Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHjemsøkte og mystiske steder i Norge

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
AMS
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 01 Okt 2005 23:34
18

Innlegg av AMS »

[quote="Rex"]Broren min sier at det bor noen i huset nå, de driver å bygger dobbeltgarasje der til dags dato. Han tror ikke på spøkelser og greier da, men han hadde en lærer på ungdomsskolen som hadde vært både der og på Lier sjukehus hvor da hadde funnet masse pasientjournaler og fæle "torturinstrumenter." Huset er forøvrig gult.[/quote]

En jeg kjenner hadde dratt innom der med en kamerat, og da var det folk der som bodde der. De hadde ikke merket at det spøkte (hvis det ikke var spøkelset selv de møtte da, he he)
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
AMS
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 01 Okt 2005 23:34
18

Innlegg av AMS »

I Stokke, Vestfold er det et jorde på Storevahr hvor det spøker.

Husker ejg for mange år siden var hos venninna mi. Så da flere mennesker som gikk på rekke på jordet, og ble stående der en stund. Det var noe rart/skummelt med dem, emn tenkte ikke noe mer på det.

Så, en god stund etterpå ble vi sittende og prate om spøkelser i et et familieselskap, hvor mamma plutselig forteller at da hun var ung, hadde hun hørt historier om svartkledde mennesker som gikk i rekke på et jorde på samme sted, og en dag hun hadde gått hjem, hadde hun selv sett det!
Fikk litt hakeslepp da ja, siden ejg hadde sett det samme...

Hadde vært morsomt å finne ut noe mer om det en gang
Antall ord: 134

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

morfaren min møtte tre svartkledde damer på vei til jobb for mange år siden. da han snudde seg for å se etter dem (de så merkelige ut...) var de visst borte....
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjesten

Kan klær gå igjen ???

Innlegg av Gjesten »

Det er så mangen som sier de har sett "noe" det så ut som ....... med lang kjole osv. Så kommer det et medie og sier det er en gammal dame som går igjen , ca fra 1765 og hun har kjole på ?? Ok en ånd kan gå igjen men ikke klær eller?? Tror det er mangen som tror dehar sett men egentlig er det bare en drøm eller fantasi !!

Dette er ikke en påstand men en tråd for og få litt seriøse innlegg på temaet :mozilla_surprised:
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Jeg har sagt det før og sier det igjen: Majorstua skole!
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 638
Startet: 11 Okt 2005 16:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Satsuki »

karina skrev:Jeg har sagt det før og sier det igjen: Majorstua skole!
Hva? Det er jo ikke så langt fra der jeg vokste opp. Vet du historien bak?
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Taimi skrev:
karina skrev:Jeg har sagt det før og sier det igjen: Majorstua skole!
Hva? Det er jo ikke så langt fra der jeg vokste opp. Vet du historien bak?
Tja, noen spesiell historie vet jeg ikke om, men jeg er der en gang i uka(og det har jeg vært i over et år nå, og har tenkt det lenge lenge: her er det noe! Så, i april i år snakket jeg med en jeg kjenner som jobber der, og han fortalte noen sære historier om ting han hadde opplevd der, som bekreftet min mistanke.
Vil du kjenne på noen av energiene der, gå i oppgang b i tredje etasje og inn i en dør til en korridor til høyre. Sørg for å være alene. Der kjenner jeg så sykt mye. Gå på kveldstid :)
Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nymyr
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 05 Des 2004 13:29
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: hamar

Innlegg av nymyr »

Kasjotten hotel p lillestrøm, der er det visst mye aktivitet! :mozilla_smile:

det er et gammel kvinnefengsel, og de har hatt flere medier der.. og alle sier det samme, etter hva jeg har hørt..! :mozilla_wink:

og p en bensinstasjon, de kaller han som gr igjen for frank jørgen :mozilla_tongue:
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
binders..
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 31
Startet: 16 Okt 2005 18:41
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: oslo

Innlegg av binders.. »

det finnes mange hjemsøkte steder i norge ja.både på offentlige steder og private steder.mye på private steder det må man bare regne med.du har bøker som mystiske steder i norge med ørnulf hodne.og du har inn i det ukjente med cherri døhlen som er en av favoritt boka mi der tar dem opp masse forselige steder i norge som går i gjenn.basert på andres opsavarsjoner.men også av de mest skjente steder som munken i nidaros og presten sande lign.er man open for det så blir man som regel også mer oppmersom på det og.jo mer følsom man er for det jo mer merker man.jeg trenger ikke en gang og reise.har to vis ikke tre hjemme.har merket forselige energier i huse,men jeg har prøvd litt forselige teknikker og har kommet fram til alle fall to mulig tre litt usikker der.så lenge jeg lar dem vere så lar dem meg vere og som regel funker det greit.men jeg håper det ikke er noe jeg har dratt med meg hjem.jo mer open du er jo større er muligheten for kanskje og få med deg noe.for dem merker att du merker som regel og da kan det fort vere du får med deg mer en du ber om,så man bør vere litt forsiktig.men nå har jeg blitt litt vant med det,men det er litt stressene innemelom.sitter og ser på tv så pluselig så er det noen som napper deg i nakke håra hehe ikke kult.
Antall ord: 273
lev live nyt live og ver glad

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Joy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 29 Sep 2005 12:57
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Joy »

Okay, nå har jeg gjort grove undersøkelser angående huset i lierbakken! Og det var litt skuffende det jeg fant ut, for det hadde vært så spennende hvis det hadde vært en grusom historie bak det..men neida.
Saken er den at på akkurat den tomta er det ikke mulighet for å få tillatelse til vann og kloakk. Så folk, gjerne unge par, har flyttet dit med store ambisjoner om å fikse opp, legge inn vann og kloakk, og få satt det skikkelig i stand. Men den gang ei, det er fortsatt ikke innlagt hverken vann ller kloakk der, så folk gidder rett og slett ikke lenger å bo der. Så kommer neste par inn, med samme ambisjoner, men gir opp og flytter ut. Etter det jeg fikk hørt nå, er det intet annet enn helt rasjonelle grunner for folk til å flytte ut derfra..
Antall ord: 145
Leve Godset!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
erica
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 09 Nov 2005 21:45
18

hjemsøkt?

Innlegg av erica »

I Naustdal kommune er det en veistrekning lans fjorden, etterhvert kommer man til en tunnel, jeg har aldri helt likt å kjøre gjennom den for den er veldig smal og litt lang og det finnes ikke lys der. Jeg har hørt 2 forskjellige historier om den. Den ene var at en lastebil sjåfør skulle til å kjøre igjennom da en eldre dame stod i veien og ville tydeligvis sitte på. Da han satte henne av etterpå var det ikke spor etter henne i snøen. Høres kansje litt klisje aktig ut men.. Så var det en annen gang at en taxi sjåfør fra nabo kommunen skulle gjennom der, han så ikke noe dame som stod i veien, men da han kikket i speilet derimot så han en dame som satt i baksetet...
Og det var ikke en passasjer han hadde tatt med seg..
Jeg har hørt en liknende historie og, det er visst en veistrekning oppi Finnmark der man plutselig kan se en dame som står og haiker, hvis man ikke stopper og setter henne på, sitter hun plutselig i baksetet likevel...
Det er sikkert bare tull, men jeg får meg iallefall ikke til å kjøre gjennom den tunnelen alene..
Antall ord: 209

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thyrin
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 306
Startet: 12 Mai 2005 07:40
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Steinkjer
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Thyrin »

I Naustdal kommune er det en veistrekning lans fjorden, etterhvert kommer man til en tunnel, jeg har aldri helt likt å kjøre gjennom den for den er veldig smal og litt lang og det finnes ikke lys der. Jeg har hørt 2 forskjellige historier om den. Den ene var at en lastebil sjåfør skulle til å kjøre igjennom da en eldre dame stod i veien og ville tydeligvis sitte på. Da han satte henne av etterpå var det ikke spor etter henne i snøen. Høres kansje litt klisje aktig ut men.. Så var det en annen gang at en taxi sjåfør fra nabo kommunen skulle gjennom der, han så ikke noe dame som stod i veien, men da han kikket i speilet derimot så han en dame som satt i baksetet...
Og det var ikke en passasjer han hadde tatt med seg..
Jeg har hørt en liknende historie og, det er visst en veistrekning oppi Finnmark der man plutselig kan se en dame som står og haiker, hvis man ikke stopper og setter henne på, sitter hun plutselig i baksetet likevel...
Det er sikkert bare tull, men jeg får meg iallefall ikke til å kjøre gjennom den tunnelen alene..
Kan love deg at det der er bare tull! :mozilla_smile:
Kommer i farten på minst tre helt like historier fra tre andre plasser, og jeg tror virkelig ikke at det er (minst) fem spøkelsesdamer rundt om landet som holder på sånn. :mozilla_smile:
Du kan nok trøste deg med at dette er en ganske typisk "urban legend". :mozilla_smile:
Antall ord: 272
Think evil thoughts ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 638
Startet: 11 Okt 2005 16:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Satsuki »

karina skrev:
Taimi skrev:
karina skrev:Jeg har sagt det før og sier det igjen: Majorstua skole!
Hva? Det er jo ikke så langt fra der jeg vokste opp. Vet du historien bak?
Tja, noen spesiell historie vet jeg ikke om, men jeg er der en gang i uka(og det har jeg vært i over et år nå, og har tenkt det lenge lenge: her er det noe! Så, i april i år snakket jeg med en jeg kjenner som jobber der, og han fortalte noen sære historier om ting han hadde opplevd der, som bekreftet min mistanke.
Vil du kjenne på noen av energiene der, gå i oppgang b i tredje etasje og inn i en dør til en korridor til høyre. Sørg for å være alene. Der kjenner jeg så sykt mye. Gå på kveldstid :)
spennende! kanskje jeg skal ta en tur dit en dag. uansett alltid gøy å være tilbake på gamle trakter. :)
Antall ord: 164

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Vimsaa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 24 Nov 2005 12:39
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Kongsvinger

På Kongsvinger

Innlegg av Vimsaa »

På Kongsvinger i et gammelt hus som heter Lundeby Nor så skjer det visst mye. Har aldri opplvd noe selv. Men har hørt om mange som har sett en hvit blonde kjole, lyder, skygger, skritt, ting som beveger seg, bilder som faller ned. Mye der!
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links