Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHjemsøkte og mystiske steder i Norge

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
satariel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 26 Okt 2005 20:29
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

trondheim da?

Innlegg av satariel »

ingen som vet om det spøker eller er noen hjemsøkte plasser i trondheim da? vet foresten at folkehøyskolen i harstad ikke er en bra plass:/ gikk dær et år, og det var mye negativ energi og snåle ting dær.. *grøss*
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toadii
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 192
Startet: 28 Nov 2005 08:29
18
Blitt takket: 2 ganger

Re: Kan klær gå igjen ???

Innlegg av Toadii »

jaktmann skrev:Det er så mangen som sier de har sett "noe" det så ut som ....... med lang kjole osv. Så kommer det et medie og sier det er en gammal dame som går igjen , ca fra 1765 og hun har kjole på ?? Ok en ånd kan gå igjen men ikke klær eller?? Tror det er mangen som tror dehar sett men egentlig er det bare en drøm eller fantasi !!

Dette er ikke en påstand men en tråd for og få litt seriøse innlegg på temaet :mozilla_surprised:
Hvis du ikke tror at folk går igjen med klær tar du feil! Jeg og noen venner har nemmelig filmet i et gammelt hus. Det høres sikkert sykt ut, men da vi redigerte filmen så vi konturene av en gammel dame. Så at hun hadde svart kjole og hvit sjal... den filmen skremmer meg hvergang jeg ser den. den slår de fleste skrekkfilmer. Får frysninger hver gang.

I nord trøndelag i Vaterholmen spøker det. det er vist en soldat som går igjen. man får diplom eller no hvis man ligger over....
Antall ord: 194
Jeg elsker deg så utrolig høyt! ---/)-<3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Gjesten

Re: Kan klær gå igjen ???

Innlegg av Gjesten »

Toadii skrev:
jaktmann skrev:Det er så mangen som sier de har sett "noe" det så ut som ....... med lang kjole osv. Så kommer det et medie og sier det er en gammal dame som går igjen , ca fra 1765 og hun har kjole på ?? Ok en ånd kan gå igjen men ikke klær eller?? Tror det er mangen som tror dehar sett men egentlig er det bare en drøm eller fantasi !!

Dette er ikke en påstand men en tråd for og få litt seriøse innlegg på temaet :mozilla_surprised:
Hvis du ikke tror at folk går igjen med klær tar du feil! Jeg og noen venner har nemmelig filmet i et gammelt hus. Det høres sikkert sykt ut, men da vi redigerte filmen så vi konturene av en gammel dame. Så at hun hadde svart kjole og hvit sjal... den filmen skremmer meg hvergang jeg ser den. den slår de fleste skrekkfilmer. Får frysninger hver gang.

I nord trøndelag i Vaterholmen spøker det. det er vist en soldat som går igjen. man får diplom eller no hvis man ligger over....
Kan du ligge filmen ut her da? hadde vært kjempe gøy
Antall ord: 209

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

nymyr skrev:Kasjotten hotel p lillestrøm, der er det visst mye aktivitet! :mozilla_smile:

det er et gammel kvinnefengsel, og de har hatt flere medier der.. og alle sier det samme, etter hva jeg har hørt..! :mozilla_wink:

og p en bensinstasjon, de kaller han som gr igjen for frank jørgen :mozilla_tongue:
rette litt her jeg... kasjotten ligger på skjetten. jeg bor like ved. :D
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Steinas
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 29 Nov 2005 10:00
18

Innlegg av Steinas »

Artikkel fra Fredriksstad Blad som tar for seg en del i distriktet...

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article ... 7936192711
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Carcharoth
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 65
Startet: 30 Nov 2005 18:33
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 1 gang

Re: hjemsøkt?

Innlegg av Carcharoth »

polisa skrev:har hørt at det er mye åndelig aktivitet i nord norge...
og det kan nok stemme

det er et museum i vinjesjøen i bø i vesterålen som før i tiden var lennsmannsbolig. dattera til lensmannen hadde visstnok store nerveproblemer, en dag klikket det for henne,hun gikk ned i fjæra rett nedenfor huset og druknet seg, nå sies det at hun går igjen oppe i huset.

når du går forbi der, uansett om det er på dagen, eller om kvelden er det en merkelig følelse, som om noen står å ser på deg... creeeepy
:?
Interessant. Jeg er selv fra Vesterålen (Myre i Øksnes, nærmere bestemt). Det hadde vært interessant å ta en tur til nevnte museum. Morsomt å se at det er flere fra Vesterålen her inne :)
erica skrev:I Naustdal kommune er det en veistrekning lans fjorden, etterhvert kommer man til en tunnel, jeg har aldri helt likt å kjøre gjennom den for den er veldig smal og litt lang og det finnes ikke lys der. Jeg har hørt 2 forskjellige historier om den. Den ene var at en lastebil sjåfør skulle til å kjøre igjennom da en eldre dame stod i veien og ville tydeligvis sitte på. Da han satte henne av etterpå var det ikke spor etter henne i snøen. Høres kansje litt klisje aktig ut men.. Så var det en annen gang at en taxi sjåfør fra nabo kommunen skulle gjennom der, han så ikke noe dame som stod i veien, men da han kikket i speilet derimot så han en dame som satt i baksetet...
Og det var ikke en passasjer han hadde tatt med seg..
Jeg har hørt en liknende historie og, det er visst en veistrekning oppi Finnmark der man plutselig kan se en dame som står og haiker, hvis man ikke stopper og setter henne på, sitter hun plutselig i baksetet likevel...
Det er sikkert bare tull, men jeg får meg iallefall ikke til å kjøre gjennom den tunnelen alene..
Det er nok bare en vandrehistorie. Har hørt den samme historien om et sted i mitt distrikt ;)
Antall ord: 369
“I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.”
- Bill Hicks

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Steinas
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 29 Nov 2005 10:00
18

Re: hjemsøkt?

Innlegg av Steinas »

erica skrev:I Naustdal kommune er det en veistrekning lans fjorden, etterhvert kommer man til en tunnel, jeg har aldri helt likt å kjøre gjennom den for den er veldig smal og litt lang og det finnes ikke lys der. Jeg har hørt 2 forskjellige historier om den. Den ene var at en lastebil sjåfør skulle til å kjøre igjennom da en eldre dame stod i veien og ville tydeligvis sitte på. Da han satte henne av etterpå var det ikke spor etter henne i snøen. Høres kansje litt klisje aktig ut men.. Så var det en annen gang at en taxi sjåfør fra nabo kommunen skulle gjennom der, han så ikke noe dame som stod i veien, men da han kikket i speilet derimot så han en dame som satt i baksetet...
Og det var ikke en passasjer han hadde tatt med seg..
Jeg har hørt en liknende historie og, det er visst en veistrekning oppi Finnmark der man plutselig kan se en dame som står og haiker, hvis man ikke stopper og setter henne på, sitter hun plutselig i baksetet likevel...
Det er sikkert bare tull, men jeg får meg iallefall ikke til å kjøre gjennom den tunnelen alene..
Den veistrekningen du snakker om har jeg hørt om også, den ligger litt sør for Alta. Fortalte en fyr i Alta om det, og han ble livredd. Han hadde også hørt det og ettersom jeg visste om historien og er fra Østlandet trodde han at den måtte være sann. Han skulle aldri kjøre der igjen nei. He he he, ja ja, sikkert bare en vandrehistorie, men skremme voksne folk er den likevel i stand til...
Antall ord: 292

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
nymyr
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 05 Des 2004 13:29
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: hamar

Innlegg av nymyr »

[b]Hjemsøkte steder i Norge er det nok av ![/b]

Bl.a Kasjotten hotel på Skjetten, der er det mye aktivitet,
og steder der jeg og andre familiemedlemmer har bodd før ! :mozilla_tongue:
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Trøndergut
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 84
Startet: 29 Jul 2006 18:27
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Stavanger

Innlegg av Trøndergut »

abrj skrev:Jeg har nå fått greie på hvor i Lierbakken det huset som det spøker i er. Ang Dikemark er det hele området som er dårlige energier på. I tillegg til direktørboligen, som nå er artelie og utsillingslokale, vet jeg med sikkerhet at det spøker i et av de andre husene. Som sagt er stor sett hele området på Dikemark godt negativtlada.

I Heggedal(ca 4 km fra Dikemark) har vi Heggedal Hovedgård. Her bodde det en oberst som var sjef for Asker Dragonregiment. Han hadde høy sigarføring, og da pengene var slutt prøvde han å få giftet bort døtrene sine. På grunn av deres manglende utseende gikk ikke dette, og han døde ikke lenge etter... Enda den dag i dag kan man høre han stønne på loftene.

Jeg gjentar mitt tilbud om å bistå folk i å få oppleve disse plassene, i allefall fra utsiden. Dette gjelder både det huset i lierbakken, Lier Psykiatriske, Dikemark og Heggedal Hovedgård.
Hvis disse stedene har så dårlig energi, og det er så mange som har sett og opplevd rare, og av og til dårlige ting der, hvorfor skal man da drive og ta med seg folk dit i hopetall? Dette minner meg litt om turisme, og det er jo både populært og upopulært.
Hvis det er noe eller noen der er det jo ikke så sikkert at de godtar besøk.
Antall ord: 249
MM

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
hallinka
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 298
Startet: 12 Aug 2005 15:13
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av hallinka »

Sov på et Rainbow Hotell i Skien for mange årsiden, der var det veldig utrivelig - men husker dessverre ikke historien bak!
Antall ord: 21
“I'm an illusion of your heart. A manifestation of your adolescent psyche.” – Haruko, FLCL

Life may not be the party we hoped for, but while we are here we might as well dance.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
catweazle
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 90
Startet: 12 Des 2005 16:47
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Telemark

Innlegg av catweazle »

hallinka skrev:Sov på et Rainbow Hotell i Skien for mange årsiden, der var det veldig utrivelig - men husker dessverre ikke historien bak!
(Idag heter det Thon Hotel Høyer)

Her er historien ifølge Allers:

"Rainbow Hotel Høyer, Skien.
Her plages kriminalforfatteren Sven Elvestad, alias Stein Riverton, over at han aldri kom til Palestina.
Pilegrimsferden skulle være botsøvelse for et mindre underslag. Men Elvestad dør før avreise på Skien-Hotellet.
Senger rister, mens en høy og gammelmodig kledd herre forsvinner i løse luften.
Be om nøkkelen til rom 208 - hvis du tør..."
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
BammBi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 18 Jun 2006 21:14
17

Video? Bilder?

Innlegg av BammBi »

Hei :mozilla_smile:
Er så interresert i dette med Lier Psykiatriske jeg...SKAL lese Ingvar A. sin bok...selv om jeg ikke leser bøker :mozilla_innocent:

Men bare lurte på om noen har video eller bilder av Lier Psykiatriske Sykehus... aner ikke hvordan det ser ut...
:(

Og når jeg først er inne på det, er vel ingen her som vet om noen hjemsøkte steder i Oppland...eller i nærheten av Valdres?

Hehe :D
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
stajn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 47
Startet: 06 Sep 2006 01:41
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av stajn »

Det er jo Namdals folkehøgskole i Grong, Nord Trøndelag.. Vet det ofte går vandrehistorier fra folkehøgskoler, men gikk der selv, og det loftet.. Du ble fysisk stoppet i trappa opp, kjente kulde og et sterkt ubehag..
Det er mye som har hendt der, og "gammelborga", bygningen som jeg bodde i, var okkupert av tyskerne under krigen. Det ligger mye historie der..

Andre steder er jo Antmannsgravene rundt om i landet, hvor man ofte hører historier.

Tingvold hotell i Steinkjer er garantert hjemsøkt, var der selv for en liten stund siden, og jeg sa det med en gang.. Her er det mye rart.. Det var alternativ messe jeg var på, og mediumene som var tilstede kunne fortelle at de hadde blitt vekket på natta av banking på døra, vekkeklokka hadde begynt å ringe osv. Så mye aktivitet der, mest sannsynlig på grunn av et vikingslagsmål som har vært der..

Hva er greia med hoteller? Syns jeg har lest endel her om hjemsøkte hoteller..
Antall ord: 171

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
stajn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 47
Startet: 06 Sep 2006 01:41
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av stajn »

Var forresten innom Deichmanske Bibilotek i Oslo her om dagen.. Fikk en skikkelig ekkel følelse inni meg, og dro raskt derifra. Noen som vet noe om dette bygget?
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Gjest

Re: Hjemsøkte og mystiske steder i Norge

Innlegg av Gjest »

På Royal Christiania Hotell I Oslo sentrum spøker det.

På et av de bedre rommene, som "Kongen" Caroli ( sigøynerkongen ) brukte sitt siste levedøgn, og døde der. Det sies at den som sover på det rommet, vil se caroli sitte på sengen.
Stue-piker har sluttet å jobbe der etter å påståelig ha sett caroli sitte på sengen når de vasker rommet.

HISTORIEN:

Håkon Caroli var på sitt siste en svært deprimert mann. han hadde kontakt med sin lege jevnlig, over tlf. Han var en slik anerkjent mann, at han glatt kunne ta en telefon midt på natta til sin lege, og få legen til å faxe over resepten til jernbanetorget apotek.

Denne siste natten, hadde Caroli flere ganger sagt hvor dypt han ønsket å dø, og hvordan. hans kone var mildt sagt rasende på ham for hans "fantasier" som hun kalte det.
det skulle hun aldri gjort!!
Caroli gjorde sine trusler til alvor. Han kjøpte flere flasker med Smirnoff vodka, tok en tlf til legen, og fikk faxet over en resept på sterke sovetabeletter og anti-depresjons piller.
Disse tok han ut på jernbane-apoteket. Det er mest sannsynlig at rommet på Hotellet var bestilt på forhånd, da det i oslo er svært vanskelig å finne ledig rom etter kl 1800.
Da caroli ankom hotellet, kjøpte han flere flasker alkohol fra hotell-baren. Bl.a vin og Champagne.
han drakk seg meget full på dette, og svelget ALLE tabelettene han nettopp hadde hentet på apoteket. Før han gjorde dette, tok han en dusj, pyntet seg i flott dress, blankpussede sko og satte seg pent på sengen i oppreist stilling med ryggen mot senge-hodet.

Neste morgen kom stue-piken for å ta den daglige vasken. da hun ble møtt av en penkledd herre, sittende livløs på sengen og stirre rett ut i løse luften.
Det ble hennes siste arbeidsdag der. Hun fikk så sjokk og skrekk at hun forlot jobben umiddelbart og sa opp.

Så vil dere ta en spøkelsesjakt, og HAR PENGER TIL DET...så bestill Håkon carolis rom på Royal Christiania en natt, og se hva som skjer.
Antall ord: 363

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !