Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHjemsøkte og mystiske steder i Norge

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
abrj
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 163
Startet: 07 Sep 2004 12:25
19
Kjønn (valgfri): Hannkjønn
Lokalisering: Asker
Blitt takket: 1 gang
Kjønn:

Innlegg av abrj »

Jeg har nå fått greie på hvor i Lierbakken det huset som det spøker i er. Ang Dikemark er det hele området som er dårlige energier på. I tillegg til direktørboligen, som nå er artelie og utsillingslokale, vet jeg med sikkerhet at det spøker i et av de andre husene. Som sagt er stor sett hele området på Dikemark godt negativtlada.

I Heggedal(ca 4 km fra Dikemark) har vi Heggedal Hovedgård. Her bodde det en oberst som var sjef for Asker Dragonregiment. Han hadde høy sigarføring, og da pengene var slutt prøvde han å få giftet bort døtrene sine. På grunn av deres manglende utseende gikk ikke dette, og han døde ikke lenge etter... Enda den dag i dag kan man høre han stønne på loftene.

Jeg gjentar mitt tilbud om å bistå folk i å få oppleve disse plassene, i allefall fra utsiden. Dette gjelder både det huset i lierbakken, Lier Psykiatriske, Dikemark og Heggedal Hovedgård.
Antall ord: 172

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Interessant. Huset i Lierbakkene er kjent. Tror det er minst 15 år siden jeg hørte om det av foreldrene mine.

Dikemark har så dårlig energi at det kunne skremt hvemsomhelst.

I tillegg har vi solberg spinneri. Der har jeg historier fra mennesker som er ateister og fortsatt sier at de har hørt og sett ting. Virker litt teit, men de tror ikke på det overnaturlige men de er 100% sikre på at de hørte fottrinn i det angivelige tomme huset!
Var der selv sammen med min samboer i fjor.

Men ingenting av dette kommer opp mot svarttjern i Krokstadelva!
Etter å ha vært der kunne jeg overnattet på dikemark. Skal fortelle mer om det senere!
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

http://www.telemus.no/museum/telemark-m ... 6&gid=4578 her spøker den Grå damen ohhhhhhhooo
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Hmm...grå?? Kanskje litt solarium kunne hjulpet?? Vet ikke jeg, men..
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

jah.,... jeg sier det til henne neste GANG JEG STIKKER INNOM... Ojj hehe
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Taru
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 96
Startet: 02 Jan 2005 23:12
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rogaland
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Taru »

HA - idag så jeg et gjenferd (mener jeg det var) :lol: . Jeg kjørte forbi et hjemsøkt hus - helt i andre tanker - og der i forbifarten ser jeg en kar stå og rake (hey hey hey det er snø her!). Mørk vadmelsbukse - grå jakke og rød topplue. Så han idet jeg kjørte forbi - reagerte snudde meg - ingen mann der! Artig! Min underbevissthet fanget han opp idag gitt!
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Tror faktisk det bor folk i huset i Lierbakkene pr dags dato,- det ble pusset opp og innflyttet for en del år tilbake. Mener å huske at noen kjøpere hadde besøk av åndeutdrivere, kanskje det er "tomt" nå..?

Er det noen som har sett likene i dikemarktjernet..? Hvite, døde kropper som flyter rundt.. 10 ville hester kunne ikke dratt meg dit på natterstid!

Huso fjellgård i Hemsedal er hjemsøkt. Av en artig skrue som finner på masse pek, og han er ikke sjenert! Kan fortelle ved en annen anledning.
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Storm
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 53
Startet: 22 Nov 2004 18:21
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Voss

Innlegg av Storm »

Zora!
Var det på Fleischer du mente at du hadde overnattet en del ganger?
De sier at det spøker kun på ett rom.. firehundre ettellerannet... men jeg har jo ikke hørt det fra noen som har opplevd det selv da :wink:

Men jeg har også hørt at det spøker på Stalheim hotell på Vinje på Voss. Der er det et rom som blir ommøblert hele tiden. Han er blitt hørt og sett visstnok. Poltergeist kanskje..

Eller hva med Baroniet i Rosendal...en munk som går igjen..

Hehe...blir mye "noen jeg kjente ble fortalt det av en nær venn som kjente tanta til en mann som hørte det på bussen av en gammel dame som var mora til en jente som var naboen til noen som sa det en gang..." :D
Antall ord: 138

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Aske
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 09 Jan 2005 01:12
19

Innlegg av Aske »

Ang huset i Lierbakken, så er det revet om det er det som ligger langs etter motorveien, rett etter de gamle Kjellstadbommene så lå der før (retning Oslo).
Men det kan selvfølgelig være ett annet hus dere prater om ;)

Det har alltid vært hjemsøkt, og ingen har bodd der særlig mer enn ett år.
Har vært der selv da en kompis lurte på om han skulle kjøpe det.
Men etter ett besøk bestemte vi oss for å aldri dra tilbake dit.

De rev huset da ALLE som har vært der har blitt vettskremt, men jeg vet de bygde ett nytt hus på samme tomt, men hvordan det er der nå da vet jeg ikke.


Det er ett forferdelig sted å være på, og du kan kjenne energiene på hele området. Du føler deg rett og slett uvelkommen bare du nærmer deg tomta, flere synske og mediumer har vært der, men ingen har klart å gjøre noe der.
Ting har blitt ødelagt, folk har blitt skadet og forsøkt drept.




(ok, så ikke før nå Carambas innlegg :roll: så da gjentok jeg jo nesten det samme Caramba :D )
Antall ord: 199

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
_opus_
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 30 Jan 2005 13:50
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sande

Innlegg av _opus_ »

sande prestegård i sande i vestfold...

vet at både vi menn og hjemmet har vært det og skrevet reportasjer...

er ikke helt sikker på bakgrunnen til hvorfor...
Antall ord: 30
K.G

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
heiwa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 65
Startet: 22 Des 2004 17:08
19

Innlegg av heiwa »

jøss, nå ble det plutselig mange steder i nærheten av drammen her :D !
skulle nesten arrangert en tur til alle de forskjellige plassene :wink: .
hørte av kusina mi her om dagen og et hus på konnerud, som var hjemsøkt. folk som bor og har bodd der har opplevd mye sykt der. vet ikke om det fortsatt bor noen der. kan finne det ut. tror det var vennina hennes som bodde der og måtte flytte på grunn av at det var vettaskremt. skal si fra hvis jeg finner ut noe mer! noen andre som har hørt om det???


heiwa :P
Antall ord: 102
den som skryter av gårsdagens seiere, får ikke mye å skryte av i morra!

(kinesisk ordtak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
abrj
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 163
Startet: 07 Sep 2004 12:25
19
Kjønn (valgfri): Hannkjønn
Lokalisering: Asker
Blitt takket: 1 gang
Kjønn:

Innlegg av abrj »

Ang det huset i lierbakken ble det pusset opp/bygd om for noen få år siden, men ingen flyttet inn der... Huset står tomt det...
Lik i Dikemarksvanna? Noe jeg ikke har fått med meg? Er flere som har druknet der etter at jeg flyttet ut hit...
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Har ved flere anledninger "sett" hvite, døde kropper i Dikemarksvannet. Kjører ikke den veien hvis jeg ikke må, det skremmer meg skikkelig. Er ikke helt fortrolig med å "se" enda.. :?
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
polisa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 21
Startet: 29 Jan 2005 20:04
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sortland

Innlegg av polisa »

har hørt at det er mye åndelig aktivitet i nord norge...
og det kan nok stemme

det er et museum i vinjesjøen i bø i vesterålen som før i tiden var lennsmannsbolig. dattera til lensmannen hadde visstnok store nerveproblemer, en dag klikket det for henne,hun gikk ned i fjæra rett nedenfor huset og druknet seg, nå sies det at hun går igjen oppe i huset.

når du går forbi der, uansett om det er på dagen, eller om kvelden er det en merkelig følelse, som om noen står å ser på deg... creeeepy
:?
Antall ord: 103
en vakker dag vil katten din være sammen med deg når du er totalt avslappet i både kropp og hjerne. med sin milde purring, vil den vise deg hvordan en proff utfører trancendental meditasjon :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
PrivacyIsGood
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 01 Aug 2004 18:00
19

Innlegg av PrivacyIsGood »

Bodde i et hus i Bergen (Fana), som var veeldig hjemsøkt !

Lurte litt i begynnelsen, men skjønnte etterhvert at vi var flere enn jeg først hadde trodd i huset..

Ca den 19. okt. hvert år var det et voldsomt leven, huset ristet !

Min sønn er født 18. okt og natten der var min far i huset for å passe hestene og smådyrene våres.
-Han hadde sovnet på stuen, og våknet av at hele huset riste, han spratt opp og løp ut i natten, men etterhvert var alt rolig igjen.

En annen natt til 19. okt var det på an igjen.., denne gang hadde jeg satt noen fugler og et marsvin opp på det ene rommet i 2 egt., uten å tenkte på annet enn at dyrene skulle få fred fra barneselsekapet kvelden i forveien.

Det satte igang og bråke å riste, et voldsomt rabalder, neste dag gikk jeg opp for å hente dyrene ned så ble jeg forskrekket, det var fjær og spon og rot over store deler av gulvet, og dyrene virket stresset og redd.

Etterhvert fant jeg ut at nettopp dette rommet var veldig "aktivt".

Brukte pinner og testet energier, fasinerende hva jeg opplevde..
En gang delte pinnene seg som det hadde gjort flere ganger før, men plutselig, slo pinnene mot meg, og stoppet i kroppen min, jeg ble iskald, og følte faktiskt det som om et isfjell hadde gått gjennom kroppen min.
Ekkelt !
-Men ble ikke redd!

Nede på kjøkkenet kunne jeg se noe fyke forbi i øyekroken til stadighet.

Stereo og tv slo seg på økte volumet og slikt.

Nedi kjelleren var det så tett at selv den minst troende ville rygget, helt umulig å oppholde seg der, så kjelleren brukte vi aldri.

Et medium jeg var på kurs hos for en del år siden beriket meg i ettertid.
Vi hadde flyttet fra huset og Bergen for flere år siden, men med jevne mellomrom følte jeg at jeg var i huset..
Følelsen av å ikke ha lov til å gå inn der var tilstede, det var jo ikke mitt hjem lengre.., men jeg måtte liksom bare inn..
Farger, møbler mye var annerledes enn da vi bodde der.

Jeg følte kallet, måtte liksom dit, men forstod ikke hvorfor, følelsen av å ha glemt noe var sterkt tilstede.

Plutselig våknet jeg pang så var jeg lysvåken.

Mediumet fortalte meg at huset var bygget på en urgammel gravhaug/plass, og burde ikke stått der.., hun sa at jeg var ute på astralreiser, var ute av kroppen min.
Dette fordi åndene i huset kallte på meg, de visste at jeg var sterk nok til å komme.

Neste gang jeg opplevde dette husket jeg av en eller annen grunn det mediumet så til meg.., neste gang du er i huset, hjelp de til den andre siden, be de gå mot lyset, muligens kan noen bli bli litt tøffe, men ikke vær redd stå på ditt -vær sterk !
Det gjorde jeg og det hele ble en helt spesiell opplevelse jeg aldri kommer til å glemme.

Etter dette var årevis med nattlige turer til huset i Bergen borte vekk, har aldri drømt noen om det igjen..

-Og erfaringen i huset har jeg brukt seinere i livet..
Antall ord: 552
Follow your dreams.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links