det var bra:) ingen negative tilbake virkning altså:) har hørt det er mye karma i magi,så jeg tenker hvit magi er litt ufarlig men svart magi kan ramme en tilbake..
Jo det er karma innei bildet
enkelt fortaalt så får du tilbake 3x (el 10x..litt usikker) det du sendte ut.
jeg liker ikke bedreper svart/hvit magi, allt ligger egentlig i gråsonen...agressiv/defangsiv magi er mye mer betegnende...men "regelen" er at du ikke skal dømme men beskytte:
du skal ikke angripe overgriperer, men beskytte offeret
resultatet kan godt være det samme

den typen magi jeg allikevel vil vadvare mot er "bindinger"--kjærlighetsmagier...du binder da den frie viljen til ett annet menneske mot dets vilje...ikke bra.
noe annet er det om det gjelder å hindre noen i å skade seg selv eller andre.

jeg har skrevet om dette iandre tråder.
Antall ord: 275
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 860
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Re: sort eller hvit magi??

Innlegg av Amfelia »

den hvited magien er magisk ;)
Bruker den hver dag, lett for meg, for jeg elsker å gjøre menneskae og dyr glade..
også mennesker jeg ikke kjenner

og jeg får tilbake i mengder :D


Amfelia i full pakking :mozilla_surprised:
Antall ord: 39
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: sort eller hvit magi??

Innlegg av Metodisten »

Denne historien fra Canda kan kansje få noen til å tenke seg om ang. å flørte med spirituelle ting de ikke vet hva er.
Her hadde en i huset wicca saker på hyllene og drev med det.

Plutselig var det allt annet en wicca som begynte å leve der.

Se denne ( helst når det er sent og mørkt ) :badgrin:

http://www.youtube.com/watch?v=gpp3KgtAzCs
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ghosthunter1
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 46
Startet: 07 Jan 2009 19:23
15

Re: sort eller hvit magi??

Innlegg av ghosthunter1 »

wicca i grunn er ikke så farlig og man skal ikke tro på alt man hører da;) er mange meninger der ute,jeg har vært på utkikk etter slike starinlys men har ikke funnet slike enda:( starinlysene brukes på en måte til å be for de man vil/håper, som andre foreksempel folder hender for å be.
men man skal være forsiktig.jeg hadde tenkt å prøve meg for første gang å bruke magi mot et menneske,ikke som skader seg selv men andre...men jeg respekterer kraften og er litt nervøs mot å prøve dette....hva er dette med å få 3 dobbelt tilbake,har bare hørt såvidt om dette?
er det karma d menes her??
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: sort eller hvit magi??

Innlegg av Moonstone »

ghosthunter1 skrev:wicca i grunn er ikke så farlig og man skal ikke tro på alt man hører da;) er mange meninger der ute,jeg har vært på utkikk etter slike starinlys men har ikke funnet slike enda:( starinlysene brukes på en måte til å be for de man vil/håper, som andre foreksempel folder hender for å be.
men man skal være forsiktig.jeg hadde tenkt å prøve meg for første gang å bruke magi mot et menneske,ikke som skader seg selv men andre...men jeg respekterer kraften og er litt nervøs mot å prøve dette....hva er dette med å få 3 dobbelt tilbake,har bare hørt såvidt om dette?
er det karma d menes her??
Kanskje du burte sette deg grundig inn i ting før du begyner med det?
Antall ord: 139
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ghosthunter1
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 46
Startet: 07 Jan 2009 19:23
15

Re: sort eller hvit magi??

Innlegg av ghosthunter1 »

jeg har enda ikke gjort noe,bare pleier nyskjerrigheten.en plass må man begynne;) vart derfor intr om noen hadde noe erfaring,råd osv....blir ikke å kase meg ut i noe jeg ikke føler meg mett på info om..undersøker bare litt.slikt som 3ganger tilbake pådegselv..lurte på om noen viste noe om det..hvit magi har jeg hørt ikke er så farlig,men igjen.....jeg vet ikke alt..derfor er det bedre å spørre erfarne;)
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links