Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSpontan tur til tåka

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Spontan tur til tåka

Innlegg av jeditrond »

Var en tur ute sammen med miss_sunset og hennes barn da vi oppdaget ekstremt lokal tåke under en bro. Vi dro selvsagt dit for å undersøke dette. To "klarsynte" på tur med åpne barn = mye informasjon som kom inn. Jordene under broen ser ut til ha vært en gammel slagmark. Bilder fra turen under her :)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Antall ord: 58
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss_sunset
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 60
Startet: 03 Okt 2013 19:16
10
Kjønn (valgfri): ung kvinnne
Lokalisering: Vestfold, der jeg trives.
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 33 ganger

- Spontan tur til tåka

Innlegg av miss_sunset »

Det kom inn mye informasjon og vi kom "midt oppi" slaget som var fryst fast i en boble rundt stedet. Der inne respilte historien seg. Overfallet, masakren, flukten inn i skogen, brenningen av de døde kroppene samt et avkappet øre. Krigsropene smalt i ørene og vi fant leirsedet deres i skogen. En utrolig spesiell opplevelse å dele med åpne barn som senset rundt seg og digget vikingene. :sunny
Antall ord: 67
Det som skiller vinnere fra de som ikke når målstreken er ikke antall seiere, men evnen til å snu det negative om til noe positivt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Spontan tur til tåka

Innlegg av jeditrond »

Artig tur :) Teamet må nok tilbake uten barn en dag og "rydde" litt :)
Antall ord: 13
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss_sunset
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 60
Startet: 03 Okt 2013 19:16
10
Kjønn (valgfri): ung kvinnne
Lokalisering: Vestfold, der jeg trives.
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 33 ganger

- Spontan tur til tåka

Innlegg av miss_sunset »

Jeg må også nevne kulden som brått traff oss på slagmarken og der de brente likene. Tempraturen falt drastisk på få meter innover. Jeg vil estimere at tempraturen plutselig sang fra 3-5 grader. :)
På vei tilbake ble den kvelende fornemmelsen borte og jeg fik fri luftveier samtidig som jeg ble lammet i øvre del av ryggen. Alle føleser ble borte. Dog var redselen sterk i det vi gikk opp bakken og inn i skogen. Det roet seg noe ned da vi kom til leirplassen i skogen. Der var det mer harmonisk.
Antall ord: 94
Det som skiller vinnere fra de som ikke når målstreken er ikke antall seiere, men evnen til å snu det negative om til noe positivt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- Spontan tur til tåka

Innlegg av Slettet_Fighteren »

interessant og fine bilder.
kom gjerne med oppdateringer med tiden.
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Spontan tur til tåka

Innlegg av jeditrond »

Fighteren skrev:interessant og fine bilder.
kom gjerne med oppdateringer med tiden.
Det skal vi, neste gang tar jeg med meg speilrefleksen og så får vi vel ta en rens av området når vi først er der :)
Antall ord: 41
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7959
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1693 ganger
Kjønn:

- Spontan tur til tåka

Innlegg av Asbjørn »

Ja, der trengs det rensing...
Merka det selv da jeg så bildene.
De fleste "spøkelsesbilder" er bare støv, fukt, reflekser, og gjerne andre mindre gode forklaringer, men disse bildne, de gav meg "feelingen" i mellomgulvet, uten at jeg gikk "inn i det".

Ps: Sjekk om det er minst 2 forskjellige episoder på det stedet, gjerne med måneder eller kansje år imellom...

A
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Spontan tur til tåka

Innlegg av jeditrond »

Asbjørn skrev:Ja, der trengs det rensing...
Merka det selv da jeg så bildene.
De fleste "spøkelsesbilder" er bare støv, fukt, reflekser, og gjerne andre mindre gode forklaringer, men disse bildne, de gav meg "feelingen" i mellomgulvet, uten at jeg gikk "inn i det".

Ps: Sjekk om det er minst 2 forskjellige episoder på det stedet, gjerne med måneder eller kansje år imellom...

A
Ja, mye rart i det området, ligger mer grums lenger innover i skogen. Vi kommer helt sikkert til å gå ennå mer i dybden neste gang vi er der når det skal renses. Takk for tipset! :)
Antall ord: 105
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss_sunset
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 60
Startet: 03 Okt 2013 19:16
10
Kjønn (valgfri): ung kvinnne
Lokalisering: Vestfold, der jeg trives.
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 33 ganger

- - Spontan tur til tåka

Innlegg av miss_sunset »

Asbjørn skrev:Ja, der trengs det rensing...
Merka det selv da jeg så bildene.
De fleste "spøkelsesbilder" er bare støv, fukt, reflekser, og gjerne andre mindre gode forklaringer, men disse bildne, de gav meg "feelingen" i mellomgulvet, uten at jeg gikk "inn i det".

Ps: Sjekk om det er minst 2 forskjellige episoder på det stedet, gjerne med måneder eller kansje år imellom...

A
Så er flott å høre at du også tar inn ved å se på bildene. :) Jeg var på stedet og fikk flere syn og bilder. Et par av de var så barbariske at jeg må innrømme at jeg fikk problemer med å tro det. Dog mente Jeditrond at joda, det kan nok absolut stemme med bakgrunn i hans kunnskap om vikingene. (selv har jeg ikke mer kunnskap en allmenheten om dette og må bare stole på bildene) I dette tilfellet ble det vanskelig. Jeg forstår jo at jeg absolutt kan ta feil noen ganger og stiller innimellom spørsmålstegn ved det jeg ser.
Du kan sikkert ha rett i at det har skjedd flere ting på dette stedet. Når Jeditrond og jeg er der neste gang, så skal jeg forsøke å finnne mer ut av dette. Denne gangen ble jeg litt satt ut av det som kom inn. Vi skal selvfølgelig holde deg oppdatert om saken videre. :) Takk for at du tok det tid til å se på bildene. :)

Ha en strålende kveld og fin tur videre. :sunny
Antall ord: 248
Det som skiller vinnere fra de som ikke når målstreken er ikke antall seiere, men evnen til å snu det negative om til noe positivt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Fero
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 184
Startet: 24 Sep 2013 01:48
10
Lokalisering: Skottland
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 95 ganger

- Spontan tur til tåka

Innlegg av Fero »

Hvor gamle er de eldste dere har kommet ut for, Jedi og Sunset? Ser at vikinger har blitt nevnt ved flere anledninger, men kan man plukke opp ting så langt tilbake det har vært folk i et gitt område?

Vi har for eksempel hytte et sted hvor det både ligger gamle bunkere fra andre verdenskrig, og en god del steinaldergraver. Jeg har aldri opplevd noe akkurat der, men kan man oppleve at det henger igjen folk helt tilbake til steinalderen? Kanskje er det en salig blanding oppi skogen der :roll: Mulig jeg må ta meg en tur med åpne sanser for å utforske litt!
Antall ord: 105
“The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven..”
― John Milton, Paradise Lost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Spontan tur til tåka

Innlegg av jeditrond »

Fero skrev:Hvor gamle er de eldste dere har kommet ut for, Jedi og Sunset? Ser at vikinger har blitt nevnt ved flere anledninger, men kan man plukke opp ting så langt tilbake det har vært folk i et gitt område?

Vi har for eksempel hytte et sted hvor det både ligger gamle bunkere fra andre verdenskrig, og en god del steinaldergraver. Jeg har aldri opplevd noe akkurat der, men kan man oppleve at det henger igjen folk helt tilbake til steinalderen? Kanskje er det en salig blanding oppi skogen der :roll: Mulig jeg må ta meg en tur med åpne sanser for å utforske litt!
Vikingtid ca er vel det eldste vi har funnet så langt. Kanskje pga. tildels sterke hendelser som setter avtrykk på stedene. Godt mulig energier fra steinalderen kan henge igjen også, blir jo spennende å se om du finner noe :)
Antall ord: 145
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Fero
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 184
Startet: 24 Sep 2013 01:48
10
Lokalisering: Skottland
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 95 ganger

- Spontan tur til tåka

Innlegg av Fero »

Jeg har tråkket rundt der oppe i barndommen uten å merke stort, så det spørs vel. Men gravplassen er kanskje ikke de mest opprivende stedene. Jeg oppdaterer når jeg en gang drar dit igjen. Det ligger flust av både historie og folk oppi skauen der :)
Antall ord: 48
“The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven..”
― John Milton, Paradise Lost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Spontan tur til tåka

Innlegg av jeditrond »

Gravplasser er ikke bestandig der det er mest aktivitet/energiavtrykk, nei. Det kommer an på hva som har skjedd der av evt. seremonier. Ble bedt om å rense en gravhaug fra vikingtiden for en tid tilbake. Damen som bodde i huset ved siden av gråt seg i søvn hver kveld pga. sorgen som satt igjen i gravhaugen, de etterlatte etter den som lå i haugen savnet vedkommende veldig. Og miss_sunset og nevnte beboer fikk opp en tildels brå og brutal død for vikingen. Det gjorde nok ikke sorgen noe mindre.

Bunkersene fra krigen kan jo inneholde noe, ikke ånder, men energiavtrykk av stress, frykt eller lignende fra de som bygde dem ihvertfall. Det var ofte sovjetiske krigsfanger som ble satt til å bygge for tyskerne.
Antall ord: 127
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss_sunset
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 60
Startet: 03 Okt 2013 19:16
10
Kjønn (valgfri): ung kvinnne
Lokalisering: Vestfold, der jeg trives.
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 33 ganger

- Spontan tur til tåka

Innlegg av miss_sunset »

Hei Fero!

Som Jeditrond nevnte, så er mine eldste "funn" viking-energiene jeg har funnet med Jedi. Jeg må da innrømme at det er flere "nyere" energier som dukker opp, enn de gamle vikingene. Med det sagt, så er det kanskje ikke så rart at vi får inn en del slikt, da vi faktisk bor på et meget historisk område. Selv har jeg en fredet vikinggrav ca 100 meter fra huset. Innenfor en radius på 2 km ca har jeg flere samt også en avdød greve som bodde i en hule og døde da denne raste sammen og kollapset. Slagmarken er 2 minutters biltur unna. Vi har også hatt drap i området senest for et års tid siden og ulykker hvor barn gikk bort samt noen gamle sjeler som følger området. Disse er fra tidlig 1900 tallet og opp til i dag. Mesteparten har i grunnen vært fra rundt 1920-1960. Hvorfor aner jeg ikke. Nå skal det sies at jeg ser jo flere energier, uten at jeg kommuniserer med de alle. Det er ikke alle som ønsker kontakt. De vil bare være tilstede. Jeg kan ikke selv sende noen over. Min gave er mer å se de, lytte og kommunisere bl.a. Jedi... han kan mye han. :) Han er også et unikum på å sende de over. :)

:sunny
Antall ord: 225
Det som skiller vinnere fra de som ikke når målstreken er ikke antall seiere, men evnen til å snu det negative om til noe positivt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Spontan tur til tåka

Innlegg av jeditrond »

miss_sunset skrev:Hei Fero!

Som Jeditrond nevnte, så er mine eldste "funn" viking-energiene jeg har funnet med Jedi. Jeg må da innrømme at det er flere "nyere" energier som dukker opp, enn de gamle vikingene. Med det sagt, så er det kanskje ikke så rart at vi får inn en del slikt, da vi faktisk bor på et meget historisk område. Selv har jeg en fredet vikinggrav ca 100 meter fra huset. Innenfor en radius på 2 km ca har jeg flere samt også en avdød greve som bodde i en hule og døde da denne raste sammen og kollapset. Slagmarken er 2 minutters biltur unna. Vi har også hatt drap i området senest for et års tid siden og ulykker hvor barn gikk bort samt noen gamle sjeler som følger området. Disse er fra tidlig 1900 tallet og opp til i dag. Mesteparten har i grunnen vært fra rundt 1920-1960. Hvorfor aner jeg ikke. Nå skal det sies at jeg ser jo flere energier, uten at jeg kommuniserer med de alle. Det er ikke alle som ønsker kontakt. De vil bare være tilstede. Jeg kan ikke selv sende noen over. Min gave er mer å se de, lytte og kommunisere bl.a. Jedi... han kan mye han. :) Han er også et unikum på å sende de over. :)

:sunny
Du kan jo ting jeg ikke kan, så det balanserer seg ift. hvem som kan mest tenker jeg :)

Greven har du ikke fortalt om, er det ned mot Bommestadåsen i skogen der et sted? Vet at den siste greven i området hadde vinkjeller i det området nemlig :)
Antall ord: 278
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links