Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSpøker det?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
uuu88
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 15 Des 2017 14:33
6

Spøker det?

Innlegg av uuu88 »

for noen år siden opplevde jeg en rar hendelse. Jeg har lenge lurt på om det spøker i huset, men vet ikke helt om jeg fikk bekreftet dette etter denne hendelsen. Jeg skulle gå ned trappen fra andre etasjen til første etasje midt i trappa stoppet jeg ufrivillig opp, alt rundt meg ble helt hvitt og jeg hørt navnet mitt ble visket. Dette varte max 4-5 sekunder, akkurat nok til at jeg hørte navnet mitt, svakt med jeg hørte det. Etter dette ble alt helt normalt. Før dette skjedde har jeg hørt skapdører smelle midt på natten uten at noen har vært der. Jeg hadde hørt om noen skulle gå forbi soverommet mitt som ligger rett ved trappen for å gå på kjøkkenet.. Er det ett tegn på at det spøker?
Antall ord: 143

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2795
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1492 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Spøker det?

Innlegg av Terra »

Det kan godt være spøkeri det du opplever, slik som du selv er i tanker om. Når noen sier navnet ditt, er det da mulig at det er en du kjenner som har dødd? En som har bodd der i boligen før deg eller noe? En avdød slektning eller bekjent kan hende?
Antall ord: 58
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
uuu88
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 15 Des 2017 14:33
6

Re: Spøker det?

Innlegg av uuu88 »

Det er ett gammelt hus som min bestefar bygde, min oldefar og tippoldefar bodde også der. Men jeg har ikke møtt noen av dem, da de døde før jeg kom til. Jeg vet at min bestefar var glad i barn, og hadde lyst på barnebarn, men døde desverre for tidlig til å oppleve det. Dette skjedde for 2-3 år siden da jeg var 17. Ingen andre i familien har opplevd noen. Jeg pleide å sovne på sofaen på kveldene, de andre hadde langt seg når jeg våknet, men allikevell følte jeg det var noen så så på meg. har også merket at hunden står å bjeffet ut i lufta som om noe var der. Eller at han ser ut vinduet i hagen å bjeffer, men det er ikke noe i hagen, ingen dyr eller fugler.

Synes også det var veldig rart at jeg at rundt meg skulle bli helt hvitt når jeg opplevde dette, det eneste jeg så var hvitt. Og det har jeg ingen normal forklaring på.
Antall ord: 174

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2795
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1492 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Spøker det?

Innlegg av Terra »

Det du ser kan være energier, kan være lys og energi fra enten din skytsengel eller fra en av dine forfedre som kanskje pusler litt rundt i huset etter sin død. Jeg ser gyllengult lysblink hver gang min skytsengel viser seg for meg. Mulighetene er mange kan vi jo si. Du er nok mer følsom og åpen siden du merker dette og ikke de andre. Og det at hunden merker det viser at det er noe der og at det ikke er noe du innbiller deg selvfølgelig. Dyr er mer synske enn de fleste folk har jeg oppdaget. De ser også det vi ikke ser. Når det er noen ånder på besøk så vet de det og merker det gjerne før oss. De er rene, dyrene og fylt av ekte kjærlighet så de har sansene mer ute. Som barn, de ser visst og opplever mer av det åndelig fordi de er så åpne og ikke har lært at "spøkelser finnes ikke osv."

Moro at du deler dine opplevelser og hjertelig velkommen til forumet forresten! :-)
Antall ord: 185
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
uuu88
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 15 Des 2017 14:33
6

Re: Spøker det?

Innlegg av uuu88 »

Er det noen grunn til at skyttengler viser seg? eller om det er forfedrene er det noe de vil fortelle? eller vil de bare vise at de er der? spør kanskje litt dumt, men er ikke så inne på dette. Prøver å finne svar på det som skjedde, da denne hendelsen førte til at jeg ble veldig skremt. Når hele rommet blir hvitt som om man tar ett hvitt ark foran ansiktet, tiden og alle bevegelsene jeg gjorde stoppet og navnet mitt ble visket, er det ikke rart jeg skvatt til litt.
Antall ord: 95

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2795
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1492 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Spøker det?

Innlegg av Terra »

Skjønner godt at du fikk deg en støkk, noe annet ville jo være litt unaturlig i en sånn situasjon. Noen ganger kan de vise seg for å bare være rundt en og trøste og andre ganger er det bare rundt en for å titte innom og liksom si "hei, jeg er her rundt deg, du er ikke alene." Av og til kan de være innom for å advare oss mot noe som kommer til å skje så vi er litt obs og på vakt den dagen eller i nær fremtid. Husker mye motgang jeg hadde en spesiell tid og da så jeg lysblink rett før noe utrivelig hendte, som et "obs, nå skjer det noe ubehagelig snart... Jeg er her og passer på deg, du kommer deg helskinnet fra det så ikke vær redd. Men vær obs." Føler vel på at det var for å stulle og stelle litt rundt deg og si hei, det du opplevde uten at jeg kan si noe sikkert, bare en følelse jeg har når du forteller. Jeg tror at vi ikke bare har en skytsengel men at både avdøde venner og familie med flere passer på oss og er rundt oss når vi trenger dem eller de har lyst til å se til oss. En veldig god ting å tenke på synes jeg. At det er noe fra åndenes rike som tenker på oss og passer på at vi har det bra.

Og jeg synes ikke spørsmålene dine er dumme, tvert imot ;-)
Antall ord: 260
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
uuu88
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 15 Des 2017 14:33
6

Re: Spøker det?

Innlegg av uuu88 »

Men hvorfor er det slik at noen er mer mottakelige på slike energier? Vet slike energier kan påvirke elektronikk osv.
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2795
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1492 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Spøker det?

Innlegg av Terra »

Det er det vel ingen som egentlig vet tror jeg. Tenker at det kan ha noe med energifeltet vårt og hvor følsomme vi er kan hende. Både levende og døde kan påvirke elektrisitet og elektronikk, stemmer det.
Antall ord: 42
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chimera
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 10 Nov 2007 20:48
16
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 77 ganger

Re: Spøker det?

Innlegg av Chimera »

Det kan jo være en idé å legge inn EMF meter eller ghost radar app på mobilen for å se om det gir utslag på noe.
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tvilerlitt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 172
Startet: 27 Jan 2010 09:19
14
Kjønn (valgfri): Gubbe.
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 68 ganger

Re: Spøker det?

Innlegg av tvilerlitt »

Hei uuu88, velkommen til forumet. Takk for at du deler og stiller spørsmål - vi liker slikt her inne :)

Om det spøker eller ikke I ett hus er ikke helt enkelt alltid å si sånn uten videre, ymse uvanelige hendelser kan komme fra så mangt. Men summen av det du forteller peker jo I en og same retning (I mine øyne hehe).. Først dette med lyset, ta det som noe positivt hendelse for deg, og ikke forsøk å tolke det for mye.

At noen er mer sensitive enn andre og derav opplever mer, ja si hvorfor det? Det kan være medføtt, eller det kan være en spesiell opprivende hendelse I livet som har frembragt at man er blitt mer sensitive, eller det kan være noen hyggelige entities fra åndeverdenen som er kommet for å hjelpe deg til å oppleve ting andre ikke ser/hører/føler. Slike kan ha mer påvirkning enn mange tror, og da er det bare å ta imot etterhvert som det kommer.. Man kan jo lure hvorfor noen har fått flott sangstemme og andre ikke... MAO her blir mye synsing rundt slike spørsmål, kan være noe I å høre litt på folk som har egne opplevelser rundt slikt. Uansett ta dine opplevelser som dine sannheter og ikke la noen fortelle deg at det bare er tull.

Vi er alle født med masse flotte sanser og kan se å oppleve det meste, desverre ødleger de aller felste foreldre dette hos sine barn og sier at det og det er bare tull. Trist, men fakta. Samme med hunder, men de har ikke blitt ødelagt av sine foreldre, så der har du etter min mening bekreftelsen på at dine tanker om at det er åndlig aktivitet hos deg, sansynligvis stemmer, hunder lyver ikke... Har opplevet slikt mange ganger selv og når man får "los" gjentatte ganger fra hunder, så er det nogjerne noe usynlig som foregår

Så hvorfor er de der? Vanligvis så er det fordi de har noe å fortelle, mao en besjed. Oftes forsvinner åndene mer eller mindre for godt når de har fått gitt fra seg besjeden til en blandt oss som er I standt til å mota/kommunisere med ånder. Evnt det kan være en person som døde så brått å brutalt han han ikke har fått kommet seg videre og må ha litt hjelp/guidance vidre på si ferd. Eller det kan være noen bland de levende som sørger veldig sterkt rundt en av de avdøde så han ikke får slippe fri å dra vidre på sin ferd, og da oppleves som å romstere endel rundt I huset. Intet av dette er på noen mate farlig, det oppleves bare som litt skummelt om man ikke er vandt med slike hendelser.

Se ikke bort ifra at det hvite lyset kan komme fra slikt Terra sier elelr noen andre velmenende enteties som vi si til deg "Ikke vær red vi er her får å stå deg bi" og så skjønner de ikke selv at å vise deg det hvite lyset kan være skremmende for oss levende. Samme er for elder avdøde familiemedlemmer som ønsker kontakt, når de blir utolmodige kan de finne på mye "ugang" og så skjønner dem ikke at DET kan virke skremmende.

Som jeg nevnte før, det kan være åndeverdenen som har utpekt deg og er klare til å lære deg ting og vise deg ting, så da er spørsmålet: er du klar ? har du lyst?

Ojsann, nå blei det mye synsing å styr her... Håper du fortsetter å skrive innlegg her om dine opplevelser / Spørsmål.
Antall ord: 621

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Spøker det?

Innlegg av Morris »

Spøkeri er et interessant tema. I mine yngre dager opplevde jeg aldri noe i den retningen, men etter hvert som nære slektninger har blitt borte har det etter hvert tiltatt som om noen prøver å si at hei' her er jeg... ikke noe synlig, men ting blir borte for så å dukke opp andre steder. Og engang jeg satt i stuen var det noen som blåste meg inn i venstre øre som jeg tidligere har mistet en del av hørselen på. Jeg kjente blåsingen som den var ekte, men jeg så ingenting.

En gang mens jeg la nytt stuegulv hadde jeg et par skrutrekkere som var helt nye, og de ble liggende på gulvet til neste dag da jeg skulle fortsette, men da var den ene skrutrekkeren blitt borte. Jeg har aldri møtt på den etterpå, den er og blir borte, men jeg har hatt en del ledninger som har fått dårlig kontakt etterpå, og det er ikke helt bra at dette skjer for det kan det fort bli brann av. En stikkontakt bak sofaen der skrutrekkeren ble borte var helt rødglødende en kveld før jeg skulle legge meg. Det var min kone som kjente en underlig lukt, og da jeg også kjente den skjønte jeg at det var noe elektrisk.

En annen gang jeg skulle begynne å støvsuge, døde støvsugeren ut med det samme den startet. Jeg sjekket sikringsskapet og alle sikringene, men alle var like hele, så jeg ringte elektriker. Men så kom jeg på at jeg hadde en kontakt på samme kurs i et annet rom hvor en lampe var tilkoplet og den var det lys i. Jeg fant da ut at feilen måtte være i en fordelingsboks, og det stemte... på wc var det en fordelingsboks over døren, og der var alle skruene løse til tre rom!!!

En skinnjakke jeg hadde hengende i entreen ble hele ryggen flerret opp i løpet av en natt, så den var bare å kaste. Og en annen gang jeg skulle skifte motorolje på bilen, så ble oljepluggen som jeg hadde lagt oppå luftfilterlokket borte, jeg fant den igjen på et spikerslag innerst i garasjen som var låst og som jeg ikke hadde vært inne i den dagen, men noe sa meg at jeg skulle finne den der. Så det er noe spøkeri her ja... men jeg har sluttet å bry meg om det, og da har det avtatt.

Første gangen jeg merket at det var noe overnaturlig var da jeg skulle fikse en liten lekkasje på spylevæsketanken på bilen, litt dårlig tetning mellom tanken og slangen. Da jeg var ferdig fylte jeg opp tanken med 4 liter spylevæske med iblandet sprit. Morgenen etter var tanken knusktørr og ikke en dråpe under bilen som stod inne i garasjen. Det er ikke mulig tenkte jeg! Jeg fylte opp tanken med samme mengde og innhold og kjørte til jobben hvor bilen stod ute hele dagen utenfor. Ikke en dråpe hadde lekket ut, så hva var dette for noe? Da jeg neste morgen åpnet panseret var den like tom, og ikke noe på gulvet under, da skjønte jeg hva det var... noen jaktet på alkohol, så jeg fylte tanken opp med bare såpevann (Zalo) og problemet var løst.
Antall ord: 564

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7954
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1690 ganger
Kjønn:

Re: Spøker det?

Innlegg av Asbjørn »

Det tyder på at du har litt "besøk" ja.
Det skumle her er når det oppstår "feil" på det elektriske,
men om jeg forstod deg rett har det avtatt.
For meg høres det ut som en tidligere beboer, som ikke har kommet seg videre og inn i lyset, og derfor bør du kansje få noen til å sjekke ut.

A
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7954
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1690 ganger
Kjønn:

Re: Spøker det?

Innlegg av Asbjørn »

uuu88 skrev: 20 Jan 2018 23:55 Men hvorfor er det slik at noen er mer mottakelige på slike energier? Vet slike energier kan påvirke elektronikk osv.
Jeg pleier å sammenligne denne "evnen" med det å være musikalsk,
noen kan gjenta "Stravinsky The Rite of Spring" på piano, etter å ha hørt den en gang,
mens andre ikke klarer å synge rent "Hurra for deg som" - som Olga her.
Vi er altså forskjellige, og noen har evner som overgår de fleste, andre merker ingenting.
Folk flest ligger vel på det nivået at de merker litt, gjerne ser, hører, eller føler litt.
Men noen ganger er signalene så sterke at selv de som "ikke ser" merker at det er noe der.

Slike energier KAN påvirke elektronikk, men først når de er sterke nok.
Noen blir så sterke raskt, andre blir det aldri
A
Antall ord: 148

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links