Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderBodde kanskje i et slags "kollektiv" i Oslo, hehe

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 09 Aug 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

Bodde kanskje i et slags "kollektiv" i Oslo, hehe

Innlegg av Prismia »

Når jeg bodde i Oslo bodd jeg alene, men hadde allikevel flere "samboere" :lol:

Jeg flyttet dit i februar 2008 og leide en leilighet i første etasje i et privathus. Huset var ikke veldig gammelt, jeg vil tippe at det ble bygd på 80-90-tallet. Fra dag en i leiligheten følte jeg meg ikke alene, men jeg var ikke redd for å bo der. Få dager etter jeg flyttet inn satt jeg en kveld og så på TV. Ca 2 meter fra TV'en stod stod en kommode, ved samme vegg. Mens jeg så på TV så jeg i sidesynet at en gjenstand (husker ikke hva heter i farta, men en tung liten verktøygreie) som lå midt oppå kommoden plutselig fyker bortover og lander på gulvet, hørte også lyden når den traff gulvet. Jeg tenkte ikke så mye over det, bare skvatt litt.

Noen uker etter så satt jeg også å så på TV. Jeg hadde begge bena oppi sofaen, knærne bøyd mot bryste, så hælene var mot rumpen, skjønner? :mozilla_tongue: Jeg så TV'en akkurat over knærne mine, og så ikke TV-bordet da. Etter ei stund tok jeg ned begge bena og da var den ene skuffen øverst på TV-bordet åpen! Den var lukket før jeg tok opp bena, og den er ALLTID lukket bortsett fra når jeg henter/legger noe i den. Da skvatt jeg igjen, og skjønte at den følelsen av at jeg ikke bor alene antakelig stemmer. TV-borde skrudde jeg og pappa sammen for nå snart 10 år sammen, og den skuffen ble det litt feil med så den må man ta hardt i for å åpne og den lager en høy lyd når man åpner den. Noe jeg ikke hørte den gangen. Den har aldri før eller siden åpnet seg i løpet av de snart 10 årene jeg har hatt den, har den ennå, hehe.

Det skjedd ikke ting daglig i leiligheta, som jeg merket. Men i begynnelsen (i mars kanskje) gikk brannalarmen 3 ganger i løpet av 3 dager, uten grunn. Huseier kom hver gang og spurte hva som skjedde, jeg hadde ingen forklaring. Jeg befant meg alltid rett ved brannalarmen når den startet, maks 1-2 meter unna fra veggen hvor den hang helt øverst. Dette skjedde også i min forrige leilighet i andre enden av landet, 3 ganger i løpet av noen uker, uten forklaring mens jeg var like ved alarmen. Der skjedde det ikke noe annet, men jeg følte meg ikke helt alene der heller.

En kveld på våren/sommeren i 2008 satt jeg ved pc'en ganske lenge og ble veldig støl i kroppen. Jeg reiste meg fra stolen og stilte meg midt på stuegulvet for å strekke hele kroppen. Dajeg strakk ut armene traff min høyre arm noe jeg ikke kunne se. Jeg ble ikke redd der og da, og ble stående og se ut i løse lufta for å se om jeg kunne se noe, så selvsagt ingenting.

Resten av året og ut i 2009 skjedde det ikke så mye mer, bortsett fra at kjøkkenskapene noen ganger var alle åpnet når jeg kom inn på kjøkkenet. Alle på kun øverste rad, det skjedde kanskje 3-4 ganger. Høsten 2009 våknet jeg midt på natten en gang av en mannestemme som sa "du?" i øret mitt, jeg kjente den kalde pusten. Jeg stivnet, turte ikke åpne øynene og lå livredd til jeg sovnet igjen. Det var ikke en ekkel stemme, men ekkelt var det!

Desember 2009 hadde jeg en lørdag før jul vært i byen og spist på en restaurant, drakk ikke alkohol. Jeg kom hjem i 23-24- tiden og ble sittende å se en film. La meg derfor ganske sent. Rett etter jeg lukket øynene fikk jeg en voldsom følelse av at noen var i rommet, jeg åpnet øynene og så noe foran meg, men det var ganske mørkt. Jeg satte meg opp med en gang og begynte å forkusere, og etter noen sekunder kunne jeg se at det var en liten gutt som stod oppi senga ved mine føtter, han stod med ryggen til! (betyr det noe??) Han var kanskje 6-7 år, hadde mørkt hår og en gammeldags lys pysjamas på seg, sånn skjortestoff med striper loddrett. Da ble jeg livredd, lukket øynene, la meg ned og sparket som en galning med bena for å få han ut av senga. Åpnet øynene og han var borte. Jeg har alltid hatt søvnproblemer og bruker lang tid på å sovne, etter dette sovnet jeg ca med en gang og sov kjempe godt. Kanskje han var der for å hjelpe meg til å sovne? :o

I januar 2010 våknet jeg en søndag i 8-tiden av banking i soveromsveggen min, veggen ved fotenden. Jeg stusset over hva huseier driver på med så tidlig, og kom på at det er en yttervegg, altså ingen rom på andre siden. På andre siden er det et blomsterbed, og da var det masse snø. Det hørtes ut som en hånd som banket, ikke noe hammerslag. Det var garantert ingen nabo som snekret på sitt hus, for det har jeg hørt før der og det blir ikke samme lyden, og ikke i min vegg! Jeg ble mer og mer irritert, og syntes at det var merkelig. Etter ca 15 min med bankingen stod jeg opp, mens jeg reiste meg fra sengen sa jeg tilfeldigvis høyt "dette gidder jeg ikke høre på, jeg står opp!". Da ble det stille. Jeg følte også at noen lo av meg, sånn "haha, nå fikk vi deg ut av senga", så jeg snudde meg når jeg var på tur ut døren, men så ingenting. Jeg følte at det var en voksen mann, eller kanskje gutten? Jeg gikk ut etter jeg hadde kledd på meg for å se etter fotspor i snøen, det var ingen!

Jeg flyttet i slutten av april, trivdes ikke i Oslo, ikke pga "samboerne mine". Hadde jeg følt meg redd der hadde jeg ikke holdt ut i 2 år, og hadde jeg trivdes i Oslo så kunne jeg flyttet innad i Oslo. I slutten av mars 2010 hadde jeg planlagt at jeg skulle begynne å pakke for flyttingen ca en uke senere. Jeg hadde besøkt ei venninne og kom hjem på kvelden, måtte på do og gikk rett på badet. Der var det mange hyller på hver side av speilet, og den hyllen øverst til venstre hadde tømt seg! I den hadde det kun stått parfymeflasker som da stod sammen på gulvet, ingen lå og ingen var knust. Det var såpass høyt at de ville vært knust om de datt (kanskje ikke alle), og hvis det feks var et jordskjelv eller en annen risting av huset, hvorfor var det kun EN hylle i hele leiligheten som var tømt? Jeg ble ikke redd, men skjønte at det var en av "samboerne", jeg følte også at hun (?) ba meg om å begynne å pakke. Jeg begynte å pakke når jeg hadde planlagt det, og det ble stress! Angrer på at jeg ikke hørte etter :lol:

Jeg trur at det kan ha vært flere ånder der, iallefall en mann og en gutt. Men følte at tømmingen av hyllen og åpning av skapdørene var det ei dame som stod bak. Ja jeg vet ikke.. Men kjempe skummelt å bo der var det ikke. Forresten så sa folk som besøkte meg at de ikke likte å være der, uten at jeg hadde sagt noe. Så jeg fikk lite besøk av levende mennesker :oops:

Den nye leiligheten jeg flyttet inn i følte jeg med en gang at er "ubebodd", og merker nå hvor mye overvåket jeg faktisk hadde følt meg i den forrige leiligheten, siden det er ingenting her. Jeg bor her ennå, og INGENTING mystisk har skjedd, ingen brannalarm eller banking i veggen :D
Antall ord: 1356
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- Bodde kanskje i et slags "kollektiv" i Oslo, hehe

Innlegg av Kiara »

Koselig at du deler denne historien med oss. :P Har du opplevd andre ting? I andre hus f.eks.?
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 09 Aug 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- Bodde kanskje i et slags "kollektiv" i Oslo, hehe

Innlegg av Prismia »

Joda :)
I huset til en kompis merket jeg første gang jeg var der at det er en tung energi der, den energien er alltid der, i hele huset. Det var et hotell før så et stort hus, i ødemarka :P Etter noen år spurte jeg han og han bare lo og sa at spøkelser ikke finnes. Ei venninne av oss leide et rom hos han i et par år (kanskje lengre, husker ikke). Jeg spurte henne og hun bekreftet at det er noe der. Lys blir slått av, ledninger blir dratt ut av stikkontakter, vedovnen slukkes selv om det er full fyr og mye ved, og den er kald med en gang, og mer som skjer. Hun og kompisen min trur at det er en tidligere eier som passer på, kompisen vår vil ikke innrømme for andre at han trur på dette :P Jeg har tidligere lest (etter jeg var der for første gang) på en annen nettside en historie om dette bygget, når det var hotell, og den dreide seg om at lys slåes av. Jeg har kun opplevd noe ekkelt en gang selv, men om det var spøkelset vet jeg ikke. Jeg har overnattet der kun en gang, på et av gjesterommene, og ikke lenge etter jeg la meg begynte det å banke på soveromsvinduet, som om det var en grein som slo pga vinden eller noe sånt. Jeg stod opp og sjekket nøye, og det var ingenting som jeg kunne se som slo mot vinduet. Dette varte i et par timer uten stopp, så jeg fikk ikke sove før det ble stille. Men det kan hende at dette hadde en naturlig forklaring :P Uansett så liker jeg IKKE den energien i huset, jeg kommer aldri til å være der alene. Mens venninna mi sa at hun ikke føler noe ondt der og at det bare er koselig med noen som passer på.

En gang satt jeg barnevakt hos ei venninne, hun bor i et gammelt hus som hennes oldeforeldre (eller var det besteforeldre) bygde og bodde i. Jeg satt i stua rett under barnerommet til sønnen, og hørte i halv 24-tiden at han gikk noen skritt over gulvet. Det var bare noen få skritt og ble stille, så jeg gjorde ikke noe. Ca kl 24 hørte jeg at han løp over gulvet og lo, det ble ikke stille før jeg var ved døra til barnrommet. Jeg åpnet døra og han lå å sov! Han pustet tungt, og han var vel 2-3 år så tviler for at han kunne fake at han sov så bra :o Jeg syntes at det var merkelig og gikk ned igjen. I ca halv 1-tiden så satt jeg ennå i sofaen og så på tv, og hørte plutselig noen som sa fornavnet mitt på min venstre side, en kvinnestemme. Min reaksjon var at jeg sa "ja?" og snudde meg, det var helt naturlig å svare som om det var noen der. Men det var selvsagt ingen der, DA ble jeg redd og skjønte at dette måtte ha noe med de lydene tidligere å gjøre. Jeg overnattet og sov dårlig den natten, jeg følte meg veldig overvåket men akkurat det kan ha vært fantasien min siden jeg var redd. Ellers har jeg overnattet der mye, både før og etter, og det har alltid vært litt tung energi der om natten, ikke på dagtid. Noen dager senere nevnte jeg dette til venninna mi, og hun svarte "oldemora mi (eller bestemora, dama som bodde i huset først) hette ......!" Det samme som meg!! :shock: Hun har aldri fortalt meg hennes oldemors navn før, og hun sa at hun aldri har opplevd noe selv der. Hun er av de som ikke trur på sånt så lo litt av min historie, samtidig som hun ikke avviste historien min.

Ellers er det noen hus jeg ikke liker å være i, uten at jeg vet hvorfor. Og noen hvor jeg merker at det er noe der, uten at det er ubehagelig :)
Antall ord: 689
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 09 Aug 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- Bodde kanskje i et slags "kollektiv" i Oslo, hehe

Innlegg av Prismia »

Kom på nå at i farmor sitt hus er det noe og. Huset er over 200 år gammelt, og pappa har fortalt at huset var først en stasjon for hestetransport (eller hva det hette, transport av mennesker og varer før biler og fly kom). Det var ennå staller i bakgården når de flyttet inn på 60-tallet. Pappa har også fortalt at når de flyttet inn så hørte han at noen snakket om at det har skjedd noe grusomt i det huset, men hva hørte han ikke.

Min opplevelse er at det er en koselig energi der, mest i andre etasje. Når jeg var lita passet farmor oss søsken ofte i huset sitt, så jeg har vært der masse. Oppe i andre etasje føler jeg meg passet på, overvåket men det er en god og trygg følelse. Kanskje en person som ble drept der går igjen, og at hun/han ikke har en negativ energi :) Når jeg er der oppe må jeg ofte se meg rundt i rommet, som om det er noen der, men jeg er ikke redd.
Antall ord: 194
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- Bodde kanskje i et slags "kollektiv" i Oslo, hehe

Innlegg av Kiara »

Har, og har hatt det siden jeg var liten, at i enkelte hus var en ekkel atmosfære, uten at jeg skjønte hva det dreide seg om. I voksen alder, da jeg begynte å få mer og mer opplevelser som overbeviste meg om at det fantes mer enn vi kunne forklare, så har ikke disse følelsene skjedd så ofte... Men jeg følte meg faktisk fysisk dårlig, kvalm, dårlig pust og sterkt ubehag for få dager siden, da jeg var i et veldig gammelt hus inne på et soverom. Det kom kastet på meg,, har ikke opplevd lignende. Men når jeg gikk ut fra rommet gav det seg, og når jeg senere prøvde å gå inn, ble det på samme måten.. Var det sterkeste ubehaget jeg har følt på kroppen, selv om jeg ellers er vant med å føle unaturlige kuldefelt, som bl.a. kommer plutselig til meg, og jeg er helt sikker på at ikke er en naturlig trekk! Men stort sett føles disse greit, mens noen få ganger føles de litt plagsom.. og da er jeg snar med å lage en beskyttelse rundt meg, for å få fred og beskytte meg mot energityveri.. :p

Skal sies at jeg for det meste lever i harmoni med at det skjer mye rart som jeg ikke kan finne forklaring på.. og av og til skjønner jeg ikke bæra av, hva som kunne ha skjedd.. og ofte så ser jeg ting som dukker opp av intet, som ikke skremmer meg, men jeg vil så gjerne ha svar på hva jeg opplevde.. ;)

Har du hatt åpne sanser lenge, eller er det i de senere år de har begynt å våkne opp? :P
Antall ord: 286

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 09 Aug 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- Bodde kanskje i et slags "kollektiv" i Oslo, hehe

Innlegg av Prismia »

Jeg har alltid trudd på spøkelser/ånder eller hva de er :) Men når jeg var lita var jeg veldig redd de, sikkert fordi min storesøster likte å skremme meg med skumle spøkelseshistorier! Kanskje derfor jeg ikke opplevde noe som lita, eller bare tilfeldig. Noen mener jo at de som er redde ikke skal oppleve sånt. De merkelige tingene jeg har opplevd har skjedd ca de siste 4 årene, mens det med å kjenne energien i et hus eller rom har jeg hatt lenge, husker ikke hvor lenge. Så kanskje sansene mine har åpnet seg mer de siste årene :) Jeg har ikke bestemt selv at jeg vil dette, at jeg feks har lest masse om ånder og sånt for å bli mer åpen, det har bare skjedd.

I dag kjørte jeg tilfeldig forbi et hus som var med i Åndenes makt en gang! :)

Hvordan lager du en beskyttelse rundt deg mot energityver? :) Jeg har ikke satt meg inn i noe som helst! Har vært medlem her ei stund men nettopp begynt å lese igjen og skriver innlegg for første gang.
Antall ord: 184
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 09 Aug 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- Bodde kanskje i et slags "kollektiv" i Oslo, hehe

Innlegg av Prismia »

Jeg kan tilføye at jeg noen ganger vet hva folk skal si, spesielt de siste årene. Da mener jeg ikke enkle ting som at typen sier "jeg er sulten" også vet jeg at det kommer fordi han ikke har spist på flere timer. Det er helt andre ting, jeg kommer ikke på et konkret eksempel akkurat nå. Men det er sånn at jeg kan begynne å tenke på noe som angår den personen jeg er sammen med uten at jeg skjønner hvorfor, det bare datt inn i hodet mitt. Jeg sier ikke noe og så sier personen det jeg tenker, eller at jeg sier noe (sjeldent jeg sier noe, angrer i blant fordi det hadde vært artig å få flere reaksjoner på det, hehe) også sier personen "oj det var det jeg tenkte på". Selvsagt kan det hende at det er de rundt meg som er klarsynte og ikke jeg, hehe, men det skjer ganske ofte syns jeg.

Også er jeg litt sanndrømt. Jeg kan drømme en natt om en person jeg ikke har møtt på mange år, jeg har ikke tenkt på den personen på år og har glemt personen helt. Det kan feks være en person i klassen over meg på ungdomsskolen eller noe sånt. Og dagen etterpå treffer jeg på vedkommende og prater med vedkommende. Det har skjedd ofte! Jeg har også drømt to ganger om at noen er død (ellers aldri drømt om døden som jeg kan huske), og da har noen død samme natta og flere kort tid etterpå. Det var ikke de samme personene som jeg drømte om som døde, men det er alltid en slags tilknytning til de i drømmen. Det er ekkelt, så jeg sa i fra etter første gangen at jeg ikke vil oppleve det på nytt, men det skjedde en gang til. Vet ikke hvem jeg sa i fra til, jeg bare snakket høyt når jeg var alene om at jeg ikke vil at det skal skje.

Kanskje jeg skal utdype dette under "klarsynt, spådom og åndelige sanser" :) Ikke nå fordi nå må jeg på jobb!
Antall ord: 366
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- Bodde kanskje i et slags "kollektiv" i Oslo, hehe

Innlegg av Kiara »

Jeg visualiserer en boble med sterkt lys rundt meg, og forestiller meg at ubedne energier ikke kan komme seg inn i den.. Men dette gjør jeg bare de plassene jeg føler mye aktivitet, for å få fred..

Hadde også sånne døden-drømmer for mange år siden. Skjedde alltid et dødsfall i etterkant, det var ikke samme som jeg drømte om, men noen jeg kjente godt til. Men disse drømmene var plagsomme og slitsomme, og skapte redsel.. så jeg var glad da det stoppet opp! :)
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 09 Aug 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- - Bodde kanskje i et slags "kollektiv" i Oslo, hehe

Innlegg av Prismia »

Takk, da skal jeg prøve det neste gang :P

Huff ja det er ekkelt å drømme om sånt! :( Jeg skal skrive om det under "klarsynt" nå

I går når jeg kom på jobb (jeg har nettopp begynt der og hadde 2. vakt i går) var det første min kollega sa til meg at "jeg trur det spøker her"! Hun fortalte at når hun kom inn døra like før meg så stod vifta (som jeg skrudde sammen dagen før) på! Hun slo den av dagen før når vi dro og jeg så at hun gjorde det. Ingen andre har vært der i mellomtiden. Merkelig :P Men kan hende at det er noe feil med den. Jeg spurte om hun har opplevd noe annet før, siden hun har jobbet der i mange år, men det hadde hun ikke. Hun tok ferie i går så i neste uke blir jeg der alene, er spent på om vifta står på når jeg kommer dit på mandag :P Og om det skjer mer. Hun nevnte også at hun ikke liker kjellern i byggen og fortet seg å si "oj skal kanskje ikke skremme deg", jeg ble litt satt ut og hun fortsatte å snakke om annet så jeg spurte ikke hva hun mente. Så vi får se hvordan det blir for meg å være der alene, er et veldig gammelt bygg med mange triste skjebner :( En jeg kjenner døde rett utenfor der i mai.. Jeg fikk frysninger første gang jeg var utenfor bygget, men syns egentlig ikke at det er ekkelt der, men noe er der merker jeg :shock:
Antall ord: 279
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- Bodde kanskje i et slags "kollektiv" i Oslo, hehe

Innlegg av Kiara »

Spennende! Jeg vil gjerne høre mere.. :p Men nå drar jeg på ferie om et par dager.. så blir en stund til jeg kommer innom her igjen. Men fortell hvis det skjer noe mere! :D Lykke til i nyjobben! :P
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 09 Aug 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- Bodde kanskje i et slags "kollektiv" i Oslo, hehe

Innlegg av Prismia »

Takk takk :) Det er i en kantine jeg jobber. I dag når jeg hadde stengt så gikk jeg rundt bordene, vasket de og hengte opp stolene (er feste under bordene for å henge de på). Da la jeg merke til at to stoler ved siden av hverandre stod på gulvet, de hadde jeg hengt opp dagen før når jeg hadde stengt, og jeg er 200% sikker på at ingen har sittet der i dag. Det er sommerferie så veldig lite folk innom, og de fleste spiser ikke i kantina. Det satt noen i kantina i dag, men ikke ved det bordet, jeg ser det bordet fra disken min. Og kantina er ikke stor. Når stolene er opphengt kan de ikke skli ned, jeg testet det ved å dra i en stol og den satt fast, man må løfte de et par cm rett opp og så dra de ut. Og hadde stolene sklidd ned av seg selv så hadde jeg hørt smellene.

Mens jeg holdt på med å vaske bordene og henge opp stolene var plutselig en stol på gulvet som jeg er 99% sikker på at for 20 sek siden hang oppe (jeg snudde ryggen til den i ca 20 sek før jeg snudde meg tilbake igjen). Fordi jeg stod ved siden av den for 20 sek siden, og vasket bordet den henger under, jeg burde jo sett det hvis den stod på gulvet. Men jeg er "bare" 99% sikker, kan hende at jeg tar feil :P Jeg dobbeltsjekket før jeg dro, veldig nøye, at ALLE stolene hang oppe før jeg låste og dro.

Ang. disse to stolene som jeg nevnte først så står de alltid på gulvet når jeg skal stenge (jobbet der i hele 5 dager nå, hehe) , men jeg har ikke sett noen sitte i de. Jeg har ikke tenkt over det før i dag. I går ble jeg nysgjerrige på døra som er ved siden av disse to stolene fordi jeg la merke til at den er ulåst og tenkte at det kanskje er et slags lager eller møterom eller noe. Jeg kikket inn i går (og i dag) og rommet er merkelig! Det er ett vindu der, og det er delvis igjenmurt, og det er murvegger som alle er malt svart eller noe sånt, ser ut som tjære eller at det har vært en brann der. Det lukter ikke svidd/at det har brent. Sikkert et harmløst rom, men litt merkelig at de ikke har gjort noe med rommet. Bygget er litt over 100 år gammelt.

Ingen andre bruker disse lokalene har jeg blitt fortalt, så jeg er litt spent på om alle stolene henger oppe i morgen :) Det gjør de sikkert! :mrgreen:
Antall ord: 469
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Bodde kanskje i et slags "kollektiv" i Oslo, hehe

Innlegg av Asbjørn »

... så jeg er litt spent på om alle stolene henger oppe i morgen :)
Interresannt, - iallfall dersom det har skjedd noe mens du IKKE har vært der, og "sjappa" har vært låst.

A
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 09 Aug 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- Bodde kanskje i et slags "kollektiv" i Oslo, hehe

Innlegg av Prismia »

Alle stolene stod oppe i dag :P Ikke noe unormalt skjedde. Sikkert bare i mitt hode ;)
Antall ord: 15
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- - Bodde kanskje i et slags "kollektiv" i Oslo, hehe

Innlegg av Asbjørn »

Prismia skrev:Alle stolene stod oppe i dag :P Ikke noe unormalt skjedde. Sikkert bare i mitt hode ;)
Enten det, eller så er de obs på at du vet, og derfor forsøker å ..... :P
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 09 Aug 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- Bodde kanskje i et slags "kollektiv" i Oslo, hehe

Innlegg av Prismia »

Jo jeg har tenkt tanken, at de så at jeg studerte stolene nøye og ellers kikker mye på de :P Jeg lurer på hvordan det er der om natten..
Antall ord: 29
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links