Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSkumle og mystiske dukker o.l.

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Skumle og mystiske dukker o.l.

Innlegg av Svartepus »

Reborn-dukkene er jo et eksempel på at naturtro dukker absolutt har et marked. Disse dukkene er riktignok ikke i sjangeren besatt av ånder eller lignende (har ikke hørt noen historier foreløpig ihvertfall), men jeg synes de er ekle fordi de er så naturtro. Det er noe creepy over å ønske å ha noe som ligner en utstoppet baby til pynt i stua. Noen av samlerne innrømmer også at de er babysjuke og behandler dukken nesten som en ekte baby. I disse tilfellene synes jeg faktisk eierne er mye skumlere enn dukkene.

Jeg aner ikke hvorfor jeg synes enkelte dukker er grøssende skumle men jeg husker i den tiden jeg samlet på porselensdukker, og kun ønsket blåøyde dukker. Brunøyde dukker ville jeg ikke ha for de var for skumle og ga meg følelsen av at de fulgte meg med blikket. Helt sykt men sånn var det bare. Jeg kan vel ikke påberope meg å være ekte automatonofob men mer litt sånn frydefullt grøssende av historier om dukker med spesiell bakgrunn eller rykter rundt seg. Jeg hadde dog ikke turdt å reise til dukkeøya...

elW75gXjDgo
Antall ord: 193
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - Skumle og mystiske dukker o.l.

Innlegg av Lilja »

Svartepus skrev: I disse tilfellene synes jeg faktisk eierne er mye skumlere enn dukkene.
Image

Yndlingsdokka mi:
Image

:natta
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Skumle og mystiske dukker o.l.

Innlegg av xyrea »

Ugh, hadde glemt de der reborn-dukkene.. men tror greia var at de fleste synes de er ekle hvis de blir for menneskelige, mens noen bare synes det er en fordel fordi de likevel later som de er det. Jeg får litt noia av å tenke på det fordi jeg begynner å prøve og se for meg hva som foregår oppi huet på dem, eventuelt hvor mange sjuke grunner noen kan ha til å anskaffe seg en kunstig baby.

Men er noen som behandler noe som ligner noe jævlig på en levende baby, som en levende baby mer eller mindre creepy enn noen som behandler en barbiedukke som en levende baby? Jepp, det skjedde. Kom in, kjøpte en stygg naken barbiedukke etter indignert å fjerne prislappen fra panna dens, og skyndte seg å dekke den til, og byssa den mens hu venta på vekslepengene. (Som hu fikk ganske fort, ja)
Antall ord: 150
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Skumle og mystiske dukker o.l.

Innlegg av Svartepus »

For ikke å snakke om menn som innleder et forhold til en naturtro sexdukke i silikon og behandler den som kjæresten...

VjJtmcJM-Rw

Men nå sporer jeg egentlig av min egen tråd. I disse tilfellene er det jo dukkeeierne som er skumle og rare, ikke dukkene :p

Jeg er nok ganske sikker på at denne filmen er fakere enn rosabloggerpupper, men sånne buktalerdukker er kjempeskumle.
jlQFuF7abqg
Antall ord: 67
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- Skumle og mystiske dukker o.l.

Innlegg av UFO »

Kom til å tenke på at mange unger (Kanskje voksne også) ble redde av "pompel og pilt"

Hva med "Pernille og Mr. Nelson". Se bare på de glitrende øynene til Pernille.
Sikkert de som ble skremt av de også i sin tid. :oops:

At Hollywood har laget skumle filmer rundt dukker og klovner er ikke så rart.
De vet at mange er redde for dette.
Og det er sikkert mange som ikke tør innrømme det selvsagt.
Antall ord: 76
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Skumle og mystiske dukker o.l.

Innlegg av Lilja »

Dokker ER skumle :bandit
Vi hadde en nisse etter svigermor, en stor en, med myk kropp og plastansikt. Den så så ond ut at jeg snek den ned i en søppelsekk og fikk den kastet! Ungene var livredd den, og jeg selv grøss hver gang jeg så den.

Så nå gjenstår det bare å se, når julepynten finnes fram igjen om to og en halv måned, om nissen atter ligger og skuler på meg når jeg tar lokket av den store esken ... Image
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

- - Skumle og mystiske dukker o.l.

Innlegg av Asbjørn »

Lilja skrev:Så nå gjenstår det bare å se, når julepynten finnes fram igjen om to og en halv måned, om nissen atter ligger og skuler på meg når jeg tar lokket av den store esken ... Image
Du skulle jo husket på å pakke den ned med rosenkvarts-biter,
hvorav en på hvert dukkeøye, samt hvit salvie ( helst surre den inn i hvit salvie ) og så kaste den en torsdags morgen fullmånenatt . . . Og da ikke i eget søppelspann, men en kommunal kontainer minst 3 kvartaler vekke. ( aller helst i en annen kommune ).

Men jeg skal sende en spell, så den forblir den borte....

:vismann
Antall ord: 107

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Skumle og mystiske dukker o.l.

Innlegg av xyrea »

Kan man ikke bli kvitt sånne ting ved å gi dem bort som gaver? Hvis 'offeret' tar imot den så har de overtatt hele greia, liksom. :D

Når jeg tenker på det, er det det samme om man kjøper ting eller får dem? Nå mener jeg sånne fæle ting man vil bli kvitt men som man ikke tror det hjelper å kaste fordi man eier tingen så lenge den ikke har en ny eier. Men det er vel noe for en annen tråd.
Antall ord: 87
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Skumle og mystiske dukker o.l.

Innlegg av Lilja »

Er du klar over hva hvit salve koster, Asbjørn?
Jeg kjøper da ikke sånt noe for å sløse det på nissefanter! [-(

Så det er fint at du trolletryller litt. Takk for hjelpen!


Jeg googlet forøvrig "stygg nisse" i håp om å finne bilde av den, men ble så satt ut
da sjette bilde i søkeresultatet var dette
Image
at jeg ga opp hele letinga :bandit
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- - Skumle og mystiske dukker o.l.

Innlegg av Slettet_Fighteren »

ufo skrev:
At Hollywood har laget skumle filmer rundt dukker og klovner er ikke så rart.
De vet at mange er redde for dette.
Og det er sikkert mange som ikke tør innrømme det selvsagt.

vet og vet.
men ja, klovne/dukkefilmer er ikke så rart nei.
er jo et morsomt konsept sånn sett, men man kan ikke heller påstå at det masseproduseres heller.

men sånn ellers så tror jeg ikke det er såå mange som er redde for dukker og klovner.
barn er jo åpenbart, og kvinner ja.. ja de liker jo å være redde for alt mulig rart.

men du skal nok lete lenge etter menn som er redde for dukker osv..
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - - Skumle og mystiske dukker o.l.

Innlegg av UFO »

Fighteren skrev:
ufo skrev:
At Hollywood har laget skumle filmer rundt dukker og klovner er ikke så rart.
De vet at mange er redde for dette.
Og det er sikkert mange som ikke tør innrømme det selvsagt.

vet og vet.
men ja, klovne/dukkefilmer er ikke så rart nei.
er jo et morsomt konsept sånn sett, men man kan ikke heller påstå at det masseproduseres heller.

men sånn ellers så tror jeg ikke det er såå mange som er redde for dukker og klovner.
barn er jo åpenbart, og kvinner ja.. ja de liker jo å være redde for alt mulig rart.

men du skal nok lete lenge etter menn som er redde for dukker osv..
Nei, sier ikke at Hollywood masseproduserer slike filmer, men de har benyttet konseptet endel ganger. Spielberg/Lucas i nærkontakt av tredje grad, poltergeist, Og filmer jeg ikke husker tittel på i skrivende stund. I psyko-thrillere gir jo dette også en god effekt.

Å joda, tror ikke slike "redsler" er kjønn/aldersbetont. Og jeg tror nok mange "tøffe" mannfolk ikke er så tøffe bestandig. :666 Men, det blir selvsagt flaut for en macho mann å si til dama si at.. "Du jeg har litt redsel for dukker". :badgrin:

Husker jeg som liten rett og slett var REDD for nissen. Synd, for nissen skulle jo være noe godt.

Det samme gjelder klovner. Har aldri likt konseptet - det selv FØR jeg så filmer om klovner som kanskje ikke var så morsomme. Det er noe spes. ved det som ikke er noe morsomt overhode.
Antall ord: 264
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- Skumle og mystiske dukker o.l.

Innlegg av Slettet_Fighteren »

ufo skrev:Å joda, tror ikke slike "redsler" er kjønn/aldersbetont. Og jeg tror nok mange "tøffe" mannfolk ikke er så tøffe bestandig. :666 Men, det blir selvsagt flaut for en macho mann å si til dama si at.. "Du jeg har litt redsel for dukker". :badgrin:
haha du tror det ja, ja ekke umulig det nei.

likte ikke nissen jeg heller.
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - Skumle og mystiske dukker o.l.

Innlegg av UFO »

Fighteren skrev:
ufo skrev:Å joda, tror ikke slike "redsler" er kjønn/aldersbetont. Og jeg tror nok mange "tøffe" mannfolk ikke er så tøffe bestandig. :666 Men, det blir selvsagt flaut for en macho mann å si til dama si at.. "Du jeg har litt redsel for dukker". :badgrin:
haha du tror det ja, ja ekke umulig det nei.

likte ikke nissen jeg heller.
En person utkledd som nisse er forsåvidt greit, det er jo disse maskene som nok
skremmer. Noen ser jo ikke speielt hyggelig ut. Grøss og gru. Nei, nissen er oppskrytt :?

Men, noen dukker får man vel si virker "snille" da.

Nevner i fleng: Titten-tei, Televimsen, og to gode naboer i de tjekkiske serien, samt div. dukker (ikke alle) i Flåklypa grand prix. Ivo caprino kunne virkelig dette med dukkefilm. Ikke minst det å få fram uttrykkene i ansiktene. Men dette ble vel en aldri så liten digresjon.

Vi skulle jo snakke om skumle dukker :mrgreen:
Antall ord: 161
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Skumle og mystiske dukker o.l.

Innlegg av Svartepus »

Hahaha, jeg tror muligens vi fant ut i fjor eller noe at jeg har en likedan sånn nisse som Lilja har kvittet seg med. Kanskje jeg må sende en anonym julegave til Lilja? :badgrin: :lol:
Antall ord: 34
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - Skumle og mystiske dukker o.l.

Innlegg av Lilja »

Svartepus skrev:Hahaha, jeg tror muligens vi fant ut i fjor eller noe at jeg har en likedan sånn nisse som Lilja har kvittet seg med. Kanskje jeg må sende en anonym julegave til Lilja? :badgrin: :lol:
Oh noes :natta
Jepp, nissen din er ganske lik, men jeg er sikker på at den jeg hadde har et mye ondere ansiktsuttrykk!
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links