Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderOndskap?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
noko
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 10 Jan 2012 15:10
12

Ondskap?

Innlegg av noko »

Hei!

Først og fremst, unnskyld om jeg forklarer utydelig eller vanskelig. Dette er et spørsmål om liknende opplevelser, erfaringer eller hjelp til å forstå hva som skjer, før noe går galt. Videre, unnskyld at det ble så langt, men følte jeg måtte forklare.

Dette er en historie som for meg begynte for 3 måneder siden, og for en god venn av meg for flere år siden.

Først og fremst, har noen av dere hørt om fenomenet «hat man» og/eller «shadow people?» Jeg tror dette kan ha noe med det å gjøre, for en mann med hatt har dukket opp og vist seg for min venn siden han var et lite barn. Disse skyggene kom i samme periode.

Han er en aktiv gutt, som er både omgjengelig, sosial og intelligent, men noe har plaget han siden han som barn opplevde flere dødsfall i nær familie. I den perioden begynte han å legge merke til en mann med hat som hadde et nærvær rundt han. Han la også merke til et annet fenomen, samt små mørke kuler med øyne. Noen ganger mange, noen ganger bare en kule, som dukket opp fra tid til annen. Hver gang han har «møtt» mannen, har han følt dødsangst, og det var ikke før nylig han så hvordan han egentlig så ut, for han har bare vist seg som en skygge tidligere. De svarte kulene er bare en samling mørke/skygge som viser seg fra tid til annen, aldri lenge av gangen. De kan komme overalt, men hadde ikke før inntil nylig vist seg inne,og er i hovedsak plasser med få mennesker. Bygder og liknende. Uansett, første gangen de viste seg inne var for 2 mnd. siden. Det var på et universitet i en forelesningssal. Da kom det en slik lyd du hører når du for eksempel får en tekstmelding på mobilen og den liggende nær en radio. Alle rundt hørte lyden, men ingen så skyggen som dukket opp nede ved foreleseren.

Som han selv forklarer mannen utseendemessig; «stor, mørkere enn mørkest, svarte eller noen ganger røde øyne, og gule streker under øynene. Han er høy, har en lang frakk som blåses til venstre. Han har ikke føtter (kanskje de er under frakken,) og hendene er gamle, krokete og lange spisse negler. Han ser dog ut som et menneske, med et stort mørkt gap, unormalt stort gap, og lang hals med et tynt ansikt. Mitt mål er å finne ut hvem/hva denne mannen er.

vel, det var generelt om situasjonen. Grunnen til at jeg ber om hjelp til å forstå er at dette har begynt å plage oss mye i det siste. For tre måneder siden hadde min venn aldri fortalt om dette til noen, inntil han traff meg og følte et behov for å fortelle det til meg. Etter dette ble vi nysgjerrig, for merkelige hendelser begynte å skje. I begynnelsen var det små tilfeldigheter, vi kunne begge to ligge og tenke på dette fenomenet, og begge kunne føle angst, uro, gråtepress og tomhet. En hel samling med negative følelser. Vi er veldig nære og samstemte, og deler følelsene, om det gir mening.

Dette kommer fra tid til annen, og vi blir begge fjern og føler et sterkt nærvær. Det føles ikke godt. En hendelse har merket seg skjedde under en periode på to dager når min venn undersøkte dette nøye. Han hadde ikke klart og sovet på to dager, og fant under tilfeldigheter ut at flere i familien var plaget av liknende hendelser, bare at de ikke føltes vondt for familiemedlemmene. Heller nyttige og gode. Min venn var psykisk utkjørt i denne perioden, og kjente en konstant uro og angst. Vi snakket om dette, og jeg ville få han til å slappe av og få sove ordentlig. Vi la oss, og jeg kjente en akutt tretthetsfølelse. Jeg sovnet, men var samtidig våken, om det gir noe mening. Plutselig kjenner jeg en høy og intenst pipelyd i det ene øret, mens jeg blir presset hardt ned i sengen. Jeg fikk panikk og klarte ikke rope på vennen min, eller bevege meg. Samtidig lå han ved siden og tenkte på dette fenomenet, og nådde sitt klimaks i tankene om det akkurat når jeg klarte «rive» meg løs å rope navnet hans. Etter det ble det helt stille rundt oss, rolig i rommet.
En annen sterk hendelse skjedde i begynnelsen av denne fasen vi er inne i nå - når vi skal finne ut hva dette er. Vi satt bare i sofaen hos min mor og slappet av, og min venn opplevde for første gang noe jeg kan forklare som «snurring.» Altså, han lukket øynene, tømte hodet, og begynte å snurre rundt inni seg, kraftig. Han forestilte seg at han var i et mørkt rom, på en rød stol. Lik en transe. Så «våkner» han opp, og slår opp øynene. Han ser hverken meg, eller omgivelsene, bare sofaen han sitter i og rett fremfor seg, ellers er det mørkt. Fremfor han står mannen, og ansiktet til mannen kommer mot han. Samtidig som dette skjer er jeg helt klar i hodet. Jeg er våken og kjenner ikke noe ubehag, annet enn en brennende klump i magen. Jeg ser at vennen min sitter med øynene igjen, og jeg har føttene mine over fanget hans. Plutselig begynner han å riste og skjelve, og han braser plutselig ut i intens gråt. Jeg roper på han, men han reagerer ikke. Det ender med at jeg må sitte oppå an og riste i han og rope i øret hans, før han kommer til seg selv. Dette preget oss i lang tid etterpå.

I det siste har det også vært hendelser hos meg, og i barndomshjemmet hans. Det føles som alt er blitt mer intensivt etter vi begynte å undersøke dette. For eksempel har jeg aldri tidligere kunne kjennet noe overnaturlig, og tror i utgangspunktet ikke på noe eksakt. Jeg har min egen oppfatning av religion, og tror det er naivt å tro vi er alene i universet, fremdeles tror jeg ikke på spøkelser osv. Min venn deler min oppfatning. Tross dette, har jeg kunne kjennet varme i hendene siden jeg var liten. En intens varme og prikking om jeg konsentrerer meg om god energi i meg/rundt meg. Dette prøvde jeg å gjøre for å lære min venn, for det kjennes godt. Han prøvde og stakk hendene ut og kjente en sterk kald vind, bare på et punkt i rommet. Jeg kjente vinden også. Armene hans ble iskalde, og han fikk angst og frysninger. Jeg har og et speil hos meg, som jeg har fått vegring mot. Speilet er parallelt med sengen min, og føles ubehagelig, selv om jeg ikke kan sette fingeren på det. Ellers føles det «godt» og trygt hos meg. Samme følelsen hadde min venn i barndomshjemmet inntil nylig, at det var trygt der. Men sist helg skjedde en hendelse der som satte meg helt ut og som er grunnen til at jeg spør om hjelp. La meg prøve å forklare.
Samme natt: En venninne av meg fikk høre om disse hendelsene lørdagskveld, jeg følte et behov for å fortelle henne det. Samtidig, en annen plass, satt min venn med sterk uro. Han ville ikke si noe om det før jeg sendte meld først og fortalte om en uro som kom. Han ble sint, og forsto at dette fenomenet/mannen var hos oss. Min venninne satt samtidig rett over meg, og braste plutselig ut i gråt. Hun så en mørk frakk bak stolen jeg satt i og fikk sterk frykt/angst. Frakken forsvant fort, og samtidig som hun roet seg fikk jeg SMS hos min venn at mannen var hos han i barndomshjemmet. Vennen min ble redd, og sovnet så vidt. Da hadde han sinnsyke mareritt. Han drømte om sjalusi, først. (Han har vært plaget med det mye før.) Senere ble det verre, og han drømte tusen måter jeg døde på, forskjellige drap og forskjellige selvmord. Etter første dødsdrøm om meg, våknet han, og da sto mannen i fotenden av sengen. Plutselig blir han trykket ned i sengen, hardt, av to hender på hver skulder. Han sov ikke mer den natten. Dagen etter hadde han et kloremerke i ansiktet formet som et symbol, og ett langt, rett og dypt merke på halsen.

Om noen kan fortelle meg noe, si ifra. Jeg trenger å vite hva dette er, før det river meg ned psykisk.

Liknende erfaringer? Idèer om hva vi har med å gjøre?

Mvh
Noko.
Antall ord: 1493

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
LilleHeksepusen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 85
Startet: 05 Nov 2011 11:18
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 1 gang

- Ondskap?

Innlegg av LilleHeksepusen »

Det er veldig rart at ingen har svart på dette før!!!
Jeg synes dette høres skremmende og spendende på samme tid. Jeg vet ikke hva det kan være beklager så mye. Men når vi komm til skolen engang var det en jente fra trinner vårt som sa at hun hadde sett en mann med hatt, stresskoffert og lang frakk oppe på taket. Hun synes det var skummelt men ingen trodde henne. Selv tror gun ikke på parranormale ting eller gud. Jeg Håper virkelig at noen kan svare på dette litt fort.Vist det plager dere så send er melding til en av moderatorne.
Hilsen: Meg<3
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7959
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1693 ganger
Kjønn:

- Ondskap?

Innlegg av Asbjørn »

Jeg har kun hørt om disse, - men vet ikke mer om det...

SÅ ;
Søk på forumet :
https://www.paran.no/forum/phpbb3/searc ... t=S%C3%B8k

her er noe :
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... =1&t=23633

her er en link,
http://digoo.info/diverse/2010/10/Hva-e ... eople.html

eller søk på google...
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Ondskap?

Innlegg av Diffusa »

Hvilket symbol var kloremerket formet som?
Antall ord: 6
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
manitou
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 64
Startet: 31 Mar 2006 09:44
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 9 ganger

- Ondskap?

Innlegg av manitou »

Dette kan høres ut som en relativt mørk, negativ energi - men akkurat HVA det er, er ikke godt og vite. Har det skjedd noe i den senere tid som kan si noe om utviklingen i saken? Har det blitt verre, eller bedre?
Antall ord: 44
Skinwalker

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Jymmen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 08 Feb 2012 13:47
12
Kjønn (valgfri): Kar
Lokalisering: Osøyro
Blitt takket: 1 gang

- Ondskap?

Innlegg av Jymmen »

Jeg har hatt noen erfaringer med negative ånder og energier. Det jeg har erfart er at de nærer seg på din frykt og får de egenskapene du frykter de skal ha. Altså må dere forsøke å ikke la det skremme dere. Det som virker imot disse åndene er det du virkelig tror virker, det må ikke være tvil der. Dere kan også lage "regler" for hva slike ånder kan gjøre, hvor de kan være også videre, men da må dere tro på at den virker. Blir dere redd for at noe ikke skal virke, så virker det ikke. Dette er en vanskelig prosess, og dere vil nok oppleve at en del av det dere forsøker ikke har effekt. Men slik jeg har erfart det så er det hele psykologisk. De tillater seg det du tillater de å gjøre osv. Tro flytter fjell. Noe en slik kraft vil forsøke å oppnå er at du mister troen på at noe skal hjelpe deg, at noe har effekt på det, at han er allmektig så å si. Han ønsker også å isolere deg, få deg til å føle deg hjelpeløs og miste troen på at det finnes noe godt som kan hjelpe dere. Jeg har erfart at de ønsker at du skal tro han er det ondeste som finnes. Mens egentlig er han helt harmløs. Det er hans svakeste punkt. Egentlig kan han ikke gjøre deg noenting. Dette vil han ikke at du skal vite.

Hvis du ser på vedkommende uten å forsøke å føle noe vil du kanskje merke ett kaldt gufs igjennom kroppen. Denne opplevelsen er lett å feiltolke som om man frykter det bare ved å se på det.

Men kjernen av det hele er at dere er ment å lære av dette. Så egentlig er det positivt. Selv om det gjerne ikke virker sånn nå.

Jeg håper noe av dette kan hjelpe dere og ser frem til å høre om hvordan dette går.

Lykke til!
Antall ord: 334

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !