Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSkyggefolk

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
frekvens
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 27 Jan 2012 03:04
12

Skyggefolk

Innlegg av frekvens »

Noen som vet hvordan man kan bli kvitt dem for alltid?
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Skyggefolk

Innlegg av Lilja »

Velkommen hit!!

Hva definerer du som "skyggefolk"? For meg er det et litt diffust begrep, så du må gjerne fortelle litt mer om hva du egentlig ber om hjelp til ;)


Mvh Lilja
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
frekvens
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 27 Jan 2012 03:04
12

- Skyggefolk

Innlegg av frekvens »

Mener skyggefolk, som det står en del om rundt på nettet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Shadow_people

Problemet er at jeg aktivt har blitt forfulgt av dem i flere år. Jeg har flyttet flere ganger, men hver gang jeg flytter kommer de tilbake etter en viss tid. Jeg antar at dette høres ut som vrøvl og galskap, og folk ler gjerne av meg, og anbefaler at jeg oppsøker lege. Så jeg meldte meg inn her på forumet i håp om å bli trodd, samt at noen visste hvordan jeg kunne få dem vekk.
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Skyggefolk

Innlegg av jeditrond »

Dette kan jo være hjelpere o.l. som er i ferd med å bli synlige for deg? Eller har du følt noe negativt fra disse skyggene?
Antall ord: 27
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
frekvens
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 27 Jan 2012 03:04
12

- Skyggefolk

Innlegg av frekvens »

Jeg har kun følt negativitet og ren ondskap fra dem. De gjør meg vondt på en eller annen måte. Vanskelig å forklare.
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Skyggefolk

Innlegg av jeditrond »

frekvens skrev:Jeg har kun følt negativitet og ren ondskap fra dem. De gjør meg vondt på en eller annen måte. Vanskelig å forklare.
Vel, jeg fikk et tips via min healers samboer ifm. noen negative energier som plager min søster med families hus. Si til disse "skyggene" 'Get lost!' i en litt brysk, kommanderende stemme.
Antall ord: 59
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
frekvens
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 27 Jan 2012 03:04
12

- Skyggefolk

Innlegg av frekvens »

Jeg har bedt dem dra på alle mulige måter. Prøvd å ignorere dem. Alt mulig. Jeg har prøvd å vise at jeg ikke er redd dem. Uansett hvor jeg drar, så finner de meg til slutt. Det er som om jeg er hjemsøkt. Kan noen form for healing eller noe funke? Jeg kan egentlig ingenting om slikt, så må bare spørre. Føler jo at det er meg de er ute etter, siden de kommer uansett om jeg flytter.
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- Skyggefolk

Innlegg av keke »

du har "prøvd" å vise dem at du ikke e redd...

Å prøve e ikke å : Å være - mener ikke å låte arrogant.

Du blir vist at du har frykt *- som behøves å gjøre noe me - Å du vet at du e sensitiv me evna :)

spirits av negativ sort kan ikke skade dæ på nån måta - du gir dem næring - av din kraft: Bare tanken på at du "e besatt" alt som har me frykten å gjøre...

Kan være en ide å se på dæ sjøl: Kor mange gang i løpet av en dag tenker du negativt om dæsjøl å dine handlinger -

uansett vil d hær bare være en liten fase som går over.. `*`? .. Når: d e opp til dæ.. :ooom

Se på d som en gave ;) en liten påminnelse... Når du VET : så holder d me "forsvinn",,,

Mulig du vil se andre som har samme "klebe" ånder rundt sæ.. uansett så hjelper d å lære sæ å puste - virkelig kjenne på kraften i inn og utpust å den lille pausen" i mellom - man kan godt bruke visualiserings øvelsa oxo.. Lykke til ;) stå i din kraft.. vit at du e Unik
Antall ord: 199
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tvilerlitt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 172
Startet: 27 Jan 2010 09:19
14
Kjønn (valgfri): Gubbe.
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 68 ganger

- - Skyggefolk

Innlegg av tvilerlitt »

frekvens skrev:Mener skyggefolk, som det står en del om rundt på nettet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Shadow_people

Problemet er at jeg aktivt har blitt forfulgt av dem i flere år. Jeg har flyttet flere ganger, men hver gang jeg flytter kommer de tilbake etter en viss tid. Jeg antar at dette høres ut som vrøvl og galskap, og folk ler gjerne av meg, og anbefaler at jeg oppsøker lege. Så jeg meldte meg inn her på forumet i håp om å bli trodd, samt at noen visste hvordan jeg kunne få dem vekk.
Høres ikke ut som galskap for meg! Desverre vil folk som ikke begriper hva du snakker om kunne le av deg, lenger har desverre ikke menneskene kommet - ennå. Desto mer utfyllende du forklarer din situasjon, bedre kan du få hjelp. Desverre vil rådene variere noe, benytt dem du synes passer best for deg. Desverre for deg vil nokk noen si at du har det slik fordi du åpner for disse å komme inn å plage deg (bevisst eller ubevist) - noe de kan ha rett i....

Mulig disse "Skyggefolkene" prøver å fortelle deg noe, har du fått hjelp til å ta imot dette? Mulig de gir seg når de har fått fortalt sine historier (jeg har selv opplevet det)

Først av allt ville jeg begynt med noen enkler ritualer.
- Jording
- Stenge chakraene (minsker muligheten for åndlig kontakt betraktelig)
- Rense og beskytte
Du finner beskrivelser på slikt her på forumet om du søker litt, og det er også noen fine snutter på Youtube.

Driver du med noe form for åndelig aktivitet, så ville jeg lagt dette på hylla i 3-6 mnd ihvertfall til dette problemet ditt er løst.

Du må selv være innstillt på at problemet kan løses, og ønske at disse skal fjærne seg fra deg.

Om du etter noen uker fremdeles har problemet ville jeg vurdert å kontakte ett medium som driver med husrens, de burde kunne hjelpe deg.

Det er ingen grunn til at du skal akseptere situasjonen, slike ting har en tendens til å tappe en for energi og humør, du vil nokk finne ut av det etterhvert bare du er åpen for litt uortedokse løsninger.. Og hvordan vet du at det er skyggefolk, og ikke klebeånder eller noe annet rusk som plager deg? Lykke til
Antall ord: 398

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
manitou
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 64
Startet: 31 Mar 2006 09:44
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 9 ganger

- Skyggefolk

Innlegg av manitou »

Det kan virke som du har pådratt deg en eller flere "plageånder" ja. Det går ann og bli kvitt dette her, samt forhindre at de kommer tilbake. Det som må gjøres er et renselsesrituale både der du bor, samt på deg direkte. Når det er gjort og man forhåpentligvis har fått bort plageåndene, så må du gis sterk beskyttelse i form av f.eks. runeamuletter, og også få en aldri så liten opptrening i "jording" og "bakkekontakt".

Dette bør fungere, selv om det selvfølgelig aldri er garantier for noe som helst. :)

PS! Disse svarte plageåndene kan IKKE overføres til "lyset" eller "den andre siden". De må sendes tilbake dit de kom fra. Feilbehandling kan i verste fall gjøre ting ENDA verre.
Antall ord: 135
Skinwalker

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

- Skyggefolk

Innlegg av Ankh »

Skyggemennesker, slik jeg definerer dem, handler ikke om ånder slik man tenker på tradisjonelle ånder og de kan heller ikke fjernes på noen kjent måte, såvidt jeg vet. Skyggemennesker er mer observatører, men av hva og for hva vet ingen såvidt jeg vet.

http://www.shadowpeople.org/

De forklaringene jeg har sett handler delvis om aliens og delvis om andre dimensjoner (i motsetning til den andre siden). Skyggemennesker er veldig sjeldne så om ikke annet så er du veldig heldig/uheldig alt ettersom. Som en trøst har ingen blitt skadet av dem og de har aldri vært nærgående og flykter om man nærmer seg dem.
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- - Skyggefolk

Innlegg av Borte.. »

Ankh skrev: De forklaringene jeg har sett handler delvis om aliens og delvis om andre dimensjoner (i motsetning til den andre siden).
Aliens?
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - Skyggefolk

Innlegg av jeditrond »

Vermilion Oriol skrev:
Ankh skrev: De forklaringene jeg har sett handler delvis om aliens og delvis om andre dimensjoner (i motsetning til den andre siden).
Aliens?
Bilde

Beklager kunne ikke dy meg :) Men aliens fra en høyere dimensjon enn vår har jeg lest, siden de vanligvis holder til på høyere vibrasjonsnivå enn oss er det vanskelig å se dem. Men det er jo i ferd med å endre seg skal man tro bla. Sheldan Nidle og hans ukentlige oppdateringer fra Federation of Light.
Antall ord: 83
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

- Skyggefolk

Innlegg av Ankh »

Saken er at man normalt ikke regner skyggemennesker som ånder, og de kan ikke fjernes med noen kjente teknikker somm f.eks husrens. Man kunne like gjerne spurt om ånder fjernes best med pistol eller revolver, det er like meningsløst. Diskusjonen rundt skyggemennesker handler mer om HVA de er og HVER de kommer fra. De beste forklaringene går på at de er observatører. Naturlige spørsmål da er om de observerer FOR noen, HVA de observerer, HVOFOR de observerer, og eventuelt for HVEM de observerer. Vet at de trigger EMF detektorer, men utover det er de svært sjeldne.

Andre forklaringer har vært astral prosjiseringer, dvs prosjiseringer av mennesker som tar astralreiser. Denne teorien har også endel tilhengere, og er sannsynlig.

En tredje forklaring er interdimensjonale reisende. Da er man inne på at det finnes massevis av dimensjoner og teorier om at andre dimensjoner er befolket like mye som vår dimensjon. Om noen av ulike årsaker krysser disse dimensjonene, så kan de fremstå som skyggemennesker for oss.

Altså, man har aliens, astral reisende, og interdimensjonaltreisende som tre forklaringer. Alel har sine tilhengere og alle tre forklaringene er like sannsynlige.

Noe som forvirrer er at man også blandt skyggemennesker deler dem opp i ulike typer, akkurat slik man gjør med ånder og aliens. Men på samme måte som man deler opp aliens etter utseende (og ikke egenskap som man gjør med ånder) så gjør man det samme med skyggemennesker. Svært mange ser et skyggemenneske med hatt, og derfor har hattetypen blitt en type skyggemenneske.

Her kan dere lese litt om typene: http://the-psychic-detective.com/shadow ... -types.htm
Antall ord: 279

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skalle
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 18 Feb 2012 21:55
12

- Skyggefolk

Innlegg av skalle »

Hei, det er jeg som er frekvens, men kom ikke inn på den gamle brukeren, og fikk aldri tilsendt noe nytt passord, så måtte mekke ny profil. Takk for mange svar:) For litt siden så greide jeg å ikke være redd i noen dager. Da ble de mer aktive. Jeg så mange av dem ute, og inne så kom de ut av møbler. Jeg ba dem gå vekk, gikk mot dem, men de bare ble, og gled vekk fra dem. Jeg er veldig plaget av dem ennå, og nå er jeg redd dem igjen. Skjønner ikke hva som skjer.
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links