Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderTiltrekke seg ånder?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Tiltrekke seg ånder?

Innlegg av helgemann »

Det er det som er clue, er man redd, har de taket på en! Det viktigste er å være trygg, be englene dine om hjelp til å styrke deg, og gjøre deg trygg. Du kan si f.eks.: " Kjære [skyttsengelen din] jeg ber om at du gir meg kraft og styrke, og gjør meg trygg! Takk!". Og så må du tro på det. :)
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jente85
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 08 Feb 2013 22:35
11

- Tiltrekke seg ånder?

Innlegg av Jente85 »

Ok er helt grønn på det området her som du kanskje skjønner:p men ikke lett å ikke bli redd av visse ting heller:)
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Tiltrekke seg ånder?

Innlegg av helgemann »

Vi alle er grønne på ting vi aldri har vært bort i, med på, eller jobbet med. :) Selv et eldre menneske på 70 år, som begynner med data, blir som nyfødt baby. :)
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 366
Startet: 31 Mai 2009 15:38
14
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- Tiltrekke seg ånder?

Innlegg av lighteren »

ja eller som en nyfødt baby som begynner med data blir som en 70åring
Antall ord: 16
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Tiltrekke seg ånder?

Innlegg av jeditrond »

Jente85 skrev:Ok er helt grønn på det området her som du kanskje skjønner:p men ikke lett å ikke bli redd av visse ting heller:)
En husrenser som er klarsynt bør kunne hjelpe deg med å få vekk disse plageåndene. De andre rådene her om jording og meditasjon er også viktige, da vil du etterhvert utvikle en ubevisst beskyttelse mot slikt. Og sist men ikke minst bli mer bevisst på det ubevisste, universet bryr seg ikke filla om ubevisste kontra bevisste ønsker og sender det du har bedt om uansett :?
Antall ord: 95
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

- Tiltrekke seg ånder?

Innlegg av zind »

Altså,.. folk sier nå mye rart, og min personlige mening er at mediumer kan holde seg for gode til å vrenge ut av seg slikt uten å komme med råd eller noen som helst forklaring. Men nok om det! Det er mye du kan gjøre på egenhånd og det er ikke så veldig hokus pokus, heller ikke vanskelig :)

Viljekraften er mye av styrken din er, det samme er tillit til at ting vil fungere og at du har evnen til å gjøre noe med det. Derfor er det viktig at du gjør noe som føles naturlig, du trenger ikke følge en oppskrift til punkt og prikke. Det å be ånder om å gå fungerer ofte veldig bra, det som kan fungere enda bedre er å uttrykke at de skal la deg være i fred og gi klar beskjed om at her bor du også. Du kan prøve å gi beskjed om at det er greit at vedkommende er der, men de er nødt til å ta hensyn og uttrykke om at du ikke forstår hva de ønsker, så om de ønsker å kommunisere noe må de enten finne noen andre eller vente til du selv gir beskjed om at du klar til å prøve dette.

I mange tilfeller funker det godt å gjøre et rituale ut av det hele. Havsalt er for eksempel rensende og noe du kan strø for at det skal tiltrekke seg negativ energi. Du kan legge en bolle med vann og havsalt under senga som du tømmer og bytter ut med gjevne mellomrom. Salvie er en røkelse som også virker rensende og som blir brukt mot uønsket negativ energi og til rensing. Jeg har brukt det meste av røkelse med godt hell, og liker å bruke det samtidig som jeg styrker viljen og vedkjenner meg rett til å avgjøre hva som får lov til å blande seg med mine energier og forstyrre min sfære. Mitt beste råd er at du stoler på deg selv og følger intuisjonen, i allefall å prøve det før du går til steget å ta noen inn i huset ditt. Det fungerer også fint å tilkalle høyere makter som kun ønsker det høyeste og beste for deg og alle involvert, og som ønsker å hjelpe deg å rense huset/leiligheten om du føler deg komfortabel med dette. Du trenger ikke å spesifisere hvem eller hvordan, annet enn det som er underlinjet over, samt å ha tillit og tillate at de gjør jobben for deg. I de aller, aller fleste tilfeller skulle slike tiltak holde i massevis ;)
Antall ord: 432
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - Tiltrekke seg ånder?

Innlegg av galaxy - sluttet »

zind skrev:
I mange tilfeller funker det godt å gjøre et rituale ut av det hele. Havsalt er for eksempel rensende og noe du kan strø for at det skal tiltrekke seg negativ energi. Du kan legge en bolle med vann og havsalt under senga som du tømmer og bytter ut med gjevne mellomrom. Salvie er en røkelse som også virker rensende og som blir brukt mot uønsket negativ energi og til rensing.
Må man helst ha havsalt oppløst i vann? Jeg har havsalt i en ganske stor skål på soverommet i et hjørne, har badet meg selv i saltvann og kjenner at det tar vekk noen ugne energier. Men er i tvil om at det "virker" ved og ha uoppløst havsalt i en skål ?
Antall ord: 133

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

- Tiltrekke seg ånder?

Innlegg av zind »

Nope, du trenger ikke å oppløse det i vann :) Det mest vanlige er kanskje å strø havsalt i hjørner og langs vegger? Man kan putte det i små tøyposer da, så blir det lettere å skifte det ut og mindre søl! Tipset med skål i vann under senga var et jeg fikk av en venn av meg med lang erfaring innenfor det okkulte, utdrivelser, husrens osv. Det går mer på beskyttelse av egen energi, spesielt under søvn :)
Antall ord: 81
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Tiltrekke seg ånder?

Innlegg av helgemann »

...
Sist redigert av helgemann på 13 Feb 2013 02:28, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 0

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - Tiltrekke seg ånder?

Innlegg av galaxy - sluttet »

helgemann skrev:Salvie bør brukes med kyndig veiledning, siden det kan tiltrekke eller vekke opp ånder som ikke en vel. Har hørt en del negative historier knyttet til salvie røkelse, desverre.
Var hos ei dame som ikke ville bruke salvie fordi hun mente at salvie hadde vært brukt i lang tid tilbake noen som gjorde at diverse ånder ble tiltrukket, noe hun mente og merke så hun brukte en trestykke fra peru istedet, tror jeg har kjøpt det på kirkeristen den steinbutikken Phachama i Oslo engang .. men husker ikke hva det heter.

Nå er ikke dette en mening som jeg har for jeg har nemlig ikke peiling :)
Det har nemlig også vært de som har ristet på hodet til denne påstanden ..
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Tiltrekke seg ånder?

Innlegg av jeditrond »

Det finnes mange teknikker som gir samme resultat, som zind sa tidligere i tråden; følg intuisjonen og informasjonen den gir, det gir resultater :)
Antall ord: 25
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

- - - Tiltrekke seg ånder?

Innlegg av zind »

galaxy skrev:
helgemann skrev:Salvie bør brukes med kyndig veiledning, siden det kan tiltrekke eller vekke opp ånder som ikke en vel. Har hørt en del negative historier knyttet til salvie røkelse, desverre.
Var hos ei dame som ikke ville bruke salvie fordi hun mente at salvie hadde vært brukt i lang tid tilbake noen som gjorde at diverse ånder ble tiltrukket, noe hun mente og merke så hun brukte en trestykke fra peru istedet, tror jeg har kjøpt det på kirkeristen den steinbutikken Phachama i Oslo engang .. men husker ikke hva det heter.

Nå er ikke dette en mening som jeg har for jeg har nemlig ikke peiling :)
Det har nemlig også vært de som har ristet på hodet til denne påstanden ..
Nei, hvis man har den overbevisningen bør man nok ikke bruke salvie!

Palo Santo heter nok dette trestykket du tenker på. Mmm.. lukte godt gjør det og! :)
Antall ord: 159
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - - - Tiltrekke seg ånder?

Innlegg av galaxy - sluttet »

zind skrev:
Nei, hvis man har den overbevisningen bør man nok ikke bruke salvie!

Palo Santo heter nok dette trestykket du tenker på. Mmm.. lukte godt gjør det og! :)

Jepp ser sånn ut iallefall :)


Image
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Tiltrekke seg ånder?

Innlegg av helgemann »

...
Sist redigert av helgemann på 13 Feb 2013 02:29, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 0

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - Tiltrekke seg ånder?

Innlegg av Lilja »

helgemann skrev: Kanskje du vil høre om historien om guttene på et internat, her til lands, som var på tyvtokt på kontorene til skolen, som internatet lå ved, og som fant en rar grå løk lingnende sak. De tok den med seg opp på sovesalen. Etter å lukket døren igjen, så satt de seg på sengkanten, og tente på den underlige saken. (...)
Mistenker at det der er en vandrehistorie. ;)
Hva i all verden skulle få disse guttungene til å sette fyr på noe de ikke visste hva var? :dontknow


Uansett, jeg tror jeg forstår hva Zind mener, og er isåfall enig med henne! Det dreier seg langt på vei om at ting og hjelpemidler får de egenskapene man tillegger dem.


Det høres jo nesten ut som om salvie skulle være det nye ouija-brettet.
Antall ord: 139

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links